Hoşbulduk. Cevaplar için teşekkürler. En kısa zamanda bir aksesuarcıya gitmeyi düşünüyorum.
@nadirgoktan, öyle bir hız senden başka kimsede yok o zaman.
Kendimi kısaca tanıtayım;
İsmim Hüseyin Gürsoy, 27 yaşındayım, makina mühendisiyim ve otomobil tutkusu en üst seviyede olan birisiyim. Şu an özel bir şirketin ar-ge departmanında görev yapıyorum. İlaveten bilgiustam.com sitesinin sahibi ve baş editörüyüm. Özellikle otomobil motorlarına ilgim aşırı fazla olduğundan ve mesleğimin verdiği bilgi-birikimle sitemde
http://www.bilgiustam.com/drift-nasil-yapilir-incelikleri-nelerdir/,
http://www.bilgiustam.com/bir-otomobilin-tum-parcalari-arabayi-olusturan-butun-parcalar/,
http://www.bilgiustam.com/tork-nedir-ne-ise-yarar/ gibi çok okunan makalelerim de mevcuttur.
2006 Megane 2'den Honda Civic'e geçiş yapan birisi olarak şöyle bir net tespitimi anlatayım:
Megane 2 dıştan görünen tank gibi cüssesi ve geniş tekerlek iz açıklığıyla, yola sağlam basan bir otomobil imajı vermektedir. Ama kullanırken hiç de öyle değil. Şöyle ki 110-130 gibi hızlarla giderken direksiyona dümdüz yolda bile sürekli ufak ayar vermek gerekiyor. Rot balans-lastik basıncı vs. tüm ayarları düzgün olmasına ve sıfır araç olmasına rağmen direksiyona ufak sağ ve ufak sol gibi sürekli bir hareket söz konusu oluyor. Hele ki otobüs, kamyon gibi büyük araçların yanından geçerken hava boşluğuyla aracın dengesinin ne kadar kolay bozulduğuna şahit oluyorsunuz. Megane'den daha hafif olan Civic'te ise bu durumun zerresi dahi yok. Araç hızlandıkça yere daha da basıyor resmen. Direksiyon ise bırakın düz çizgide sonsuza kadar gitsin dedirtecek kadar kusursuz...
İşte bu nedenle Megane 2 gibi yine aynı sınıf bir araçtan Civic'e binmek bende Ferrari etkisi yaptı. O yüzden Honda Civic sahipleri araçlarının kıymetini iyi bilsin derim. Ama anahtarla camı kapatma da olsaydı iyidi.