Gönderen Konu: Favori S2K & NSX Resimleri...  (Okunma sayısı 36050 defa)

HONDA

  • Ziyaretçi
Favori S2K & NSX Resimleri...
« : Şubat 15, 2006, 02:45:30 ÖS »































HONDA

  • Ziyaretçi
Favori S2K & NSX Resimleri...
« Yanıtla #1 : Şubat 15, 2006, 02:49:13 ÖS »



















Maverick

  • Ziyaretçi
Favori S2K & NSX Resimleri...
« Yanıtla #2 : Şubat 15, 2006, 03:23:55 ÖS »
ellerine sağlık..

SuperSonic

  • İleti: 1432
    • http://www.teamhondaturkey.com
Favori S2K & NSX Resimleri...
« Yanıtla #3 : Şubat 15, 2006, 08:12:01 ÖS »
Of of of çok güzeller

Daniel Gabriel

  • Ziyaretçi
Favori S2K & NSX Resimleri...
« Yanıtla #4 : Şubat 15, 2006, 08:31:56 ÖS »



Daniel Gabriel

  • Ziyaretçi
Favori S2K & NSX Resimleri...
« Yanıtla #5 : Şubat 15, 2006, 08:35:26 ÖS »


FG

  • İleti: 520
    • Racer Corner
Favori S2K & NSX Resimleri...
« Yanıtla #6 : Şubat 16, 2006, 12:26:54 ÖÖ »
ben mugen ön tampon altını geri mi taksam ne..

tolgabin

  • Ziyaretçi
Favori S2K & NSX Resimleri...
« Yanıtla #7 : Şubat 16, 2006, 01:54:08 ÖÖ »
yaw ellerinize sağlık süper makinalar

WildCat_H22A

  • İleti: 308
Favori S2K & NSX Resimleri...
« Yanıtla #8 : Şubat 16, 2006, 05:55:08 ÖÖ »


























Merdan

  • Ziyaretçi
Favori S2K & NSX Resimleri...
« Yanıtla #9 : Şubat 16, 2006, 09:17:29 ÖS »
Her şey bir yana en sondaki F50 muhteşem olmuş. F50'yi F50 yapan performansı ve teknolojisi, görüntüsü değil.

WildCat_H22A

  • İleti: 308
Favori S2K & NSX Resimleri...
« Yanıtla #10 : Şubat 17, 2006, 01:21:28 ÖÖ »
bu kolpa F50 görünümü ama düz NSX e değilde şu meşhur 500HP NSX in üzerine yapacan bak ozaman harbi F50 ye nasıl nal toplatıyor  :-)

Tiburon

  • Ziyaretçi
Favori S2K & NSX Resimleri...
« Yanıtla #11 : Şubat 17, 2006, 11:16:28 ÖÖ »
çok güzeller.maşallah

Merdan

  • Ziyaretçi
Favori S2K & NSX Resimleri...
« Yanıtla #12 : Şubat 17, 2006, 10:54:13 ÖS »
Alıntı yapılan: "WildCat_H22A"
bu kolpa F50 görünümü ama düz NSX e değilde şu meşhur 500HP NSX in üzerine yapacan bak ozaman harbi F50 ye nasıl nal toplatıyor  :-)


F50,Enzo, Carrera Gt ya da Eski McLaren F1 çok özel otomobiller. Mühendislik yönünden çok üstün araçlar. Bunlar içine SLR'ı kesinlikle dahil etmiyorum. McLaren F1'den sonra büyük bir başarısızlık. Gerçi olayın için Mercedes karışınca böyle sonuçlar çıkması normal... Neyse konuyu dağıtmadan...
Bir otomobili modifiye ederek bu seviyeye getirmek oldukça zor ya da çok çok zor bir demek daha doğrusu. En başta bu otomobiller aerodinamik yapı olarak çok başarılı otomobiller ve yüksek hızlarda büyük downforcelera sahipler. Bunu normal bir otomobile kanat ve diğer aerodinamik kitleri takarak başaramazsınız. Aerodinamik bir bütün dizayn işi. F50 ön kaputunda hava akışı sağlayan fanlardan tutun da difusser'ına kadar birçok  ayrıntıya sahip bir otomobil. Aynı şekilde diğerleri.
2. kıstasa geleceksek. Yol tutuşta çok önemli bir konu rijitlik. Bütün bu otomobillerin şasileri normale göre çok rijit ve yol tutuşları çok üstün. Bunu tabii normal otomobillerde de sağlayabilirsiniz ama bunun anlamı DTM ya da WRC otomobili hazırlamak gibi birşey ve katılım takımlarının işi.
Bunlar dışında NSX'i 1000hp de yapsanız stabilitesi ve yol tutuşu  bu super otomobiller gibi olmayacak. Ya da ben otomobili 1000hp yaparım arkya da devasa bir spoiler ve aero kitler koyarım dersiniz ama aerodinamik verim düşük olacak bu sefer biraz anlamsız bir iş olacak.
NSX çok başarıl bir araç. Daha doğrusu araç idi. İlk çıktığında 348'den de 911'den de daha performanslı bir araçtı. Olay sadece performans değil. Mühendislik olarak da daha iyiydi ama Nerdeyse 16 yaşında ve şu rakipleri ile mücadele edebilecek durumda zaten değil. Yenisi ne zaman çıkacak bilemiyorum ama mevcut 911 ve daha zoru f430'dan iyi olması gerekiyor. Bu da zor bir iş ama. Ama sözkonusu marka Honda olduğu için böyle bir otomobil çıkarsa şaşırmam.

WildCat_H22A

  • İleti: 308
Favori S2K & NSX Resimleri...
« Yanıtla #13 : Şubat 17, 2006, 11:36:07 ÖS »
Anlatmışsın tamam eyvallah ta o 1000hp de yapsan olmaz kısmı yanlış... Bak yukarıda bazı araçlar var, Super GT NSX ler var iyi bakarsan mesela Arta NSX... sen bu SuperGT araclarına F50 den aşağıda dersen senin bu işlerle alakan olmadığı ortaya çıkar...  ha Super GT nin aynısını sen yapazmazsın dersen parayı getir 20 gün içinde aynısını hatta daha canavarını çıkaralım ortaya. katılım takımlarının işleri fln yazmışsın evet ama bunlar 20 sene önceydi artık herkez isterse katılım takımı... ben sana motoru 3.4 olmasada 3.2 boosted+katılım tipi yüklü+pro süspansionlu etc...  ama Arta NSX ayarında 50 tane NSX göstereyim hepsi canavar, hepsi trafikte geziyor, hepsi F50 katili... hertürlü F50 yi harcayacak araçlar... komple yüklenmiş katılım otomobili gibi olmuş NSX ler var bunları görmemezden gelip yüklesen birşey olmaz deme bari...  ilk önce NSX i Lockhed Martin in hangi meşhur ekibi Dizayn etmiş bunu bir öğren... supra, skyline, 911 değil bu! Ferrari hiç değil  :D  

812HP NSX kuzu gibi sade durduğuna bakma karoserin altında bir kurt var...


Buda +500HP


Arta HSN-R GT (HSC/unknown)  bunu kastettin herhalde F60 değil F70 gelsin  :lol:

Merdan

  • Ziyaretçi
Favori S2K & NSX Resimleri...
« Yanıtla #14 : Şubat 18, 2006, 12:46:52 ÖÖ »
Öncelikle bu yazdıklarım kendi fikirlerim ve paylaşmak istedim. Ortamı germek gibi zaten bir amacım yok. Az çok bu konuda da bilgim olduğu kanısındayım. Burada polemik yaratmak değil amacım.
SuperGT'den bahsedecektim ama konunun dışına çıkıyor diye bahsetmedim. Super GT'ler zaten katılım takımları tarafından tasarlanan araçlar. Parayı basıp sadece onların tasarladığı bir aracı alabilirisin. Onların da fiyatının F50 ya da Enzo'dan az olduğunu sanmıyorum. SuperGT'ler 3g gibi büyük yanal hızları yakalayabiliyor. Bu gerçekten büyük bir değer. katılım lastikleri + downforce. katılım lastikleri 0 downforce ile zaten 2g yakalayabiliyo belirli slip angle(türkçesini bilmiyorum belki de kayma açısı)'da. F50 ve diğer super sporlar zaten bu değerleri yakalayamıyor. Çok basit bir hesapla bu konudaki en iddialı otomobil Enzo lastiklerinde tutunma katsayısı 1.5 olas 300km/h'te 2 g(0.5g ekstra yaklaşık olarak ağırlığının katılımı kadar downforce olduğu için geliyor) yakalayabiliyor. Yani pistte her hangi bir Superspor'dan açık ara öndeç Neyse sonuç olarak onlar katılım otomobilleri ve cadde otomobilleri ile kıyaslanamaz.

Performans derken de ivmelenme değerinden bahsedemiyorum. Pist süresi, yüksek hız stabilitesi gibi değerleri özellikle belirtmeye çalıştım.
Bunlar için ne gerekli kesinlikle ve kesinlikle iyi aerodinamik verim gerekli ve işin en zor ve pahalı kısmı. CFD ile akış modellemsi şu an çok yeterli düzeyde değil. Olsaydı da bu konunun uzmanı zaten çok yok. Rüzgar tünelinde optimizasyon yapılıyor o da zaten çok pahalı bir seçenek. Yani şuna gelicem gitip Super GT bir NSX satın alınmadığı sürece kişinin kendi hazırlayacağı otomobil ile daha iyi viraj kabiliyetine sahip bir NSX hazırlaması zor.1 numaralı etken aerodinamik yapı. Daha önce dediğim gib ben verimsiz bir otomobil yaparım aynı değerleri yakalamak için 1000hp'ye ihtiyaç duyarım da diğer seçenek. Bunun bana göre anlamı yok. Ben mühendisim benim için anlamsız. Başkası için olabilir. Ama belirtmekte fayda var sadece otomobil tasarımında değil her türlü makine'de verim en öncelikli parametrelerden biridir.
Caddede ivmelenmede bu otomobiller tabii ki geçilebilir. Bu çok da karmaşık bir şey değil. Güç/ağırlık oranını daha iyi bir değere getirdiğinde bu mümkün. NSX değil daha kötü bir otomobil ile de geçilebilir.
NSX'e zaten kötü demedim. Yine tekrarlıyorum ama...İlk çıktığında hem Porsche'yi hem Ferrari'yi geride bıraktı. Bu zaten büyük bir başarı ama şu an aynı seviyede değil maalsef.
Son olarak bu kendi alanım olduğu için fikrimi belirtemek istiyorum. katılım otomobili hazırlamak için kesinlikle çok büyük mühendislik bilgisine ihtiyaç var. ToyotaF1 ve HondaF1'de bazı iş ilanlarına daha önce bakmıştım ve aranan özellikler inanılmaz ama normal, uç teorinin pratiğe geçtiği yerler çünkü. Bu SuperGt için de WRC için de bu kadar uç olmaması ile birlikte aynı. Diğer bir deyişle bahsettiğim super otomobiller bu departmadankilerin yardımı ve tecrübesinde faydalanılarak tasarlanıyor. Oradaki bilginin ve tecrübenin önemi çok büyük.
Bu otomobillere rakip Honda otomobil yapamaz mı? Ben yapabileceği kanısındayım. Ama çok riskli bir pazar ve belirli markalar dışında bu pazara kimse giremiyor. Zira okuduğum bir yazıya göre Jaguar'ın hala stokta XJ220'leri varmış:)

WildCat_H22A

  • İleti: 308
Favori S2K & NSX Resimleri...
« Yanıtla #15 : Şubat 18, 2006, 05:33:41 ÖS »
eyvallah bab burda haklısın...   :-)  ama usa daki elemanlar NSX e $50.000-100.000 arası harcama yapıp tepeden tırnağa katılım modu uygulayıp çok fena yüklüyorlar mahalli pist katılımlarına katılıyorlar aynı araçlarla sokakta da geziyorlar. Ferrarinin 5/1 fiyatına... demek istediğim bu adamlar için F50, 959-911Turbo etc. hafif geliyor, sonuca baktığımızda her konuda NSX ler önde... ama F60 i da FXX haline getirirsen oda NSX i harcar orası ayrı bir tartışma konusu... Suprayı, skyline ı ne kadar uğraşsan olmaz yapısı müsait değil tamam ama NSX farklı uğraşılırsa hepsinden daha iyi olabilecek bi araç. yani NSX en azıından o yazdığın özel otomobiller sınıfında... kasasıyla, dizaynıyla herşeyiyle üst düzey... şu yeni concept nasıl olcak ben onu bekliyorum...

Merdan

  • Ziyaretçi
Favori S2K & NSX Resimleri...
« Yanıtla #16 : Şubat 18, 2006, 11:10:15 ÖS »
NSX sunduğu yol tutuşa göre oldukça konforlu bir otomobil diye geçiyordu. Direk rakipleri de zamanında 911 ve 348 idi . Şimdi de 911 ve 430 diyelim. Fiyatı şu an Almanya'da 90.000 euro. Carrera S standart 85.000 euro. Yukarda bahsettiğim gibi üzerine konulacak 50000 euro ile şu anki f430'un fiyatı yakalanıyor, hızlanma performansı da yakalnıyodur ama yol tutuş kabiliyeti zor. Sayacağım otomobiller ise başka bir sınıfa ait:
F50,Enzo,GT,Zonda. BUnları farklı kılan fiyatından öte çok yüksek teknolojileri ve mühendislik olarak optimizasyonlarıdır ki mühendislik olarak çok önemlidir. Daha değişik anlatmak gerekirse mühendislik açısınında sanat eseri. Ve cadde için üretilmiş en iyi otomobiller. Sonuçta başka bir otomobili de 500000 euro harcayarak pistte bu otomobiller ile bahsedebilecek duruma getirebilirsiniz ama bu sefer de hazırladığınız otomobil pist otomobili olur ve caddede kullanımı çok çok zorlaşır. Ben yine de kullanırım da diyebilirsiniz ama çok rahatsız olacağı çok kesin. Pist otomobilleri herhangi bir yol düzensizliğine çok olumsuz tepki verirler.
Bunun örneği de var CLKGTR ,GT1 ve Saleen'in cadde versiyonları caddede bekleneni veremediler. Gerçi F50'de çok rahatsız bir otomobil. Sonuçta süspansiyon ve kabin motora direk olarak bağlı ve stres elemanı görevini motor görüyor. Aynı katılım otomobillerindeki gibi. Bu durumda da sürücü çok büyük titreşime maaruz kalıyor.
Bu arada ben de otomobilin olabildiğince katılım otomobiline yakın olması taraftarıyım ama 2 saat kullandıktan sonra da titreşimden sersemlemiş olmak güzel değil. Yani bu otomobiller hem pistte çok iyiler hem de yolda.
Şu Aachen'da bir motor simulasyon+tasarım şirketinde çalışıyorum ve BMW'de yakın zamanda katılımlarda kullnılacak motor projesi geldi ama onlara sadece simulasyonun yuku milyon eurolar.
Bunlar dışında sadece aşırı doldurma olayına gelince... Her şekilde çok sağlıksız bir olay. Yani maksimum sıcaklıklarda da basınçlarda çok büyük yükselmeler oluyor ki motor ömrünü çok kısaltan olaylar. 800-900hp ile 280 hp ye göre tasarlanmış motorun ömrü için de çok birşey söylenmez herhalde. Yol katedecek duruma getirmek için de baştan sona değişmesi gerekiyor daha doğrusu tasarlanması gerekiyor. Sonuç olarak bu şartlara göre tasarlanan bir motorda optimizsyon anlamında çok söylencek bir şey yok. Sadece iyi hızılanan bir makine olabilir o kadar. Hızlanma, performansın bir kısmı sadece.
Bu otomobiller yaklaşık olarak şehirde 30lt benzin tüketiyor. Hazırlanan 600hp'lik NSX aynı şartlarda 40 lt tüketiyorsa bunun da anlamı yok ki tüketir. Çünkü bunen optimizsyonu en zor işlerden biridir.
NSX farklı sınıfta bu otomobiller farklı sınıfta. Daha önce belirttiğim gibi 90'ların başında göze en çok çarpan otomobil oldu. Teknolojisiyle...
Hunda superspor otomobil de üretebilir ama bunların fiyatı 400000-500000euro oluyor ve insanları kandırailmek lazım Honda'ya o kadar para verebilmek için. BU da pazarlama kısmı işin:) Yamaha'nın 90larda bir denemesi olmuş ama 1 tek otomobil bile satamamışlar. Büyük para kaybı. Efsanevi McLaren'in fiyatı 1.000.000 dolar idi ve 100 civarı bir satışları oldu. Bütün bu satışa rağmen şirket kar durumuna geçememiş. Çünkü dediğim gibi üretilen makine mühendislik açısından sanat eseriydi ve araştırma geliştirme için çok büyük paralar harcandı. Zaten böyle bir şey yapabilmek için de harcanması da zorunlu.
Mesela McLaren'in hız rekoru 386km/h standart hali ile. Gücü de 627hp. Bu güce sahip başka bir otomobille bu hıza ulaşmak çok zor. Özellikle  modifiyeli otomobille başarılması mümkün değil. Çünkü onu tasarlayanlar Dünya'da bu konuda en uzman insanlardı. Mümkün olması için de dediğim gibi onu dünya'nın en iyi katılım mühendisleri hazırlaması gerekir. Artık maliyeti de 5 milyon mu 10 milyon dolar olur bilemiyorum.
Bu sadece McLaren F1 'i farklı kılan bir nokta. Diğer supersporların da kendine özgü değişik özellikleri var.
Ben bunu anlatmak istiyorum bunlar farklı otomobiller. Şasi yapılarından, süspansiyon geometrelerine, kullanılan malzemelere kadar.
Teknik detaylara girilince konu uzadıkça uzuyor:)

HONDA

  • Ziyaretçi
Favori S2K & NSX Resimleri...
« Yanıtla #17 : Şubat 24, 2006, 03:47:33 ÖS »





HONDA

  • Ziyaretçi
Favori S2K & NSX Resimleri...
« Yanıtla #18 : Şubat 24, 2006, 03:49:17 ÖS »









HONDA

  • Ziyaretçi
Favori S2K & NSX Resimleri...
« Yanıtla #19 : Şubat 24, 2006, 03:51:43 ÖS »











HONDA

  • Ziyaretçi
Favori S2K & NSX Resimleri...
« Yanıtla #20 : Şubat 24, 2006, 03:56:10 ÖS »







ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Ynt: Favori S2K & NSX Resimleri...
« Yanıtla #21 : Ekim 22, 2006, 08:48:48 ÖS »

Onu-R

  • İleti: 3113
Ynt: Favori S2K & NSX Resimleri...
« Yanıtla #22 : Ekim 22, 2006, 08:56:27 ÖS »

   Hayırdır abi s2k bakmaya mı gittin :)

Onu-R

  • İleti: 3113
Ynt: Favori S2K & NSX Resimleri...
« Yanıtla #23 : Ekim 22, 2006, 09:21:24 ÖS »














Onu-R

  • İleti: 3113
Ynt: Favori S2K & NSX Resimleri...
« Yanıtla #24 : Ekim 22, 2006, 09:22:43 ÖS »