TeamHondaTurkey.Com
HONDA MODELLERİ => Civic '88-'06 => Konuyu başlatan: Emes - Mayıs 21, 2006, 05:12:48 ÖS
-
Kafama takılan bi r soru bu
Citroen Xantia duymussunuzdur ıcerıden yukseklıgı ayarlanabılıyor aracın
Coiloverı duydum fakat ayarlanınca o yukseklıkte kalıyor mudahale ıcın servıse gıtmek gerekıyor
Havalı suspansıyonda kontrol merkezinden ayarlanabiliiyor.
işte demo (şov maksatlı degil dusuncem yukseklıgını ayarlasam yeter): http://www.airbagit.com/civic_demo.html (http://www.airbagit.com/civic_demo.html)
(http://lowridereuromagazine.com/tech/0301lre_airtech00_zoom.jpg)
Yapım aşaması
http://www.lowridereuromagazine.com/tech/0301lre_airtech/ (http://www.lowridereuromagazine.com/tech/0301lre_airtech/)
Suspansıyonun yol tutusa etkısı ne olur yayları kesılmıs sahın gıbı seke seke seke mı olur bı koni performansında mı olur?
maliyet yuksek 2000 dolarlardan bahsedılıyor ve shipping yok (bır cogunu gezdım ortalama olarak fıyat)
-
Suspansıyonun yol tutusa etkısı ne olur yayları kesılmıs sahın gıbı seke seke seke mı olur bı koni performansında mı olur?
walla bu olayı biliorum, az da olsa araştırmışlığım var, hatta senin verdiğin linke de bakmıştım bi ay once falan.. ama bu sorduğun soru hakkında pek bi fikrim yok.. yani bana kalırsa bi coilover (veya eibach+koni) gibi değildir.. daha çok yükseklik ayarı amaçlıdır.. bu benim düşüncem.. yani ben sistemi ilk gördüğümde aklımda öyle bir izlenim oluştu.. ve bu izlenimimin değişmesi icin de bu sistemden olan bi araca binmem gerekiyo sanırım :) vtimania nickli arkadaşımız belki daha detaylı bilgiler verebilir...
-
Bu sistem yapılabilir ancak yapıcak birileri bulunurmu
Bulamazsak arabayımı götürsek ::)
-
yol tutuşunun çok güvensiz olduğu söylenir bunların. hatta best motoring'in bir bölümünde spoon'un modifiyeli jazz'ıyla air suspension'lı showcar bi city pistte turlamışlardı, pilotlardan biri "ben city'i kullanmicam tırsıyorum" falan demişti :) arabanın gidişi de inanılmaz emanetti yani görüntülerden bile anlaşılıyordu.
sırf şov amaçlı bişey bence aşırı gereksiz.
-
hımm anlasıldı goruntu var ıcraat yok oluyo bunlar
-
zaten görüntüsüde yeter gitmesende olur ;D
-
:sebek :sebek :sebek
o zaman bununla yavas yavas tur atacan sagdan sagdan gıdecen varacagın yere
-
ya o kadar da değildir ama mesela type-R ile 260 km/s hıza cıkabiliyorsan bu sistemle sağlıklı bi sekilde 180-200'e kdr fln cıkabilirsin :) [ tabiki bunlar tamamen benim kendi ürettiğim şeylerdir :) bizzat görmeden bişi diyemem... ]
-
Ben baya bir inceledim bunu....hatta almaya bile karar vermıstım ancak baya bır dezavantajı var...mesela ;
1) Yol tutus iyi degıl
2) Gerekırse aracın şasisini saglamlastırmak gerekir
3) Arka bagaja buyuk bır kazan eklenıyor...kompresor yanı...aracı kaldırıp ındırmek ıcın...bagajı bır haylı daraltıyor ve orjınallıgı bozuluyor aracın...ayrıca bagaja extra bir agırlık yukluyor
4) Aracın iniş ve kalkısları esnasında gevsemeler olabiliyor..kısa zamanda arac ıcınden degısık sesler gelebiliyor
Yani showcar yapmak istiyorsanız ve aracımı sadece sergılemek ısterım dıyorsanız uygun bir sistem...kanaatimce cadde için uygun bir sistem degıl...
Bu bılgılerın hepsıni lowridersforum adlı bir siteye uye olanlar ve aracında bu sıstemı kullanan kişiler tarafından edındım...
-
http://www.maxtrac.nl/TR/Default.asp (http://www.maxtrac.nl/TR/Default.asp)
Malesef Honda nın adı bile yok Avrupalı araçlara yönelmişler :roll:
-
maxtrac inki air suspension deil.... o elktronik olarak ayarlanıyor ekstra bir basınç tankına gerek duymadan ....örnek vermek gerekirse BMW x5 te kullanılan sistem gibi elektronik ... fiyatı da 5 milyar falandı
-
air degil biliyorumda ayrı topic acmak ıstemedım.
Laser tuning getiriyor sanırım ama Civic yok .
-
Birde Tein var.....yol sartlarına gore aracın amortısorunu otomatık olarak sensorler vasıtasıyla ayarlıyor....
-
Birde Tein var.....yol sartlarına gore aracın amortısorunu otomatık olarak sensorler vasıtasıyla ayarlıyor....
yükseklik mi sertlik mi? ben sertlik ayarlı diye biliyorum ama
-
Sertlık onur...ama sanırım 1 yada 2 cm falanda yukseklk ayarı yapıyor...