Gönderen Konu: 1.4 is 98 Su Kaybı  (Okunma sayısı 1588 defa)

mustisff35

  • İleti: 27
1.4 is 98 Su Kaybı
« : Ağustos 04, 2016, 07:06:04 ÖÖ »
Arkadaşlar herkese günaydın hayırlı sabahlar aracımla iki gündür su eksiltme sorunu yaşıyorum.Bir sene önce yine radyatör suyu eksiltiyordu radyatör kapağını değiştirdim sorun giderilmiş o günden bu güne sıkıntı yoktu fakat iki gün önce arabamı park ettim eğildim altından bi kaç damla su akıttığını farketttim.Dün çok araştırdım forumda aklım karıştı.Su akıtması araç çalıştıktan ortalama beş dakıka sonra hararet normal yerine çıkıyor orda sıkıntı yok ama radyatörden tahliyeye giden ince borunun uç tahliyeye giren  kısmından dışarı baya bi sızma oluyor.Yani gözlemlediğim kadarıyla artık basıncın etkisiylemi bilemiyorum devamlı tahliyeye su basmaya çalışıyor sanki birde geçen sene değiştirmiş olduğum radyatör kapağının ortası hafif içe çökük vaziyette duruyor normalmidir?Yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar şimdiden tsk ederim.



vtec08

  • İleti: 551
Ynt: 1.4 is 98 Su Kaybı
« Yanıtla #1 : Ağustos 04, 2016, 07:22:40 ÖÖ »
Birşeylerin arızalı olduğu belli.Devirdaim radyatör radyatör kapağı termostat,fan münşürü komple elden geçmesi gerekli.Sanayide ustanızdan yardım alırsanız sonuca daha çabuk ulaşırsınız.

mustisff35

  • İleti: 27
Ynt: 1.4 is 98 Su Kaybı
« Yanıtla #2 : Ağustos 04, 2016, 07:31:41 ÖÖ »
peki bu saydıklarınız dışında conta yakması mümkün müdür?

mustisff35

  • İleti: 27
Ynt: 1.4 is 98 Su Kaybı
« Yanıtla #3 : Ağustos 06, 2016, 05:21:24 ÖS »
Birşeylerin arızalı olduğu belli.Devirdaim radyatör radyatör kapağı termostat,fan münşürü komple elden geçmesi gerekli.Sanayide ustanızdan yardım alırsanız sonuca daha çabuk ulaşırsınız.
aracıma iki tane usta baktı radyatör kapağından dediler değiştirdim ama sorun yine aynı devam ediyor tahliyeye giden yerden su atıyor.devirdaım çalışıyor dediler hararet müşürü çalışıyor fan açıyor arkadaşlar sorun ne olabilir geriye conta kalıyor en kötüsü düşünmek bile istemiyorum

mustisff35

  • İleti: 27
Ynt: 1.4 is 98 Su Kaybı
« Yanıtla #4 : Ağustos 06, 2016, 05:34:20 ÖS »
Birşeylerin arızalı olduğu belli.Devirdaim radyatör radyatör kapağı termostat,fan münşürü komple elden geçmesi gerekli.Sanayide ustanızdan yardım alırsanız sonuca daha çabuk ulaşırsınız.
aracıma iki tane usta baktı radyatör kapağından dediler değiştirdim ama sorun yine aynı devam ediyor tahliyeye giden yerden su atıyor.devirdaım çalışıyor dediler hararet müşürü çalışıyor fan açıyor arkadaşlar sorun ne olabilir geriye conta kalıyor en kötüsü düşünmek bile istemiyorum
ayrıca üzerindeki radyatör kapağı tama 0.9 bardı parçacıya bi tanıdık aracılığı ile gittim hkt japon 1.1 bar verdi.0.9 bar olması gerekmiyormu dedığımde ısrarla 0.9 bar toyota nın 1.1 bar hondaların dedi bu durum normalmi acaba

mustisff35

  • İleti: 27
Ynt: 1.4 is 98 Su Kaybı
« Yanıtla #5 : Ağustos 08, 2016, 01:56:09 ÖS »
arkadaşlar çok sağolun bu kadar ilgisiz olacağınızı tahmin etmemiştim

vtec08

  • İleti: 551
Ynt: 1.4 is 98 Su Kaybı
« Yanıtla #6 : Ağustos 08, 2016, 03:52:56 ÖS »
Sayın mustisff35..Bazen oyle tespitler istiyorsunuzki sanki aracınızı evimizin bilgisayarında dağıttık çözüm arıyoruz..Arkadaş soğutma sistemi komplike bir sistemdir.Radyatör devirdaim fan münşürü termostat kalorifer sistemi ve lpg li ise araç lpg regülatörünün de dahil olduğu komple sistem içerisindeki arızaları sökmeden yenisini takmadan radyatör tıkanıkmı sökmeden devirdaim panelleri kırıkmı sökmeden nasıl arızalı olup olmadığını anlayabilirizki.Radyatör kapağında sıkıntı olması sizin bahsettiğiniz soruna neden olmaz.Aracınız conta yakmışsa radyatör suyunun rengi değişmiş olur ve yağ karışır suya köpürme yapar fan açınca radyatör kapağından yada yedek su deposundan.Ayrıca kalorifer peteğinizde kaçak varsa hava alıyorsa sistem hava yapmış olabilir.Lpg regülatörü tamir takım iç conta aşınmıssa bozulmuşsa soğutma suyu kaybı hava yapması köpürmesi gibi bir sürü arızaya neden olabilir.Sizin yapmanız gereken bu bilgiler ışıgında en küçükten başlayıp büyük arızaya doğru sistem kontrolüdür.Öncelikle termostat tan başlayın değişin sistemin havasını alın alırken kalorifer sıcak konumda ve açık olsun sonra sırayla devam edin.Eğer conta yanık değilse büyük ihtimal radyatörünüz tıkalı yada devirdaiminiz sorunludur.Bütün bunları siz yapabilecekseniz devam edin yoksa düzgün bir usta yada servis bulun yaptırtın.Şunu unutmayınki bu sanal ortamdaki bilgiler geçmişe dayalı tecrübelerimizi yansıtmakta doğru bildiğimiz bilgileri paylaşımda bulunarak arkadaşlara yardımcı olmaktir.Bazen sorulan sorulara tecrübelere dayanarak verdiğim net ve kesin cevaplara rağmen ısrarla yok acaba bundanda olabilirmi yoksa şumu kimse yokmu ? diye yazdığınızda bizlerde doğal olarak üzülüp sinirlenebiliyoruz.Sanal ortamdaki yardımda bir yere kadar..Belki bi nebze yardımcı olabilmişimdir.Saygılarımla...

Carismatiq

  • Mustafa
  • İleti: 2887
Ynt: 1.4 is 98 Su Kaybı
« Yanıtla #7 : Ağustos 09, 2016, 07:10:43 ÖÖ »
Sayın mustisff35..Bazen oyle tespitler istiyorsunuzki sanki aracınızı evimizin bilgisayarında dağıttık çözüm arıyoruz..Arkadaş soğutma sistemi komplike bir sistemdir.Radyatör devirdaim fan münşürü termostat kalorifer sistemi ve lpg li ise araç lpg regülatörünün de dahil olduğu komple sistem içerisindeki arızaları sökmeden yenisini takmadan radyatör tıkanıkmı sökmeden devirdaim panelleri kırıkmı sökmeden nasıl arızalı olup olmadığını anlayabilirizki.Radyatör kapağında sıkıntı olması sizin bahsettiğiniz soruna neden olmaz.Aracınız conta yakmışsa radyatör suyunun rengi değişmiş olur ve yağ karışır suya köpürme yapar fan açınca radyatör kapağından yada yedek su deposundan.Ayrıca kalorifer peteğinizde kaçak varsa hava alıyorsa sistem hava yapmış olabilir.Lpg regülatörü tamir takım iç conta aşınmıssa bozulmuşsa soğutma suyu kaybı hava yapması köpürmesi gibi bir sürü arızaya neden olabilir.Sizin yapmanız gereken bu bilgiler ışıgında en küçükten başlayıp büyük arızaya doğru sistem kontrolüdür.Öncelikle termostat tan başlayın değişin sistemin havasını alın alırken kalorifer sıcak konumda ve açık olsun sonra sırayla devam edin.Eğer conta yanık değilse büyük ihtimal radyatörünüz tıkalı yada devirdaiminiz sorunludur.Bütün bunları siz yapabilecekseniz devam edin yoksa düzgün bir usta yada servis bulun yaptırtın.Şunu unutmayınki bu sanal ortamdaki bilgiler geçmişe dayalı tecrübelerimizi yansıtmakta doğru bildiğimiz bilgileri paylaşımda bulunarak arkadaşlara yardımcı olmaktir.Bazen sorulan sorulara tecrübelere dayanarak verdiğim net ve kesin cevaplara rağmen ısrarla yok acaba bundanda olabilirmi yoksa şumu kimse yokmu ? diye yazdığınızda bizlerde doğal olarak üzülüp sinirlenebiliyoruz.Sanal ortamdaki yardımda bir yere kadar..Belki bi nebze yardımcı olabilmişimdir.Saygılarımla...


+1 Tespitler çok doğru.

mustisff35

  • İleti: 27
Ynt: 1.4 is 98 Su Kaybı
« Yanıtla #8 : Ağustos 10, 2016, 09:24:46 ÖÖ »
Sayın mustisff35..Bazen oyle tespitler istiyorsunuzki sanki aracınızı evimizin bilgisayarında dağıttık çözüm arıyoruz..Arkadaş soğutma sistemi komplike bir sistemdir.Radyatör devirdaim fan münşürü termostat kalorifer sistemi ve lpg li ise araç lpg regülatörünün de dahil olduğu komple sistem içerisindeki arızaları sökmeden yenisini takmadan radyatör tıkanıkmı sökmeden devirdaim panelleri kırıkmı sökmeden nasıl arızalı olup olmadığını anlayabilirizki.Radyatör kapağında sıkıntı olması sizin bahsettiğiniz soruna neden olmaz.Aracınız conta yakmışsa radyatör suyunun rengi değişmiş olur ve yağ karışır suya köpürme yapar fan açınca radyatör kapağından yada yedek su deposundan.Ayrıca kalorifer peteğinizde kaçak varsa hava alıyorsa sistem hava yapmış olabilir.Lpg regülatörü tamir takım iç conta aşınmıssa bozulmuşsa soğutma suyu kaybı hava yapması köpürmesi gibi bir sürü arızaya neden olabilir.Sizin yapmanız gereken bu bilgiler ışıgında en küçükten başlayıp büyük arızaya doğru sistem kontrolüdür.Öncelikle termostat tan başlayın değişin sistemin havasını alın alırken kalorifer sıcak konumda ve açık olsun sonra sırayla devam edin.Eğer conta yanık değilse büyük ihtimal radyatörünüz tıkalı yada devirdaiminiz sorunludur.Bütün bunları siz yapabilecekseniz devam edin yoksa düzgün bir usta yada servis bulun yaptırtın.Şunu unutmayınki bu sanal ortamdaki bilgiler geçmişe dayalı tecrübelerimizi yansıtmakta doğru bildiğimiz bilgileri paylaşımda bulunarak arkadaşlara yardımcı olmaktir.Bazen sorulan sorulara tecrübelere dayanarak verdiğim net ve kesin cevaplara rağmen ısrarla yok acaba bundanda olabilirmi yoksa şumu kimse yokmu ? diye yazdığınızda bizlerde doğal olarak üzülüp sinirlenebiliyoruz.Sanal ortamdaki yardımda bir yere kadar..Belki bi nebze yardımcı olabilmişimdir.Saygılarımla...

bilgilendirme için tsk ederim.Sıkıntıyı uğraşırken buldum.Radyatörden tahliyeye giden boru hattının tam tahliyeye iniş yapan sert plastik var köşeli 90 derece onun iç kısmından tam köşeden böyle kıl gibi diyebilirim kırılma yapmış artık devirdaım yaparken sanırım o kırılma noktasından hava yapıp suyu atmaya çalışıyordu şimdilik idare edecek şekilde yapıştırdım iki gündür deniyorum sorun kalmadı

vtec08

  • İleti: 551
Ynt: 1.4 is 98 Su Kaybı
« Yanıtla #9 : Ağustos 10, 2016, 11:45:50 ÖÖ »
Sert plastik aksamlar için iran yapıştırıcısı alın iki ayrı tüp karıştırıp kullanın kuruduğunda o noktadan bir daha kırılması mümkün değil.5 tl ye satılıyor bilginize.

mustisff35

  • İleti: 27
Ynt: 1.4 is 98 Su Kaybı
« Yanıtla #10 : Ağustos 10, 2016, 12:02:14 ÖS »
Sert plastik aksamlar için iran yapıştırıcısı alın iki ayrı tüp karıştırıp kullanın kuruduğunda o noktadan bir daha kırılması mümkün değil.5 tl ye satılıyor bilginize.
tamam teşekkür ederim.