Gönderen Konu: honda city 2006 tekleme  (Okunma sayısı 8719 defa)

terek

  • İleti: 4
honda city 2006 tekleme
« : Temmuz 21, 2013, 06:40:09 ÖS »
herkese merhabalar..

arkadaşlar 8 ay önce aldığım honda city 2006(lpgli) aracımı 3 ay kadar sorunsuz kullandıktan sonra 2-3. viteslerde teklemeye başladı. gaz enjektörleri temizlendi, gaz filtresi ve bujiler değişti ve sorun çözüldü. 3 ay daha sorunsuz kullandıktan sonra yine teklemeler başladı.ateşleme bobini arızası olduğu söylendi,arkadaki 2-3-4. bobinlerde arıza tespit edilerek bu bobinler iptal edildi.

ustam bu arka bobinlerin iptalinin sorun yaratmayacağını, sorunun özüldüğünü ve yerine sağlam bobin takmaya gerek olmadığını söyledi.. bu üç bobin iptal edildiğinden beri araçta tekleme vs. herhangi bir sorun kalmadı.

sorum şu: 1- gerekten iptal edilen bobinlerin yerine yenisini taktırmaya gerek yok mu?

2- internette forumlarda lpgli araçlarda ateşleme bobini arızasının çok sık yaşandığını, yan sanayi yeni ateşleme bobini takılsa da kısa süre sonra yine bobinlerin bozulduğunu ok kez okudum. fakat orijinal bobin 250, yan sanayi 100 tl. sizce eğer yeni bobin almam gerekiyorsa bu farkı vermeye değer mi?

teşekkürler..



timothyblue71

  • Timothy
  • İleti: 58
Ynt: honda city 2006 tekleme
« Yanıtla #1 : Temmuz 21, 2013, 10:01:42 ÖS »
araca uzun süre binecekseniz orjinal derim. aldığınız malzemenin faturasını belgelerini de isteyin. 6 ay garantili oluyor. benim başıma geldi taktırdım 3 gün sonra farkettim aynı arızanın devam ettiğini ama adam tanımadı doğal olarak fatura olmadığı için. bazen sıfır aldığınız malzemeler de hatalı çıkabiliyor

altaneryasar

  • İleti: 8
Ynt: honda city 2006 tekleme
« Yanıtla #2 : Ağustos 02, 2013, 08:02:19 ÖÖ »
Kardeş se bir sipop ayarı yaptır bu araçlarda 20000 km de bir sibop ayarı yapılması gerekli, bendede aynı sorun oldu, araç lpg de tekliyordu benzinde hiç bir sıkıntı yok, ayar yaptırınca düzeldi.

srkns

  • Serkan's
  • İleti: 1372
Ynt: honda city 2006 tekleme
« Yanıtla #3 : Ağustos 02, 2013, 10:40:54 ÖÖ »
Arka bobinleri iptal ettiğinizden dolayı arka bujilerde ateşleme yapmıyor şu an,
yani 8 buji olan motorunuzda sadece ön sıradaki 4 buji ile ateşleme sağlıyorsunuz,
motor yazılımı, çalışma stratejisi, algoritması da buna göre setup edildiğinden tam yanmadan çıkan bir miktar hava-yakıt karışımından dolayı yakıtta bir artış görülebilir, gerçi araçta egr de bulunduğu için egzoz gazları tekrar çevrime giriyor.
Bobin arızasına karşı oje ile geçici tamir yöntemi de uygulanıyor.