Gönderen Konu: 318 is vs Civic si  (Okunma sayısı 16290 defa)

cobra34

  • İleti: 1427
Ynt: 318 is vs Civic si
« Yanıtla #25 : Şubat 03, 2012, 09:10:44 ÖÖ »
benim si de bunlarla birlikte vti polish li gaz kelebeği yazılım  crx 3-4-5 vardı
d16a9 da senteyı egsoza doğru 1 diş atlak ayarlayın abı (sebebini sorma yap farkı gör) ;D
merak ettim ve ilk kez duydum nasıl bir fark yaratıyor,eğer cidde bir değişim oluyorsa bugün kardeşime götürüp senteyi atlattırıcam.



DENON

  • İleti: 2020
Ynt: 318 is vs Civic si
« Yanıtla #26 : Şubat 03, 2012, 10:55:31 ÖÖ »
benim si de bunlarla birlikte vti polish li gaz kelebeği yazılım  crx 3-4-5 vardı
d16a9 da senteyı egsoza doğru 1 diş atlak ayarlayın abı (sebebini sorma yap farkı gör) ;D
merak ettim ve ilk kez duydum nasıl bir fark yaratıyor,eğer cidde bir değişim oluyorsa bugün kardeşime götürüp senteyi atlattırıcam.
stock motorda (a9) piston üst ölü noktaya gelıp emme ve egsoz subapları kapalı oldugu anda yanma odası içinde egsozdan atılamamış yanmış gaz bulunur , motor emme zamanını gerçekleştirdiğinde taze hava ve yakıt bu yanmış gazla karışarak yakılır buda aracın performansına kötü etkıdır , bu yapılan sente atlatma işlemi yanma odasında bulunan dışarı atılamamış yanmış egsoz gazının egsoz sübaplarının kapanma süresini uzatıp emme zamanlamasında çekılen hava ve yakıtla karışmamasını saglamak amaçlı yapılan bir işlem

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: 318 is vs Civic si
« Yanıtla #27 : Şubat 03, 2012, 11:00:10 ÖÖ »
benim si de bunlarla birlikte vti polish li gaz kelebeği yazılım  crx 3-4-5 vardı
d16a9 da senteyı egsoza doğru 1 diş atlak ayarlayın abı (sebebini sorma yap farkı gör) ;D
merak ettim ve ilk kez duydum nasıl bir fark yaratıyor,eğer cidde bir değişim oluyorsa bugün kardeşime götürüp senteyi atlattırıcam.
stock motorda (a9) piston üst ölü noktaya gelıp emme ve egsoz subapları kapalı oldugu anda yanma odası içinde egsozdan atılamamış yanmış gaz bulunur , motor emme zamanını gerçekleştirdiğinde taze hava ve yakıt bu yanmış gazla karışarak yakılır buda aracın performansına kötü etkıdır , bu yapılan sente atlatma işlemi yanma odasında bulunan dışarı atılamamış yanmış egsoz gazının egsoz sübaplarının kapanma süresini uzatıp emme zamanlamasında çekılen hava ve yakıtla karışmamasını saglamak amaçlı yapılan bir işlem

Anlayabilmek için soruyorum.
Peki piston üst noktaya geldip subapları kapattığında
piston içinde ölü gazın bir önceki devirde tamamının çoktan dışarı atılmış olması gerekmiyor mu?
Yoksa orjinal manifolt bu işlem için yetersiz mi?

DENON

  • İleti: 2020
Ynt: 318 is vs Civic si
« Yanıtla #28 : Şubat 03, 2012, 11:08:18 ÖÖ »
benim si de bunlarla birlikte vti polish li gaz kelebeği yazılım  crx 3-4-5 vardı
d16a9 da senteyı egsoza doğru 1 diş atlak ayarlayın abı (sebebini sorma yap farkı gör) ;D
merak ettim ve ilk kez duydum nasıl bir fark yaratıyor,eğer cidde bir değişim oluyorsa bugün kardeşime götürüp senteyi atlattırıcam.
stock motorda (a9) piston üst ölü noktaya gelıp emme ve egsoz subapları kapalı oldugu anda yanma odası içinde egsozdan atılamamış yanmış gaz bulunur , motor emme zamanını gerçekleştirdiğinde taze hava ve yakıt bu yanmış gazla karışarak yakılır buda aracın performansına kötü etkıdır , bu yapılan sente atlatma işlemi yanma odasında bulunan dışarı atılamamış yanmış egsoz gazının egsoz sübaplarının kapanma süresini uzatıp emme zamanlamasında çekılen hava ve yakıtla karışmamasını saglamak amaçlı yapılan bir işlem

Anlayabilmek için soruyorum.
Peki piston üst noktaya geldip subapları kapattığında
piston içinde ölü gazın bir önceki devirde tamamının çoktan dışarı atılmış olması gerekmiyor mu?
Yoksa orjinal manifolt bu işlem için yetersiz mi?

a9 da maalesef atılamıyor bır mıktar yanmış gaz kalıyor , daha önce duydun mu bılmıyorum ama b16 nın ayarlı kasnagını normal yanı ne avansa dönük nede retarda dönük halde egsoz egzantrıgıne takarsanız bariz bır çekiş farkı oluşuyor bunun sebebıde a9 motordakı sente atlatma işlemine benzer bır olay, yanı mantık egsoz sübaplarının daha geç kapanması

cobra34

  • İleti: 1427
Ynt: 318 is vs Civic si
« Yanıtla #29 : Şubat 03, 2012, 12:24:44 ÖS »
benim si de bunlarla birlikte vti polish li gaz kelebeği yazılım  crx 3-4-5 vardı
d16a9 da senteyı egsoza doğru 1 diş atlak ayarlayın abı (sebebini sorma yap farkı gör) ;D
merak ettim ve ilk kez duydum nasıl bir fark yaratıyor,eğer cidde bir değişim oluyorsa bugün kardeşime götürüp senteyi atlattırıcam.
stock motorda (a9) piston üst ölü noktaya gelıp emme ve egsoz subapları kapalı oldugu anda yanma odası içinde egsozdan atılamamış yanmış gaz bulunur , motor emme zamanını gerçekleştirdiğinde taze hava ve yakıt bu yanmış gazla karışarak yakılır buda aracın performansına kötü etkıdır , bu yapılan sente atlatma işlemi yanma odasında bulunan dışarı atılamamış yanmış egsoz gazının egsoz sübaplarının kapanma süresini uzatıp emme zamanlamasında çekılen hava ve yakıtla karışmamasını saglamak amaçlı yapılan bir işlem
yazdıkların mantıklı geldi,en kısa zamanda uygulayıp deneyimlerimi paylaşıcam..

AL-BAYRAK

  • İleti: 3323
Ynt: 318 is vs Civic si
« Yanıtla #30 : Şubat 03, 2012, 12:26:00 ÖS »
yakıt aartışı mı demek oluyor yoksa var olan yakıtın daha verimli yanması mı demek?

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: 318 is vs Civic si
« Yanıtla #31 : Şubat 03, 2012, 12:35:01 ÖS »
yakıt aartışı mı demek oluyor yoksa var olan yakıtın daha verimli yanması mı demek?

anladığım kadarıyla mantık şu şekilde.
Eğer blok içinde bir önceki devirde dışarı atılamayan yanmış gaz varsa sonraki devir için bloklara dolacak benzin hava karışımı tam verimli yanmaz ve patlamaz.
ama eğer blok içindeki yanmış gaz tamamen çekilir ve yerine yeni hava ve benzin karışımı gelip yanarsa patlama daha kuvvetli olur.

Yani yakıt sarfiyatı artmıyor sadece mevcut yakıt daha verimli kullanılıyor.
A9'un böyle bir özürü olduğunu bilmiyordum.

DENON

  • İleti: 2020
Ynt: 318 is vs Civic si
« Yanıtla #32 : Şubat 03, 2012, 12:35:55 ÖS »
yakıt aartışı mı demek oluyor yoksa var olan yakıtın daha verimli yanması mı demek?
abı zaten halen yakmakta oldugun yakıtın verımlı olarak kullanılması demek oluyor , yanı bu işlemi şöylede düşünebılırsın şu anda yenı aracaların hepsınde egr valfı bulunur bu valf ne işe yarar: yanma odasına belırlı devırlerde (alt devirlerde özellikle şehiriçi kullanımda ) yanma odasına taze hava yakıt karışımıyla bırlıkte yanmış egsoz gazı salgılar, NEDEN?? : egsoz emısyon degerını tutturmak için , yaanı patlama şiddetını azaltır ve taze hava yakıt karışımından cıkan egsoz gazındakı karbondıoksıt salınımını mınımıze eder

bu sente atlatma işlemi taze hava yakıtın yanmış egsoz gazıyla karışmaması ve kullanılan yakıtın daha verımlı kullanılması için yapılır (ayarlı kasnak kullanılırsa daha saglıklı olur)

AL-BAYRAK

  • İleti: 3323
Ynt: 318 is vs Civic si
« Yanıtla #33 : Şubat 03, 2012, 12:58:05 ÖS »
anladım gençler sağolun...
arabam daha hızlı olsun diyen arkadaşlar bu bilgiyi kaçırmasın

 bizden geçti arık :))

cobra34

  • İleti: 1427
Ynt: 318 is vs Civic si
« Yanıtla #34 : Şubat 03, 2012, 01:54:50 ÖS »
Senteyi ileri bir diş atlatıyoruz dimi? geri değil?

DENON

  • İleti: 2020
Ynt: 318 is vs Civic si
« Yanıtla #35 : Şubat 03, 2012, 01:58:02 ÖS »
geri geriii, maksat egsoz subabı emme sübabından sonra kapansın , motorun kaşısında olsam uygulamalı gösterırım ama dediğim şekilde egsoz emme den sonra kapanacak şekilde yapın , bırde kranktan çevirerek bır tur attırın sübapın pıstona çarpmadıgından emın olun sonra çalıştırın aracı

PearL GreY MoNsteR

  • İleti: 1865
Ynt: 318 is vs Civic si
« Yanıtla #36 : Şubat 03, 2012, 03:51:20 ÖS »
yusuf abi hastayım senin bu bilgilerine... peki abi özrüne ve affına sıgınarak soruyorum sente nedir yaw :)

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: 318 is vs Civic si
« Yanıtla #37 : Şubat 03, 2012, 03:53:01 ÖS »
yusuf abi hastayım senin bu bilgilerine... peki abi özrüne ve affına sıgınarak soruyorum sente nedir yaw :)

Bu tip bilgileri alttaki konuda deşiyoruz. Bekleriz.
http://www.teamhondaturkey.com/forum/sohbet_off_topic/arabami_boyatsam_performansi_dusermi-t63604.0.html;new#new

logıcthıs

  • İleti: 761
Ynt: 318 is vs Civic si
« Yanıtla #38 : Şubat 04, 2012, 06:48:59 ÖS »
Son bir haftadır 1996 model 3.18 is kullanıyorum araç stock.
Son hıza o kadar çabuk çıkan bir araç değil.
Ama araç yokuşlarda hondanın aksine hiç bayılmıyor eğer yol yokuşlu ise si yı geçer.
Aksi halde heleki 150 den sonra si yı yakalayabileceğini düşünmüyorum.

AL-BAYRAK

  • İleti: 3323
Ynt: 318 is vs Civic si
« Yanıtla #39 : Şubat 05, 2012, 12:56:58 ÖS »
 yazılan yorumlara göre ben si nin rahat olmasa da alacağını düşünmeye başladım

PearL GreY MoNsteR

  • İleti: 1865
Ynt: 318 is vs Civic si
« Yanıtla #40 : Şubat 05, 2012, 03:55:47 ÖS »
yusuf abi hastayım senin bu bilgilerine... peki abi özrüne ve affına sıgınarak soruyorum sente nedir yaw :)

Bu tip bilgileri alttaki konuda deşiyoruz. Bekleriz.
http://www.teamhondaturkey.com/forum/sohbet_off_topic/arabami_boyatsam_performansi_dusermi-t63604.0.html;new#new
Link açılmadı ?

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: 318 is vs Civic si
« Yanıtla #41 : Şubat 05, 2012, 07:29:19 ÖS »
yusuf abi hastayım senin bu bilgilerine... peki abi özrüne ve affına sıgınarak soruyorum sente nedir yaw :)

Bu tip bilgileri alttaki konuda deşiyoruz. Bekleriz.
http://www.teamhondaturkey.com/forum/sohbet_off_topic/arabami_boyatsam_performansi_dusermi-t63604.0.html;new#new
Link açılmadı ?

Doğrudur. Dikkate almayın bu linki. Küçük bir teknik arıza diyelim.

AL-BAYRAK

  • İleti: 3323
Ynt: 318 is vs Civic si
« Yanıtla #42 : Şubat 06, 2012, 09:40:13 ÖÖ »
teknik arzaaaa :))

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: 318 is vs Civic si
« Yanıtla #43 : Şubat 06, 2012, 09:51:10 ÖÖ »
teknik arzaaaa :))

Girsem çıkmam konuya şimdi :D

AL-BAYRAK

  • İleti: 3323
Ynt: 318 is vs Civic si
« Yanıtla #44 : Şubat 06, 2012, 09:54:04 ÖÖ »
rahat ol mustafa :))

sen şimdi 3.18 in si yi gececeğini mi iddaa ediyorsun :))

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: 318 is vs Civic si
« Yanıtla #45 : Şubat 06, 2012, 09:58:56 ÖÖ »
rahat ol mustafa :))

sen şimdi 3.18 in si yi gececeğini mi iddaa ediyorsun :))

Yok hoca rahatız rahat olmasına ama artık çok da merak etmiyorum kimin geçeceğini.
Ben lpg mi taktırmışım km de 22 kuruş yakıyorum kim geçerse geçsin. :)

AL-BAYRAK

  • İleti: 3323
Ynt: 318 is vs Civic si
« Yanıtla #46 : Şubat 06, 2012, 10:02:07 ÖÖ »
 ben de de var lpg ama o rakamları tutturamoyorum bi türlü 300 ün altına hiç düşmüyor birazsert kullanıyorum ve hep dur kalk mesafeler kısa oluncaa

DENON

  • İleti: 2020
Ynt: 318 is vs Civic si
« Yanıtla #47 : Şubat 06, 2012, 10:14:21 ÖÖ »
86 tl lpg 475 km (bursa - izmir ve izmirde gezinmeler ) ;D

AL-BAYRAK

  • İleti: 3323
Ynt: 318 is vs Civic si
« Yanıtla #48 : Şubat 06, 2012, 10:19:56 ÖÖ »
yusuf nasıl kullanıyorsunuz şu aracı kardeşim yaawww uzun yolda bile o rakamları gemiyorum nasıl hakim oluyorsunuz kendinize.....

AL-BAYRAK

  • İleti: 3323
Ynt: 318 is vs Civic si
« Yanıtla #49 : Şubat 06, 2012, 10:23:00 ÖÖ »
yoksa hep yokuş aşağı peygamber vitesiyle mi güyorsunuz :))  :))  :))