Gönderen Konu: Honda Civic Vtec VTI & Peugeot 106 GTI  (Okunma sayısı 39067 defa)

gmail34

  • İleti: 248
Ynt: Honda Civic Vtec VTI & Peugeot 106 GTI
« Yanıtla #50 : Ocak 13, 2011, 08:37:34 ÖÖ »
Valla benim anlamadığım kocaman turbonun her araca takılıp o araçların nası yürüdüğünü merak ettim.

Misal bir tanesini söyleyeyim. Ankara'da Fiat Bravo vardı bir tane turbolu. M3 sahibine sen bas dediler, M3 sahibi gazladıktan iki saniye sonra gaza bastı Bravo ve çok geçmeden yakalayıp dalga geçercesine geçti M3'ü. (yeni M3) Araştırırsan bulabilirsin. Yurt dışında çok daha fazla var.

Bahsettiğim videoyu buldum ;

http://www.youtube.com/watch?v=fAoN1T9yZLY



gmail34

  • İleti: 248
Ynt: Honda Civic Vtec VTI & Peugeot 106 GTI
« Yanıtla #51 : Ocak 13, 2011, 08:40:15 ÖÖ »
Bir de şu videoyu izlemenizi öneririm, Top Gear'ın yaptığı handling testidir. 106 Gti o zamanın süper sporları arasında viraja giren en hızlı ikinci araç seçilmiştir. 120 Hp'lik arabadan ne beklenir ki diyenlere videoyu izlemelerini ve anlamaya çalışmalarını öneririm :)

http://www.youtube.com/watch?v=kK-hprvTNf8

fastest40

  • İleti: 827
Ynt: Honda Civic Vtec VTI & Peugeot 106 GTI
« Yanıtla #52 : Ocak 13, 2011, 09:34:53 ÖÖ »
gmail arkadaşım sen istedin kadar konuş deneyim diosan mart ayında kıbrısa draglara bekliyorum masrafların bana ait sadece biletini al gel hangi araçlar sarıyo çok güçlü olmasına rağmen e30 kasaya m5 atılan bmw nasıl supraya geçildi o kg ya göre izleeyelim birlikte konu dağılmasın güç belli araçlar belli benim ((fikrim)) diyip noktalıyorum VTİ platoj olmadı sürece her alanda vurur...

fearless.32

  • İleti: 584
Ynt: Honda Civic Vtec VTI & Peugeot 106 GTI
« Yanıtla #53 : Ocak 13, 2011, 09:38:53 ÖÖ »
Anlamadın usta. Her araca kocaman turboyu nası takacaksın. Taksan bile o motor 2-3 ay sonra pert olmaz mı? Benim sormak istediğim buydu. Yoksa Şahin'e de takıyolar o kafam gibi turboları.

fearless.32

  • İleti: 584
Ynt: Honda Civic Vtec VTI & Peugeot 106 GTI
« Yanıtla #54 : Ocak 13, 2011, 09:40:14 ÖÖ »
Önemli olan, turbo taktığın araç ne derece kaldırabilecek bu turboyu.

gmail34

  • İleti: 248
Ynt: Honda Civic Vtec VTI & Peugeot 106 GTI
« Yanıtla #55 : Ocak 13, 2011, 09:45:35 ÖÖ »
gmail arkadaşım sen istedin kadar konuş deneyim diosan mart ayında kıbrısa draglara bekliyorum masrafların bana ait sadece biletini al gel hangi araçlar sarıyo çok güçlü olmasına rağmen e30 kasaya m5 atılan bmw nasıl supraya geçildi o kg ya göre izleeyelim birlikte konu dağılmasın güç belli araçlar belli benim ((fikrim)) diyip noktalıyorum VTİ platoj olmadı sürece her alanda vurur...
Davetin için teşekkür ederim ama kısa bir zaman sonra çocuğumuz olacak, gerçi olmasa da gelmezdim, artık bu işlerden elimi eteğim çektim, artık dizel bir aracım var, günümüz şartlarında yakıt ekonomisi bana daha cazip geliyor, artı yaşım itibariyle gazlama hevesimi de bitirdim diyebilirim. Ben standart iki aracı yorumladım, artık bunların standart hallerini bulamayacağımıza göre boşa konuşmak olur. Benim jenerasyonumda herkes anlattıklarımı doğrular. Hava filtresinin bile olmadığı zamanlardan bahsediyorum sana ben. O zamanlara ait tecrüben varsa paylaş bilelim...
Bir de neden meydan okumaya çalışır gibi bir tutum içindesin anlamadım???

gmail34

  • İleti: 248
Ynt: Honda Civic Vtec VTI & Peugeot 106 GTI
« Yanıtla #56 : Ocak 13, 2011, 09:47:05 ÖÖ »
Anlamadın usta. Her araca kocaman turboyu nası takacaksın. Taksan bile o motor 2-3 ay sonra pert olmaz mı? Benim sormak istediğim buydu. Yoksa Şahin'e de takıyolar o kafam gibi turboları.
Dostum sen bu turbolu Hondaların hiç servise gitmediğini, arıza çıkarmadığını mı düşünüyorsun?
Sonradan araca turbo takacaksın ve araç sana sorun çıkarmayacak. Öyle bir dünya yok maalesef :)

gmail34

  • İleti: 248
Ynt: Honda Civic Vtec VTI & Peugeot 106 GTI
« Yanıtla #57 : Ocak 13, 2011, 09:48:47 ÖÖ »
Önemli olan, turbo taktığın araç ne derece kaldırabilecek bu turboyu.

Şahin'e bile takılıyor ve bu araç turboyu kaldırıyorsa gerisini sen düşün:)
Turbo şahin yıllardır draglara katılır, imprezaları geçer, bazen geçilir ama yıllardır var. Şahin bu turbo motoruı kaldırıyorsa her araç kaldırır, onu demek istiyorum.

fearless.32

  • İleti: 584
Ynt: Honda Civic Vtec VTI & Peugeot 106 GTI
« Yanıtla #58 : Ocak 13, 2011, 09:50:08 ÖÖ »
Hala anlatamadım yaa. Usta Kafam gibi turboyu 106 ya tak bir de VTİ ya tak.2 bar bas hangisi daha önce pert olur onu söle bana.
Anlamadın usta. Her araca kocaman turboyu nası takacaksın. Taksan bile o motor 2-3 ay sonra pert olmaz mı? Benim sormak istediğim buydu. Yoksa Şahin'e de takıyolar o kafam gibi turboları.
Dostum sen bu turbolu Hondaların hiç servise gitmediğini, arıza çıkarmadığını mı düşünüyorsun?
Sonradan araca turbo takacaksın ve araç sana sorun çıkarmayacak. Öyle bir dünya yok maalesef :)
Hala anlatamadım yaa. Usta Kafam gibi turboyu 106 ya tak bir de VTİ ya tak.2 bar bas hangisi daha önce pert olur onu söle bana.

gmail34

  • İleti: 248
Ynt: Honda Civic Vtec VTI & Peugeot 106 GTI
« Yanıtla #59 : Ocak 13, 2011, 09:54:14 ÖÖ »
gmail arkadaşım sen istedin kadar konuş deneyim diosan mart ayında kıbrısa draglara bekliyorum masrafların bana ait sadece biletini al gel hangi araçlar sarıyo çok güçlü olmasına rağmen e30 kasaya m5 atılan bmw nasıl supraya geçildi o kg ya göre izleeyelim birlikte konu dağılmasın güç belli araçlar belli benim ((fikrim)) diyip noktalıyorum VTİ platoj olmadı sürece her alanda vurur...
Davetin için teşekkür ederim ama kısa bir zaman sonra çocuğumuz olacak, gerçi olmasa da gelmezdim, artık bu işlerden elimi eteğim çektim, artık dizel bir aracım var, günümüz şartlarında yakıt ekonomisi bana daha cazip geliyor, artı yaşım itibariyle gazlama hevesimi de bitirdim diyebilirim. Ben standart iki aracı yorumladım, artık bunların standart hallerini bulamayacağımıza göre boşa konuşmak olur. Benim jenerasyonumda herkes anlattıklarımı doğrular. Hava filtresinin bile olmadığı zamanlardan bahsediyorum sana ben. O zamanlara ait tecrüben varsa paylaş bilelim...
Bir de neden meydan okumaya çalışır gibi bir tutum içindesin anlamadım???

Elimi eteğimi çektim derken yanlış anlaşılmasın, profesyonel değildim tabiki, ama zamanında 306 Gti ve Astra Gsi'a sahip oldum. Bu araçların standart hallerini kullandım, filtre, egsoz, spor susturuculu hallerini de kullandım. Vti'ın da standart halinin ne kadar gittiğini, ne kadar gitmediğini, bilirim. Ben tecrübemi aktarıyorum sen gel gör diyorsun. Standart vti ile mi katılımacaksın Kıbrıs'ta ?????

gmail34

  • İleti: 248
Ynt: Honda Civic Vtec VTI & Peugeot 106 GTI
« Yanıtla #60 : Ocak 13, 2011, 10:04:40 ÖÖ »
Hala anlatamadım yaa. Usta Kafam gibi turboyu 106 ya tak bir de VTİ ya tak.2 bar bas hangisi daha önce pert olur onu söle bana.

Ben de şahin örneğini verdim, sen anlatamadığını söylüyorsun. Ne demem gerekiyor? 106 patlar, çatlar, vti yoluna devam eder mi diyeyim??? İş paraya ve iyi işçiliğe bakar diyebilirim sana, kendim turbo taktırmadım bu iki araca da.

fastest40

  • İleti: 827
Ynt: Honda Civic Vtec VTI & Peugeot 106 GTI
« Yanıtla #61 : Ocak 13, 2011, 10:10:11 ÖÖ »
benim meydan okuma gibi bi düşüncem yok yanlış anlaşılmasın sen nasıl hava filtresi bile olmadı yıllarda ben bu işlerdeydim dedin bende supraların skylineların oynadı yerdeyim benim konumumda yaşadım yerde şuan bunlar ben o zamana dönemem sen bu zamanı gör die davet ettim bak ben 106ları göremedim belki sende bu katılımları tr de görmedin ona bakrsan sende o zaman meydan okudun o zaanı biliyosanız bilgilerini paylaşın die biz yanlış anlmadık biz nerde saygı göstercemizi biliriz yanlış anlaşıldıysam affola...

gmail34

  • İleti: 248
Ynt: Honda Civic Vtec VTI & Peugeot 106 GTI
« Yanıtla #62 : Ocak 13, 2011, 10:20:49 ÖÖ »
Ben kimseye meydan okumam, yanlış anlaşılmasın sakın, mekanik spordur bu, her an herşey olur. Kimseye içinden geçerim, üstünden atlarım, yırtar geçerim tarzı yaklaşmadım, yaklaşmam da, kimsenin arabasını hayatta küçümsemem. Şimdilerde içinde değilim dedim ama takip ediyorum mümkün olduğu kadar. Modifiye aldı başını gidiyor, her an gözlerime inanamadığım şeyler görebiliyorum. Para ve düzgün bir usta bulabildikten sonra geçilmeyecek araba yoktur. Yanlış anlaşılma yok dostum, fikir ayrılıkları olsa da hepimiz arkadaşız sonuçta.

fearless.32

  • İleti: 584
Ynt: Honda Civic Vtec VTI & Peugeot 106 GTI
« Yanıtla #63 : Ocak 14, 2011, 08:37:59 ÖÖ »
Hala anlatamadım yaa. Usta Kafam gibi turboyu 106 ya tak bir de VTİ ya tak.2 bar bas hangisi daha önce pert olur onu söle bana.

Ben de şahin örneğini verdim, sen anlatamadığını söylüyorsun. Ne demem gerekiyor? 106 patlar, çatlar, vti yoluna devam eder mi diyeyim??? İş paraya ve iyi işçiliğe bakar diyebilirim sana, kendim turbo taktırmadım bu iki araca da.

Verdiğin Şahin örneklerini 2 ay sonra hurdalıktan topluyolar işte. Ya zaten araba o turboyu kaldırsın derken araba parası harcıyo adamlar. Şahinle lüks araba tokatlayacak ya. Bi araba parası para harcıyolar. arabanın değişmedik yeri kalmıyo. Açıkçası 106 ve VTİ ya aynı şekilde turbo uygulansa 106 pert olur demeni beklerdim.

gmail34

  • İleti: 248
Ynt: Honda Civic Vtec VTI & Peugeot 106 GTI
« Yanıtla #64 : Ocak 14, 2011, 10:19:07 ÖÖ »
Hala anlatamadım yaa. Usta Kafam gibi turboyu 106 ya tak bir de VTİ ya tak.2 bar bas hangisi daha önce pert olur onu söle bana.

Ben de şahin örneğini verdim, sen anlatamadığını söylüyorsun. Ne demem gerekiyor? 106 patlar, çatlar, vti yoluna devam eder mi diyeyim??? İş paraya ve iyi işçiliğe bakar diyebilirim sana, kendim turbo taktırmadım bu iki araca da.

Verdiğin Şahin örneklerini 2 ay sonra hurdalıktan topluyolar işte. Ya zaten araba o turboyu kaldırsın derken araba parası harcıyo adamlar. Şahinle lüks araba tokatlayacak ya. Bi araba parası para harcıyolar. arabanın değişmedik yeri kalmıyo. Açıkçası 106 ve VTİ ya aynı şekilde turbo uygulansa 106 pert olur demeni beklerdim.

Turbolu 106 pert olur diyeyim, sen de rahatla olur mu:)
Turbo şahin yıllardır draglara katılan bir araba, düzenli olarak katılımlara katılır. Neden fanatik şekilde olaya yaklaştığını anlamıyorum... Sonradan turbo takılan her araç arıza çıkarır, sahipleri de bunu göze alır. Senin amacın lük araçları geçmektir, benimki hızlı bir arabaya sahip olmaktır, başkası da sadece garajında tutmak için turbo takar aracına, herkesin çeşitli amacı vardır, bunu tartışmanın anlamı var mı sence???

piscocuk

  • İleti: 3205
Ynt: Honda Civic Vtec VTI & Peugeot 106 GTI
« Yanıtla #65 : Ocak 14, 2011, 10:29:02 ÖÖ »
106 pert olur neyi tartışıyoruz zaten 106 araba değilki..

şahin vs 106 gti
doğan görünümlü şahin vs 306 gti

diyelim konuyu kapatalım
:)

gmail34

  • İleti: 248
Ynt: Honda Civic Vtec VTI & Peugeot 106 GTI
« Yanıtla #66 : Ocak 14, 2011, 10:47:38 ÖÖ »
" Açıkçası 106 ve VTİ ya aynı şekilde turbo uygulansa 106 pert olur demeni beklerdim. "
Benden bunu söylememi istiyor, burdaki amaç fanatiklikten başka birşey değil, ben diycem ki, turbolarsan 106 pert olur, vti yoluna devam eder, bu lafın üzerine kendisi de tatmin olacak sanırım.

fearless.32

  • İleti: 584
Ynt: Honda Civic Vtec VTI & Peugeot 106 GTI
« Yanıtla #67 : Ocak 15, 2011, 11:23:39 ÖÖ »
" Açıkçası 106 ve VTİ ya aynı şekilde turbo uygulansa 106 pert olur demeni beklerdim. "
Benden bunu söylememi istiyor, burdaki amaç fanatiklikten başka birşey değil, ben diycem ki, turbolarsan 106 pert olur, vti yoluna devam eder, bu lafın üzerine kendisi de tatmin olacak sanırım.
Bak arkadaşım ve diğer arkadaşlar sizin de mantıklı düşünmenizi istiyorum. Bana fanatik diyosun da. Ben sana gayet makul mantıklı bişey sordum. İki aracı karşılaştırdığımızda biri 120 bg diğeri 160.
Ağırlıkları farklı vs. Sen bu iki araca aynı şekilde (ikisi de stok durumda kabul et) turbo uygularsan hangisi daha çabuk yıpranır, pert olur? SORU BU. Bana fanatik diyosun sen kendin ''106 daha önce pert olur'' diyemiyosun. Benmiyim fanatik sen mi?
Evet Honda'yı seviyorum ama Honda volvo karşılaştırmasında Volvo'ya oy verecek kadar da objektifim.

gmail34

  • İleti: 248
Ynt: Honda Civic Vtec VTI & Peugeot 106 GTI
« Yanıtla #68 : Ocak 15, 2011, 11:39:58 ÖÖ »
Bilmediğim bir konu hakkında sana yorum yapamam, eminim senin de bilgin yoktur bu konuda. Bilmediğim bir konuda 106 pert olur, vti müthiş gider diyemiyorum, anlatabiliyor muyum sana ne demek istediğimi?????
Bir de beygir gücüyle turbo takmanın ne farkı var? Demişin ya biri 120 hp, diğeri 160 hp diye, ondan soruyorum.
Hiç 106 turbolamadım, vti da turbolamadım, çok normal olarak hangisinin daha dayanıklı olacağını bilmediğimi, bilemediğimi söylüyorum. İkimizin arasında geçen şu çok saçma konuda başka soru soracak mısın bana?

fastest40

  • İleti: 827
Ynt: Honda Civic Vtec VTI & Peugeot 106 GTI
« Yanıtla #69 : Ocak 15, 2011, 11:56:47 ÖÖ »
arkadaşlar konunun dışına yeterince çıktık uzatmayalım bence 106 bilinen efsanelerden her çocuk bilir.vti ise yaşayan efsana her MODCU  bilir. turbo denilince herkez bilir gibi gözükür, herkez turbo bilir ama turbonun turbo oldunu HONDACILAR bilir HONDADA farkı hissetttirir

suby

  • İleti: 485
Ynt: Honda Civic Vtec VTI & Peugeot 106 GTI
« Yanıtla #70 : Ocak 15, 2011, 12:48:00 ÖS »
VTI mı GTI mı?

once performans olarak tartışalm...

herkesın bıldğı gbı gtı hafıf..
gne herkesn bldğı gbı vtı'ın 40 beygır fazlası var..

400 metrede 70kg ağırlık 1sn fark eder bu da yarım boy demektr, pekı 40 beygır 400 metrede ne kadar fark eder? :) motorun urettğı gucun 3te 1'ı kadar daha guç geldığını varsayarsak bnce kılo farkı fazlasyla kapanır stock arabada 5-10 hp bıle uçurum yaratıosa 40 hp 200-300 kılonun ustesınden rahtlıkla gelır..

pekı performans - dayanıklılık ılşıkısını ele alacak olursak...

honda 2000 yılında S2000 modelını çıkardı hatta 1999 sonlarında daha 2000lı yıllara geçmemıştık bıle, 2lıtre 240 hp 9000 devır :) şuan yıl 2011 hangı 2lıtre araç 9000 devır çevırıo? honda bunu 2000 yılından berı yapıo dığer fırmalar 11 senede hıç mı yol kat edemedı hıç mı F20C motoru alıp ıncelemedıler? tabıkıde ınceledıler ama o tarz dayanıklı kullanışlı bı motor yapamadılar, denedıler ama hep bı yerden patlak verdı, gne japon fırması mazda bıraz yakınlaştı RX8 modelı ıle 650cc çıft motor onda da yağ yakma sıkntısı var her 1000kmde yağ değıştırmezsen motoru kucağına alırsın..şmdı konuyu nerden nereye çektn demeyın hondann başarısını dıle getrdm pejo ıle ılgılı boyle guzel bı değerler yok ondan dolayı bışeyler yazamıorm..

bu bı fanatıklılık değldr honda bna bedava araba vermıo yada pejodan bı kotuluk gormedm, pejo ıı olsa pejoya geçerm ama bu ıyılık ne manada? benm aradğm performans ve honda bunu fazlasyla yerıne getırıo..

oncekı mesajlarda bı arkadşmz pejo bıraz daha genç ışı demış evet ona katılıorm daha modlanmaya sahıp bı yapısı varmış gbı gorunuo ve sade halde daha şırın duruo ama 106 bence bu konudada zayf kı çızımlerıne guvenseydı sedanınıda uretp aılelere hıtap ederdı dıe duşunuorm..


lafı çok uzattm kusura bakmayn, kısaca genele vurduğumzda çıkan sonuç

Performans = HONDA
Gorunuş = PEJO'dur..

canguder

  • İleti: 3873
Ynt: Honda Civic Vtec VTI & Peugeot 106 GTI
« Yanıtla #71 : Ocak 15, 2011, 05:46:19 ÖS »
s2000 zaten hondanın gurur kaynağıdır bana göre. vti aynı şekilde yaşayan efsanedir. 106 gti kötü değildir ama vti ile karşılaştırmayın şunu. si ile karşılaştırın gti geçsin ona söz yok ama karşısındaki vti. daha 2.0 motorlarda 130 hp zor alınan dönemde honda vti ile 1.6 motordan 160 hp almıştı. yani 2.0 motordan bile daha verimli ve devirli motor üretmişti. Eğer hala piyasada vti varsa buda ne kadar sağlam olduğunu gösterir. Bildiğiniz gibi sıkıştırma oranı yüksek motorların ömrü az olur. Ama hondada tam tersi büyük sıkıştırma oranına rağmen yıllarca sorunsuz çalışan motorları var. Arkadaşım mazda örneğini vermiş ve haklı ama wankel motorların çalışma prensibi çok farklı olduğundan yakıtı fazla , yağ değişim süresi daha kısa olur. Motor ömrüde normal bir motorun 3/1i kadar olur.

ercanpasa

  • İleti: 144
Ynt: Honda Civic Vtec VTI & Peugeot 106 GTI
« Yanıtla #72 : Ocak 16, 2011, 06:31:56 ÖÖ »
VTI mı GTI mı?

once performans olarak tartışalm...

herkesın bıldğı gbı gtı hafıf..
gne herkesn bldğı gbı vtı'ın 40 beygır fazlası var..

400 metrede 70kg ağırlık 1sn fark eder bu da yarım boy demektr, pekı 40 beygır 400 metrede ne kadar fark eder? :) motorun urettğı gucun 3te 1'ı kadar daha guç geldığını varsayarsak bnce kılo farkı fazlasyla kapanır stock arabada 5-10 hp bıle uçurum yaratıosa 40 hp 200-300 kılonun ustesınden rahtlıkla gelır..

pekı performans - dayanıklılık ılşıkısını ele alacak olursak...

honda 2000 yılında S2000 modelını çıkardı hatta 1999 sonlarında daha 2000lı yıllara geçmemıştık bıle, 2lıtre 240 hp 9000 devır :) şuan yıl 2011 hangı 2lıtre araç 9000 devır çevırıo? honda bunu 2000 yılından berı yapıo dığer fırmalar 11 senede hıç mı yol kat edemedı hıç mı F20C motoru alıp ıncelemedıler? tabıkıde ınceledıler ama o tarz dayanıklı kullanışlı bı motor yapamadılar, denedıler ama hep bı yerden patlak verdı, gne japon fırması mazda bıraz yakınlaştı RX8 modelı ıle 650cc çıft motor onda da yağ yakma sıkntısı var her 1000kmde yağ değıştırmezsen motoru kucağına alırsın..şmdı konuyu nerden nereye çektn demeyın hondann başarısını dıle getrdm pejo ıle ılgılı boyle guzel bı değerler yok ondan dolayı bışeyler yazamıorm..

bu bı fanatıklılık değldr honda bna bedava araba vermıo yada pejodan bı kotuluk gormedm, pejo ıı olsa pejoya geçerm ama bu ıyılık ne manada? benm aradğm performans ve honda bunu fazlasyla yerıne getırıo..

oncekı mesajlarda bı arkadşmz pejo bıraz daha genç ışı demış evet ona katılıorm daha modlanmaya sahıp bı yapısı varmış gbı gorunuo ve sade halde daha şırın duruo ama 106 bence bu konudada zayf kı çızımlerıne guvenseydı sedanınıda uretp aılelere hıtap ederdı dıe duşunuorm..


lafı çok uzattm kusura bakmayn, kısaca genele vurduğumzda çıkan sonuç

Performans = HONDA
Gorunuş = PEJO'dur..

konuya sonradan dahil oldum ama (suby)arkadaşım söylediklerin mantıklı herşey kabul belki ama şu sonda yazdığın
 PERFORMANS-HONDA
 GÖRÜNÜŞ-PEJO (BÖYLE BİŞEY YOK HER ŞEKİLDE HONDA VE İNAN TARAFSIZCA SÖYLÜYORUM FANATİKLİK FELAN DEİL)SAYGILAR...

fearless.32

  • İleti: 584
Ynt: Honda Civic Vtec VTI & Peugeot 106 GTI
« Yanıtla #73 : Ocak 16, 2011, 11:46:18 ÖÖ »
Bilmediğim bir konu hakkında sana yorum yapamam, eminim senin de bilgin yoktur bu konuda. Bilmediğim bir konuda 106 pert olur, vti müthiş gider diyemiyorum, anlatabiliyor muyum sana ne demek istediğimi?????
Bir de beygir gücüyle turbo takmanın ne farkı var? Demişin ya biri 120 hp, diğeri 160 hp diye, ondan soruyorum.
Hiç 106 turbolamadım, vti da turbolamadım, çok normal olarak hangisinin daha dayanıklı olacağını bilmediğimi, bilemediğimi söylüyorum. İkimizin arasında geçen şu çok saçma konuda başka soru soracak mısın bana?

Ben de hala stok İES'e biniyorum ama söyle mantıklı düşünürsek çok farkı var beygir gücünün.
120 hp bi arabayı 200 hp ye çıkarmak için yapacağın masraf ve turbosuna uygulayacağın basınç 2 bardır (mesela bunlar kesin veri değil tabi) aynı şekilde 160 hp bir aracı yine aynı şekilde 200 hp ye çıkarmak için yapacağın masraf ve motora uygulayacağın bar daha düşük olacaktır.
Sonuçta 160 hp olan aracı daha az yormuş olacaksın. Ben bunu anlatmak istedim.
 Eğer yanlış biliyosam düzeltin arkadaşlar.

piscocuk

  • İleti: 3205
Ynt: Honda Civic Vtec VTI & Peugeot 106 GTI
« Yanıtla #74 : Ocak 17, 2011, 03:42:42 ÖÖ »
yanlış biliyorsun.

stock motora 2 bar basıyorsun.yok öyle bir dünya..