Gönderen Konu: HIZLARA GÖRE YAKIT TÜKETİM VERİLERİ  (Okunma sayısı 3644 defa)

karatuncay

  • İleti: 37
HIZLARA GÖRE YAKIT TÜKETİM VERİLERİ
« : Eylül 11, 2013, 09:37:53 ÖÖ »

Arkadaşlar bu yaz uzun tatil yolculuklarında çeşitli hızlarda Civic 2008 otomatik arabamla şehirdışı benzin tüketim verilerini hesapladım sizlerle paylaşmak istedim umarım işinize yarar. (not: yol düz nisbeten iyi bir asfalt ve araçta toplam 2 kişi var. klima en alt düşük ayarda camlar kapalı, hız sabitleyici)

80 -   4.7
90 -   5.4
100 - 5.8
110 - 6.0
115 - 6.7
120 - 6.8



honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: HIZLARA GÖRE YAKIT TÜKETİM VERİLERİ
« Yanıtla #1 : Eylül 11, 2013, 11:14:21 ÖÖ »
80 km nin alti hizda 4'e mi atiyor?

seyyahseyyah

  • SeYYaH
  • İleti: 49
Ynt: HIZLARA GÖRE YAKIT TÜKETİM VERİLERİ
« Yanıtla #2 : Eylül 11, 2013, 11:57:23 ÖÖ »
80 km nin alti hizda 4'e mi atiyor?

Yolun durumuna göre düz bi yolsa 5. vites 1500 devirde gidiyor ve neredeyse kokluyor.
Örneğin 70-80 km.lik mesafede 77 ye sabitledim 4,2 litre ortalama ile geldim(2012 fd6 otomatik)

karatuncay

  • İleti: 37
Ynt: HIZLARA GÖRE YAKIT TÜKETİM VERİLERİ
« Yanıtla #3 : Eylül 11, 2013, 01:28:55 ÖS »
Arkadaşlar içinizde klimanın yakıta etkisini hesaplayan oldu mu?

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: HIZLARA GÖRE YAKIT TÜKETİM VERİLERİ
« Yanıtla #4 : Eylül 11, 2013, 02:16:38 ÖS »
Klima yoksa cami acarsan bu orta ve yuksek hizda yakita daha kotu etki yapabilir.

ozN

  • İleti: 1147
Ynt: HIZLARA GÖRE YAKIT TÜKETİM VERİLERİ
« Yanıtla #5 : Eylül 11, 2013, 07:02:55 ÖS »
masallah cok az yakmıs :D

SU-vic

  • Süleyman
  • İleti: 783
    • Benimkisi :)
Ynt: HIZLARA GÖRE YAKIT TÜKETİM VERİLERİ
« Yanıtla #6 : Eylül 11, 2013, 09:11:27 ÖS »
Bu yaz 2 ayda 7000 km yaptım ve şunu anladım; araba iyi yolda yakmıyo. Kastamonu İnebolu sahil yolundan Sinop a kadar yol çok kötü. 2 araba anca sıqıyo yola. qenelde 3-4. vitesle qidiyosun sürekli qaz-fren, iniş çıkış. 10.0 litre ortalamayla qidiyosun. Samsun a doqru yol qüzel. 140 - 160 arası qittim 8,5e fln düşüyo.

Ankara-Aksaray-Konya Ereqli istikametinde de yol aldım. Özellikle Aksaray-Ereqli arası dümdüz yaq qibi yol. 120sabit hızla 6,8 yakıo. (LPG de)
« Son Düzenleme: Eylül 11, 2013, 09:12:17 ÖS Gönderen: SU-vic »

ozN

  • İleti: 1147
Ynt: HIZLARA GÖRE YAKIT TÜKETİM VERİLERİ
« Yanıtla #7 : Eylül 11, 2013, 09:29:38 ÖS »
Bu yaz 2 ayda 7000 km yaptım ve şunu anladım; araba iyi yolda yakmıyo. Kastamonu İnebolu sahil yolundan Sinop a kadar yol çok kötü. 2 araba anca sıqıyo yola. qenelde 3-4. vitesle qidiyosun sürekli qaz-fren, iniş çıkış. 10.0 litre ortalamayla qidiyosun. Samsun a doqru yol qüzel. 140 - 160 arası qittim 8,5e fln düşüyo.

Ankara-Aksaray-Konya Ereqli istikametinde de yol aldım. Özellikle Aksaray-Ereqli arası dümdüz yaq qibi yol. 120sabit hızla 6,8 yakıo. (LPG de)

+1000

TUNÇ99

  • İleti: 460
Ynt: HIZLARA GÖRE YAKIT TÜKETİM VERİLERİ
« Yanıtla #8 : Eylül 21, 2013, 11:01:23 ÖS »
karatuncay,verilerin kesinlikle doğru.ama benzin fiyatları çok yüksek olduğu için maddi olarak zorluyor.yoksa araçlarımız çok yakmıyor benzini.

Lına

  • Lına
  • İleti: 38
Ynt: HIZLARA GÖRE YAKIT TÜKETİM VERİLERİ
« Yanıtla #9 : Ekim 11, 2013, 10:06:50 ÖÖ »
80 km nin alti hizda 4'e mi atiyor?

Yolun durumuna göre düz bi yolsa 5. vites 1500 devirde gidiyor ve neredeyse kokluyor.
Örneğin 70-80 km.lik mesafede 77 ye sabitledim 4,2 litre ortalama ile geldim(2012 fd6 otomatik)

Aracın düşük devirde çalışmasının motora uzun süreli zararı olabilir diye biliyorum bunuda araştırmak lazım

tnrdnzekr

  • TNR
  • İleti: 1148
Ynt: HIZLARA GÖRE YAKIT TÜKETİM VERİLERİ
« Yanıtla #10 : Ekim 11, 2013, 12:21:55 ÖS »
80 km nin alti hizda 4'e mi atiyor?

Yolun durumuna göre düz bi yolsa 5. vites 1500 devirde gidiyor ve neredeyse kokluyor.
Örneğin 70-80 km.lik mesafede 77 ye sabitledim 4,2 litre ortalama ile geldim(2012 fd6 otomatik)

Aracın düşük devirde çalışmasının motora uzun süreli zararı olabilir diye biliyorum bunuda araştırmak lazım

olabilirrr
honda motorları yüksek devirleri seven zarar vermeyen sayılı motorlardan

seyyahseyyah

  • SeYYaH
  • İleti: 49
Ynt: HIZLARA GÖRE YAKIT TÜKETİM VERİLERİ
« Yanıtla #11 : Ekim 20, 2013, 10:16:54 ÖÖ »
80 km nin alti hizda 4'e mi atiyor?

Yolun durumuna göre düz bi yolsa 5. vites 1500 devirde gidiyor ve neredeyse kokluyor.
Örneğin 70-80 km.lik mesafede 77 ye sabitledim 4,2 litre ortalama ile geldim(2012 fd6 otomatik)

Aracın düşük devirde çalışmasının motora uzun süreli zararı olabilir diye biliyorum bunuda araştırmak lazım

olabilirrr
honda motorları yüksek devirleri seven zarar vermeyen sayılı motorlardan
Bence kesinlikle hiçbir zararı olmaz, biliyorsunuz yakıt ekonomisi hakkında hep şey derler ''mümkün olan en üst viteste kullanın'' diye...
Zaten araç otomatik olduğu için, sen hızı sabitlersin o en doğru vites hangiyse o viteste devam eder, zira 95-100 e sabitlediğimizde  rampalarda 5 ten 2 ye atmayı akıl eden araç 77 ile hangi viteste en doğru, en ekonomik gideceğini hesaplar diye düşünüyorum.

seyyahseyyah

  • SeYYaH
  • İleti: 49
Ynt: HIZLARA GÖRE YAKIT TÜKETİM VERİLERİ
« Yanıtla #12 : Ekim 20, 2013, 10:20:32 ÖÖ »
Bu arada bayram tatilinde, 700 küsür km.lik yol test ettim 95-100 hızla ortalama yakıtım 5.1lt.
Foto. eklemeyi anlayabilirsem ekleyeceğim <783^2

kacaman

  • İleti: 7156
Ynt: HIZLARA GÖRE YAKIT TÜKETİM VERİLERİ
« Yanıtla #13 : Ekim 20, 2013, 03:42:39 ÖS »
Arkadaşlar içinizde klimanın yakıta etkisini hesaplayan oldu mu?
ş.içi:09lt
ş.arası:0.4