Gönderen Konu: sizce turbolumu atmosferik mi ?  (Okunma sayısı 20291 defa)

adyobatik

  • İleti: 883
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #50 : Ocak 28, 2013, 08:08:26 ÖÖ »
ya yeni jettayla golf aynı araçmı allah aşkına, o bahsettiğiniz eski kasalardaydı, şimdi yeni jetta passatla aynı olmuş :) golf başka araç,jetta güzel bence, kasasıda güzel bence, eski kasalarda dediğiniz gibi ama yeni kasalar için golfle jetta çok farklı araçlar, ama motorları aynı,



bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #51 : Ocak 28, 2013, 10:59:57 ÖÖ »
ya yeni jettayla golf aynı araçmı allah aşkına, o bahsettiğiniz eski kasalardaydı, şimdi yeni jetta passatla aynı olmuş :) golf başka araç,jetta güzel bence, kasasıda güzel bence, eski kasalarda dediğiniz gibi ama yeni kasalar için golfle jetta çok farklı araçlar, ama motorları aynı,

yok abi katılmıyorum buna jetta passatın yanına yaklaşamaz.passatın gene bir ağırlığı var diğeri bildiğin şirket .

onur_s

  • İleti: 389
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #52 : Ocak 28, 2013, 03:55:19 ÖS »
Tabikide turbo,atmosferik olacaksa hacimli olsun ve devirli olsun m3 gibi vs.

ozN

  • İleti: 1147
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #53 : Şubat 01, 2013, 08:36:41 ÖS »
vergisi az olacak 2.0 atmosferik typer motoru kullanacan :D

ozN

  • İleti: 1147
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #54 : Şubat 01, 2013, 08:47:29 ÖS »
tabiki daha güzel bi kasayla :D

serindurus

  • İleti: 353
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #55 : Şubat 01, 2013, 08:56:13 ÖS »
1.6 dizel turbo 130 hp 300 tork nede guzel olur ... >=ok

TAHAHAMZA

  • İleti: 71
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #56 : Şubat 03, 2013, 01:01:37 ÖS »
tubo olmadan honda 1000cc motorsiklet  motorundan 200hp alıyor otomobilerdede buna benzer motorlar yapabilirler ama teknolojiyi para talep şekllinde uyguluyorlar.dblast geçen gördüm 1600 cc arabayı 280 hp yapmış turbosuz

looper2

  • İleti: 295
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #57 : Mart 06, 2013, 10:40:26 ÖÖ »
valla honda bi kaç arkadaşında dediği gibi sorunsuzluk ilkesinden ödün vermemek için turboyu kullanmıyor diye düşünüyorum. Ama artık zamanı geldi, ki bayada tepki var. Turbonun tek dezavantajı bilinçsiz şöfürdür bence. bende kullanıyorum tdı araç ilk 1 yılda tık yok sonra ki 1yılda araziye bi girdim mazotu farklı kullandım bakımlarını zamanında yaptıramadım ilk çalışmada stop edrken falan dikkat etmedim buumm :))yani tamamen bizlerden kaynaklanıyo diye düşünüyorum. zaten honda yaptıkta sonra bi sıkıntı olacağına ihtimal bile vermiyorum. Birde siz değerli arkadaşlarıma sorum olacak şimdi dizel aracta ben turbo ayarı yok gönyesi yok ayarı yok vırtı zırtı görmedim. benzinlide neden herkez bu sorunları söylüyo aradaki fark ne 2 motor tipinde de egzoza bağlanmıyomu veya ürettikleri dumanmı farklı nedir yani benzinlide turbo diyince şöyle bi düşünülüyo.     şimdiden tşler

BHAAL

  • İleti: 774
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #58 : Mart 06, 2013, 04:46:06 ÖS »
Birde siz değerli arkadaşlarıma sorum olacak şimdi dizel aracta ben turbo ayarı yok gönyesi yok ayarı yok vırtı zırtı görmedim. benzinlide neden herkez bu sorunları söylüyo aradaki fark ne 2 motor tipinde de egzoza bağlanmıyomu veya ürettikleri dumanmı farklı nedir yani benzinlide turbo diyince şöyle bi düşünülüyo. şimdiden tşler

ya esasen turbo timer kullanarak o sorun da giderilebilir, subarularda var işte bi sorun da olmuyor, isteseler eklerler, bizim 100 $a aldığımız parçayı isteyen firma 30$a mal eder ne olacak, ama işte servise nasıl çağıracak seni beni o zaman dimi? kilit nokta da orda, avrupalılar servisten kazanıyor, japonlar satıştan. ek olarak bu verimlilik hikayeleri hep avrupa dizellerini satmak için üretilmiş zorlamalardır, adam kendi sanayisini koruyor, buyur elektrikli araç sat madem ekonomiden dem vuruyosun, ama yok o da olmuyor çünkü o zaman da japonu zengin edersin, tüm hikaye burdan doğuyor. hülasa avrupalıların ne sorunsuzluk gibi bi gayesi var ne de babalarının hayrına iteliyorlar bu mantığı. ben turbosunda falan değilim benzin fiyatını indirsinler başka bişey istemem, kalsın almanın fransız teknolojisi kendine!

sorunuza gelirsek, dizeller turbosuz çalışamazlar, müthiş güçsüz kalacakları için gidemez hale gelirler, dizelin yapısı gereği böyledir bu, o yüzden turbosuz dizel diye bişey olamayacağından kimse konuşmuyor onu, öyle bi şansınız yok yani. yoksa mantık aynı mantık, egzoz gazının sıcaklığı ve dolayısıyla basıncı marifetiyle bi türbin çevriliyor, o da gidip kompresörü tahrik ediyor ve motora daha fazla hava ve daha fazla yakıt enjekte ediliyor. turbo chargerların tamamı aynı mantıkla çalışır, sadece mercedesin kompresör dediği supercharger tahriki egzozdan değil de kam milinin dönmesinden alır, ama sonuçta o da aynı şeyi yapar. turbo charger devir yüseldikçe açılır ve başlangıçta etkisizdir, super charger da motor çalıştığı anda işe başlar ama yüksek devirde etkisiz kalır. bunun dışında turbo diye adlandırılan sistemlerin bi detayı yoktur. dizel ile benzinlinin turbosu arasında bi fark yoktur, ikisi de aynı riskle iş yapar, ama dizel mecburdur, benzinli değildir, arada öyle bi fark vardır, o kadar.

Evo34

  • İleti: 18
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #59 : Mart 06, 2013, 04:50:14 ÖS »
Piyasada bilinçli kullanıcı az olduğu için Atmosferik diyorum.
Turbo araca küçük çocuk gibi bakmak lazım. Özenle, kibar...
« Son Düzenleme: Mart 06, 2013, 04:50:51 ÖS Gönderen: Evo34 »

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #60 : Mart 06, 2013, 05:07:14 ÖS »
ya biz 3.20d nin canını çıkarttık 130k da turbo patlattı 2008 model.çok da sıkıntı yapmamak lazım ben tdi veya tsi bi vw alsam garantisine satarım satana kadar da canını çıkartırım turbolu araba uzun kalmaz bence.ama bi bmw veya merso ise tabi daha uzun süre kullanılabilir ama yok stop ederken 30sn bekle çalıştır bekle falan bunlar bana ters basarım kontağı yola devam :D

looper2

  • İleti: 295
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #61 : Mart 07, 2013, 12:51:00 ÖS »
bende öyle düşünüyorum ama turbo konusunda baya korkuttular yani yok 2 de bi ayar ister yok bağlantısı yok bilmem nesi ya dizel araçta yılladır kullanıyoruz 2006 model dizel aracımda 1 defa turbo sıkıntısı oldu pervaneleri değiştirdik aynen devam.
peki sizlere bir sorum daha olacak tüplü araca turbo olurmu ? olmazsa nie olmaz. şimdiden tşkler.

alperd

  • alperd
  • İleti: 978
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #62 : Mart 07, 2013, 01:05:50 ÖS »
bende öyle düşünüyorum ama turbo konusunda baya korkuttular yani yok 2 de bi ayar ister yok bağlantısı yok bilmem nesi ya dizel araçta yılladır kullanıyoruz 2006 model dizel aracımda 1 defa turbo sıkıntısı oldu pervaneleri değiştirdik aynen devam.
peki sizlere bir sorum daha olacak tüplü araca turbo olurmu ? olmazsa nie olmaz. şimdiden tşkler.

Olur olur ben 2 sene kullandım OPEL MERİVA OPC 1.6 TURBO 180 HP, 230+36 NM.
Sonra abime sattım 1 senedir de o kullanıyor.
Üzerinde Prins LPG kiti ve Valve Care yağlama sistemi var.

Turbo olunca LPG ayarları hassas oluyor iyi bir ustaya "Custom" ayar yaptırmak gerekebilir.
Onun dışında hiçbir sorun yaratmadı çok şükür. Sorun olsa abime satmazdım :)

faw13

  • İleti: 1783
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #63 : Mart 07, 2013, 01:34:20 ÖS »
turbolularda lpg için olan motor var olmayan motor var, araç alıcakken tüp taktırılacaksa soruşturup ona göre almak lazım

misal olarak 2009 yılına kadar fiat'ın tjet motorlarına tüp olmuyordu, şimdi sıkıntı çıkarmıyorlar

looper2

  • İleti: 295
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #64 : Mart 07, 2013, 02:12:40 ÖS »
çok tşkler arkadaşlar bilgilendirdiğiniz için daha sormaya devam edersem konu aslından başka yerlere sapacak :) herkeze iyi günler.