TeamHondaTurkey.Com
HONDA => Karşılaştırmalar => Konuyu başlatan: canozcan - Ocak 05, 2011, 07:49:21 ÖS
-
arkadaşla denedik roll drag ikişer kez sonuç hep aynı. iesim 3-4 boy aldı (ortalama 400m). acaba kaç bg olmuştur iesim?
vtec2 jant dahil stock daha 70binde.
ies kat iptal,headers,cai mevcut jant dahil gerisi stock.
-
max 10 ps artmıştır bence bilemdin 15 ps fark atman normal sende doch motor var vtec2 de soch o yüzden iesler güzel gidiyo
-
ies te doch motormu var ? yanlısınız var. neyse zaten bu araclar kafa kafaya gidiyorlar. kat iptali headers falan yapınca biraz fark olup öne gecmişsiniz.
-
bende ies lerin dohc olmadığını biliyorum ama iesin 3-4 boy alması normal zaten 120hp ve yapılan işlemlerle dahada iyi olmuştur...
-
99 ies. soch. keşke doch olsa :))
-
max 10 ps artmıştır bence bilemdin 15 ps fark atman normal sende doch motor var vtec2 de soch o yüzden iesler güzel gidiyo
doch ve soch ne anlama gelır yada ies te doch motor mu var bi araştırıp yorum yapılsa daha ıyı olur kanaatındeyım ies te doch motoor var dıyen arkadaşa yazıyorum
-
abi iesler zaten iyi yürüyo ve devir çeviriyo ama bide kat iptal,headers,cai mevcut jant falan var sende baya iyi gider o araba :D
-
doch üstten çift egzantiriklidir double de dochun d sinin anlamıdır soch da single dır tek anlamında üstten tek kam milli doch performans için kullanılır soch yakıt ekonomisi için karıştırmış olabilirim o modelde bi civicim olmadı soch sa olabilir kbakmayın yaptım yorumlara vs lere bakarsan boş konuşan biri olmadımı anlarsın......
-
çok normal kardeşim iesimi kazada parçalayıp vtec2 alıp onuda satıp tekrar iese dönen biri olarak iesler vteclerden daha iyi yürüyor daha güzel uzuyor gidiyor.... vtec2 leri senin arabanın stock haliyle bile çok rahat yersin.....
-
gelsın benım stock vtec2 mı yesın bakalım stock ies , arkadaşlar boş konuşmayın ies te tork 143nm vtec2 de tork 152 nm siz herşeyin hp oldugunu mu düşünüyosunuz yapmayın allah aşkına şanzıman oranı diye bişey var onu hiç mi dikkate almıyosunuz
-
abi ben bide ikisinide sohc olarak biliyorum bi hp si yüksek ama iyi devir çeviriyo...
-
arakadaşımın iesi var 1 2 3 4 210 dio benim fd 6 ım 4.vites 185de kesicide
-
ies 4. vites te ne yaptı yaptı 5e atınca ne oluyo hiç denedinizmi?
ikincisi güç eğrisi terse inmeye başladıktan sonra sen 10000 devir dönsen ne olacak boşa döner durursun hızlanmadan
işte burda şanzıman oranı devreye girer vede tork
-
katılıyorum bide iesin ivmelenmesi uzun sürüyo vtec2 ile de kapıştık fd6lar daha üstün 4 denemede 3ünü aldım bide acemiydim vsam açıkdı :)
-
vtec2 110 ps - 5600 d/dak. 152 Nm- 4300 d/dak.(tork)
ies 120 PS / 6400 rpm 144 Nm / 5000 rpm (tork)
ies aradaki tork farkını beygir gücü ile kapatır kanaatindeyim :)
-
vtec2 110 ps - 5600 d/dak. 152 Nm- 4300 d/dak.(tork)
ies 120 PS / 6400 rpm 144 Nm / 5000 rpm (tork)
ies aradaki tork farkını beygir gücü ile kapatır kanaatindeyim :)
Yanlış yazmışım vtec 2 aradaki beygir gücünü tork farkı ile kapatır <783^2
-
ies in şanzıma oranları uzun stok- stock vtec2 alıyor benden söylemesi
60-200 km denemede, hee dersenız kı top speed ne olur o zaman ies alır çünkü vtec2 5. vıtes 218km kesici ye giriyor, ama bız d17 ecu takarak onuda hallettık ve 7200 devir dönüp iyi bir afr ayarı t5op speed 235 km oldu ;D
-
vtec2 110 ps - 5600 d/dak. 152 Nm- 4300 d/dak.(tork)
ies 120 PS / 6400 rpm 144 Nm / 5000 rpm (tork)
ies aradaki tork farkını beygir gücü ile kapatır kanaatindeyim :)
Yanlış yazmışım vtec 2 aradaki beygir gücünü tork farkı ile kapatır <783^2
işte doğru yorum bu
-
Arkadaşlar bu konu çok uzamış bence . . . Benim ki senin ki gibi olmuş...
Ama tam olarak objektif değerlendirme yapan olmamış... Ben de yapabilecek kadar bilgiye sahip değilim, 1.6i ES in her marifetini biliyorum ama VTEC ler le ilgili çok fazla tecrübem yok...
AMA LÜTFEN ARAŞTIRMADAN SADECE YAZMIŞ OLMAK İÇİN YAZMAYIN BENCE . . .
HONDA CIVIC VTEC II
Motor : Önde enlemesine yerleştirilmiş, üstten tek eksantrikli,16 supaplı, Honda PGM-FI elektronik enjeksiyonlu motor YANİ SOHC
Motor Hacmi : 1590cc
Çap/Strok : 75x90mm
Motor Gücü : 5600 d/d'de 110 HP
Max.Tork : 4300d/d'de 152 Nm
Ama bir iki yaşanmışlığımız paylaşmak lazım . . .
Ben 1.6i ES A/T kullanıyorum, araçta jant dışında değişik durum yok, eh LPG li bir de...
VTEC LS ve VTEC ES ler ile farklı zamanlarda boy ölçüşmemiz oldu... Sonuç muamma, çünkü yol çok düzgün ise iES uzuyor, ancak yolda viraj varsa, rampa varsa o zaman iES e göre daha düşük devirlerde max torku ya da max gücü bulan VTEC aralanıyor . . . Eeee her yokuşun inişi var, ama bizim iES de 7200 de kesiliyor, açtırmadım, yetiyor, 200 diyor sonrası pistin iniş açısına bağlı :)
Bu arada LPG ile hiç bir zaman son hız denemem ya da her hangi bir araçla dişe diş kapışmam olmadı, zira Honda ma kıyamam, benim araç yaptırdığım ayar gereği 5000 devirin üstünde GAZ yakmaz, direkt benzine geçer ve VTEC açar :) sözüm şaka tabii ki... Ama gördüğüm kadarı ile 5500 de açan VTEC sözünü etiğimiz bu araçları çok fazla şahlandırmıyor, zira bizim makinelerde de 5000 devirin üstünde çok mükemmel çekiş var...
Arkadaşlar bence boşverin tüm bunları... KEYFİNİ SÜRÜN . . .
-
5500 devir dohc vtec te söz konusu...zira konuda yapılan karşılaşmada iesin alması normal çünkü header,kat,cai var.Ama ikiside stock sa vtec2....
-
arkadaşlar konunun asıl amacı yaptığm 3 işlemden sonra kaç bg aldğmdır.malum kırklarelinde dyno yok:) ist a yolum düşünce gircem gerçek değeri yazarım buraya ozaman. kıyas olarak vtec2 yazdım. 1.4is cai gerisi stok olan civice 7-8 boy fark oldu yine aynı yol ort 400m.
bu arada aracı aldığımda stocktu ve stock vtec2 yi geçerdim diye düşünüyorum.
neyse şubat sonu sırada dereceli egzantrik var. yaza doğru ex şanzuman düşünüyorum. tavsiyelerinizi memnuniyetle okumak isterim. mekan olarakta dahil...
-
abartmayalım doğrusu alabileceğin maksimum beygir 8 olur o da arabanın çiğerli isee
-
iki arabada güzel bence basın gaza gezin kıyaslamayın ikiside güzel araçlar albayrak abinin cevabı doğru olabilir peki abi ben si ıma spor hava filitresi takarsam bide kat iptali yaptırırsam kaç bg alırım
-
kat iptalinin tek başına bi anlamı olmaz komple egzoz sistemi olursa faydası olur 51 lik düz boru ile...
benim araçta havafilt+ headers+ 51 lik düz boru + kat iptali= 8 hp işte
-
Valla ies'i satıp VTİ ya da Vtec2 almayı düşünüyodum. Bu yorumlardan sonra VTİ neyse de vtec2 almak sadece model yükseltmek gibi bişey olacak sanırım bir de vtec açması tabi :) onun haricinde aşırı bir fark yok sanırım ( güç, yürümesi, vs)
Bu arada bi sorum olacak:
V-tec es ile v-tec ls arasındaki fark ne acaba?
-
Valla ies'i satıp VTİ ya da Vtec2 almayı düşünüyodum. Bu yorumlardan sonra VTİ neyse de vtec2 almak sadece model yükseltmek gibi bişey olacak sanırım bir de vtec açması tabi :) onun haricinde aşırı bir fark yok sanırım ( güç, yürümesi, vs)
Bu arada bi sorum olacak:
V-tec es ile v-tec ls arasındaki fark ne acaba?
Değerli Dostum... bu görüşünde kısmen haklısın belki ama her şey güç demek değil ya da her şey sadece belirli bir düzlükte çok daha seri kalkış demek değil...
Ben 1.6i ES kullanıyorum 2 yıldır, zaman zaman VTEC leri deniyorum, gerçekten öyle aman aman farlar yok hele VTEC LS ile 1.6i ES in dolusu arasında donanım olarak fark görünmüyor...
Ama önemli bir husus var ki oda her iki araç arasında %20 gibi yakıt farkı var... VTEC II ler özellikle ve özellikle yakıt ekonomisi için icat edilmiş makinelerdir....
Ama VTEC II ES ise araç aradaki donanım farkı epeyce var... biliyorsun bunları ve ardaki fiyat farkına değecek şeyler...
VTI olayına gelince hiç el değmemiş BAKİR BİR VTI bulabilir misn... her kes her yerini kurcalıyor o araçalrın :)
-
es 0-100 hızlanması 9.8 sn
ls 0-100 hızlanması 9.3 sn
donanım ve agırlık farkından dolayı
jant, sunroof falan
-
Valla ies'i satıp VTİ ya da Vtec2 almayı düşünüyodum. Bu yorumlardan sonra VTİ neyse de vtec2 almak sadece model yükseltmek gibi bişey olacak sanırım bir de vtec açması tabi :) onun haricinde aşırı bir fark yok sanırım ( güç, yürümesi, vs)
Bu arada bi sorum olacak:
V-tec es ile v-tec ls arasındaki fark ne acaba?
Değerli Dostum... bu görüşünde kısmen haklısın belki ama her şey güç demek değil ya da her şey sadece belirli bir düzlükte çok daha seri kalkış demek değil...
Ben 1.6i ES kullanıyorum 2 yıldır, zaman zaman VTEC leri deniyorum, gerçekten öyle aman aman farlar yok hele VTEC LS ile 1.6i ES in dolusu arasında donanım olarak fark görünmüyor...
Ama önemli bir husus var ki oda her iki araç arasında %20 gibi yakıt farkı var... VTEC II ler özellikle ve özellikle yakıt ekonomisi için icat edilmiş makinelerdir....
Ama VTEC II ES ise araç aradaki donanım farkı epeyce var... biliyorsun bunları ve ardaki fiyat farkına değecek şeyler...
VTI olayına gelince hiç el değmemiş BAKİR BİR VTI bulabilir misn... her kes her yerini kurcalıyor o araçalrın :)
sende hiç el deymemiş bır vtı bulsan sende kurcalarsın dostum :D
bız gecende sattık hiç el deymemiş oynanmamıs vtı hb 21000 tl ye
-
Vtec Es ile Vtec LS arasındaki farklar çok tartışılmış zamanen bu forumda...
ama sana çok kısa bir iki özellik saymakta fayda var...
VTEC ES VTEC LS
4 disk fren Arkalar Kampana
4 Hava Yastığı 2 Hava Yastığı
15"çelik jant 14" Sac jant
Sunroof(ops) Yok
Otomatik Klima(ops) Manuel Klima
Sis Farı (Bazı LS lerde ops)
v.s...
( Ha unumadan; VTEC II ler 1.6i ES lerden daha az ses alıyor, arka süspansiyon sistemi biraz daha yumşak ve konforlu dolayısı ile, ama Virajlara 1.6i ES kadar sert girdiğinde arkadan kayma eğilimi gösteriyor bu da biline )
-
ies geçer vtec geçer konusunda fanatik değilde objektif olmak gerekir. ben ikisinide kullandım ayrıca bende ies var ve defalarca her şekilde denedik.
iki araç stok vtec alır.
ies modlu vtec stok ies alır.
ies stok vtec modlu vtec alır.
iki araçda aynı mod vtec bir adım önde alır. (fark çok olmaz en fazla 1 boy).
ama en iyi mod sonucunu ies verir
-
ies geçer vtec geçer konusunda fanatik değilde objektif olmak gerekir. ben ikisinide kullandım ayrıca bende ies var ve defalarca her şekilde denedik.
iki araç stok vtec alır.
ies modlu vtec stok ies alır.
ies stok vtec modlu vtec alır.
iki araçda aynı mod vtec bir adım önde alır. (fark çok olmaz en fazla 1 boy).
ama en iyi mod sonucunu ies verir
işte bu yaa.....
teşekkür ederiz dostum . . .
konu mod olunca işler değişir... .stock halde iES blli bir yerde bitiyor, ama iES in bittiği yerde VTEC açıyor :)
-
Açıklamalar için teşekkürler.
-
arkadaşlar konuyu bilmeden yanıltmayalım insanları vtec2 nin sadece adı vtec açma gibi birşey yok varsa kağıt üstünde. iesin bittiği yerde vtec başlar nedemek yahu :) vti la mı karıştırıyorsunuz:p neyse vtec2 yakıt ekonomisi ve konfor için iesin üzerine geliştirilmiş bir araç. performans olarak ies daha iyi. ayrıca 8bg verir dieyen üyenin aracı nedir ve kaç km de dir?
-
ies geçer vtec geçer konusunda fanatik değilde objektif olmak gerekir. ben ikisinide kullandım ayrıca bende ies var ve defalarca her şekilde denedik.
iki araç stok vtec alır.
ies modlu vtec stok ies alır.
ies stok vtec modlu vtec alır.
iki araçda aynı mod vtec bir adım önde alır. (fark çok olmaz en fazla 1 boy).
ama en iyi mod sonucunu ies verir
işte bu yaa.....
teşekkür ederiz dostum . . .
konu mod olunca işler değişir... .stock halde iES blli bir yerde bitiyor, ama iES in bittiği yerde VTEC açıyor :)
Yorumun güzel olmuş, bizim fd6 lar, sizin araçlaran pahalı ve yeni model ama,boynuz kulağı geçemiyor verdiğimiz paralar boşa gitti desenize :).Vtec2 İ-vtec i geçiyor yorumlardan okuduğuma göre denemedim henüz.Vtec2 yide i-es in geçtiğini görüyorum zaman zaman honda da tam tersi uygulanıyor :) boynuz kulağı geçemiyor hiç bi zaman.110ps-125ps ama vtec2 alıyor.Vtec2 eğer bir honda olmasa,arabamı direk satacakdım kıskançlıktan :)
-
kardeş vtec2 fd6 yı alıyomu??ben denedim 4-1 aldım 4 deneme hem drag hem rolling hemde vsa açık 2004 vtec2 hemde ciğerli full olanıyd fdnın en dolusuyla vtec2nin en dolusu arasında pek bi kg farkıda yok zaten aradaki ps farkı fazlasıyla üstün kılıyo tekniklerde vtec 2 0-100 biraz daha üstün gibi gözüksede fd6 daha üstün...
-
Ben İES'i modlamayı düşünüyodum. Baktım ki mod parasını arabayı satıp kullansam bi tene VTİ alacam. Vazgeçtim modlamaktan. Ama arkadaş VTİ'ler bırak el yakmayı kolu bacağı götürecek :))
Vtec2 lerde de pek fark yok diyosunuz. (Donanım, yakıt tasarrufu,yaş hariç) o yüzden ben İES'i modlıyayım bari.
-
abi vtec 2 iyi ivmeleniyo stock olursa çok fark olmaz ama vtec 2 alır diye düşünüyorum.....
-
Arkadaşlar vtec2 m stock ve stock ieslerle defalarca denedim.alıyorum kalkışta ve uzunda.Bi hava filtresi bile nerdeyse 1-2 boy farkediyor.Bırak 3-5 sey var motorunda vtec2 yi alsın.stockda vtec2 alır.tabi stock iesle stock vtec2 alan varsa bilemem şöforluk meselesi birazda.arabalarn gücleri yakın hemen hemen.
-
abi bide denemiştik kuzen falan kırmızıda bekledik yana tanıdık bi ies geldi bununla kısada vtec II 1-2 boy falan aldı uzunda iesle kafa kafaya gitiler vtec 2 çok az bi öndeydi...... (iki araçta stocktur)
-
gelsın benım stock vtec2 mı yesın bakalım stock ies , arkadaşlar boş konuşmayın ies te tork 143nm vtec2 de tork 152 nm siz herşeyin hp oldugunu mu düşünüyosunuz yapmayın allah aşkına şanzıman oranı diye bişey var onu hiç mi dikkate almıyosunuz
kardeşim yanlış anlamazsan bişey sorcam hiç bi iesle kalkış yaptınmı veya sürdünmü bilgi acısından soruyor.
-
stock ve bakımlı ve benzin & LPG farketmez, her ikisi de düz vites olmak şartı ve aynı yakıtı yakmak şartı ile ies kalkışta her türlü vtec II ye bir burun bazen bir boy açıyor arkadaşlar ama....
biliyorsunuz ies 2 den 3 e devirlenirken VTEC II kendini gösteriyor... Ayrıca ies in 160 - 170 den sonra devirlenmesi hayli zor oluyor, uzunca bir düzlük gerekiyor ama yaptığım denemelerde vtec II ies den daha rahat buluyor 180 - 200 leri... Ama şu da bir gerçek ki, ies sert süspansiyonla daha çok güven veriyor....
-
stock ve bakımlı ve benzin & LPG farketmez, her ikisi de düz vites olmak şartı ve aynı yakıtı yakmak şartı ile ies kalkışta her türlü vtec II ye bir burun bazen bir boy açıyor arkadaşlar ama....
biliyorsunuz ies 2 den 3 e devirlenirken VTEC II kendini gösteriyor... Ayrıca ies in 160 - 170 den sonra devirlenmesi hayli zor oluyor, uzunca bir düzlük gerekiyor ama yaptığım denemelerde vtec II ies den daha rahat buluyor 180 - 200 leri... Ama şu da bir gerçek ki, ies sert süspansiyonla daha çok güven veriyor....
Yok yok ben vazgeçtim İES'i satmaktan :)
-
biz de satamıyoruz işte.... şu an için beklentilerimi çok üst düzeyde karşılıyor çünkü...
-
ama vtec2 nin tipi,motoru ve sürüş keyfi manuel şanzımanın keyfini hiç birşeye değişmem....
-
cok dogru dedin,vtec2ye bi yay takarsın ve bahsettiğin islemlerini yaparsın keyfini cıkarırsın..
-
arabanın tek eksiği yay dediğiniz gibi onuda takarsan keyfine diyecek yok.....:D
-
arkadaşlar 1. sayfada arkadaş güç oranlarını vermiş vtec bence daha alt devirlerde gücüne kavuştuğu için çok daha iyi uzar..
-
Her insan için öncelik farklıdır elbette. Benim önceliğim iyi uzasın, iyi dursun. Konfor o kadar önemli değil benim için.
-
ikisinide kullandım ilk arabam ies 98 , 2001 vtec II kullandım mumla aradım ies i sattıgıma halen daha pişmanım
-
vtecII ye geçiş yapan sürücüler genelde İES i ararlar. ara hızlanmaları iyide olsa İES in performansını yakalayamama kanatinde olurlar
-
ikisinide kullandım ilk arabam ies 98 , 2001 vtec II kullandım mumla aradım ies i sattıgıma halen daha pişmanım
>=ok katılıyorum kardeşim sana bende çok pişman olmuştum sattım vtec2 yi yine ies aldım...
-
>=ok >=ok >=ok
-
bisey dikkatimi cekti de meraktan soruyorum ies satıp vtec2 alanlar genelde 2001 2002 almıslar, bu araclarla 2004-05ler arasında fark yok mudur
-
abi vtec 2 nin neyini beğenmediniz????? (bende ies alabilirim duruma göre bakacaz)
-
ies motoru lpg ye daha uygun, vtec daha duyarlı lpg ye. Benzinde ise vtec aynı koşullarda ies'e göre daha tasarrufludur. Lpg için ies daha uygun
-
bisey dikkatimi cekti de meraktan soruyorum ies satıp vtec2 alanlar genelde 2001 2002 almıslar, bu araclarla 2004-05ler arasında fark yok mudur
2001-2006 arasın tüm vtec2ler yanı özellikle çıkmıştır bi tek 2004-2006 arasın olanların kadranları degişik ön tampon ve farları degişik performans olarak falan aralarında bugday boyu kadar fark yoktur kardeşim....
-
abi vtec 2 nin neyini beğenmediniz????? (bende ies alabilirim duruma göre bakacaz)
vtec2 lerin yol tutuşu berabat iesle 110 la 120 le girdiğim virajları 80 le 90 giremiyodum hemen arkayı savuruyordu. yayları degiştirdinmi problem ortadan kalkıyo diyolar. heleki bi direksiyon yumuşaklıgı var hiç sorma onu lastigin ufak bi çukura girsin dahada yumuşuyor vti kullanan bi abimize vermiştim nasıl kullanıyon bu direksiyonla bu arabayı demişti bende alışamadım zaten iesden sonra abi diye cvp verdim...
-
http://www.izlesene.com/video/civic-16ies-vtec2-drag/277963
http://video.handycafe.com.tr/video/1057333/cbu-82-vtec-ii
http://www.youtube.com/watch?v=KS9H7DkiRuc
http://vimeo.com/7770233
http://vimeo.com/7769782
ies ve vtec 2 kapışmaları
-
abi vtec 2 nin neyini beğenmediniz????? (bende ies alabilirim duruma göre bakacaz)
benim açımdan tek neden hız 1.6ies 120hp orjinal haliyle , vtec II 110hp vtec II çok agır kalıyor 200e çıkması bile ölüm ,1.6ies vites aralıkları daha uzun 1=60 2=100 3=160 4=200 5=... vtecnin = 1=50 2=80 = 3=130 öyle gidiyor .. vtec IInin kısa oldugu oldugu halde dragta ve son hızda neden bu kadar hantal kaldıgını anlamadım 1.6ies daha uygun geldi bana ama bi çözüm daha arıyorsanız benim yaptıgım gibi alın bi vtec VTİ bakın keyfinize :)
-
abi vtec 2 nin neyini beğenmediniz????? (bende ies alabilirim duruma göre bakacaz)
benim açımdan tek neden hız 1.6ies 120hp orjinal haliyle , vtec II 110hp vtec II çok agır kalıyor 200e çıkması bile ölüm ,1.6ies vites aralıkları daha uzun 1=60 2=100 3=160 4=200 5=... vtecnin = 1=50 2=80 = 3=130 öyle gidiyor .. vtec IInin kısa oldugu oldugu halde dragta ve son hızda neden bu kadar hantal kaldıgını anlamadım 1.6ies daha uygun geldi bana ama bi çözüm daha arıyorsanız benim yaptıgım gibi alın bi vtec VTİ bakın keyfinize :)
Ahh ah. Doğru diyosun da usta. Dünnnyanın parası valla :))
Piyangodan bi para çıksa bırak bi tane 2 tane alacam VTİ. Bi heçbeg bi sedan, koyacam kapının önüne Balkondan seyredecem çay içerken :))
-
gerçek söylüyorum en az 6 vtec 2 ile kalktım sadece 1 tanesı beni geçti oda önceden kakışlarımızda yarım boy gerimden geliyodu ne yaptıysa geçiyo beni simdi
ve stok araçlar için geçerli benım dediğim
hani deniliyo gelsin stock vtec 2 mı geçsin bu arabasına göre değişir ciğerli bi ies stok vtec 2 yı rahatlıkla alır diyorum yebi kasa civicleri hiç demiyorum zaten
hadi iddalı olmak yazmak hiç hoşuma gitmez ihtiyaçta yok zaten ama gerksiz laf kalabalığı deniyo ya bence bu daha gereksiz umarım deneme şansımız olur senınle kardeşim
vtec 2 ne neler yaptığını ii biliyorum bu işten anlayanda bırısın saygılar ama ies yabana atılmaz
-
abi vtec 2 nin neyini beğenmediniz????? (bende ies alabilirim duruma göre bakacaz)
benim açımdan tek neden hız 1.6ies 120hp orjinal haliyle , vtec II 110hp vtec II çok agır kalıyor 200e çıkması bile ölüm ,1.6ies vites aralıkları daha uzun 1=60 2=100 3=160 4=200 5=... vtecnin = 1=50 2=80 = 3=130 öyle gidiyor .. vtec IInin kısa oldugu oldugu halde dragta ve son hızda neden bu kadar hantal kaldıgını anlamadım 1.6ies daha uygun geldi bana ama bi çözüm daha arıyorsanız benim yaptıgım gibi alın bi vtec VTİ bakın keyfinize :)
bu doğru abi vites aralıkları diğerlerine göre az kalıyor bundab bende memnun değilim ama d17 ecuyu ve d16y8 manifold takınca ama iyi yürüyo vtec 2.....
-
abi vtec 2 nin neyini beğenmediniz????? (bende ies alabilirim duruma göre bakacaz)
benim açımdan tek neden hız 1.6ies 120hp orjinal haliyle , vtec II 110hp vtec II çok agır kalıyor 200e çıkması bile ölüm ,1.6ies vites aralıkları daha uzun 1=60 2=100 3=160 4=200 5=... vtecnin = 1=50 2=80 = 3=130 öyle gidiyor .. vtec IInin kısa oldugu oldugu halde dragta ve son hızda neden bu kadar hantal kaldıgını anlamadım 1.6ies daha uygun geldi bana ama bi çözüm daha arıyorsanız benim yaptıgım gibi alın bi vtec VTİ bakın keyfinize :)
bu doğru abi vites aralıkları diğerlerine göre az kalıyor bundab bende memnun değilim ama d17 ecuyu ve d16y8 manifold takınca ama iyi yürüyo vtec 2.....
tabikide kardeşim yürürü ciddileşir dediklerini takınca satıcaz falan dmişin ben satma derim arabanı seviyorsan bıkmadıysan güçe ve torku yükseltcek beyin bul tak sür derim dogrusu gitiiği yere kadar gider oda yeter zaten yada en basitinden t1 t2 turbo kitleri ucuz vtec2 nin gerçketen hız istiyorsan turboyla çözersin sorununu..
-
abi vtec 2 nin neyini beğenmediniz????? (bende ies alabilirim duruma göre bakacaz)
benim açımdan tek neden hız 1.6ies 120hp orjinal haliyle , vtec II 110hp vtec II çok agır kalıyor 200e çıkması bile ölüm ,1.6ies vites aralıkları daha uzun 1=60 2=100 3=160 4=200 5=... vtecnin = 1=50 2=80 = 3=130 öyle gidiyor .. vtec IInin kısa oldugu oldugu halde dragta ve son hızda neden bu kadar hantal kaldıgını anlamadım 1.6ies daha uygun geldi bana ama bi çözüm daha arıyorsanız benim yaptıgım gibi alın bi vtec VTİ bakın keyfinize :)
bu doğru abi vites aralıkları diğerlerine göre az kalıyor bundab bende memnun değilim ama d17 ecuyu ve d16y8 manifold takınca ama iyi yürüyo vtec 2.....
tabikide kardeşim yürürü ciddileşir dediklerini takınca satıcaz falan dmişin ben satma derim arabanı seviyorsan bıkmadıysan güçe ve torku yükseltcek beyin bul tak sür derim dogrusu gitiiği yere kadar gider oda yeter zaten yada en basitinden t1 t2 turbo kitleri ucuz vtec2 nin gerçketen hız istiyorsan turboyla çözersin sorununu..
saol kardeşimm bende arabamı çok seviyorum ama vites aralıkları pek tatmin etmiyor ama onuda halledecez bu gidişte :D
-
şu konuya bi güncel çekelim.
vtec2 ve ies , ikisindede simota kat iptalı ve düz boru var fakat ies te ss magnum var bende ise girişi 37mm lık (stock borularla aynı ölçüde) son susturcu var.
2.vites 50 civarı bastık. araçlar 2 kişi sonuç ne olmuştur sizce.birde olay spontane geliştiği için video çekmek aklımıza gelmedı ama tanıştığım insanla daha çok deniyeceğiz gibi gözüküyor ;D
-
defelarca 10 kez mi 20 kez mi denendi ies vtec2 hepsinde vtec2 alıyor tecrübe mevcut
-
defelarca 10 kez mi 20 kez mi denendi ies vtec2 hepsinde vtec2 alıyor tecrübe mevcut
evet ama öle kolay olmadı, 2 bitti kafa kafaya ,3 ünde sonlarına doğru benımkısı çok hafif kafa çıkardı ve 4 te yavaş yavaş ayırmaya başladı, ki 160 tan sonra ies yalan oldu ;D
-
defelarca 10 kez mi 20 kez mi denendi ies vtec2 hepsinde vtec2 alıyor tecrübe mevcut
evet ama öle kolay olmadı, 2 bitti kafa kafaya ,3 ünde sonlarına doğru benımkısı kafa çıkardı ve 4 te yavaş yavaş ayırmaya başladı, ki 160 tan sonra ies yalan oldu ;D
herkes bindiği aracı iyi biliyor yeni kasa bile vtec2 geçtiğini söylüyor karışık gerçekten yeni kasaylada denedik
-
defelarca 10 kez mi 20 kez mi denendi ies vtec2 hepsinde vtec2 alıyor tecrübe mevcut
evet ama öle kolay olmadı, 2 bitti kafa kafaya ,3 ünde sonlarına doğru benımkısı kafa çıkardı ve 4 te yavaş yavaş ayırmaya başladı, ki 160 tan sonra ies yalan oldu ;D
herkes bindiği aracı iyi biliyor yeni kasa bile vtec2 geçtiğini söylüyor karışık gerçekten yeni kasaylada denedik
bizde denedik ama tartışmasız fd6 nın 3 ve 4 ü bizden iyi ;D
-
uzunda iyi fd6 ona bişe denemez
-
arkadaşlar bende de 1.4 is sedan var,beygiri arttırmak için napabilirim?kat iptali vs konuşuluyo nedir onlar:)
-
arkadaşlar bende de 1.4 is sedan var,beygiri arttırmak için napabilirim?kat iptali vs konuşuluyo nedir onlar:)
kat iptali çok gerekli bişey ;D
-
benim anlamadığım şey vtec2 ies karşılaştırmasında sadece 9 tork farkı arada tork farkı var diye 9 tork ne demek diye konuşulması yeri geldiğinde honda ile arasında 150 tork olan araçlar ve eşit beygirdeki araçlarda herşey tork değil deniliyor honda devir çevirir v.s v.s v.s deniyor iş yine hondaya gelınce 9 tork konuşuluyo :)
-
benim anlamadığım şey vtec2 ies karşılaştırmasında sadece 9 tork farkı arada tork farkı var diye 9 tork ne demek diye konuşulması yeri geldiğinde honda ile arasında 150 tork olan araçlar ve eşit beygirdeki araçlarda herşey tork değil deniliyor honda devir çevirir v.s v.s v.s deniyor iş yine hondaya gelınce 9 tork konuşuluyo :)
eline emeğine sağlık . . . .
"CUK" dieee oturmuş . . .
-
benim anlamadığım şey vtec2 ies karşılaştırmasında sadece 9 tork farkı arada tork farkı var diye 9 tork ne demek diye konuşulması yeri geldiğinde honda ile arasında 150 tork olan araçlar ve eşit beygirdeki araçlarda herşey tork değil deniliyor honda devir çevirir v.s v.s v.s deniyor iş yine hondaya gelınce 9 tork konuşuluyo :)
sadece tork değil vtec2 nin şanzumanı daha kısa en önemli faktör bu vtec teknolojisi ve motorun yeni olmasıda faktör
-
ies geçer . nokta
-
ies geçer . nokta
aynen yusuf ies geçer :) kapansın neymiş bu ies
-
benim anlamadığım şey vtec2 ies karşılaştırmasında sadece 9 tork farkı arada tork farkı var diye 9 tork ne demek diye konuşulması yeri geldiğinde honda ile arasında 150 tork olan araçlar ve eşit beygirdeki araçlarda herşey tork değil deniliyor honda devir çevirir v.s v.s v.s deniyor iş yine hondaya gelınce 9 tork konuşuluyo :)
eline emeğine sağlık . . . .
"CUK" dieee oturmuş . . .
sende saol kardeş...yusuf kardeş mevzu bahis için yazmadım ha yanlış anlamadın inşallah :)
-
Gazına güvenen gazlar bakar :)
Kimse yoğurdum kara demez.
-
Onceki aracim ies idi su anda vtec2 var, vtec2 daha iyi bence
-
yapılan ısleme gore normal bence de :D
amaaaa bu ıslemler vtec2 de olsa bence vtec2 alır.
-
her iki araçta elimde mevcut. 2000 model ies ve 2005 vtec2 es. İkiside cok temiz ve stock. Heleki ies im idda ediyorum türkiyede nadir bulunur temizlikte diyebilirim.Her iki aracıda defalarca enine boyuna iğnesinden ipliğine kadar her türlü şartta her türlü koşulda defalarca deneme fırsatım oldu. Burda yazılanları okududum genelde kimde hangi araç varsa onu övmüş bende her ikiside var. Öncelikle şunu belirteyim. İş rampaya gelir ise performans kıyaslanmaz bile. vtec2 ies e göre yokuş performansı cok daha iyi. Gelelim kalkışa. ies ilk 2 vites yani 2. vitesin sonuna kadar yarım boy kadar önde gidiyor. Ama 3. vitese atınca olayın rengi değişiyor. Vtec2 yakalayıp 4 e atınca ayırmaya başlıyor. İesin 1. vitesine hastayım vtec2 den bence cok daha iyi. Zaten bu yüzden 1.viteste hemen kafa cıkarıyor. iesin 5. vitesi olmadığını herkes biliyor bunu söylemeye gerek yok. Araç top spede 4.viteste cıkar. 4. vites 180 gibi 5 e atın ies hızlanmayı bırakın yavaşlamaya başlıyor vtec2 böyle değil. vtec 2 de 80 km hızla 5. vites kökleyin araç rahat bir şekilde son hıza ulaşıyor. vtec2 nin şanzımanı cok daha iyi. ies vtec2 göre daha fazla yol sesi alıyor. Frenler vtec2 daha iyi benimki es yani 4 disk. Yol tutuş cok fazla fark yok ama ies biraz daha iyi. Vtec2 nin direksiyonu park halinde iken daha yumuşak ve koltukları biraz daha rahat. Görünüm derseniz stock halde bana göre vtec2 cok daha güzel. Ama modifiye konusunda bence tartışılmaz. ies e ne yapsanız cok yakışıyor. Bence vtec2 ye yay dışında modifiye yakışmıyor tabi burası göreceli.
-
her iki araçta elimde mevcut. 2000 model ies ve 2005 vtec2 es. İkiside cok temiz ve stock. Heleki ies im idda ediyorum türkiyede nadir bulunur temizlikte diyebilirim.Her iki aracıda defalarca enine boyuna iğnesinden ipliğine kadar her türlü şartta her türlü koşulda defalarca deneme fırsatım oldu. Burda yazılanları okududum genelde kimde hangi araç varsa onu övmüş bende her ikiside var. Öncelikle şunu belirteyim. İş rampaya gelir ise performans kıyaslanmaz bile. vtec2 ies e göre yokuş performansı cok daha iyi. Gelelim kalkışa. ies ilk 2 vites yani 2. vitesin sonuna kadar yarım boy kadar önde gidiyor. Ama 3. vitese atınca olayın rengi değişiyor. Vtec2 yakalayıp 4 e atınca ayırmaya başlıyor. İesin 1. vitesine hastayım vtec2 den bence cok daha iyi. Zaten bu yüzden 1.viteste hemen kafa cıkarıyor. iesin 5. vitesi olmadığını herkes biliyor bunu söylemeye gerek yok. Araç top spede 4.viteste cıkar. 4. vites 180 gibi 5 e atın ies hızlanmayı bırakın yavaşlamaya başlıyor vtec2 böyle değil. vtec 2 de 80 km hızla 5. vites kökleyin araç rahat bir şekilde son hıza ulaşıyor. vtec2 nin şanzımanı cok daha iyi. ies vtec2 göre daha fazla yol sesi alıyor. Frenler vtec2 daha iyi benimki es yani 4 disk. Yol tutuş cok fazla fark yok ama ies biraz daha iyi. Vtec2 nin direksiyonu park halinde iken daha yumuşak ve koltukları biraz daha rahat. Görünüm derseniz stock halde bana göre vtec2 cok daha güzel. Ama modifiye konusunda bence tartışılmaz. ies e ne yapsanız cok yakışıyor. Bence vtec2 ye yay dışında modifiye yakışmıyor tabi burası göreceli.
aynen katılıyorum
-
Fakat Su Var Ben Sunu Bilirim İes e binince Performanslı Araba Ruhu var... VTEC2 de bunu yakalayamadım....
Bence Her Ne Olursa Olsun Perofrmansta Geri Kalsada ies... Fakat Ciğerlisinden...
-
Aşağıdaki karşılaştırmaların sonucunda millet birbirine giriyor. :)
Yıllardır mutlu sonla bitenini görmedim. Hep konular kilitlenerek muhabbet bitiyor.
Onun için bu karşılaştırmalara hiç girilmemesini tavsiye ediyoruz.
Bu arada ies geçer :) :)
1.6 ies - vtec2
1.4 ies - 320
1.6 ies - 320
vti - 106/206/306 gti serileri
vti - saxo vts
vti - 328/330
vti - clio sport
Typer-M3
-
Fakat Su Var Ben Sunu Bilirim İes e binince Performanslı Araba Ruhu var... VTEC2 de bunu yakalayamadım....
Bence Her Ne Olursa Olsun Perofrmansta Geri Kalsada ies... Fakat Ciğerlisinden...
ssen bİde vtec2 den sonra fd6 ya bin onda öle bi his hiçyok :)
-
cünkü ies sahipleri genelde aracını vti saniyor... vtec'siz honda...
-
Fakat Su Var Ben Sunu Bilirim İes e binince Performanslı Araba Ruhu var... VTEC2 de bunu yakalayamadım....
Bence Her Ne Olursa Olsun Perofrmansta Geri Kalsada ies... Fakat Ciğerlisinden...
vtec2 daha sessiz bir sedan aile içinde düşünülmüş gaz kelebeğini değiştir emme monifoltu değiştir köpek gibi ses versin dediğim gibi vtec2 de mantık aile içinde sessiz sakin konforlu sürüş mantığı.
-
Fakat Su Var Ben Sunu Bilirim İes e binince Performanslı Araba Ruhu var... VTEC2 de bunu yakalayamadım....
Bence Her Ne Olursa Olsun Perofrmansta Geri Kalsada ies... Fakat Ciğerlisinden...
vtec2 daha sessiz bir sedan aile içinde düşünülmüş gaz kelebeğini değiştir emme monifoltu değiştir köpek gibi ses versin dediğim gibi vtec2 de mantık aile içinde sessiz sakin konforlu sürüş mantığı.
0 100 ü 8.5 sn aile arabası >%6rol
-
8.5 değil 9.2 vtec2 lerin neye gülücük attın anlamadım bindiğin aracın özelliklerini bilmiyorsan ne diyim ben
-
o arac hakkını verince 9.2 de kalkmıyor.. binen var süren var :)
-
bindiğimiz aracların özellikleri brosürlerinde değil , yolda yaziyor diyor
-
o arac hakkını verince 9.2 de kalkmıyor.. binen var süren var :)
onu herkes biliyor her araç yüklenebilir sadece vtec2 değil, konuya bak sessiz olması iesten ona değindik biz gaz kelebeğiyle alakalıdır diye filtre sesi ies gibi gelmez mesela onu açıkladık neyse
-
hak vermekten kastım pilotaj, modifikasyon değil. evet ies gibi bir ses alınamıyor emmemanifoldunu değistirmeden ona tamamım..
-
serdar stock bınmıyoruz arabaya ....
-
en güzel arabalar 90lı yıllarda vardı bence :D
ne emisyon, ne ekonomi, ne klima ne bişe bas basabildiğin kadar :D
crx gibi kaç araç var 2000lerde (s2000 de 98de çıktı o da yırttı yani :D )
neyse konuyu dağıtmayım, hangisi günlük kullanımda daha güzel dersek vtec2 ama tasarım fln ies derim ben
-
abı butun ıes ler doch vtec mı
-
abı butun ıes ler doch vtec mı
ies ler sadece soch motor vardır vtec teknolojisi yoktur soch ta tek enzantirik anlamına gelmektedir
-
serdar stock bınmıyoruz arabaya ....
anladım kardeşim binemiyoruz zate istesekte :)
-
ies değilde vtec 2 lerin rakibi jazz felan olmalı... vtec 2 lerle iesleri kıyaslamayın heleki sürati konusunda boşa kürek sallıyorsunuz.
-
ies değilde vtec 2 lerin rakibi jazz felan olmalı... vtec 2 lerle iesleri kıyaslamayın heleki sürati konusunda boşa kürek sallıyorsunuz.
ne ettin sende kardeşim yok vtec 2 nin rakibi uno olsun..
-
ies lerde DOHC VTEC olayı falan yok dümdüz bir atmosferik sohc motordur.vtec 2 de olan motor ise D16W7 kodlu sohc vtec tir.Vtec 2 yi kullanan sürücü vitesi en uygun devirde atıp motorun bir sonraki vites için en uygun olan devir aralığını yakaladığında,VTEC 2 ler şahane hızlanır.Üretildiği senelerde sınıfının 1600 cc leri içinde en kısa 0-100 süresine sahip aracıdırda ayrıca.İES konusuna gelincede arkadaşlar öyle bi anlatmışki sanırsın bugatti veyron dan falan bahsediyorlar,görende üzerinde v12 çift turboşarj falan war sanacak :D:D.
-
bir honda anca başka bir honda geçer.
-
Ya ne adamsınız
oldu olacak ies sahipleri ile vtec 2 sahipleri girin birbirinize rahatlayın.
Ayıptır Honda sitesinde bu yapılır mı?
ies 90 lı yıllar teknolojisiyle o zamanların en performanslı araçlarından biriydi.
2000 li yıllarda da vtec2 onun yerini aldı.
Bir kere arada jenerasyon farkı var.
Neyle neyi yrıştırıyorsunuz analamadım ki
-
ies geçer diyelim konu kapansın....
manasız bir polemiğe dönüştü bu konu...
o onu geçer, bu bunu geçer, ya bu arabalar yolda bir birini geçmek ya da geçememek üzere tasarlanmadı... ve her ikisi de ralli ya da ne bileyim f1 aracı değiller.
bırakın sükunetle kim hangi araca ekonomisi yettiği ölçüde binebiliyorsa binsin ve gitsin işine baksın...
ya iki de bir şu olsun bu olsun diye yorum yapılıyor, fikir üretiliyor ya... alın sayın yönetici kardeşlerim.... ehliyet, yani sürücü belgesinin fotokopisini taratıp göndermeyen üye olamasın buraya, adminlerde dursun tabii ki kayıtlar, kimse kimseye kuru kuruya atar yapmasın ve özellikle ayakları gaz pedalına erişemeyen sevimli kardeşlerim ahkam kesmeyi bıraksın, gidip çizgi film seyretsinler . . .
-
ayrıca aracın ruhsatında ismi olmayan arkadaşlarda üye olmazsa çok daha iyi olacaktır.
-
benı geçen ies olsun bee hondadır nıhayetınde . noktaa ;D
-
benı geçen ies olsun bee hondadır nıhayetınde . noktaa ;D
Aynen öyle sırf Honda diye trafikte bir sürü Hondaya yol veriyorum.
Hiç tanımadığım Hondalar ile korna ve sellektörle selamlaşıyoruz. Güzel şeyler bunlar.
Ne almanlarda ne fransızlarda var bu olay.
-
hayır bıde şöyle bişey var millette ben buna uyuz oluyorum
adamda ies var vtec2 ye bınmemiş hayatında ies gecer deyıp duruyor
adamda vtec2 var ies e bınmemiş hayatında vtec2 geçer deyip duruyor
adam daha dün fd6 almış ne iese bınmiş ne vtec2 ye fd6 geçer deyip duruyor
benım için objektif kriter bu saydıgım 3 araca da sahip olmuş bır adamın yaptıgı yorumdur
katalogtakı teknık veriler otobanda zıçar bu bööle bılıne
-
benı geçen ies olsun bee hondadır nıhayetınde . noktaa ;D
Olayın sonu budur. Boşuna tartışıyoruz aslında :D
Diğer yandan yorum yapmak için bütün arabalara sahip olmak da biraz yanlış. Şimdi Ben ies 1,6 golfleri geçer diyebilmem için 8valfli golf sahibi olmam mı gerekiyor :D
-
benı geçen ies olsun bee hondadır nıhayetınde . noktaa ;D
Olayın sonu budur. Boşuna tartışıyoruz aslında :D
Diğer yandan yorum yapmak için bütün arabalara sahip olmak da biraz yanlış. Şimdi Ben ies 1,6 golfleri geçer diyebilmem için 8valfli golf sahibi olmam mı gerekiyor :D
hayır güçleri birbirine yakın 3 adet aynı marka aracın bırının diğerinden üstün oldugunu savunan adamın bu 3 araca da sahip olması gerekiyor , yoksa fd6 125 hp ama bana hangını getırırsen getır sıkıntı yok geçerım (al sana fd6&vtec2 kavgası) ;D
-
lüzumsuz tartışma aslında başından beride bakma artık...
-
hayır bıde şöyle bişey var millette ben buna uyuz oluyorum
adamda ies var vtec2 ye bınmemiş hayatında ies gecer deyıp duruyor
adamda vtec2 var ies e bınmemiş hayatında vtec2 geçer deyip duruyor
adam daha dün fd6 almış ne iese bınmiş ne vtec2 ye fd6 geçer deyip duruyor
benım için objektif kriter bu saydıgım 3 araca da sahip olmuş bır adamın yaptıgı yorumdur
katalogtakı teknık veriler otobanda zıçar bu bööle bılıne
>=ok
-
benı geçen ies olsun bee hondadır nıhayetınde . noktaa ;D
Olayın sonu budur. Boşuna tartışıyoruz aslında :D
Diğer yandan yorum yapmak için bütün arabalara sahip olmak da biraz yanlış. Şimdi Ben ies 1,6 golfleri geçer diyebilmem için 8valfli golf sahibi olmam mı gerekiyor :D
hayır güçleri birbirine yakın 3 adet aynı marka aracın bırının diğerinden üstün oldugunu savunan adamın bu 3 araca da sahip olması gerekiyor , yoksa fd6 125 hp ama bana hangını getırırsen getır sıkıntı yok geçerım (al sana fd6&vtec2 kavgası) ;D
Vtec2 kullanmadım ancak bende ies varken yolda denemiştik düşük hızlarda ve otobanda 160 200 civarı. Tabii spontan olaylar olduğu için ne kadar dikkate alınması gerekir bilemezsin.
FD6 otomatik kullandım. Onu zaten dikkate almam.
Bizim araçları artık 1,6 atmosferik olarak düşüneceğiz. Neticede sedan aile arabası. Bu kriterlere göre iyi bile gidiyor.
Tabii sen haram beygire geçtin. Benim ki de 1,6 değil artık. :D
-
haram beygır söküldü kit satıldı ;D
stock um ben şu anda ;D
-
hayırlısı :D
-
haram beygır söküldü kit satıldı ;D
stock um ben şu anda ;D
kit dediğin ufak turbo :)
-
ayrıca aracın ruhsatında ismi olmayan arkadaşlarda üye olmazsa çok daha iyi olacaktır.
kardeşim aracın ruhsatında babamın ismi var krediyi ona verdikleri için ama benim kovma beni ya :) :)
-
ayrıca aracın ruhsatında ismi olmayan arkadaşlarda üye olmazsa çok daha iyi olacaktır.
kardeşim aracın ruhsatında babamın ismi var krediyi ona verdikleri için ama benim kovma beni ya :) :)
yok usta beni anlıyan anlamıştır heralde siz üzerinize alınmayın:)
-
tamam kardeşim şaka yapıyorum zaten :)
-
sonuç olarak HONDA diyelim. hepsinin markası aynı.
-
sonuç olarak HONDA diyelim. hepsinin markası aynı.
ama yınede ies geçer ;D
-
sonuç olarak HONDA diyelim. hepsinin markası aynı.
ama yınede ies geçer ;D
yok yok sedan type-r geçer :)
-
selamın aleyküm arkadaşlar hazır buraya konusu açılmışken ben bi daha konu açmak istemedim bi yorum lütfn
bende 2000 ies var arkadaşımda 2004 vtec2 ls aldı birlikte kalktık ve kafa kafaya gittik hatta 1 tampon o beni geçeti diyebiliriz ortalama 400 m faln defalarca denedik şöförlük demeyin sakın ikimizde çekirdekten yetişmeyiz:) araçların detaylarını aşığa yazıyorum ona göre bana bi akıl verin böyle olması normalmi
vtec2 ies
jant&lastik : orjinal 205/40/14 rs gt jant
km : 164 bin 242 bin
lpg : hiç takılmadı 3 yıldır full lpg kullanılıyor
bagaj : boş takım çantalarım vardı ortalama 40 kg
kişi sayısı : 1 2 kişi
baskı balata : 2 yıl önce değşmiş 6 yıldır ben değiştirmedim
sizce normalmi değilmi bu olanlar kafayı yiyecem
-
neden kafayı yiyeceksin ki, birçok faktör senin aleyhinde olmasına rağmen, daha diri ve yeni bir araçla kafa kafaya gitmişsin ???
ağırlıkları atsan beklenen tablo ortaya çıkacak : iES GEÇERRRRR :D :D :D
-
yok abi yok benim bu arabayı geçmem lazım :D konuşup duruyoo boş boş yok haticeye deil neticeye bak sen geçemedin falan die ha bu arada çok özür jant 16 ben 14 yazmışım
-
lantları 14'e düşür,
ağırlıkları at, benzini ve lpg'yi iyice azalt sonra tekrar kalkın bakalım nasıl oluyor.
-
lpg tankı fazlalık artı 40 kg fazlalık ve tek kişiye tek kişi çık ve sadece yapman gereken orjinal baskı balata tak aynı şekilde çık.balatan 6 yıllıksa sıkıntısı vardır.değiş öyle çık bak plakayı okur anca
-
abimde 2001 otomatik ies vardı onu sattı aynı aracın manuelini aldı bu araçları kullandım hangisi geçer polemiğine giremem ama şunu kesim ve kesin söyleyebilirm ki vtec2 ies'den çok daha sağlam rampa tırmanıyor. ies'e 4 kişi bin 4 tanede valiz koy rampada ıkınıyor hele birde tüp varsa vites küçülttürüyor. vtec2'ye 5 kişi bin 5 de valiz koy rampada banamısın demiyor. hep hangisi geçer muhabbeti yapılıyor birde şunu deneyin arkiler iki aracada 40 litre benzim koyun aynı şartlarda peş peşe uzun yola cıkarın bakalım hangisinin nefesi önce kesilecek. birazda yakıtını tartılşalım.
-
iesss geçerrrr....
konu da yakında kilit yer...
bir kaçımız ban lanır....
en iyisi uzatmamak...
har ikisi de aynı fabrikanın değişik zamanlarda çıkardığı geliştirdiği çeşitli ülkelerde farklı versiyonlarda yüz binlerce sattığı araçlar...
biri nin diğerine üstünlüğü artısı eksisi hep vardır olacaktır....
o yüzden ies i ES7 den, ES7 yi ies den üstün yapan, altta bırakan yönleri var...
Bazen ben de düşünüyorum . . .
2006 model ES7 alsam...
açılır cam tavanı olacak, 4 SRS (benimkinden 2 fazla) 4 Disk fren, otomatik klima, far yükseklik ayarı, orjinalden sis farı, uzun kısa farlar farklı yuvalarda olacak (ies de H4 çift devre tek ampul), süspansiyonu biraz daha esnek olacak, içeri daha az yol sesi alacak, motor sesi ni duymayacağım bile hatta otomatik şanzımanın vites geçişlerini king down ları bile pek pek hissetmeyceğim, ies e göre her 100 km 1 - 2 litre daha az yakacak....
Ama ne zaman laci bir ies görsem dönüp dönüp bakacağım, içim burkulacak, arkasından bastıracağım geçemeyeceğim, gidip ies emmesi mi taksam, iridyum bujiye mi dönsem, ekzostu mu değiştirsem, kat ımı iptal etsem, virajlarda çok yatıoor spor yay ince yanak lastik mi yapsam diye düşüneceğim, benden önceki sahibi temiz kullanmış olsa bile solan ve yıpranan kirlenen döşemeleri deri mi yaptırsam diye düşüneceğim,
vs.
vs.
En önemli ayrıntı söz konusu ES7 yi almak için gereken 5 - 6 bin lirayı emeklilik fonundan mı çeksem, kredi mi kullansam, elden borç mu alsam, altın çeyrek döviz işine mi girsem diye DÜŞÜNECEM...
yok arkadaş.... walla hiç bir şey düşünmeden ies e devam . . . .
-
iesss geçerrrr....
konu da yakında kilit yer...
bir kaçımız ban lanır....
en iyisi uzatmamak...
har ikisi de aynı fabrikanın değişik zamanlarda çıkardığı geliştirdiği çeşitli ülkelerde farklı versiyonlarda yüz binlerce sattığı araçlar...
biri nin diğerine üstünlüğü artısı eksisi hep vardır olacaktır....
o yüzden ies i ES7 den, ES7 yi ies den üstün yapan, altta bırakan yönleri var...
Bazen ben de düşünüyorum . . .
2006 model ES7 alsam...
açılır cam tavanı olacak, 4 SRS (benimkinden 2 fazla) 4 Disk fren, otomatik klima, far yükseklik ayarı, orjinalden sis farı, uzun kısa farlar farklı yuvalarda olacak (ies de H4 çift devre tek ampul), süspansiyonu biraz daha esnek olacak, içeri daha az yol sesi alacak, motor sesi ni duymayacağım bile hatta otomatik şanzımanın vites geçişlerini king down ları bile pek pek hissetmeyceğim, ies e göre her 100 km 1 - 2 litre daha az yakacak....
Ama ne zaman laci bir ies görsem dönüp dönüp bakacağım, içim burkulacak, arkasından bastıracağım geçemeyeceğim, gidip ies emmesi mi taksam, iridyum bujiye mi dönsem, ekzostu mu değiştirsem, kat ımı iptal etsem, virajlarda çok yatıoor spor yay ince yanak lastik mi yapsam diye düşüneceğim, benden önceki sahibi temiz kullanmış olsa bile solan ve yıpranan kirlenen döşemeleri deri mi yaptırsam diye düşüneceğim,
vs.
vs.
En önemli ayrıntı söz konusu ES7 yi almak için gereken 5 - 6 bin lirayı emeklilik fonundan mı çeksem, kredi mi kullansam, elden borç mu alsam, altın çeyrek döviz işine mi girsem diye DÜŞÜNECEM...
yok arkadaş.... walla hiç bir şey düşünmeden ies e devam . . . .
:) Her zaman en iyisi kullandığındır...
-
benim gördüğüm de en hızlı ies ti. :) ama araca göre değişkenlik gösteriyor şu ana kadar gördüğüm en hızlı 1.6 vti dısı honda iestir.
-
dün baskı balata aldım f.c.c 250 tl ye bakalım nasipse bugün değişcek
-
Bizde ies le kalkmistik bi ara. VtecII vardi bizdede. Sizin kalktiginiz iesteki modlarin hepsi bizimle kalkan arabada da vardi. 2 kisilerdi, biz uc kisiydik vtecII ile aldik 1-2 boy.
-
ies yerrr... :))
-
o değilde iesler düzgün bi egzoz filan yapınca bariz değişiyor vtec2 ler nasıl bilmiyorum forumdan hasan vardı vtec2 ile ies geçmiş ama bende 3-5 ies gördüm farklı farklı gidiyorlar.benim bi arkadaşta var 51 lik komple egzoz filtre yaptı bir de alçalttı aracı,3-4 boy rahat ilerledi araba bende şaşırdım veya baska bişey yaptı bizim haberimiz yok
-
Arkadaşlar hep bu konu açıldığında hep yazıyorum ve yine yazma gereği duydum. Bende 2005 vtec2 es ve 2000 model 1.6 ies güvenlik paketli honda mevcut. ies im idda ediyorum temizlikte antalya cevresinde dereceye girer. Sadece sağ arka kapıda 1 karış boya var hepsi o. Neyse konu o değil. Asıl konuya girersek durum şu. 2 arabayıda sürekli kullanıyorum. Rahatlık, konfor,görünüm,donanım, tabiki vtec2 bunu tartışmaya gerek yok bariz. Ayrıca frenler vtec2 nin es modeli iseki benimki es ies e göre cok farklı. vtec2 den inip ies e binince aradaki fren farkını bariz anlıyorsunuz. Ayrıca ies vtec2 ye göre içeri cok fazla ses alıyor. Vtec2 biraz daha az yakıyor ama öyle cok fark yok. Ama yokuşta epey fark var arkadaşlar. İes in 4 le cıktığı yeri vtec2 5 le banamısın demiyor. İki aracıda kullanan kişiler bunu cok iyi bilirler.Ayrıca vtec2 de en sevdiğim durumlardan biride şu. Mesela sahilde sağ şeritte 5. vites 1000 devirde aşşa yukarı 20 30 km gibi rahat bir şekilde gidebiliyorsunuz. Hatta ani değilde hafif hızlanmak isterseniz vites kücültmenize gerek yok. O devirde gaza basın araba hiç zorlanmadan hızlanmaya başlıyor, ies bu asla vtec2 deki kadar rahat olmuyor. illaki vites kücültmelisiniz. Haa gelelim asıl konuya yani performansa. Şu bir gerçekki ies 400 metreyi az farkla olsada önde bitirir. ies in 1. vitesi beni mest ediyor cok sağlam ve cok seri. Zaten 1. viteste hemen kafa cıkarıyor. Amaa yol biraz uzayınca işin rengi değişiyor. ies in nasılki 1.vitesi cok sağlamsa vtec2 nin de 3. vitesi o derece sağlam. Kalkışta yada roll de vtec2 3. vites sonu gibi ies i yakalayıp hafiften uzamaya başlıyor. Bana sorarsanız bu iş tamamiyle ekomi. eğer vtec2 ye param yetiyorsa kesinlikle ies e binmezdim. Ama bütcem maksimum 18 20 aralığında ise tabiki ies.
-
selamın aleyküm arkadaşlar hazır buraya konusu açılmışken ben bi daha konu açmak istemedim bi yorum lütfn
bende 2000 ies var arkadaşımda 2004 vtec2 ls aldı birlikte kalktık ve kafa kafaya gittik hatta 1 tampon o beni geçeti diyebiliriz ortalama 400 m faln defalarca denedik şöförlük demeyin sakın ikimizde çekirdekten yetişmeyiz:) araçların detaylarını aşığa yazıyorum ona göre bana bi akıl verin böyle olması normalmi
vtec2 ies
jant&lastik : orjinal 205/40/14 rs gt jant
km : 164 bin 242 bin
lpg : hiç takılmadı 3 yıldır full lpg kullanılıyor
bagaj : boş takım çantalarım vardı ortalama 40 kg
kişi sayısı : 1 2 kişi
baskı balata : 2 yıl önce değşmiş 6 yıldır ben değiştirmedim
sizce normalmi değilmi bu olanlar kafayı yiyecem
hocam kusura bakma da senin bu verileri verme sebebin pek iyimser değil, herkesin ne cevap vereceğini bilerek vermişsin bu verileri, cvp şudur "ooo bu verilere göre yarım boy, 1 boy fark yemişsin, fazla bile yemeliydin, demekki şartlar eşit olsa sen vtec II ye kulp takarsın" anlıycan brz kendini övdürmek için yazmışsın, kişisel kanaatim bu yöndedir, verileri kıyasladığın arkadaş honda cı değilmi? o da gelsin bide onun ağzından alalım verileri, bana pek objektif gelmedi...
-
ies 4. vites te ne yaptı yaptı 5e atınca ne oluyo hiç denedinizmi?
ikincisi güç eğrisi terse inmeye başladıktan sonra sen 10000 devir dönsen ne olacak boşa döner durursun hızlanmadan
işte burda şanzıman oranı devreye girer vede tork
vtec2 110 ps - 5600 d/dak. 152 Nm- 4300 d/dak.(tork)
ies 120 PS / 6400 rpm 144 Nm / 5000 rpm (tork)
ies aradaki tork farkını beygir gücü ile kapatır kanaatindeyim :)
Yanlış yazmışım vtec 2 aradaki beygir gücünü tork farkı ile kapatır <783^2
işte doğru yorum bu
en uygun yorumlar bunlar olmuş konu içindeki, sanırım diğer yorumların çoğu "benim ies im senin vtec ıı in " şeklinde olmuş, brde hem vtec ıı si hemde ies i olan bi arkadaş var o da dikkate lınası bi yorum bana göre....
-
Arkadaslar bayagi zaman gecmis ama 7 sayfa yorumu eksiksiz okuduktan sonra ben de ufak tefek birkac sey eklemek istedim. Su anda kullandigim 1.4i Euro Civic'den tutun 5.7L Trans AM dahil olmak uzere bircok arabaya sahip oldum, kullandim. 8 sene ABD'de yasadim ve orada kullandigim Civic hala aklimda. Gelelim su anda bahsettigimiz konuya. Bir arabada performans sadece hizlanmak midir? Bastiginiz yolda onunuz her zaman bos mu oluyor trafige kapali yollarda mi kullaniyorsunuz arabalarinizi? Bence hizlanmak kadar durabilmek de cok onemlidir. Burada vtec II ES modelinde 4 disk fren acik ara one cikiyor. VTEC-II'lerin de ekonomik bir aile arabasi olarak yapildigini unutmayin. Bu arada ufak bir detay da gozume carpti kimsenin deginmedigi. IES 6700 devir'de 120 bg goruyor VTEC-II ise 5700 devirde 110 BG goruyor. Bunu da hesaba katmak lazim diye dusunuyorum.
Sonuc? O gecer bu gecer demiyorum cunku bircok degisken var. Kagit ustunde kafa kafaya giderler gercek hayatta degiskenler sonucu belirler.
-
olsunda İES olsun VTEC II olsun yeter ki HONDA olsun ; bendede ies var yeri geliyor geçiyorum ,yeri geliyor geçiliyorum iyi şöför geçmeyide - geçilmeyide hazmedendir farketmez ies de vtcıı de ; konu güncel oldu bu arada :)