Gönderen Konu: dip gazada benzine gecme sorunu  (Okunma sayısı 11659 defa)

777

  • İleti: 281
dip gazada benzine gecme sorunu
« : Ocak 19, 2011, 05:35:55 ÖÖ »
dip gaz yaptigimda 5000 devir gibi bir aralikta lpg benzine atiyor hissedilir guclu bir ivmelenme oluyor
lpg yeni takildi ustanin dedigi meme kucuk geliyormus az buyutursek yakit artarmis
dip gaz yapmadigimda lpgde 5000 deviri gecebiliyorum
arac 2000 otomatik cvc (filitre headers) zavolli marka lpg mevcut fikir ve onerilerinizi bekliyorum
simdiden tesekkur ederim



kayaci26

  • İleti: 1441
Ynt: dip gazada benzine gecme sorunu
« Yanıtla #1 : Ocak 19, 2011, 05:47:12 ÖÖ »
merhabalar...

konu ile ilgili açıklamlar aşağıda linkini verdiğim sayfada mevcut...

hayırlı sürüşler . . .

http://www.teamhondaturkey.com/forum/lpg_sistemleri/lpg_kullanimi_hakkinda-t46974.0.html

777

  • İleti: 281
Ynt: dip gazada benzine gecme sorunu
« Yanıtla #2 : Ocak 19, 2011, 07:21:54 ÖÖ »
BAZI ARKADAŞLARIMIZIN LPG İLE İLGİLİ KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARI FARKLI BAŞLIKLARDA PAYLAŞTIKLARINI GÖRDÜM,

BURADA LPG KULLANIMI İLE İLGİLİ OLASI SORUNLARA CEVABI OLAN ARKADAŞLARIN İLGİSİNİ BEKLİYORUZ...

BEN İLK OLARAK, LPG Lİ ARACIN BENZİNE GEÇME KONUSUNU ANLATAYIM;

Arkadaşlar sıralı sistem LPG kullananlar çok iyi bilirler ki, araç ilk çalıştırmada direkt benzin ile çalışır, ve LPG montaj ve ayarını yapan yetkili servislerce ayarlanan süreler dahilinde ve hedeflenen ısı ya ulaşınca sistem otomatik olarak benzine geçer tabii ki benzinden LPG ye geçiş için herhangi bir motor devri seçilmedi ise....

Şimdi bu konuyu açalım biraz;
LPG li aracın benzine geçiş süresi minimum 25 saniye ve motor ısısı 25 C olmalı dır. Ancak bu LPG dönüşümünü yapan yetkili firmaların deneyimli personelleri tarafından 25 saniye ve 35 C olarak da ayarlanmaktadır. Bize bu 10 C lik ısı farkı kar mı ettirir, zarar mı ettirir diye düşünmek bence yine başka bir konu ama, yeri gelmişken açıklayalım, LPG yüksek ısılarda yanma doygunluğu gösteren bir yakıt olduğu için özellikle sabahları ilk çalıştırmada aracın hemen benzinden gaza geçmesini sağlayarak yakıt tasarrufu yaptığımızı düşünmeyelim, zira henüz ısınmamış motor doğrudan doğruya LPG ye geçtiğinde zaten çok fazlaca LPG tüketmekte, hatta yanmayan gaz karışımını da direkt ekzost a göndermektedir.
Gelelim devir konusuna, LPG ayarı yapılırken rolenti devri yani 500 - 600 devir seçilmiş ise  araç kendiliğinden LPG ye geçecektir, ayrıca yine ayar ı yapılırken alt devirlerde veya üst devirlerde benzine geç ya da geçme komutu verilip verilmediği de önemlidir.
Nasıl oluyor;

     1.)   LPG ayarı yapılırken, kullanıcı belirli bir devirde LPG ye geçilmesini isteyebilir mesela 1600 devir seçildiğinde araç 1600 devir de LPG ye geçer,( rölantide çalışan bir araç benzini bitene kadar çalışır fakat LPG ye geçmez, illaki ara gazı vermek yada araç ile trafiğe çıkmak gerekir) Ayrıca araç 1600 devirin altına her düştüğü zaman benzine dön ya da LPG de kal şeklinde ki komut da önemlidir. Bu komut LPG de kal şeklinde işaretlenmeli ve buna dikkat edilmelidir, zira şehir içi trafiğinde düşük devirlerde sürekli benzin tüketiriz, LPG gideri düşer belki ama benzin gideri artar :)

      2.)   LPG ayarı yapılırken kullanıcı belirli yüksek bir devirde mesela, 4500 devirde benzine geçmesi hususunda bir komut yazabilir, Böylece araç yüksek devirlere çıktığında yine motoru koruma amaçlı otomatik olarak benzine yönelir ki, kullanıcının istediği max torku elde edebilsin. (Benim aracım A/T olduğu için ve şehir trafiğinde sık sık kick down yaptığımızdan ben bu yüksek devirde benzinden LPG ye geçme işini çok seviyorum, zira araç sizi utandırmıyor, buna ne gerek var ki diye soran arkadaşlara, aracın LPG sarfiyatını kıstırmak dediğimiz olay yani benzine göre verimlilik oranı %75, %80, %90, %95 gibi aralıklarda düzenlenebilmekte ve bu şehir trafiğindeki sakin kullanımlarımızda LPG yi bizim için daha tasarruflu hale getirmektedir. Arcın performansı düşmekte tabi ki, ancak ani den lazım olan performansa belirli bir devirden sonra terfi ettiğiniz benzin ile kavuşabiliyorsunuz    ) :)

     3.)    Bunların dışında gaza bastım, araç LPG geçti tarzında sıkıntılar var,
Arkadaşlar LPG tankınızı dibine kadar boşaltacağım diye kasmayın, örneğin 35lt lik deponuzda sürekli 10lt lpg bulunsun sürekli doldurtun, ful leyin yani, böylece daha dengeli tüketim değerlerini belirlersiniz ve aracınıza ani gaz basmalarda LPG den benzine geçme durumu ile karşılaşmazsınız…

        Aracın LPG tankında 2 – 3 lt lpg var iken siz gaza yüklendiğinizde gazdan benzine geçiyorsa bu bir arıza durumu değil, inadına elektronik LPG düzeneğinin iyi çalıştığının işaretidir. Çünkü LPG sistemlerinde benzinde olduğu gibi, pompa-santrafiş vs düzenekler yok, LPG içindeki itici gazın etkisi ile tankdan enjektörlere doğru ilerler, tankda gaz azalınca basınç da azaldığından sistem az gelen gaza tepki olarak otomatik benzine geçişi gerçekleştiriyor   :)

        Arkadaşlar bu konular oldukça uzun ve detaylı, lütfen her konuda soru ve sorunlarınızı paylaşın ve cevap arayalım ok ….

2. sikta benzinden lpgye demissiniz lpgden benzine olmasi gerekmiyormu

777

  • İleti: 281
Ynt: dip gazada benzine gecme sorunu
« Yanıtla #3 : Ocak 19, 2011, 07:24:18 ÖÖ »
o zaman benm aracimda sorun yok bu bilgilerinize dayanarak dip gazda benzine atmasi performans amacli tamamen normal

777

  • İleti: 281
Ynt: dip gazada benzine gecme sorunu
« Yanıtla #4 : Ocak 19, 2011, 07:24:44 ÖÖ »
BAZI ARKADAŞLARIMIZIN LPG İLE İLGİLİ KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARI FARKLI BAŞLIKLARDA PAYLAŞTIKLARINI GÖRDÜM,

BURADA LPG KULLANIMI İLE İLGİLİ OLASI SORUNLARA CEVABI OLAN ARKADAŞLARIN İLGİSİNİ BEKLİYORUZ...

BEN İLK OLARAK, LPG Lİ ARACIN BENZİNE GEÇME KONUSUNU ANLATAYIM;

Arkadaşlar sıralı sistem LPG kullananlar çok iyi bilirler ki, araç ilk çalıştırmada direkt benzin ile çalışır, ve LPG montaj ve ayarını yapan yetkili servislerce ayarlanan süreler dahilinde ve hedeflenen ısı ya ulaşınca sistem otomatik olarak benzine geçer tabii ki benzinden LPG ye geçiş için herhangi bir motor devri seçilmedi ise....

Şimdi bu konuyu açalım biraz;
LPG li aracın benzine geçiş süresi minimum 25 saniye ve motor ısısı 25 C olmalı dır. Ancak bu LPG dönüşümünü yapan yetkili firmaların deneyimli personelleri tarafından 25 saniye ve 35 C olarak da ayarlanmaktadır. Bize bu 10 C lik ısı farkı kar mı ettirir, zarar mı ettirir diye düşünmek bence yine başka bir konu ama, yeri gelmişken açıklayalım, LPG yüksek ısılarda yanma doygunluğu gösteren bir yakıt olduğu için özellikle sabahları ilk çalıştırmada aracın hemen benzinden gaza geçmesini sağlayarak yakıt tasarrufu yaptığımızı düşünmeyelim, zira henüz ısınmamış motor doğrudan doğruya LPG ye geçtiğinde zaten çok fazlaca LPG tüketmekte, hatta yanmayan gaz karışımını da direkt ekzost a göndermektedir.
Gelelim devir konusuna, LPG ayarı yapılırken rolenti devri yani 500 - 600 devir seçilmiş ise  araç kendiliğinden LPG ye geçecektir, ayrıca yine ayar ı yapılırken alt devirlerde veya üst devirlerde benzine geç ya da geçme komutu verilip verilmediği de önemlidir.
Nasıl oluyor;

     1.)   LPG ayarı yapılırken, kullanıcı belirli bir devirde LPG ye geçilmesini isteyebilir mesela 1600 devir seçildiğinde araç 1600 devir de LPG ye geçer,( rölantide çalışan bir araç benzini bitene kadar çalışır fakat LPG ye geçmez, illaki ara gazı vermek yada araç ile trafiğe çıkmak gerekir) Ayrıca araç 1600 devirin altına her düştüğü zaman benzine dön ya da LPG de kal şeklinde ki komut da önemlidir. Bu komut LPG de kal şeklinde işaretlenmeli ve buna dikkat edilmelidir, zira şehir içi trafiğinde düşük devirlerde sürekli benzin tüketiriz, LPG gideri düşer belki ama benzin gideri artar :)

      2.)   LPG ayarı yapılırken kullanıcı belirli yüksek bir devirde mesela, 4500 devirde benzine geçmesi hususunda bir komut yazabilir, Böylece araç yüksek devirlere çıktığında yine motoru koruma amaçlı otomatik olarak benzine yönelir ki, kullanıcının istediği max torku elde edebilsin. (Benim aracım A/T olduğu için ve şehir trafiğinde sık sık kick down yaptığımızdan ben bu yüksek devirde benzinden LPG ye geçme işini çok seviyorum, zira araç sizi utandırmıyor, buna ne gerek var ki diye soran arkadaşlara, aracın LPG sarfiyatını kıstırmak dediğimiz olay yani benzine göre verimlilik oranı %75, %80, %90, %95 gibi aralıklarda düzenlenebilmekte ve bu şehir trafiğindeki sakin kullanımlarımızda LPG yi bizim için daha tasarruflu hale getirmektedir. Arcın performansı düşmekte tabi ki, ancak ani den lazım olan performansa belirli bir devirden sonra terfi ettiğiniz benzin ile kavuşabiliyorsunuz    ) :)

     3.)    Bunların dışında gaza bastım, araç LPG geçti tarzında sıkıntılar var,
Arkadaşlar LPG tankınızı dibine kadar boşaltacağım diye kasmayın, örneğin 35lt lik deponuzda sürekli 10lt lpg bulunsun sürekli doldurtun, ful leyin yani, böylece daha dengeli tüketim değerlerini belirlersiniz ve aracınıza ani gaz basmalarda LPG den benzine geçme durumu ile karşılaşmazsınız…

        Aracın LPG tankında 2 – 3 lt lpg var iken siz gaza yüklendiğinizde gazdan benzine geçiyorsa bu bir arıza durumu değil, inadına elektronik LPG düzeneğinin iyi çalıştığının işaretidir. Çünkü LPG sistemlerinde benzinde olduğu gibi, pompa-santrafiş vs düzenekler yok, LPG içindeki itici gazın etkisi ile tankdan enjektörlere doğru ilerler, tankda gaz azalınca basınç da azaldığından sistem az gelen gaza tepki olarak otomatik benzine geçişi gerçekleştiriyor   :)

        Arkadaşlar bu konular oldukça uzun ve detaylı, lütfen her konuda soru ve sorunlarınızı paylaşın ve cevap arayalım ok ….

2. sikta kendi araciniz icin benzinden lpgye demissiniz lpgden benzine olmasi gerekmiyormu


kayaci26

  • İleti: 1441
Ynt: dip gazada benzine gecme sorunu
« Yanıtla #5 : Ocak 19, 2011, 08:04:13 ÖÖ »
oradaki ifade hatasını farkettiniz hakketen... yanlış yazılmıştır... Doğrusu LPG den Benzine diee... olacak :)

777

  • İleti: 281
Ynt: dip gazada benzine gecme sorunu
« Yanıtla #6 : Ocak 19, 2011, 08:34:11 ÖÖ »
peki lpgden benzine atma olayi sakincali degilmi
benmde hosuma giden bir olay dip gaz yapiyorsun kick down yani ust devire gelince vtec acmis hissi veriyor guzel oluyor

kayaci26

  • İleti: 1441
Ynt: dip gazada benzine gecme sorunu
« Yanıtla #7 : Ocak 19, 2011, 12:08:03 ÖS »
Dostum 2 yıldır kullanıyorum aracı daha da bir sıkıntısını görmedim... sistem kendini otomatik olarak benzinden LPG ye ----- LPG den benzine alıyor....

Senin de dediğin gibi çok da güzel oluyor...

fatih elegance

  • İleti: 33
Ynt: dip gazada benzine gecme sorunu
« Yanıtla #8 : Ocak 19, 2011, 12:14:04 ÖS »
benim arabada zavolli var kardeşim aynı şeyi bende yaşadım ustanın dediği performansla alakalı yani  sorun yok tapa gaza devam..

neyseo35

  • İleti: 104
Ynt: dip gazada benzine gecme sorunu
« Yanıtla #9 : Ocak 24, 2011, 04:35:24 ÖÖ »
bende zavolli var benim araçta gaz azalınca basınç düşük olduğu için gazdan benzine geçiş oluyor depoda gaz çoksa aynı şey olmuyor.

777

  • İleti: 281
Ynt: dip gazada benzine gecme sorunu
« Yanıtla #10 : Ocak 25, 2011, 08:32:21 ÖÖ »
bugun tekrar ugradim usta enjektorlerin icini degisecegini soyledi fabrika son cikan enjektorlerin icini ucretsiz degisiyormus

mehmetcan494

  • İleti: 376
Ynt: dip gazada benzine gecme sorunu
« Yanıtla #11 : Ocak 26, 2011, 12:41:41 ÖS »
 gaz az iken rampa çıkarken gaza yüklenildiğinde benzine atıyor sonra normal devire düşünce yol düzlenince tekrar otomatik gaza geçse çok güzel olurdu mecburen tekrar gaza düğmeye basarak alıyorum

kayaci26

  • İleti: 1441
Ynt: dip gazada benzine gecme sorunu
« Yanıtla #12 : Ocak 26, 2011, 09:12:41 ÖS »
gaz az iken rampa çıkarken gaza yüklenildiğinde benzine atıyor sonra normal devire düşünce yol düzlenince tekrar otomatik gaza geçse çok güzel olurdu mecburen tekrar gaza düğmeye basarak alıyorum

merhabalar... sanırım siizn kit BRC idi, yanılıyor olabilirimm, benim araç da TARTARINI var... aynen dediğin gibi rampada ya da düz yolda dip gaz yaptığımda araç şak benzinde... ama devamında düğme olayımız yok... aragaz yapınca ve haliyle deviri düşürünce araç LPG ye kendisi geçiyor... bildiğim kadarı ile normali bu... ama sizin tarif ettiğiniz gibi düğme olayı biraz can sıkıcı... HELE yeni araçlarda düğmeye kenara saklıyorlar, sol tarfataki ceplere ya da kül tblasının içine gizliyorlar falan zor biraz...

777

  • İleti: 281
Ynt: dip gazada benzine gecme sorunu
« Yanıtla #13 : Şubat 01, 2011, 08:44:32 ÖÖ »
 SYN kayaci bir sorum daha olacak lpg bitecegi zamn bip bip diye ses geliyor ve isiklarin hepsi yanip sonuyor bu esnada lpg ilemi benzin ilemi calisiyor yani otomatik olarak benzine gecip devam etmiyormu ses kesilip 50 km ses varken yol yaptim benzindemi gitmis oldum (zavolli)

kayaci26

  • İleti: 1441
Ynt: dip gazada benzine gecme sorunu
« Yanıtla #14 : Şubat 01, 2011, 09:07:55 ÖÖ »
SYN kayaci bir sorum daha olacak lpg bitecegi zamn bip bip diye ses geliyor ve isiklarin hepsi yanip sonuyor bu esnada lpg ilemi benzin ilemi calisiyor yani otomatik olarak benzine gecip devam etmiyormu ses kesilip 50 km ses varken yol yaptim benzindemi gitmis oldum (zavolli)


aynen benzinden devam hocam... Işıkların yanıp sönüp sesli ikazı duyduğun zaman araç kontrol dışı benzine geçiyor demektir.... yani LPG bitmiş demektir... Kullanıcı düğmeye bir kez dokunduğu zaman aracın benzine geçmiş olduğunu onaylıyor sadece...
ama bu tam bittiği anlamına gelmiyor... 1 - 2 litre duruma göre gaz kalıyor depoda...

bu sesi duyduktan sonra araca fazla devir göstermeden... 2000 devir civarı düz yolda 20 km kadar sürdüğüm oldu LPG ile tabii ki... Sesli ikaz geldikten sonra düğmeye iki kez basarsanız araç geri lpg ye dönecektir... gaza fazla yüklenmeyin en 10 - 15 km yol gider...

777

  • İleti: 281
Ynt: dip gazada benzine gecme sorunu
« Yanıtla #15 : Şubat 01, 2011, 03:05:23 ÖS »
tesekkur edrim

mehmetcan494

  • İleti: 376
Ynt: dip gazada benzine gecme sorunu
« Yanıtla #16 : Şubat 01, 2011, 10:39:52 ÖS »
gaz az iken rampa çıkarken gaza yüklenildiğinde benzine atıyor sonra normal devire düşünce yol düzlenince tekrar otomatik gaza geçse çok güzel olurdu mecburen tekrar gaza düğmeye basarak alıyorum

merhabalar... sanırım siizn kit BRC idi, yanılıyor olabilirimm, benim araç da TARTARINI var... aynen dediğin gibi rampada ya da düz yolda dip gaz yaptığımda araç şak benzinde... ama devamında düğme olayımız yok... aragaz yapınca ve haliyle deviri düşürünce araç LPG ye kendisi geçiyor... bildiğim kadarı ile normali bu... ama sizin tarif ettiğiniz gibi düğme olayı biraz can sıkıcı... HELE yeni araçlarda düğmeye kenara saklıyorlar, sol tarfataki ceplere ya da kül tblasının içine gizliyorlar falan zor biraz...

aynen BRC MY10 kit var, senin sistem güzelmiş valla senin dediğin gibi bende bi deneyim bakim belkide dediğin gibidir ben benzine geçer geçmez hemen kendim basıyorum düğmeye beklesem belkide geçecek yine gaza denemekte fayda var bilgi için saol ;)
« Son Düzenleme: Şubat 01, 2011, 10:40:51 ÖS Gönderen: mehmetcan494 »

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: dip gazada benzine gecme sorunu
« Yanıtla #17 : Şubat 02, 2011, 09:58:16 ÖS »
mehmetcan beklemekle gecmez lpg ye.. siz elinizle lpg ye alın ve gaza fazla yüklenmeyin eger düz yoldaysanız gaza da fazla yüklenmezseniz kayaci26 arkadasın dediği gibi en az 10 km daha gidersiniz... ama aslında bunu tavsiye etmem deponun dibindeki pislik partikül vs zarar verebilir filtrelere

777

  • İleti: 281
Ynt: dip gazada benzine gecme sorunu
« Yanıtla #18 : Şubat 03, 2011, 02:02:04 ÖS »
biras fazla soru soruyorum ama diger arkadaslarinda bilgisi olmasi acisindan enjektorlerde
kullnilan meme ucunun kac mm olmasi gerekiyor 1.6 ies icin 2.0 mm emme kullanildi uygunmudur yakit acisindan memelerin ne gibi arti eksi yonleri olabilir uygun meme olmadigini yakittanmi performanstanmi anlariz

kayaci26

  • İleti: 1441
Ynt: dip gazada benzine gecme sorunu
« Yanıtla #19 : Şubat 03, 2011, 02:09:55 ÖS »
biras fazla soru soruyorum ama diger arkadaslarinda bilgisi olmasi acisindan enjektorlerde
kullnilan meme ucunun kac mm olmasi gerekiyor 1.6 ies icin 2.0 mm emme kullanildi uygunmudur yakit acisindan memelerin ne gibi arti eksi yonleri olabilir uygun meme olmadigini yakittanmi performanstanmi anlariz

 <783^2   hımmm zor soru....
                                       bilenler buyursun.....  :gulegule

777

  • İleti: 281
Ynt: dip gazada benzine gecme sorunu
« Yanıtla #20 : Şubat 03, 2011, 04:17:32 ÖS »
hahahha koseye sikistirdim galiba:))

kayaci26

  • İleti: 1441
Ynt: dip gazada benzine gecme sorunu
« Yanıtla #21 : Şubat 03, 2011, 06:51:38 ÖS »
hahahha koseye sikistirdim galiba:))

  >%Sakin


mehmetcan494

  • İleti: 376
Ynt: dip gazada benzine gecme sorunu
« Yanıtla #22 : Şubat 03, 2011, 07:13:10 ÖS »
mehmetcan beklemekle gecmez lpg ye.. siz elinizle lpg ye alın ve gaza fazla yüklenmeyin eger düz yoldaysanız gaza da fazla yüklenmezseniz kayaci26 arkadasın dediği gibi en az 10 km daha gidersiniz... ama aslında bunu tavsiye etmem deponun dibindeki pislik partikül vs zarar verebilir filtrelere

düzlüğe geçince düğmeye basıp LPG ye alıyorum sonra korkuyorum gaza yüklenmeye yine benzine geçecek diye :):):)

kolok

  • İleti: 564
Ynt: dip gazada benzine gecme sorunu
« Yanıtla #23 : Şubat 08, 2011, 09:03:08 ÖS »
kardeşim bence o aracın lpg ayarlarının açılması lazım map ayarlarından kolayca yapılır devir kesici var o arabada ben gazda 1.4 is aracımla7000 i rahat görüyorum ama ayarları tamamen bana ait interface kablo ile kendi laptop umdan yapıyorum bi nevi arabayı istediğim kıvama getiriyorum rölanti hariç gazı istediğim kadar ayarlayabiliyorum lpg de son hızım 198 km/hız  yeniden bir kalibrasyon map ayarlarının da 120 nin üstünde olması lazım bu arada benim kit landirenzo  bosch sensör matrix enjektör...yani ustaya şöyle diyeceksin yüzdesel olarak yüzde 5 lpg ayarlarını yükseltelim ben öyle yapıyom herşey pc den halloluyor 3.vites son hız 150 km bugün denedim ayar bana ait