Kullanıcı Adı: Sürekli Bağlı Kal
Şifre:

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte. « önceki sonraki »
Sayfa: [1] Yazdır
Gönderen Konu: Accord 2.2 i-CTDi hakkında sorular  (Okunma Sayısı 5801 defa)
BHAAL


Yer: Ankara
Şu Anda Sitede Değil

yavaş gideceksen sol şeritte ne işin var kardeşim!


« : Şubat 17, 2011, 01:57:03 ÖÖ »


Arkadaşlar merhaba,

elimdeki civici çıkarmayı planlıyorum, yerine accord düşündüm, bakarken dizelleri çarptı gözüme. lakin epeydir dizel satışı yok hondanın malum. bu araçlar da 5-6 yaşına ve 100binli kmlere gelmiş doğal olarak. soru şudur ki bu km'ye gelmiş dizeli alınır mı hondanın, turbo arızası var mıdır, zırt pırt çıkarır mı yada... bu motorların ömrü nasıldır... sarfiyatı katologdaki gibi 6L/100km'de kalıyor mu... seri kullanımda sarfiyat çok mu coşuyor... hatta performansı nasıl... sonra artık satışta olmadığını düşünürsek parça durumu nedir, sıkıntı oluyor mu... vs vs zilyon tane soru var kafamda... hondanın dizel motorlarını bilen kullanan sahiplenen varsa bi izah etsin lütfen. çok teşekkür ettim şimdiden!
Logged
faw13


Yaş: 27
Yer: Istanbul
Otomobil: 2013 Seat Leon FR 1.4 TSI 140Hp M/T
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #1 : Şubat 17, 2011, 02:08:41 ÖÖ »

hondanın değil ama genel dizel motorlar için çok uzun ömürlü olduklarını söyleyebilirim, belli kurallara dikkat ederseniz ne turbo sorun çıkarır ne de motorun kendisi, parça konusunda sıkıntı olmaması gerekir, bütün ürünlerin kanunu hizmet süreleri vardır, bu süre de öyle 2-3 yıl değildir, otomobiller için iyice uzundur ve firma o süre boyunca o araçlar için stokta parça tutmak zorundadır, ya da talep olursa getirtmek, ki kaldı ki cr-v de dizel motor halen satılmakta, parça sıkıntısı olmaz, ama 2.2 lt nin yıllık vergisi çok yüksek olur onu unutmayın, gene accorda özel değil, genel dizeller için, çok yoğun trafikte dizel de çok yakar, yol boşaldımı ibrenin oynadığını fark edemezsiniz ama, yüklenirseniz tabii ki çok yakacaktır, bu dediklerim genel dizel motorlar içindir, accord için düşünmeyin Smiley
Logged

Kadına Etek, Erkeğe VTEC yakışır
Kadına Far, Erkeğe FR yakışır
bakalım daha ne kadar gidecek bu böyle Cheesy
a-r-m


Yaş: 24
Yer: KAYSERİ
Şu Anda Sitede Değil

a-r-m


« Yanıtla #2 : Şubat 17, 2011, 10:55:31 ÖÖ »

bildiğim kadarıyla opelin motoru 2.2 dizellerdeki. ama ben olsam 22 dizel alıp o verqiyi ödeyeceğime kadar 2.4 benzinli daha doğrusu lpg'li alır Cheesy 190 hp ile tutkuyu yaşarım. bu da bnm qörüşüm Cheesy
Logged
BHAAL


Yer: Ankara
Şu Anda Sitede Değil

yavaş gideceksen sol şeritte ne işin var kardeşim!


« Yanıtla #3 : Şubat 17, 2011, 12:57:53 ÖS »

Smiley esasen 2.4 lere bakarken gözüme çarptı zaten bu dizel versiyonlar, varlığından haberdardım ama pek bulunmaz diye düşünüyodum... epeyce bi ilan görünce alsam mı diye düşünmeye başladım. 197 beygirlik benzinli canavar benim de hoşuma gidiyor ama vergisi ve sarfiyatı uçuk olur diye korktum açıkçası... 5 yaşından küçükler için 3 milyara yakın bi vergisi vardı yanlış hatırlamıyosam. ayrıca hondaları sağlamlığından ötürü alıyorum ve çok yol yapıyorum... lpg taktırıp o sağlam motora müdahale etmeyi doğru bulmuyorum açıkçası. illa ki motor ömründen yiyecektir. yani lpg çoğu durumda o maliyeti karşılar biliyorum ama ben arabayı yola vurdum mu 1000kmden fazla yol yapıp gönüyorum eve... o şartlar altında beni ortada bırakmaması daha önemli oluyor benim için. 2 litre benzinli olanları makul ama 2.4 çok yakar bi manası olmaz. 2.2'nin vergisini de dizel için öderim ama sağlam olması lazım dediğim gibi. parça bulundurmak yasa gereği mecburi olsa da yurdum servisleri malum bazen bi tampon için 3 hafta sonraya sıra veriyolar... en çok giden parçaya o kadar sıra veren adam satışı olmayan dizeli napar bilemedim doğrusu. gerçi crvlere bakmamıştım hiç dizeli varsa durum değişebilir tabi haklısınız. dizellerin uzun ömürlü olduğu kısmına da katılmıyorum... ticari araçlar harici dizeller... yani otomobillerde kullanılanların benzinlilerden daha kısa ömürlü olduğunu düşünüyorum. hem ucuza kaçtıklarından, hem servisten kazanmak istemelerinden hem de aşırı beslemeli motor kullanıldığından diye düşünüyorum. mercedes harici bir otomobilde öyle milyon kmlere çıkan dizel duymadım ben... gerçi o kadarına gerek yok 300bine ağır bakım ihtiyacı duymadan girse yeter bana
Logged
faw13


Yaş: 27
Yer: Istanbul
Otomobil: 2013 Seat Leon FR 1.4 TSI 140Hp M/T
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #4 : Şubat 17, 2011, 03:51:36 ÖS »

herhangi bir dizel araç 300.000ini çok rahat görür, 600e kadar yolu var bakımları düzgün yaptırılırsa, dizeller yüksek beslemeli olsalar da çoğu aşırı beslemeli değil, ki bunun yanında herşeyleri de ona göre ayarlanıyor, arabalar ülkemize göre yapılmıyor sonuçta, dünyanın heryerinde her zaman iş yapabilicek şekilde tasarlanıyorlar, 150.000 km civarında turbo sorun yaşatabilir, ölesiye pahalı değiller, ayrıca sorun yaşatması kullanmayı bilmemekten kaynaklanır, motor 4-5000 devir çevirebilir ama turbolar 150-200.000 devir yaparlar, yağı da motor yağından alırlar, haliyle arabayı kullandıktan sonra bir süre bekletmeden, park ettiğiniz gibi motoru kaparsanız dağılırlar, sorun yaşayanlar genelde bunu turboyu uçurduktan sonra öğrenir, gürültülü olabilirler ama o kadar da sağlamdırlar, 300.000 üstü pek çok araç sahibi gördüm dizel kullanan, hiç birinin de ciddi bir şikayeti yoktu
Logged

Kadına Etek, Erkeğe VTEC yakışır
Kadına Far, Erkeğe FR yakışır
bakalım daha ne kadar gidecek bu böyle Cheesy
BHAAL


Yer: Ankara
Şu Anda Sitede Değil

yavaş gideceksen sol şeritte ne işin var kardeşim!


« Yanıtla #5 : Şubat 18, 2011, 11:45:39 ÖÖ »

hımm... esasen mantıklı söylediğiniz... tşk ederim... lakin 150binde pert olan renolar gördüğüm için pek sıcak bakmadım dizellere bugüne kadar... bi de hızlı kullanırım, zırt pırt vites değiştirme ihtiyacında olan bi şanzıman beni deli ediyor... ama 2.0 tdi vw'lerin uzayışını gördükçe ilgimi çeker oldu bu dizel motorlar... hondanın dizeli olunca nasıl olur acaba diye düşünür oldum birden... dediğiniz kadar varsa denemek lazım aslında... temizini bulmaya çalışayım ben en iyisi... teşekkürler herkese

bu arada hondanın dizellerini bir süre isuzudan aldığına dair bir yazı görmüştüm vaktiyle... burada da opelin 2.2 sini kullanıyor denilince servise gidip sordum adamlar hayatlarında ilk kez duymuş gibi baktılar... motorun menşei hakkında hiçbir fikirleri yoktu... ayrıca efe honda xenon farları kendisi çinde yaptırıyormuş, hondadan geçtim bosh falan bilindik markalı bişey bile takmıyomuş... onu da eskaza öğrenmiş oldum Smiley ilgilisine bilgi olsun bu da
Logged
faw13


Yaş: 27
Yer: Istanbul
Otomobil: 2013 Seat Leon FR 1.4 TSI 140Hp M/T
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #6 : Şubat 18, 2011, 05:27:12 ÖS »

opelin motoru diye birşey yok ki opelin motorları FPT (Fiat Powertrain) de yapılır, fiattır motorlar, cdti diye bildiğiniz motorlar fiat ın multijet motorlarıdır, 1.3ler öyle en azından, opelin sahibi gm, gm in büyük hissedarı fiat Smiley eh honda da fiat motor kullanmaz sanmıyorum, zaten motor firması honda da, gidip niye bşakasından motor alsın kendisi yeterince bilgili ve üstünken bu konuda

xenon için heryerde herkesten bir ricada bulunuyorum, lafı geçmişken burda da bulunucam, kendinden xenon olmayan araçlara xenon takmayın, selektör yapılmasa da bu karşıdan gelenin gözünü almadığınız anlamına gelmiyor, kendinden xenonlu araçlar sürekli far yükseliği ayarlar, far yuvaları ona göre tasarlanır, mercek ona göre odaklanır, halogen için olan merceğe xenon takarsanız gene facia olur ya siz kör olursunuz ya da karşınızdaki, kiti takmakla olsa firmalar bu kadar uğraşmazlar yıkama sistemleri, ağırlık sensörleri, xenon ısınmadan verim vermez, uzunları kaldırıp bi-xenon koy falan, çok basit işler değil bunlar genelde de kötü olur sonucu, yoksa yok, araç önünü aydınlatıyor mu? evetse sorun yok bence
Logged

Kadına Etek, Erkeğe VTEC yakışır
Kadına Far, Erkeğe FR yakışır
bakalım daha ne kadar gidecek bu böyle Cheesy
jackal6961


Yer: izmir
Otomobil: 2004 vtec2
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #7 : Ekim 08, 2011, 10:40:00 ÖÖ »

cdti farklı ctdi farklı.Motor kapağını aç eşşek kadar HONDA yazıyo Wink
Logged
drmoz

Avatar Yok

Yaş: 32
Yer: Ankara
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #8 : Ekim 08, 2011, 10:57:59 ÖÖ »

honda'nın CTDI motoru ISUZU tarafından üretilmektedir. Bilindiği gibi ISUZU dünyada dizel motor üretiminde söz sahibi markalardan biridir. belki hacim/güç oranı çok iyi değildir ama güvenilirlik, sorunsuzluk ve dayanıklılık olarak bir numaradır.
Bu arada Opel serilerinde kullanılan 1.7 ve 2.2 DTI motorlar da ISUZU üretimidir.
Logged
drmoz

Avatar Yok

Yaş: 32
Yer: Ankara
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #9 : Ekim 08, 2011, 11:00:11 ÖÖ »

cdti farklı ctdi farklı.Motor kapağını aç eşşek kadar HONDA yazıyo Wink
motor kapağında HONDA yazması birşey ifade etmez, şu anda dünyadaki hemen hemen hiç bir otomobil markası, otomobillerinde kullandıkları parçaların %100'ünü kendisi üretmiyor.
Logged
GökhanAlbayrak


Otomobil: 2011 Ford Focus TDCi Titanium
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #10 : Ekim 08, 2011, 11:24:56 ÖÖ »

öncelikle bir dizel araç kullanıcısı olarak dizelden yana duyduğunuz korku gereksiz. dizel bir aracı kullansanız belki de benim gibi benzinli araç kullanmak istemeyebilirsiniz. söylendiği gibi dizel motorlarda turbo bakımları çok önemli. narin bir motordur dizel. kamyon gibi kullanılmadığı sürece yağ eksiltmez, yakıtın kaliteli olduğu sürece filtrelerinden de motor bloğundan da hiçbir sorun çıkmaz.(zaten 15000 km de bir değişiyor filtreler) bakımları da benim aracın 15000km de bir. bakımı 300-400 tl arasında. yağ filtre vs bakımı...

dizel yakıtına gelince emin olun ki abartıldığı kadarı geçtim, söylendiği gibi aşırı trafikte de çok yüksek bir değerde tüketimi yok. geçenlerde şehir içinde 1depo/1000km yapmaya çalıştım. sonuçta 1000 km yapamadım ama 877 km gösterdi bana(artık dayanamadım bunaldım devirsiz gitmekten, bıraktım). araç sakin trafikte de kullanılmadı,mesai çıkışlarında gece yoğun trafikte. benim araç 1,6 , 2,2 ile arasında illaki bi fark olur ama size istanbul trafiğinde bile 10-11 lt göstermez. gösterse bile normal bir civic (ki zaten 1,6) bu değere yakın değerlerde yakıyor. dizelin fiyatının ucuzluğu ve lpg ye olan bakış açınızı bildiğimiz için dizel kararı sizin için iyi bir karar olacağına inanıyorum. bunlar benim kendi düşüncem.

evveliyatını bildiğiniz temizliğine inandığınız accord varsa alınabilir ama yine de dizel accord a temkinli yanaşın derim. zira hem dizel hem accord... satmak için mantıklı ve iyi bir sebebi olmalı Wink
Logged
ilkercom
Hasan İlker Çom



Yaş: 35
Yer: Zeytinburnu
Otomobil: Honda Civic 1.8 HB M/T
Şu Anda Sitede Değil

Hayat 5000 rpm de başlar.


« Yanıtla #11 : Ekim 08, 2011, 11:32:43 ÖÖ »

http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_N_engine

Hondanın kendi motoru..
Logged

1,8 I-Vtec 2006 M/T

ebc gd series disc + greenstuff brake pads
simota carbon charger
GökhanAlbayrak


Otomobil: 2011 Ford Focus TDCi Titanium
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #12 : Ekim 08, 2011, 02:09:30 ÖS »

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=152308095&pageNumber=3&__lp=30&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=11000&makeModelVariant1.modelId=2&fuels=DIESEL&negativeFeatures=EXPORT&tabNumber=2

hatta yeni kasasının bide 2.2 I-DTEC adı altında almanyada satılan sürümü varmış...
Logged
drmoz

Avatar Yok

Yaş: 32
Yer: Ankara
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #13 : Ekim 08, 2011, 02:21:39 ÖS »

Arkadaşım benim dediğim olay, artık dünyanın en büyük otomobil üreticileri bile tüm motor yelpazesini kendisi üretmiyor, mutlaka teknik, teknolojik ortaklıklar vasıtasıyla ya da tamamen başka bir üreticiye yükleniyor bu görev.
Honda'nın modellerinde kullandığı dizel motorların büyük kısmı ISUZU ortaklığı ile üretilmiştir, japonya ISUZU fabrikasında.
Buyrun bir link de benden:
http://www.drive.com.au/Editorial/ArticleDetail.aspx?ArticleID=2438&vf=1
Logged
ilkercom
Hasan İlker Çom



Yaş: 35
Yer: Zeytinburnu
Otomobil: Honda Civic 1.8 HB M/T
Şu Anda Sitede Değil

Hayat 5000 rpm de başlar.


« Yanıtla #14 : Ekim 08, 2011, 07:06:03 ÖS »

N serisi hondanın kendi motoru arkadaşım diğerleri. 1,3 1,7 olanlar ile n serisi bir değil.

Ayrıca hatırlatırım Honda dünyanın en büyük motor üreticisi. Kendisi üretebilir de direk satın da alır.
Logged

1,8 I-Vtec 2006 M/T

ebc gd series disc + greenstuff brake pads
simota carbon charger
drmoz

Avatar Yok

Yaş: 32
Yer: Ankara
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #15 : Ekim 08, 2011, 10:17:51 ÖS »

ok, zaten o kadar da önemli değil, sonuçta ister dizel olsun, ister benzinli honda modellerinde sıkıntılı motor duymadım.
Logged
ilkercom
Hasan İlker Çom



Yaş: 35
Yer: Zeytinburnu
Otomobil: Honda Civic 1.8 HB M/T
Şu Anda Sitede Değil

Hayat 5000 rpm de başlar.


« Yanıtla #16 : Ekim 08, 2011, 11:41:52 ÖS »

makina bu sorun da olabilir. kaldı ki isuzu motor da olsa bence sıkıntı olmaz. isuzu da dizel alanında aşmış bir firma.
Logged

1,8 I-Vtec 2006 M/T

ebc gd series disc + greenstuff brake pads
simota carbon charger
_yekta_

Avatar Yok

Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #17 : Ekim 09, 2011, 04:58:28 ÖÖ »

2.2 diesel motor Hondanın kendi üretimidir , diğer 1.7 ve düşük dizel motorlar ısuzu ortaklıgıyla üretilmiştir ama tr de bunlar yoktur en yakın komşularımızdan biri olan bulgaristanda rahatlıkla bulunur bulgar sitelerinden detaylı resimlere bakabilirsiniz ve bu motorla ilgili bilgiyi istanbul ankara izmir gibi büyük şehirlerdeki honda  bayiilerinden almayı deniyin yada direk bu aracı kullanmış kişilerden gerekli bilgileri edinmeyi deniyin ki ileri ki zamanlarda başınız ağrımasın , sonuçta burası Türkiye pazarı olumsuz şeyler artık sıradan olmuş durumda
Logged
Sayfa: [1] Yazdır 
« önceki sonraki »
Gitmek istediğiniz yer: