Gönderen Konu: Honda FCX Clarity-Benzin Derdine SoN !  (Okunma sayısı 3420 defa)

#KemaL

  • İleti: 378
Honda FCX Clarity-Benzin Derdine SoN !
« : Ekim 28, 2009, 02:46:25 ÖS »
Honda, hidrojenle çalışan yeni aracı FCX Clarity’nin tanıtımını Los Angeles Uluslararası Otomobil Fuarı’nda gerçekleştirdi. Üstün teknolojiye sahip bir hidrojen yakıt hücresine ve elektrik motoruna sahip olan FCX Clarity’nin egzosundan ise sadece su buharı çıkıyor.



Günümüzün en büyük sorunlarından biri olan küresel ısınmaya karşı ideal bir çözüm olan Honda FCX Clarity, aynı zamanda bir benzinli motora göre sağladığı 3 kat fazla tasarrufla geleceğin hayalini gerçeğe taşıyor.

Leasing yöntemi ile müşteriye sunulacak olan Honda FCX Clarity, ilk planda 2008 yazında Amerika’da satışa çıkacak. Honda FCX Clarity, bakım ve kaza sigortası bedeli dahil olmak üzere aylık 600 USD’ye bu teknolojiye sahip olmak isteyenlerle buluşacak.

FCX Clarity ismini nasıl aldı
Geleceğin sorunlarına net bir çözüm sağlayacağı ve toplumun sürdürülebilir bir mobiliteye ulaşmasına yardımcı olacağından dolayı Honda “saflık” “berraklık” anlamı taşıyan bu ismi yeni otomobili için seçti.

FCX Clarity nasıl çalışıyor
FCX Clarity'de, otomobilin elektrik tahrikli motoru için Honda V Flow yakıt hücresinin yanı sıra tekli bir hidrojen deposu bulunuyor. Yakıt hücresi, aracın ana güç kaynağı olarak işlev görüyor. Hidrojen, yakıt hücresinde havadan alınan oksijen ile birleşiyor. Bu reaksiyonun sonucu olarak elde edilen enerji, aracın hareket etmesi için gerekli elektrik enerjisine dönüşüyor. Ayrıca aracın frenlenmesi ve yavaşlatılması sırasında elde edilen kinetik enerjiden (rejeneratif enerji olarak bilinmektedir) ek güç üretiliyor. Bu güç lityum iyon pilden elde edilen fazla enerji ile birlikte depolanıyor ve gerektiğinde yakıt hücresine destek sağlamak amacıyla kullanılıyor. FCX Clarity’nin tek emisyonu sudur.



Honda V Flow Yakıt Hücresi
Honda V Flow Yakıt Hücresi, daha küçük boyutları ve ağırlığına rağmen 100 kW güç üretiyor.

V Flow Yakıt Hücresi (Dikey gaz akışlı hücre yapısı)
Yeni V Flow Yakıt Hücresi, hidrojen ve havanın dikey olarak aktığı ve elde edilen su yan ürününün elektrik üretim katmanından etkin bir biçimde tahliye edilebilmesi amacıyla yer çekiminden faydalanılan yeni bir hücre yapısı sunuyor. Böylece enerji üretiminde daha yüksek bir denge elde edilmesini sağlıyor. Yeni yapı aynı zamanda akış kanalı derinliğinin %17 oranında azaltılmasını mümkün kılıyor. Bu da daha ince piller ve daha kompakt bir yakıt hücresi elde edilmesinde önemli bir etken oluşturuyor.

Dalgalı Akış Kanalı Separatörleri
V Flow Yakıt Hücresinde, hidrojen ve hava için aralarında yatay soğutma suyu akış kanalları olan dalgalı akış kanalları bulunuyor. Dalgalı akış kanalları, düz kanallara göre her bir kanalda daha fazla akış uzunluğu sağlarken kanal içindeki şiddetli akış, hidrojen ve hava dağılımını iyileştiriyor. Sonuç olarak hidrojen ve hava elektrot katmanının tamamına yayılıyor, böylece elektrik üretim katmanı daha verimli bir biçimde kullanılabiliyor. Üretim performansı, düz akış kanallarına göre yaklaşık %10 artıyor. Yatay soğutma suyu akışı aynı zamanda elektrik üretim katmanının tamamında daha dengeli bir soğutma sağlıyor. Böylece soğutma katmanı sayısının, eski yakıt hücrelerine göre yarıya indirilmesini mümkün kılıyor. Eski yakıt hücresinde her pil için bir soğutma katmanı bulunurken yeni yakıt hücresinde iki pil için bir soğutma katmanı bulunuyor. Kompakt ve hafif bir yakıt hücresi tasarımında önemli bir aşama olan bu yapı, yakıt hücresinin uzunluğunu %20, ağırlığını ise %30 oranında azaltıyor.

Geliştirilmiş düşük sıcaklıkta marş olanağı
V Flow hücre yapısından kaynaklanan daha fazla tahliye olanağı, marş sonrasında daha yüksek güce yardımcı oluyor. Soğutma suyu hacminin azalması ve dalgalı akış kanal separatörlerinin mümkün kıldığı tek kutulu tasarım, ısı hacmini eski yakıt hücrelerine göre %40 azaltıyor. Sonuç olarak -30° C’de dahi marşa olanak sağlanıyor.

Honda V Flow Yakıt Hücresi Platformu
FCX Clarity’nin devrim niteliğindeki yeni V Flow platformu, eski yakıt hücresine göre yüzde 65 daha küçük olan son derece kompakt, hafif ve güçlü Honda V Flow yakıt hücresini, iki ön koltuğun ortasında, aracın orta konsolunda barındırıyor. Yeni V Flow yakıt hücresinin kompakt boyutu daha geniş bir iç mekanı ve aynı zamanda şık, düşük sarsıntılı bir sedanda ulaşılamayacak olan diğer güç aktarım ekipmanlarının daha verimli bir şekilde yerleştirilmesini mümkün kılıyor.

FCX Clarity, eski nesil FCX'lere göre Honda yakıt hücresi teknolojisinde, performans ve yerleşim anlamında çok sayıda önemli gelişimi beraberinde getiriyor. Bunlar arasındakiler:

-yakıt tasarrufunda yüzde 20 artış (benzer boyutlara ve performansa sahip benzinli otomobillere göre 2-3 kat, benzinli-elektrikli hibrid otomobillere göre ise 1,5 kat daha tasarruflu)
-otomobil menzilinde yüzde 30 artış; toplam 270 mil (yaklaşık 430 km)
-güç-ağırlık oranında yüzde 120 iyileştirme; otomobilin toplam boyutlarındaki önemli artışa rağmen yakıt pili güç aktarım ekipmanları ağırlığında yaklaşık 180 kg azalma
-yakıt hücresi güç aktarım ekipmanlarının boyutlarında yüzde 45 azalma; bu boyutlar hacim anlamında neredeyse modern bir benzinli-elektrikli hibrid motor ile aynıdır
-eski nesil FCX'lerin ultrakapasitörüne göre yüzde 40 daha hafif, yüzde 50 daha küçük yeni lityum iyon pil takımı
-eski modele göre yüzde 10 ek hidrojen kapasitesine sahip, 5.000 psi tekli hidrojen deposu.

FCX Clarity tasarımı
Yakıt hücreli otomobilden çok daha fazlası olan FCX Clarity, Honda’nın geleceğin otomobil tasarımı ve klasik güç aktarım teknolojilerinden özgürleşmiş performans konusundaki vizyonunu yansıtıyor. FCX Clarity’nin dört kapılı sedan platformu kısa burunlu bir gövdeye, dört kişiyi ve valizlerini kolayca alabilecek geniş bir kabini bulunuor. Elektrik motoru, yakıt hücresi, pil takımı ve hidrojen deposu da dahil olmak üzere temel güç aktarım ekipmanları daha kompakt bir halde sunuluyor. Otomobilin alanı da rahatlığı ve genel performansını optimum seviyeye taşıyor.

Gelişmiş malzeme ve bileşenler
Çevre duyarlılığına sahip bir otomobil olma imajını koruyan FCX Clarity, yeni geliştirilmiş bitkisel bir malzeme olan; standart iç mekan kaplama malzemelerine göre daha az CO2 kullanılan, son derece sağlam ve aşınma, yırtılma ve güneş ışığından kaynaklanan hasarlara karşı dayanıklı bir malzeme olan Honda Bio-Fabric'ten yapılmış koltuk ve kapı döşemelerine sahip.

Sıfır emisyonda son noktaya ulaşmaya çalışan ve geleceği düşünen müşterilere yönelik olarak tasarlanan alternatif yakıtlı otomobil FCX Clarity, aynı zamanda eksiksiz bir güvenlik, konfor ve rahatlık ekipmanları yelpazesi sunuyor. Bu özellikler arasında hidrojen istasyonlarının yerlerinin de bulunduğu mükemmel bir navigasyon sistemi, bir arka görüş kamerası, Adaptif Hız Sabitleyici (ACC), Çarpışma Hafifletici Fren Sistemi (CMBS), birinci sınıf bir ses sistemi, sıcaklık kontrollü koltuklar ve Bluetooth™ özellikleri bulunyor.

Diğer iyileştirmeler arasında bulunan elektronik kontrollü direksiyon sistemi (EPS) ve yeni tasarlanmış, hidrojen tüketiminin kolayca okunabildiği ekran, aracı müşteriler için daha da çekici kılıyor.

CO2 emisyonları
FCX Clarity’nin tek emisyonu sudur. Hidrojen üretimi ile ilgili CO2 emisyonları kaynağa göre değişiyor ancak günümüzde en sık kullanılan yöntem olan doğal gazdan hidrojen üretimi ile söz konusu olan CO2 emisyonları, standart bir benzinli motorunkine göre yarıdan daha azdır. Elektroliz aracılığıyla sudan hidrojen üretilmesinin sonucu olarak CO2 emisyonu daha da düşmekte ve güneş, rüzgar, su ve dalga gibi sürdürülebilir kaynaklardan üretilmesi durumunda, nihai olarak sıfıra düşürülebilmektedir.

Güneş enerjisi teknolojisi alanında Honda, üretim aşamasında standart kristalin silikon pillere göre yarı yarıya daha az CO2 emisyonuna neden olan kendi güneş pillerini geliştirdi ve pillerin seri üretimine ve ticari ve ev kullanımı için perakende satışına Japonya'da başladı. Bu piller aynı zamanda Torrance AR-GE yakıt istasyonu için enerji sağlamak amacıyla da kullanılıyor.

Yakıt Pilinde liderlik
Honda 40 yıl boyunca emisyonu azaltmak, yakıt tasarrufunu artırmak ve hidrojen yakıt hücreli otomobilleri geliştirmek gibi sektörün önde gelen çalışmaları dahil olmak üzere, otomobilin çevre üzerindeki etkisini azaltmak amacıyla oldukça büyük çaba harcadı. Honda yakıt hücresi teknolojisinin, geleceğin temiz ve sürdürülebilir taşıma geleceği için nihai çözüm olabileceğine inanıyor. Honda’nın bu alandaki önde gelen başarıları arasında yakıt hücreli bir otomobil için alınan ilk ABD Çevre Koruma Ajansı (EPA) ve California Hava Kaynakları Kurulu belgeleri (2002); ilk yakıt hücreli otomobil satışı (2002); EPA yakıt tasarrufu değerlendirmesine tabi tutulan ilk yakıt hücreli otomobil (2002); ilk soğuk iklim müşterisi (2004); ilk ve tek perakende müşteriler (2005, 2007) ve ABD federal vergi kredisine uygun görülen ilk ve tek yakıt hücreli otomobili de bulunuyor.
« Son Düzenleme: Ekim 28, 2009, 02:48:12 ÖS Gönderen: #KemaL »



#KemaL

  • İleti: 378
Ynt: Honda FCX Clarity-Benzin Derdine SoN !
« Yanıtla #1 : Ekim 28, 2009, 02:50:20 ÖS »







Time-R

  • Ziyaretçi
Ynt: Honda FCX Clarity-Benzin Derdine SoN !
« Yanıtla #2 : Ekim 28, 2009, 04:47:22 ÖS »
abi arabaya bakar misin ya

boyle bir arabayi yapmak her yigidin harcimidir sizce?

helal olsun japonlar bir kez daha takdir ettim sizi

insallah 2030 yilinda falan bizim hanima alirim bi tane :) ara sira bende calarim ondan :)

#KemaL

  • İleti: 378
Ynt: Honda FCX Clarity-Benzin Derdine SoN !
« Yanıtla #3 : Ekim 28, 2009, 05:00:57 ÖS »
1 Litre H 10 €...

Time-R

  • Ziyaretçi
Ynt: Honda FCX Clarity-Benzin Derdine SoN !
« Yanıtla #4 : Ekim 28, 2009, 05:02:50 ÖS »
1 Litre H 10 €...

huh

neden o kadar pahali abi?

#KemaL

  • İleti: 378
Ynt: Honda FCX Clarity-Benzin Derdine SoN !
« Yanıtla #5 : Ekim 28, 2009, 05:10:06 ÖS »
1 Litre H 10 €...

huh

neden o kadar pahali abi?

normalde doğada bol miktarda bulunuyor ama neden bu kadar pahalı onu bilmiyorum sanırım bu saf H değil onun içinde bu kadar pahalı.(Aksi halde tahminime göre LPG den daha ucuz.) şimdi insanın aklına geliyor madem bu kadar ucuz neden daha önce yapmadılar ? H depolanımıyor depo edildiği takdirde patlama vb. durumlar oluşuyordu.Bzm çekik gözlüler bunun yolunu buldu ve artık H depo ediliyor.

Brifing de böyle anlatmışlardı yanlış hatırlamıyorsam.