TeamHondaTurkey.Com

HONDA => Motor, Modifiye & Do it yourself - Teknik bilgiler => Teknik Bilgiler => Konuyu başlatan: ALG - Ocak 22, 2010, 12:23:30 ÖS

Başlık: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: ALG - Ocak 22, 2010, 12:23:30 ÖS
Triger kayışına dikkat!

(http://img229.imageshack.us/img229/2083/145e.jpg) (http://img229.imageshack.us/i/145e.jpg/)

Küçük kontrollerle büyük masraflara yol açan 'triger kayışı' sendromundan kurtulabilirsiniz

Üreticilerin motor teknolojilerine yönelik yatırımları her geçen gün daha da artıyor. Daha küçük hacimli ünitelerden yüksek güç alınıyor, yakıt tüketimi değerleri azalıyor daha da önemlisi kullanım maliyetleri geriye çekiliyor.
Peki gittikçe hassaslaşan bu ünitenin zayıf yönleri yok mu? İşte bu tartışmanın baş rolünü hiç kuşkusuz triger kayışı oynuyor.
Motorun çalışması için emme ve egzoz supaplarının belirli zamanlarda açılıp kapanması gerekiyor. Bunu sağlayan parça da eksantrik (kam) mili. Ancak eksantrik milinin bu işi yapabilmesi için dönme hareketini gerçekleştirmesi şart. İşte bu noktada devreye triger kayışı ya da zinciri giriyor. Marş motorunun volan yoluyla krank milini çevirmeye başlamasıyla, eksantrik mili de bu iki parça arasındaki bağlantıyı sağlayan kayış ya da zincir sayesinde dönmeye başlıyor. Bu nedenle pek çok araç sahibi önem vermese de aslında bu kayış ya da zincir hayati bir sorumluluk üstleniyor.
Otomobil üreticileri geçmiş yıllarda krank miliyle eksantrik mili arasındaki bağlantıyı zincirle sağlıyorlardı. Hatta bu parçanın sağlam olmasından ötürü hala pek çok üretici tarafından tercih ediliyor. Tek handikapsa zincirin sesli çalışması ve dönemsel olarak gerginliğinin ayarlanma gereksinimine ihtiyaç duyması. Triger kayışıysa hem ekonomik oluşu hem de sessiz motor yaratma peşindeki üreticilerin ihtiyaçlarına cevap vermesinden ötürü tercih ediliyor. Aslında triger kayışı çabuk aşınan veya kolay kopabilen bir parça değil. İçeriğinde cam elyafı bulunan lastik kayış çok ince olmasına rağmen yaklaşık 2 ton ağırlık taşıyabiliyor. Bu onun sağlamlığını vurgulamak açısından önemli. Ayrıca yağlama gerektirmemesi, hafif olması triger kayışının önemli avantajları. Ama bu avantajlarına karşın triger kayışının ufak bir kusuru bulunuyor. Hiç bir tıkırtı veya ses oluşturmadan ansızın kopabilmesi.
Triger kayışı kopacağı ana kadar sorunsuzca görevini yere getiriyor. Fakat iflası kısa sürede gerçekleşiyor ve onarılması güç hazarlar yaratıyor. Triger kayışı da fren balatası veya lastikler gibi aşınan bir parça. Kayış döndüğü yuvayla sürekli sürtünme halinde olduğu için zaman içinde aşınıyor ve gevşeyebiliyor. Triger kayışının motora zarar vermesi için kopması değil tek bir dişli bile atlaması yeterli olabiliyor. Yeteri kadar gergin olmayan kayış, hiçbir işaret vermeden üç dört diş birden atlıyor. Bunun neticesinde silindir boşluğundan çıkması gereken supaplar orada kalıyor ve pistonlar supaplara çarparak eğilmelerine sebep oluyor. Sonuçsa motor kabininden gelen büyük bir patlama sesi ve yolda kalan bir otomobil...
Sonuçta motor kullanılmaz hale gelebiliyor. Kullanılmaz hale gelen motor için tek çareyse rektifiye... Supap ve pistonların biri birlerine çarpmasının sebebi sadece triger kayışının kopması değil. Aynı zamanda triger kayışının gergi rulmanı da önemli bir parça. Bu rulman bozulduğunda, yani dağıldığında, triger kayışı boşa çıkıyor ve eksantrik mili görevini yapamıyor. Bunun için triger kayışı kontrol edilirken ya da değiştirilirken kesinlikle gergi rulmanı da kontrol edilmeli ve gerekiyorsa değiştirilmeli.
Üreticiler gün geçtikçe triger kayışına yeni yeni görevler de ekliyorlar. Örneğin su pompası da triger kayışına bağlanıyor. Bu da triger kayışının daha uzun üretilmesini gerektiriyor. Triger kayışı daha uzun olunca daha çok parçaya temas ediyor. Bu da gevşeme ve aşınma süresini kısaltıyor. Teknolojideki büyük gelişmelere rağmen, günümüzde hala triger kayışının gerginliği ve aşınma durumunu belirten bir uyarı sistemi bulunmuyor. Sadece gözle yapılacak bazı kontroller belirgin problemleri hemen görmenizi ve tedbir almanızı sağlayabilir.

Triger kayışı nasıl kontrol edilir?
Triger kayışının üretici firmanın belirlediği ölçüde gergin olması gerekiyor. Ayrıca kayışın aşınmamış olmasına da dikkat etmek gerekiyor. Kontrol için öncelikle kapağı çıkarmak gerekiyor. Bunun için motorun iki kez çalıştırılıp stop edilmesi şart. Eksantrik milineyse kesinlikle dokunulmamalı. Kontrol esnasında triger kayışının yanlarında ve sırtında yırtık olup olmadığına bakın. Ayrıca kayışın üstünde yağ olup olmadığını, dişlerde eksilme olup olmadığını mutlaka dikkat edin.


alıntıdır.
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: KADiFE - Şubat 03, 2010, 04:18:37 ÖÖ
Guzel paylasim tesekkur ederim ,
peki bu tiriger kayisi en fazla kac bin km dayanir,
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: EMİRVE - Şubat 03, 2010, 12:57:04 ÖS
Ben triger kayışının ömrünü 4 yıl ya da 90 bin km diye biliyorum...
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: AL-BAYRAK - Şubat 03, 2010, 01:23:38 ÖS
güzel paylaşımmm
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: statik - Şubat 03, 2010, 02:03:52 ÖS
Ya benim triger ne halde acaba unutkanlığım zirvede bu sene :(
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: fsunnetci - Şubat 03, 2010, 02:47:51 ÖS
Yeni hondalarda Triger kayışı derdi yok ama eskileri bilmiyorum :) ilk değişim 80bin km'dir ama 100Binde değişenler var :) daha sonraki yıllarda 80bin Km periyodu 60 bine düşüyor devirli araçlarda..Toyota 1999 yılndan sonra Tiger kayışlarını zincire çevirdi Honda biraz geriden takip ediyor kardeş firmasını :)
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: mar1lyn - Şubat 03, 2010, 02:56:31 ÖS
çocukken  bnm eski hgt de kopmuştu ve stop etmişti araç bende alkolün verdiği sinirle ve 
tecrübesizliğin verdiği düşüncesizlikle  nasıl olur diye defalarca marşa basmıştım
herşey birbirine girmişti motorda :S
dikkat etmek lazm
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: MaximuS - Şubat 03, 2010, 03:10:15 ÖS
güzel paylaşım...
servisime sordum "kaç binde geleyim triger için?" diye,
"daha 25 binin var, rahat rahat bin" dedi.
aracım75 binde. 2005 vtecII ES
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: honda121 - Şubat 04, 2010, 12:39:29 ÖÖ
Benimde 80 bin oldu 05 model. Aslında geldi sayılır zamanı, 5 yıl yada 100 bin ...
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: MaximuS - Şubat 04, 2010, 12:54:50 ÖÖ
ben daha bekliycem...
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: FZG - Şubat 04, 2010, 07:13:55 ÖÖ
Bizde tam bugun bu konu uzerindeydik, araci aldigimdan beri degismedim arac 161.000'de ve ne durumda bilmiyorum, en yakin zamanda degismem sart, her seferinde aklimda ama kahretsinki ekonomik durumlar yuzunden degisemiyorum..Insallah bugun yarin degisecegim, hatta isten cikiste kontrol ettirmeyi dusunuyorum..
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: fsunnetci - Şubat 04, 2010, 01:44:55 ÖS
Bizde tam bugun bu konu uzerindeydik, araci aldigimdan beri degismedim arac 161.000'de ve ne durumda bilmiyorum, en yakin zamanda degismem sart, her seferinde aklimda ama kahretsinki ekonomik durumlar yuzunden degisemiyorum..Insallah bugun yarin degisecegim, hatta isten cikiste kontrol ettirmeyi dusunuyorum..
nan  araban kayış kopartıp sente atlarsa görürsün maddi sıkıntı asıl o zmn başlar :) git bari sadece kayışı değiştir tutcağı 80-90tl işcilik dahil.
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: fsunnetci - Şubat 04, 2010, 01:46:19 ÖS
çocukken  bnm eski hgt de kopmuştu ve stop etmişti araç bende alkolün verdiği sinirle ve 
tecrübesizliğin verdiği düşüncesizlikle  nasıl olur diye defalarca marşa basmıştım
herşey birbirine girmişti motorda :S
dikkat etmek lazm
>%6rol >%6rol oy oy  o motorun ne hale geldiğini düşünmek bile istemiyorum <nohapy
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: caner2 - Şubat 04, 2010, 01:52:23 ÖS
güzel paylaşım olmuş :) hem arkadaşlarında unuttuğu triger kayışları akıllarına gelmiş oldu bu konu ile :)
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: mar1lyn - Şubat 04, 2010, 03:35:01 ÖS
çocukken  bnm eski hgt de kopmuştu ve stop etmişti araç bende alkolün verdiği sinirle ve 
tecrübesizliğin verdiği düşüncesizlikle  nasıl olur diye defalarca marşa basmıştım
herşey birbirine girmişti motorda :S
dikkat etmek lazm
>%6rol >%6rol oy oy  o motorun ne hale geldiğini düşünmek bile istemiyorum <nohapy


ewet belki şaşıracaksınız
çocukken  bnm eski hgt de kopmuştu ve stop etmişti araç bende alkolün verdiği sinirle ve 
tecrübesizliğin verdiği düşüncesizlikle  nasıl olur diye defalarca marşa basmıştım
herşey birbirine girmişti motorda :S
dikkat etmek lazm
>%6rol >%6rol oy oy  o motorun ne hale geldiğini düşünmek bile istemiyorum <nohapy


ewet pistona giren sübap excalibur misali idi ozmanlar kameralı telefonum olmadığından çekmemiştim foto :S
malesef o donemler hararet yapınca araba ustune hortumla su tutuyodum ahahahahahah:)
ne demişler bilmemek değil öğrenmemek ayıp :)
ama çok şey bilmemkte iyi değil pimpirikli oluyo insan ay yağ basıncımmı düştü??
 yağ yararetimmi yukseldi ??
vuruntumu war
sentemi atlak
zenginmi
fakirmi
o ses de ne ??
kapımı çaldı ?
ahahahah:)
bazen keşke hiçbişi bilmeseydim modifiye hastalığına hiç bulaşmasaydım diorm :)

ama şu bi gerçekki kayış çok para deil 2. al aldıiseniz insanın yüzüne takıtım diye yalan soleyenler bile gordum o 3 kuruş malzeme parasını cebe atmak için
buyüzden satın alın gidin ustanıza verin başındada durun işin sonuna kadar en temizi olsun
olduda koparsa yolda giderken şıkdie stop ederse araba once kaputu açıp bi kayışı kontrol edin
benm zamanında yaptıım enayiliği yapmayın :)
saygılar :)
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: FZG - Şubat 04, 2010, 04:16:52 ÖS
Bizde tam bugun bu konu uzerindeydik, araci aldigimdan beri degismedim arac 161.000'de ve ne durumda bilmiyorum, en yakin zamanda degismem sart, her seferinde aklimda ama kahretsinki ekonomik durumlar yuzunden degisemiyorum..Insallah bugun yarin degisecegim, hatta isten cikiste kontrol ettirmeyi dusunuyorum..
nan  araban kayış kopartıp sente atlarsa görürsün maddi sıkıntı asıl o zmn başlar :) git bari sadece kayışı değiştir tutcağı 80-90tl işcilik dahil.

Fatih abi cok haklisin onerebilecegin bir yer var mi taktiralim triger setini?
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: ENIS - Şubat 04, 2010, 04:36:52 ÖS
Yeni hondalarda triger derdi yok demişsiniz,
nasıl yani?

Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: enginturan - Şubat 04, 2010, 04:43:53 ÖS
arkadaşımda 2001 model 1.6ies vardı 85000 km de 1 ay oluyor satalı satmadan bir kaç gün önce triger seti komple değişti km dolmamıştı ama yıldan dolayı artık değişmesi gerekiyordu eski çıkan kayış sıfır gibiydi usta değiştirmesek daha çok gider çatlak çizik erime hiçbirşey yok dedi. bu triger kayışı için söylenenler honda lar için olmayabilir belki :)
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: ENIS - Şubat 04, 2010, 04:53:11 ÖS
biliyorum!!!!!!!!!!!11
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: mar1lyn - Şubat 04, 2010, 04:56:25 ÖS
hgt de 135 000de koptu hiç değişmemişti :) bu mantıkla hondada 200 000 gitmeis lazım ki ters bi mantık
herşeyi zamanında değişmek faydalıdır görüntüsünün bir önemi yok sizden çıkan kayışlarında durumu ne olursa olsun isteyin kesin ve çöpe atın başka canlar yanmasın
ben zamanında 250 tl verdm del sol değişsinler diye
değiştik dediler ben başka biyerde açtım değişmemiş
dedim dedğimemiş takan ustayla beni yüzyüze getirdiler  
adam önümde çocuklarının ustune yemin etti ama değişmemişti  ne yapabilirsiniz bişi yapılamaz
gittim bitakım daha aldım başka birine onumde deiştirttim
şmdi kafanızda soru işareti kalacaına zamanında değişin ve gözünüzün önünde olsun bu iş
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: FZG - Şubat 04, 2010, 05:01:34 ÖS
hgt de 135 000de koptu hiç değişmemişti :) bu mantıkla hondada 200 000 gitmeis lazım ki ters bi mantık
herşeyi zamanında değişmek faydalıdır görüntüsünün bir önemi yok sizden çıkan kayışlarında durumu ne olursa olsun isteyin kesin ve çöpe atın başka canlar yanmasın
ben zamanında 250 tl verdm del sol değişsinler diye
değiştik dediler ben başka biyerde açtım değişmemiş
dedim dedğimemiş takan ustayla beni yüzyüze getirdiler  
adam önümde çocuklarının ustune yemin etti ama değişmemişti  ne yapabilirsiniz bişi yapılamaz
gittim bitakım daha aldım başka birine onumde deiştirttim
şmdi kafanızda soru işareti kalacaına zamanında değişin ve gözünüzün önünde olsun bu iş


Ahmet abi bu isi profesyonel olarak yapan biri var mi benim aracinkini degiselim?
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: mar1lyn - Şubat 04, 2010, 05:21:13 ÖS
hgt de 135 000de koptu hiç değişmemişti :) bu mantıkla hondada 200 000 gitmeis lazım ki ters bi mantık
herşeyi zamanında değişmek faydalıdır görüntüsünün bir önemi yok sizden çıkan kayışlarında durumu ne olursa olsun isteyin kesin ve çöpe atın başka canlar yanmasın
ben zamanında 250 tl verdm del sol değişsinler diye
değiştik dediler ben başka biyerde açtım değişmemiş
dedim dedğimemiş takan ustayla beni yüzyüze getirdiler  
adam önümde çocuklarının ustune yemin etti ama değişmemişti  ne yapabilirsiniz bişi yapılamaz
gittim bitakım daha aldım başka birine onumde deiştirttim
şmdi kafanızda soru işareti kalacaına zamanında değişin ve gözünüzün önünde olsun bu iş


Ahmet abi bu isi profesyonel olarak yapan biri var mi benim aracinkini degiselim?

war war 05552725455 bu bnm numara
yaptıracaın zaman ara istersen dostm
yonlendiririm ben seni
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: FZG - Şubat 04, 2010, 05:25:59 ÖS
hgt de 135 000de koptu hiç değişmemişti :) bu mantıkla hondada 200 000 gitmeis lazım ki ters bi mantık
herşeyi zamanında değişmek faydalıdır görüntüsünün bir önemi yok sizden çıkan kayışlarında durumu ne olursa olsun isteyin kesin ve çöpe atın başka canlar yanmasın
ben zamanında 250 tl verdm del sol değişsinler diye
değiştik dediler ben başka biyerde açtım değişmemiş
dedim dedğimemiş takan ustayla beni yüzyüze getirdiler  
adam önümde çocuklarının ustune yemin etti ama değişmemişti  ne yapabilirsiniz bişi yapılamaz
gittim bitakım daha aldım başka birine onumde deiştirttim
şmdi kafanızda soru işareti kalacaına zamanında değişin ve gözünüzün önünde olsun bu iş


Ahmet abi bu isi profesyonel olarak yapan biri var mi benim aracinkini degiselim?

war war 05552725455 bu bnm numara
yaptıracaın zaman ara istersen dostm
yonlendiririm ben seni

abi sagol, tahmini iscilik ucreti ne alinir komple set degisimi icin?
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: mar1lyn - Şubat 05, 2010, 11:23:37 ÖÖ
walla bilmiorm dostum bnm kayış takılırken motor komple yapılıodu kaç para verdik hatırlamıorm
ama sorarım boş bi zamanında gideriz çok bişi almazlar zamanım olrsa bende gelirimbizde el atarız :)
en azından kapağı falan temizleriz vs ...
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: FZG - Şubat 05, 2010, 02:34:48 ÖS
walla bilmiorm dostum bnm kayış takılırken motor komple yapılıodu kaç para verdik hatırlamıorm
ama sorarım boş bi zamanında gideriz çok bişi almazlar zamanım olrsa bende gelirimbizde el atarız :)
en azından kapağı falan temizleriz vs ...

Ahmet abi haber bekliyorum o zaman senden halledelim su isi.. :)
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: KADiFE - Şubat 06, 2010, 09:55:19 ÖS
bi tiriger kayisi 345k gidermi ,
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: aRas - Şubat 07, 2010, 08:48:29 ÖS
Teşekkürler Altıner Abi,güzel konu.
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: fsunnetci - Şubat 08, 2010, 05:00:50 ÖS
bi tiriger kayisi 345k gidermi ,
kendin ihtimal verebiliyormusun buna :)
imkanı yok bence
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: KADiFE - Şubat 11, 2010, 12:51:42 ÖÖ
bi tiriger kayisi 345k gidermi ,
kendin ihtimal verebiliyormusun buna :)
imkanı yok bence
ozaman  servisi deyistireyim ,usta bana cok agir geldi ,nasi adamsin hic mi aklina gelmedi bu arabanin tiriger kayisini deyistirmek bu zamana kadar uzerindeki orjinal kayis dedi,ben gittim mi periyodik bakimlari yaptirrim vede hatirladigim kadari ile deyistirdim biliyom,ama kayis oyle demiyor,bilmem usta seri numarasini verdi 18 hanelimi ne,musteri merkezine mail at sana desinler bu kayis ne zaman imal edilmis ne zaman takilmis diye de bi posta koydu iyimi,,amatisorleri skistirdiklari hidrolikle agirlik test yapacakmis bakalim kac tonda kopacak dedi,olan biten hepsi bu istee
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: soybir - Şubat 14, 2010, 05:47:09 ÖS
valla arkadaşlar ven arabayı aldığım da hemen değiştiriverdim ki çıkan kayış hala yenıydı...servıs de zaten değiştiırme demedi para için..ben yıne de değiştirdum..
bana 60000 de değiştirirsen daha ıyı olur dedıler...
oyle de yapcam...
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: hunace - Mart 02, 2010, 10:12:18 ÖÖ
100.000 i gecen ay devirdi benim honda. 5 seneside geride kaldı. sanırım benim trigeri değiştirmemin tam zamanı. 2 ay daha beklesem daha iyi olacak gibi maddi durum için, ama riske girmekte pek mantıklı durmuyor gibi  <783^2
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: tarantino - Mart 02, 2010, 10:45:00 ÖÖ
100.000 i gecen ay devirdi benim honda. 5 seneside geride kaldı. sanırım benim trigeri değiştirmemin tam zamanı. 2 ay daha beklesem daha iyi olacak gibi maddi durum için, ama riske girmekte pek mantıklı durmuyor gibi  <783^2
bakın sibop ayarı dahil toplam maliyet 200tlyi buluyor 200 tl için kendinize 5 kat daha fazla masraf açtırmayın yolda koptuğunu düşünün o sıra sibop açık kaldığını farzet  araç viteste istop etti ve birada yürüdü buyrun cenaze namazına  1 takım sibop 1 takım piston(eğer zarar görürse) conta takımı rektifiye işçilik vs vs böle daha devamı var
yani kısaca TRİGER ÖNEMLİDİR
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: tarantino - Mart 02, 2010, 10:47:26 ÖÖ
BEN  şahsen trigeri km ye göre değil zamana göre değiştiryorum 6-7 ayda bir değiştiriyorum ısınma ve soğumadan dolayı genleşme ve çatlaklar oluşuyor daha sontasın da herhangi bir zarar görmesin die yenisi ile değiştiriyorum
demeyin paran mı çok hayır değil ben sadece malzemeye para veriyorum trigerimi kendim değiştirriyorum
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: colaturka14 - Temmuz 21, 2010, 06:38:13 ÖÖ
bende 2003 cıvıc vtec II ls var. triger kayış mı zincir mi bilmiyorum. bu konuda yardımcı olursanız sevinirim. teşekkürler.
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: honda121 - Temmuz 21, 2010, 07:10:05 ÖÖ
bende 2003 cıvıc vtec II ls var. triger kayış mı zincir mi bilmiyorum. bu konuda yardımcı olursanız sevinirim. teşekkürler.


kayış
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: by_etiket_06 - Eylül 13, 2010, 04:56:08 ÖS
hazır konusu açılmışken aracım 1.6 ies aracı aldğım ay triger deiştirdim ama ciddi bi performans kaybı oldu ama hangi ustaya gittysem bi sorun yok dedi. en sonunda bi usta aracın sol ön lastiğini söktü bujiyi çıkartıp piston üstüne bi tornavida salladı ve triger kapağını söktü. sonra gel kendi göznle gör dedi bi baktım 2 diş sente atlak yani dedi bu arabanın 1 vitesi yok demek en az 20 hp yer dedi.bu hafta sorunu çözcez inş sizlerle paylaşırım.
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: karizmatik871 - Ekim 17, 2010, 01:38:55 ÖÖ
senin dediğin 1. pistona uzun tornavida salıyoki,alt krank kasnağından çevirdiği zaman tornavida en yukarı hareket ettiğinde üst ölü noktadadır demektir,bu sefer eksantriklerin kasnaklarındaki işaretler 2 diş kayık diyorsun yani sente tam yerinde değil.bu aracın geç ve düzensiz çalışmasına sebep olur.iyiki fark etmiş ustan.bu arada triger kayışı üzerinden ne kadar km geçerse geçsin üzerindeki yazılar falan daha yeni gibi durur anlaşılmaz ömrü,ben ustayım diyen adam anlayamaz kesinlikle iddaaediyorum.kayış km dolunca veya ömür geçince ansızn kopar belki bi zamn sonra belki hemn,dükkanımda başıma gelen olaylardan bahsedeyim biraz sizlere;mesela opel vectralar(ecotec motor)kaçtanesini söktüm daha 60.000 km ye gelmeden kopmuş.ecotec inen korkutucu sorunu buydu bence.ve çoğu opel sahibi müşterimiz bundan dolayı tam 60.000 bulmadan gelirlerdi triger değişimine.yine karşılaştığım bi olay:bi ilaç mümessili,yolda kalmış.altında şirket aracı var.2000 polo classic,adam yolda giderken ansızın arac stop etmiş,durmuşdefalarca marşa basmış,aracı vurdurmuş,çektirmiş,çok uğraşmış ama çalıştıramamış.haber geldi gittik arabanın başına;marşa basınca anladım boşa dönüyo hemen bıraktım.sordum hiç marşabastınızmı diye..bastım,vurdurdum,çektirdim..ama yinede çalışmadı dedi.ne olabilir acaba dedi,belli araba konusunda bilgi yok.triger kopmuş dedim çektik dükkana.hemen başladım sökmeye,neyse sıra en can alıcı noktaya geldi...silindirkapağı açılıyor,(civciv çıkacak kuş çıkacak:D)şaka biyana.. silindirkapağını kaldırdım.durum içler acısıydı,subapların her biri yamulmuş,kimi kopmuş pistonu delmiş silindir kapağınınyüzeyini bozmuş..kısacası motor darmaduman.adam görünce renkten renge girdi ve gitti şirketine.biraz uzun bi anlatım oldu kusura bakmayın çenem düştü :Ddiyeceğim aslında en iyisi zincirli olması ama bütün markalar motorlarını zincirli yapsa,kayış üreticileri taşmı yiyecek?honda yeni kasada geçte olsa geçti zincir olayına güzel bir gelişme.
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: vtec05 - Aralık 08, 2010, 01:12:48 ÖS
vtec 2 lerin hepsi kayış olması lazım ayrıca 100.000 de değiştirin diyolar riske atmaya gerek yok araba daha 87.000de 100.000de değiştirecem...
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: nisay - Aralık 23, 2010, 10:05:12 ÖÖ
Triger değişiminin servis maliyeti ne kadar ?

Böyle önenli bir işi tuzlu da olsa servise yaptırmak geriyor sanırım.
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: legolas - Nisan 26, 2012, 06:54:08 ÖS
heheee.... geçen servisi aradım ben 300.000 k gibi değiştiririz dedi eleman... ses yaparsa daha erken getirirsin dedi....
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: legolas - Nisan 26, 2012, 06:54:55 ÖS
BEN  şahsen trigeri km ye göre değil zamana göre değiştiryorum 6-7 ayda bir değiştiriyorum ısınma ve soğumadan dolayı genleşme ve çatlaklar oluşuyor daha sontasın da herhangi bir zarar görmesin die yenisi ile değiştiriyorum
demeyin paran mı çok hayır değil ben sadece malzemeye para veriyorum trigerimi kendim değiştirriyorum

hacı o senin dediğin v kayışı olmasın... 6-7 ayda bir triger mi değişir yaa..
Başlık: Ynt: Triger kayışına dikkat!
Gönderen: fk1453 - Ağustos 01, 2012, 10:47:11 ÖÖ
2003 honda civic otm. 125 bin km. trigeri koparttık.2.500 tl masraf çıktı.şimdi bu araba değer kaybedermi arkadaşlar satsak?