bu kolpa F50 görünümü ama düz NSX e değilde şu meşhur 500HP NSX in üzerine yapacan bak ozaman harbi F50 ye nasıl nal toplatıyor :-)
F50,Enzo, Carrera Gt ya da Eski McLaren F1 çok özel otomobiller. Mühendislik yönünden çok üstün araçlar. Bunlar içine SLR'ı kesinlikle dahil etmiyorum. McLaren F1'den sonra büyük bir başarısızlık. Gerçi olayın için Mercedes karışınca böyle sonuçlar çıkması normal... Neyse konuyu dağıtmadan...
Bir otomobili modifiye ederek bu seviyeye getirmek oldukça zor ya da çok çok zor bir demek daha doğrusu. En başta bu otomobiller aerodinamik yapı olarak çok başarılı otomobiller ve yüksek hızlarda büyük downforcelera sahipler. Bunu normal bir otomobile kanat ve diğer aerodinamik kitleri takarak başaramazsınız. Aerodinamik bir bütün dizayn işi. F50 ön kaputunda hava akışı sağlayan fanlardan tutun da difusser'ına kadar birçok ayrıntıya sahip bir otomobil. Aynı şekilde diğerleri.
2. kıstasa geleceksek. Yol tutuşta çok önemli bir konu rijitlik. Bütün bu otomobillerin şasileri normale göre çok rijit ve yol tutuşları çok üstün. Bunu tabii normal otomobillerde de sağlayabilirsiniz ama bunun anlamı DTM ya da WRC otomobili hazırlamak gibi birşey ve katılım takımlarının işi.
Bunlar dışında NSX'i 1000hp de yapsanız stabilitesi ve yol tutuşu bu super otomobiller gibi olmayacak. Ya da ben otomobili 1000hp yaparım arkya da devasa bir spoiler ve aero kitler koyarım dersiniz ama aerodinamik verim düşük olacak bu sefer biraz anlamsız bir iş olacak.
NSX çok başarıl bir araç. Daha doğrusu araç idi. İlk çıktığında 348'den de 911'den de daha performanslı bir araçtı. Olay sadece performans değil. Mühendislik olarak da daha iyiydi ama Nerdeyse 16 yaşında ve şu rakipleri ile mücadele edebilecek durumda zaten değil. Yenisi ne zaman çıkacak bilemiyorum ama mevcut 911 ve daha zoru f430'dan iyi olması gerekiyor. Bu da zor bir iş ama. Ama sözkonusu marka Honda olduğu için böyle bir otomobil çıkarsa şaşırmam.