TeamHondaTurkey.Com
HONDA => Problemler ve Çözümleri => Konuyu başlatan: Volkanvti - Nisan 22, 2006, 10:06:57 ÖÖ
-
evet arkadaşlar ABS artık birçok arabada std olan ve birçok kişinin nasıl kullanıldığını bilmeyen bir sistem , bağzı sohbetlerde çok gereksiz bir sistem , bazılarında çok faydalı olduğunu söyleyenler var ( bence çok faydalı ) ve bazı kişilerinde kullanma teknikleri çok ilginç , kimi abs devreye girince bırakıp tekrar basıyor , kimi korkup bidaha basmıyor :lol: kimi tüm gücüyle basıyor ( ben mesela ) nasıl kullanmalı nelere dikkat etmeli ve markalar arası fark varmı acaba mesela mercedes'le hyundai nin ABS sistemlerinin çalışma prensipleri aynımı
eveeeeettttttt arkadaşlar döktürün bakalım :-D
-
abs nin tutunma zeminlerine göre hassasiyeti var, kumlu, islak zeminlerde vs kızaklama yapıor, güvenliyken bilinçsiz kullanıcı elinde tehlikeli olabiliyor..ben çok faydasını gördüm..olmalı diorum.
-
abs nin en onemlı avantajı fren yaptıgınız zaman aracın kızaklamaması...he bunu mıllet genelde daha kısa mesafede durmak olarak algılıyor ancak esas esprisi fren yaptıgınız zaman aynı zamanda manevrada yapabılmeniz..abs siz araclarda frene bastıktan sonra kızaklamaya baslayınca manevra yapamazsınız aynı yonde kızaklamaya devam edersınız...ancak abs de hem fren hemde manevra avantajı vardır...ve abs yı kullanırken anı duruslarda frene sonuna kadar basılmalı ve ayagınızı hıc kaldırmamalısınız...
-
zaten mantıklı dusunursen abs nin senı daha kısa mesafede durdurması ımkansız.cunku abs siz fren sıstemınde balatalar dırek dıskın uzerınde basıldıgı andan ıtıbaren dıske yapısıyor buna karsın abslı sıstemde ıse sanıyde bılmem kac kere :=) basıp bırakıyor.bu yuzden fren mesafesı azda olsa uzuyor fakat bu arada dıreksıyon hakımıyetı yınede sızde oluyor.özellıkle trafıkte yakın takıp yapan arkadaslar bılırler onunuzde anıden fren yapan arac oldugunda once frene asılırsın baktın kurtarmıcak dıreksyonu kırarsın bı yere frenajla beraber kurtarırsın ıdare edersın fakat absız aracta frene asıldıgın andan ıtıbaren artık dıreksıyonu kırsanda farketmez araba bıldıgı yone gıder sadece allaha dua edersın durabılmek ıcın.:=)
-
aslında bide şu var , bir çoğumuzda olduğu gibi sert amortisörlü araçlarda bozuk zeminlerde büyük dezavantaj olabiliyor , mesela hiç olmadık biyerde çok düşük hızlarda bile bozuk yoldan dolayı tekerler fazla zıpladığı için abs gereksiz bi şelikde devreye girip olmadık stressler yaratabiliyor , bu konudada dikkatli olmak lazım ,,,,
-
abs nin en onemlı avantajı fren yaptıgınız zaman aracın kızaklamaması...he bunu mıllet genelde daha kısa mesafede durmak olarak algılıyor ancak esas esprisi fren yaptıgınız zaman aynı zamanda manevrada yapabılmeniz..abs siz araclarda frene bastıktan sonra kızaklamaya baslayınca manevra yapamazsınız aynı yonde kızaklamaya devam edersınız...ancak abs de hem fren hemde manevra avantajı vardır...ve abs yı kullanırken anı duruslarda frene sonuna kadar basılmalı ve ayagınızı hıc kaldırmamalısınız...
aynen katılıyorum + olarak ani frenajlarda debriyaj ve frene aynı anda basılmalı..deneyin aracınız daha erken duracaktır
-
+1903
fren+debriyaj
-
Bizde ABS si olmayan bi corsa var.Araba vitesteyken daha iyi duruyor fakat debriyejla hemen kayıyor.ABS lide neden debriyajla daha çabuk duruyor? Debriyajsız basmaya nazaran?