Lpg li olması değer düşürmez bence , en fazla lpg maliyetini ekleyemezsin fiyata olur biter.. Arıza lambasının sürekli yanması zengin yada fakir karışımla çalıştıgına işarettir , ve uzun süre böyle bindiysen arabaya Benzin yani araç ecu sundaki SFT (short fuel trim) ve LTF (Long fuel trim) ayarları sapıtmış zengin karışımla çalışıyorsa eksi değerlere , fakirle çalışıyorsa artı değerlere yükselmiştir.
Benim tavsiyem Benzin ecusunu resetlemek, sonra 40-50 km benzin le gezip Zavoli den anlayan bir ustaya güzel bir kalibrasyon yaptırmak.
Bildiğim kadarıyla ecu reset: araç sıcak olacak radyötör fanı en az bir kere çalışacak ve sonra stop edilecek.. Akünün - (eksi)kutupbaşını çıkarıp 5 dk. beklenecek, akü kutupbaşını tekrar takıp hiçbir elektrikli aksamı, klimayı ,vb . çalıştırmadan araç olduğu yerde 5 dk rolantide çalışacak. Sensörlerden gelen bilgilere göre yeni kalibrasyon yapılmış oluyor. Ben ne olur ne olmaz diye 100 km de benzinle gezmiştim..
BİLGİ:(Brc nin sitesinden alıntı)
Enjeksiyon Süresi Teorisi:
Nihai yakıt enjeksiyon süresi şu üç adımın fonksiyonudur:
Temel enjeksiyon süresi
Çalışma şartları için düzeltmeler
Akü voltaj düzeltmesiTemel enjeksiyon süresi, motor yüklerine, hız ve yakıt düzeni FUEL TRIM) adı verilen düzeltme faktörüne dayalıdır. Çalışma şartları için süre düzeltmeleri aşağıda listelenen sensör bilgilerine göre yapılır. Bunlar değişen çalışma şartlarına dayanan temel enjeksiyon süresinin ayarlamalarıdır.
Motor Soğutma suyu sıcaklık Sensörü (ECT)
Gaz Kelebek Pozisyonu Sensörü
Emme Havası Sıcaklığı Sensörü (IAT)
Egzoz oksijen sensörü (O2S)
Akü voltaj düzeltmesi, nihai enjeksiyon süresini ayarlamaktadır.Temel Enjeksiyon Süresinin hesaplanması:
Motora ne kadar yakıt gönderileceğini belirlemede ilk adım, temel enjeksiyon süresinin hesaplanmasıdır. Temel enjeksiyon süresi aşağıdakilerin fonksiyonudur:
Motor Yükü (VAF, MAF, ya da MAP)
Motor devri (Ne)
Uzun Süreli yakıt düzeltme faktörü (Long Fuel Trim-LFT) düzeltme faktörüTemel enjeksiyon süresi, ideal hava/yakıt oranını sağlamak için gerekli gerçek enjeksiyon zamanında ECM tarafından hesaplanır. Olması gereken gerçek enjeksiyonun +/- %20’si içinde kaldığı sürece oksijen sensor bilgilerine dayalı olarak stoichiometrik hava/yakıt oranını düzenlenebilir.
Eğer zaruri düzeltme miktarı göreceli olarak küçük kalırsa, örneğin %10’dan küçük, ECM karışımı kolayca ayarlayabilir. O2S geri besleme düzeltmesi +-%20 limitine yaklaştıkça, ECM yakıt düzeltme yeteneği sınırlı hale gelir.
Yakıt düzenleme (Fuel trim) oksijen geri beslemesine dayalı enjeksiyon zamanı düzeltmesinin yüzdesini tanımlamak için kullanılan bir terimdir. Nihai enjeksiyon süresini etkileyen iki farklı yakıt düzenleme (trim) değeri vardır; uzun süreli yakıt düzenleme (Long Fuel trim-LFT) ve kısa yakıt düzenleme (Short fuel trim-SFT).
LFT temel enjeksiyon süresi hesaplamasının temelidir. Yakıt sisteminin ideal hava/yakıt oranına ne kadar yakın olarak başarıldığının göstergesidir.
Long FT, sistem dizaynının kontrolü dışındaki faktörlere cevap olarak göreceli olarak değişen (öğrenilen) bir değerdir. Örneğin, yakıt oksijen içeriği, motor aşınması, hava kaçakları, yakıt basıncındaki değişiklikler vb…
Short FT temel enjeksiyon zamanına bir eklemedir (ya da çıkarılır). Oksijen sensor bilgisi ECM’ye hava/yakıt dizaynına ne kadar yakın olduğunu söyler ve Short FT bu değerden her sapma için düzeltme yapar.
Short FT Nasıl Çalışır
Short FT oksijen sensorunun her devresiyle değişen yakıt dağıtımına geçici bir düzeltmedir. Normal koşullar altında, hızlı şekilde ideal değeri olan %0 düzeltme değeri civarında dalgalanır ve sadece kapalı döngü (Closed loop) operasyonu sırasında fonksiyoneldir.
Short FT, sadece Diagnostik Test Cihazında görülebilen, OBD-II data akışında bir parametredir. Normal alanı +-%20’dir, ama normal çalışma koşullarında, nadir olarak +-%10’un dışına çıkar.
Short FT O2S çıktısındaki değişikliklere anında tepki verir. Eğer temel enjeksiyon süre sonuçları zayıf bir hava/yakıt oranındaysa, Short FT yakıt ekleyerek ya da karışımı zenginleştirerek pozitif düzeltmelerle (+1%’den +20%’ye) cevap verir. Eğer temel enjeksiyon çok zenginse, Short FT bu sefer yakıtı azaltarak ya da karışımı zayıflatarak negatif düzeltmeler yapar (-1%’den -20%’ye).
Short FT +-%0’a yaklaşıyorsa, bu O2S için kayda değer bir düzeltme olmaksızın stoichiometriye çok yakın temel enjeksiyon hesaplaması olan nötral bir duruma işaret eder. Long FT Nasıl Çalışır:
Long FT OBD ve OBD II data akışlarında bir data parametresidir. Temel enjeksiyon süresi hesaplamasının parçası olduğu için daha kalıcı bir yakıt dağıtımı düzeltmesidir. Long FT, Short FT’ye cevap olarak, yavaş değişir. Normal alanı +-%20’dir, pozitif değerler zengin düzeltmeyi ve negatif değerlerde zayıf düzeltmeyi işaret eder.
Eğer Short FT çok uzun süre +-%10’dan kayda değer şekilde saparsa, Long FT, temel enjeksiyon süresini değiştirerek kayar. Temel enjeksiyon süresindeki bu kayma Short FT’yi yine +-%10 alanına getirmelidir.
Enjeksiyon süre hesaplamasını sadece kapalı döngüde (Closed Loop) etkileyen Short FT’den farklı olarak, Long FT düzeltme faktörü temel enjeksiyon süre hesaplamasını açık ve kapalı döngüde Closed Loop-Open Loop) etkiler. Çünkü Long FT volatil olmayan RAM’de (NVRAM) depolanır ve kontak kapatıldığında silinmez. Yakıt sistemi, ısınma hatta geniş-açık gaz durumları sırasında bile motor ve yakıt şartlarında varyansların düzeltilmesine çalışır.
OBD data akışlarında, Long FT Hedef A/F (Hava/Yakıt) olarak gösterilir. Data akışı olmayan motorlarda, Long FT, Öğrenilmiş Voltaj Geri Beslemesine (LVF –Learned Voltage Feedback) tekabül eder ve VF1 terminali kontrol konnektöründen erişilebilir.