Gönderen Konu: otomatik şanzıman da baskı balata YARDIM  (Okunma sayısı 24360 defa)

yalçınn

  • İleti: 3390
otomatik şanzıman da baskı balata YARDIM
« : Şubat 08, 2010, 03:56:33 ÖS »
Arkadaşlar sitede arıyorum bulamadım otomatik şanzıman bi arabanın baskı balatası normal kullanımda kaç km de değişir fikri olan varmı?
araba 94 model civic yani yeni nesil otomatik değil...



yalçınn

  • İleti: 3390
Ynt: otomatik şanzıman da baskı balata YARDIM
« Yanıtla #1 : Şubat 08, 2010, 04:22:06 ÖS »
hiç mi kimse bilmiyor arkadaşlar <783^2

a.uz

  • İleti: 1330
Ynt: otomatik şanzıman da baskı balata YARDIM
« Yanıtla #2 : Şubat 08, 2010, 05:24:54 ÖS »
fikrim olsada söylesem keske otamatik hakkında bişey bilmiyorum :( kullanmam da hosuma gitmediginden

yalçınn

  • İleti: 3390
Ynt: otomatik şanzıman da baskı balata YARDIM
« Yanıtla #3 : Şubat 08, 2010, 09:44:15 ÖS »
fikrim olsada söylesem keske otamatik hakkında bişey bilmiyorum :( kullanmam da hosuma gitmediginden

iyki varsınız sizde olmasanız cevap yazacak kimse yok....

ysf55

  • İleti: 1598
Ynt: otomatik şanzıman da baskı balata YARDIM
« Yanıtla #4 : Şubat 08, 2010, 09:45:45 ÖS »
baskı balata kullanımla ilgilidir ama normal şartlarda 40bin gibi

yalçınn

  • İleti: 3390
Ynt: otomatik şanzıman da baskı balata YARDIM
« Yanıtla #5 : Şubat 08, 2010, 09:50:21 ÖS »
baskı balata kullanımla ilgilidir ama normal şartlarda 40bin gibi

40 bin mi manuel bile normal şartlarda 100 bin yapıyor 40 bin olduğuna emin misiniz...

ysf55

  • İleti: 1598
Ynt: otomatik şanzıman da baskı balata YARDIM
« Yanıtla #6 : Şubat 08, 2010, 09:54:35 ÖS »
baskı balata kullanımla ilgilidir ama normal şartlarda 40bin gibi

40 bin mi manuel bile normal şartlarda 100 bin yapıyor 40 bin olduğuna emin misiniz...
40 bine kadar herşartta değişmesine gerek yok yani. ondan sonra siz 140 binde kullanabilirsiniz kulanmayla alakalı arabayı

ysf55

  • İleti: 1598
Ynt: otomatik şanzıman da baskı balata YARDIM
« Yanıtla #7 : Şubat 08, 2010, 09:57:25 ÖS »
benim arabamda 99 otomatik vites. cok yakın arkadasımınkide aynı 65binde değiştirdi mesela o. kullanım cok önemli

yalçınn

  • İleti: 3390
Ynt: otomatik şanzıman da baskı balata YARDIM
« Yanıtla #8 : Şubat 08, 2010, 10:12:09 ÖS »
benim arabamda 99 otomatik vites. cok yakın arkadasımınkide aynı 65binde değiştirdi mesela o. kullanım cok önemli

bilgilendirm için çok teşekkür ederim sağolun....

a.uz

  • İleti: 1330
Ynt: otomatik şanzıman da baskı balata YARDIM
« Yanıtla #9 : Şubat 08, 2010, 11:02:50 ÖS »
fikrim olsada söylesem keske otamatik hakkında bişey bilmiyorum :( kullanmam da hosuma gitmediginden

iyki varsınız sizde olmasanız cevap yazacak kimse yok....

ne demek bi bildigimiz oldumu saklamayız mümkün oldugunca online olmaya calısıyorum

yasansu

  • İleti: 221
Ynt: otomatik şanzıman da baskı balata YARDIM
« Yanıtla #10 : Şubat 09, 2010, 05:34:05 ÖS »
ağır bakımının 100.000 yada 200.000 olduğunu biliyorum.Şu an arabam 193.700 km de ustalarıma ve honda yetkili servisleri (Çamkıran-Sadıkoğlu) expertizlerine göre herhangi bir sorun yok.

erenyorum

  • İleti: 48
Ynt: otomatik şanzıman da baskı balata YARDIM
« Yanıtla #11 : Şubat 09, 2010, 06:31:49 ÖS »
tamamen kullanmakla alakalı ama genelde normal koşullarda 80.000 km gitmesi lazım.

muratcvc

  • İleti: 160
Ynt: otomatik şanzıman da baskı balata YARDIM
« Yanıtla #12 : Şubat 09, 2010, 06:51:44 ÖS »
arkadaşlar otomatik şanzımanda baskı balata yokki tork konvektör var

yasansu

  • İleti: 221
Ynt: otomatik şanzıman da baskı balata YARDIM
« Yanıtla #13 : Şubat 10, 2010, 11:13:26 ÖS »
baskı balata dediği şey yaklaşık 10-12 tane disk gibi şeyler var.Sökülmüş olan şanzımanı gördüğüm için bu parçaları biliyorum.Bu parçaları istanbul gibi yerlerde 10-20 TL arasına tanesini alabiliyorlar.Takım halinde yeni alınırsa 500 TL bulabiliyor.İşçilik hariç.

alp55

  • İleti: 489
Ynt: otomatik şanzıman da baskı balata YARDIM
« Yanıtla #14 : Şubat 11, 2010, 09:48:58 ÖÖ »
otomatik şanzumanlar manuellere göre daha uzun ömürlü olmakla birlikte tamamen kullanımla alakalı olarak yıpranma süresi değişiklik gösterir
şanzuman çalışma prensibi olarak tork konvertörüdür, içinde bulunan disklerin yüzeyinde özel alaşımlı balatalar mevcut, balata yüzeyleri hidrolik yağı sıkıştırmak suretiyle seçilen vites oranına göre disklerin yekpare bir bütün olarak birlikte çalışmasını sağlar, viteslerde oluşan tork ve devir hızına bağlı olarak vites geçişlerini değiştirirler, zaman içerisinde yağ özelliğini kaybeder ve değiştirilir, balata yüzeyleride aşınarak değiştirilir, balata aşınmaları yağda kendini belli ederler, değişim zamanı servis kontrolleri kapsamında kesinlik kazanır
otomatik vitesi ne kadar performanslı kullanımla çalışırsa okadar çabuk aşınır 

timucintt

  • İleti: 265
Ynt: otomatik şanzıman da baskı balata YARDIM
« Yanıtla #15 : Şubat 11, 2010, 11:02:52 ÖÖ »
Otomatik şanzımanın baskı balataları felan yoktur dişliler arasında kavrama balataları vardır. onlarıda öyle düz arabadaki baskı balatayı değiştirir gibi değiştiremezsiniz. Şanzımanın katılımı inecek. Tork konvektörü yuvası dışında şaft yuvası kısmının tamamı inecek ve 4 adet balata takımı var bunun. 2 adet dişli kavrama takımı 2 adetde şaft kavrama takımı. Ha ömrüne gelince o tamamen size bağlı benim otomatik integra şanzımanım şu anda 240.000 kmde ve 20 yaşında daha bir kere dahi açılmadı ve geçişleri olağanüstü ilk günkü gibi. Performanslı bir şanzımanım var ve ben vahşice kullanıyorum. Ama ben yağını her 40,000 km yerine koyulaştığı anda yani ortalama 20,000 maximum 30,000 kmde bir değişiyorum. Şanzıman öldüğünü nasıl anlarız onuda söyliyim yağı zift gibiyse lapa lapa yağı boşalıyorsa açmakta yara var şanzımanın vites geçişlierinde tak tuk vurması bir anda yığılması.

Uzun ömürlü şanzıman için.
- Uzun süreli ışıklarda beklemelerde aracı viteste frene basmak aracı gereksiz yoruyor. Boşa alın rahatlasın araç...
- Boşta devir alıp vitese geçirmek. Bir anda onca yükü konvertere yediriyorsunuz.
- Yokuş aşağıda boşa almak. Bu şanzımanı gereksiz yere yağı köpürüyor ve ısınmasını sağlıyor.
- Yetersiz soğutma ( eğer şanzımanınız çok ısınıyorsa var olan radyatörden bağımsız bir radyatör takınız farkı açıkca göreceksiniz ;)
- El freni çekip gaza yüklenmek....
- Ve en büyük yanlış otomatik şanzımanı yağı ne kadar geç dğeişirse daha iyidir düşüncesi. ben bazı şanzımanların 100000 kmde değiştiğini biliyorum nasıl kıyıyorlar anlamadım. şahinin difransiyeli sandılar herhalde yağı değişince onlar bozluyorya hani :D

Ha illaki elden geçirecekseniz size listede çıkarim
İndirdiğinizdede gerekli olanlar şunlar
Öncelikle sağlam bir otomatik şanzımanı ustası ;

7 litre ATF-Z1 ( litresi35 lira :) )
Şaft ve Dişli kavrama takımları modele göre orijinal alındığı taktirde değişir (1000-2500 lira)
Yağ süzgeci 150-250 lira
Şanzıman içindeki bilyeler 600 700 civarı
« Son Düzenleme: Şubat 11, 2010, 11:05:42 ÖÖ Gönderen: timucintt »

civicci35

  • İleti: 498
Ynt: otomatik şanzıman da baskı balata YARDIM
« Yanıtla #16 : Şubat 13, 2010, 11:43:50 ÖÖ »
süper abi ya.eline sağlık bilgiler için
Otomatik şanzımanın baskı balataları felan yoktur dişliler arasında kavrama balataları vardır. onlarıda öyle düz arabadaki baskı balatayı değiştirir gibi değiştiremezsiniz. Şanzımanın katılımı inecek. Tork konvektörü yuvası dışında şaft yuvası kısmının tamamı inecek ve 4 adet balata takımı var bunun. 2 adet dişli kavrama takımı 2 adetde şaft kavrama takımı. Ha ömrüne gelince o tamamen size bağlı benim otomatik integra şanzımanım şu anda 240.000 kmde ve 20 yaşında daha bir kere dahi açılmadı ve geçişleri olağanüstü ilk günkü gibi. Performanslı bir şanzımanım var ve ben vahşice kullanıyorum. Ama ben yağını her 40,000 km yerine koyulaştığı anda yani ortalama 20,000 maximum 30,000 kmde bir değişiyorum. Şanzıman öldüğünü nasıl anlarız onuda söyliyim yağı zift gibiyse lapa lapa yağı boşalıyorsa açmakta yara var şanzımanın vites geçişlierinde tak tuk vurması bir anda yığılması.

Uzun ömürlü şanzıman için.
- Uzun süreli ışıklarda beklemelerde aracı viteste frene basmak aracı gereksiz yoruyor. Boşa alın rahatlasın araç...
- Boşta devir alıp vitese geçirmek. Bir anda onca yükü konvertere yediriyorsunuz.
- Yokuş aşağıda boşa almak. Bu şanzımanı gereksiz yere yağı köpürüyor ve ısınmasını sağlıyor.
- Yetersiz soğutma ( eğer şanzımanınız çok ısınıyorsa var olan radyatörden bağımsız bir radyatör takınız farkı açıkca göreceksiniz ;)
- El freni çekip gaza yüklenmek....
- Ve en büyük yanlış otomatik şanzımanı yağı ne kadar geç dğeişirse daha iyidir düşüncesi. ben bazı şanzımanların 100000 kmde değiştiğini biliyorum nasıl kıyıyorlar anlamadım. şahinin difransiyeli sandılar herhalde yağı değişince onlar bozluyorya hani :D

Ha illaki elden geçirecekseniz size listede çıkarim
İndirdiğinizdede gerekli olanlar şunlar
Öncelikle sağlam bir otomatik şanzımanı ustası ;

7 litre ATF-Z1 ( litresi35 lira :) )
Şaft ve Dişli kavrama takımları modele göre orijinal alındığı taktirde değişir (1000-2500 lira)
Yağ süzgeci 150-250 lira
Şanzıman içindeki bilyeler 600 700 civarı


FZG

  • Ziyaretçi
Ynt: otomatik şanzıman da baskı balata YARDIM
« Yanıtla #17 : Şubat 13, 2010, 03:30:05 ÖS »
Otomatik şanzımanın baskı balataları felan yoktur dişliler arasında kavrama balataları vardır. onlarıda öyle düz arabadaki baskı balatayı değiştirir gibi değiştiremezsiniz. Şanzımanın katılımı inecek. Tork konvektörü yuvası dışında şaft yuvası kısmının tamamı inecek ve 4 adet balata takımı var bunun. 2 adet dişli kavrama takımı 2 adetde şaft kavrama takımı. Ha ömrüne gelince o tamamen size bağlı benim otomatik integra şanzımanım şu anda 240.000 kmde ve 20 yaşında daha bir kere dahi açılmadı ve geçişleri olağanüstü ilk günkü gibi. Performanslı bir şanzımanım var ve ben vahşice kullanıyorum. Ama ben yağını her 40,000 km yerine koyulaştığı anda yani ortalama 20,000 maximum 30,000 kmde bir değişiyorum. Şanzıman öldüğünü nasıl anlarız onuda söyliyim yağı zift gibiyse lapa lapa yağı boşalıyorsa açmakta yara var şanzımanın vites geçişlierinde tak tuk vurması bir anda yığılması.

Uzun ömürlü şanzıman için.
- Uzun süreli ışıklarda beklemelerde aracı viteste frene basmak aracı gereksiz yoruyor. Boşa alın rahatlasın araç...
- Boşta devir alıp vitese geçirmek. Bir anda onca yükü konvertere yediriyorsunuz.
- Yokuş aşağıda boşa almak. Bu şanzımanı gereksiz yere yağı köpürüyor ve ısınmasını sağlıyor.
- Yetersiz soğutma ( eğer şanzımanınız çok ısınıyorsa var olan radyatörden bağımsız bir radyatör takınız farkı açıkca göreceksiniz ;)
- El freni çekip gaza yüklenmek....
- Ve en büyük yanlış otomatik şanzımanı yağı ne kadar geç dğeişirse daha iyidir düşüncesi. ben bazı şanzımanların 100000 kmde değiştiğini biliyorum nasıl kıyıyorlar anlamadım. şahinin difransiyeli sandılar herhalde yağı değişince onlar bozluyorya hani :D

Ha illaki elden geçirecekseniz size listede çıkarim
İndirdiğinizdede gerekli olanlar şunlar
Öncelikle sağlam bir otomatik şanzımanı ustası ;

7 litre ATF-Z1 ( litresi35 lira :) )
Şaft ve Dişli kavrama takımları modele göre orijinal alındığı taktirde değişir (1000-2500 lira)
Yağ süzgeci 150-250 lira
Şanzıman içindeki bilyeler 600 700 civarı


Isin ustadi yazmis, dokturmus, biz daha ne diyelim.

timucintt

  • İleti: 265
Ynt: otomatik şanzıman da baskı balata YARDIM
« Yanıtla #18 : Şubat 15, 2010, 01:02:57 ÖS »
konuyu açan arkadaş kimse yok diyordu kimse yardım etmiyordu diyordu onca yazı yazan arkadşa oldu hjalen göremedi herhalde konuyu. Öylesine açtı herhalde bu konuyu...

FZG

  • Ziyaretçi
Ynt: otomatik şanzıman da baskı balata YARDIM
« Yanıtla #19 : Şubat 15, 2010, 02:08:14 ÖS »
konuyu açan arkadaş kimse yok diyordu kimse yardım etmiyordu diyordu onca yazı yazan arkadşa oldu hjalen göremedi herhalde konuyu. Öylesine açtı herhalde bu konuyu...

Kendisi aktif bir uye, gorecektir abi.

rad-R

  • İleti: 178
Ynt: otomatik şanzıman da baskı balata YARDIM
« Yanıtla #20 : Şubat 17, 2010, 10:53:14 ÖS »
düzgün kullanım ve iyi bakımla otm. şanzımanlar en az 250*300 bin civarı gider.