TeamHondaTurkey.Com
HONDA => Problemler ve Çözümleri => Konuyu başlatan: honda2002 - Temmuz 21, 2010, 01:29:01 ÖS
-
Arkadaslar
Babam dün Sakarya TEM de tekeri kopmuş -herhalde rotil kırdı- araç gördüğünü ve aracın rotilinin yolda başka araca veya başka bir engele carpmadigindan dolayı kendi kendine olduğunu söylüyor
İsin beni ilgilendiren tarafı :) araç benim aracın birebir aynısı yani vtec2 imiş !
Babam araç markası konusunda yanilmista olabilir de bu mümkün mü bizim araçlar için ???
Bakımı yapılmamış 6-7 yasında bir araç düz yolda yüksek suratte engele çarpmadan rotil kirabilir mı?
Yoksam bujonlar mı sıkılmadı da teker koptu çözemedim valla !
-
Düz yolda vurma, çarpma, çukura düşme, bariyerlerden uçma gibi bir durum olmadığı sürece sadece hondad da diil hiç bir arabada aksın kendi kendine kırılabileceğini sanmıyorum. Ama şöyle bir şey var eğer araç önceden kaza yapıp aks kırmış ve o aksda kaynakla birleştirilmişse ki bu kesinlikle yaypılmamsı gereken bir şey fakat daha önce karşılaştığım için yazıyorum o zaman düz yolda giderken ve ortada hiç bir şey yokken kırılabilir.
-
çıkar arkadaşım çıkar rotil düz yolda giderken çıkar eğer araç çok basıksa mesela 100000 km gidecek rotil 50000 km gider
rotil çıkması da rotil ömrünü doldurmuşsa çıkar bakılmazsa kontrol edilmezse neden mi
biz türkler çok cimriyiz kullanığımız araçlar normalde 7000 km de bir rot kontrolüne girmesi lasım ama işte bizler bu işleri hep şansa bırakıyoruz yani
rotilin çıkması ise yolda giderken bir tümsek ufak bir çukur yani salıncağın biraz hızlı haraket etmesi ömrü dolmuş bir rotilin çıkma sebebidr
-
Biz aracı sadece periyodik bakıma goturuyoruz
orada kesin kontrol edilmiyordur
yetkili serviste bile tam kontrol edildiğini pek düşünmüyorum
rotilin ömrü nedir ki ? Ömrü bitmek üzere olan rotili aksi vs nasıl anlarız ki ???
Tamir edilmiş aks veya rotil olmadıgını varsayarsak ?
-
Biz aracı sadece periyodik bakıma goturuyoruz
orada kesin kontrol edilmiyordur
yetkili serviste bile tam kontrol edildiğini pek düşünmüyorum
rotilin ömrü nedir ki ? Ömrü bitmek üzere olan rotili aksi vs nasıl anlarız ki ???
Tamir edilmiş aks veya rotil olmadıgını varsayarsak ?
o da rotçunun işi ama işine saygı gösteren rotçunun işi
-
Arkadaşlar haklısınız rotil yerinden çıkabilir eğer boşluk yapmışsa. ancak rotil ile aksı karıştırmamak lazım konuyu açan arkadaş giderken tekerlek yerinden fırlamış diyor. tekerleğin yerinden fırlaması için aksın kesmesi gerkiyor. rotil kesse direksiyon tekerlekleri kontrol etmez. yani rotil çıktığında yada kesdiğinde direksiyonu çevirirsiniz ama tekerlekler dönmez.
-
Arkadaşlar haklısınız rotil yerinden çıkabilir eğer boşluk yapmışsa. ancak rotil ile aksı karıştırmamak lazım konuyu açan arkadaş giderken tekerlek yerinden fırlamış diyor. tekerleğin yerinden fırlaması için aksın kesmesi gerkiyor. rotil kesse direksiyon tekerlekleri kontrol etmez. yani rotil çıktığında yada kesdiğinde direksiyonu çevirirsiniz ama tekerlekler dönmez.
rotil çıkarsa salıncak boşa çıkar boşa çıktığı anda aksın şanzumana bağlı olan tarafıda yerinden çıkar rot kolu ile rotbaşını karıştırmayalım