TeamHondaTurkey.Com
HONDA => Problemler ve Çözümleri => Konuyu başlatan: nemo_55 - Ocak 12, 2010, 10:52:41 ÖS
-
Arkadaşlar aracımda son bır kac aydır 2. vitesten 1. vitese geçişlerde bir zorlanma yaşıyorum
süratim 10 15 km ye düşmeden 1. vitese geçmiyor araba. diğer vites gecişleri düzgün
sorunun cozumu nedır acaba?
-
acaba süratin kaçtayken 1 geçmeyi deniyosun anlamadım??? 15 km de 2 den 1 geçer de mesela 40 la giderken 1 geçer mi pek sanmam.daha doğrusu hiç denemedim. bildiğim bişi var ki o da sıralı vites değiştirirken 1 den 2 ye, 2 den 3 e, 3den 4 e ...... vites geçişiyle hareket halindeyken 2 den 1 e vites geçiş hissi zaten farklıdır.sıralı değiştirirken vites sanki kayarak geçer ama 2 den 1 e düşürürken ( hareket halinde ) vitesin dişlisini hissedersin.bu da normaldir.sorununu biraz daha açarsan belki yardımcı olunabilir.
-
Yaptigin sey cok tehlikeli neden boyle birsey yapmak istiyorsunki?
-
japon otolarında bu 2 den 1'e geçiş biraz sert olur ama geçer sonuçta..aynı geri vites'e geçerken biraz sıkı geçmesi gibi..10,15km sürat yaparken 1'e atabilirsin ama buna gerek duymaz araç çünkü 2.vites'de araç kendini topluyor zaten hertürlü.hatta direk 2.vites bile kalkarsın toyota ve honda'larda ama sağlıklı birşey değil tabiki bu :) sonuç olarak korkulacak birşey yok bence eğer şanzumanda sorun olsa idi vites geçişleri küçükten büyüğe geçişlerde sorun yapardı.
-
15 km hızın altına inmeden 1. vitese düşmek zaten doğru bişey değil dişliler ve motor açısından.Küçükten büyüğe doğru seri geçişlerde sorun yoksa, ben de bi problem olduğunu sanmıyorum.Benim arabanın da geri vites geçişleri biraz sert ve zor oluyo.ama seri geçişler çok yumuşak.
-
ARKADASLAR 4.WITESTEN 3. WITESE ATMANIN ZARARI WARMI WEYA 3 DEN 2 YE FELAN YOLDA SERI GIDERKEN WEYA YARIS YABARKEN ??
-
15 km hızın üstünde giderken 1.vitese neden geçmek istiyorsun.fikrimce 1. vites sadece kalkışlarda kullanılmalı ama bencee
-
zararı yok
5 ten 3 e, attığımıda biliyorum
yeterki arabanın süratı o vitese müsait olun
ARKADASLAR 4.WITESTEN 3. WITESE ATMANIN ZARARI WARMI WEYA 3 DEN 2 YE FELAN YOLDA SERI GIDERKEN WEYA YARIS YABARKEN ??
zaten 1. vitese araba durmaya yakın bir zamanda geçer
aslında geçmediği daha iyi :)
-
bu gayet normal bişey 15 km ile giden araba 1 e zor düşer zaten...
-
ARKADASLAR 4.WITESTEN 3. WITESE ATMANIN ZARARI WARMI WEYA 3 DEN 2 YE FELAN YOLDA SERI GIDERKEN WEYA YARIS YABARKEN ??
zararı yok
5 ten 3 e, attığımıda biliyorum
yeterki arabanın süratı o vitese müsait olun
ARKADASLAR 4.WITESTEN 3. WITESE ATMANIN ZARARI WARMI WEYA 3 DEN 2 YE FELAN YOLDA SERI GIDERKEN WEYA YARIS YABARKEN ??
Aynen 'Mali' arkadaşa katılıyorum yeterli devri bulduktan sonra vites düşürülebilir, ani yavaşlamalarda bende yapıyorum bazen motor freni misali...
zaten 1. vitese araba durmaya yakın bir zamanda geçer
aslında geçmediği daha iyi :)
-
15 km hızın üstünde giderken 1.vitese neden geçmek istiyorsun.fikrimce 1. vites sadece kalkışlarda kullanılmalı ama bencee
acaba süratin kaçtayken 1 geçmeyi deniyosun anlamadım??? 15 km de 2 den 1 geçer de mesela 40 la giderken 1 geçer mi pek sanmam.daha doğrusu hiç denemedim. bildiğim bişi var ki o da sıralı vites değiştirirken 1 den 2 ye, 2 den 3 e, 3den 4 e ...... vites geçişiyle hareket halindeyken 2 den 1 e vites geçiş hissi zaten farklıdır.sıralı değiştirirken vites sanki kayarak geçer ama 2 den 1 e düşürürken ( hareket halinde ) vitesin dişlisini hissedersin.bu da normaldir.sorununu biraz daha açarsan belki yardımcı olunabilir.
arkadaslar haklısınız tabıkı yuksek suratte gecmemesı dogal ama bazen yokus tırmanırken frene basıp hız dusunrdugunuzde arabanın 1. vıtes ıstedıgı anlar oluyor. ve gun gectıkce artık daha da gec gırıyor 1. vıtese neredeyse durma noktansına gelıyor ki dişli yuvasını actıgını hıssedıyorum. eeee 2. vıtestede ıkına ıkına tıtreye tıtreye gıtmek abes oluyor bıraz.
yanı 1. vıtese dusurme ıstegım keyfı degıl. gereklı oldugu anda atamadıgım ıcın sorun olarak yazdım
-
arkadaslar haklısınız tabıkı yuksek suratte gecmemesı dogal ama bazen yokus tırmanırken frene basıp hız dusunrdugunuzde arabanın 1. vıtes ıstedıgı anlar oluyor. ve gun gectıkce artık daha da gec gırıyor 1. vıtese neredeyse durma noktansına gelıyor ki dişli yuvasını actıgını hıssedıyorum. eeee 2. vıtestede ıkına ıkına tıtreye tıtreye gıtmek abes oluyor bıraz.
yanı 1. vıtese dusurme ıstegım keyfı degıl. gereklı oldugu anda atamadıgım ıcın sorun olarak yazdım
[/quote]
Aynı sorun bende de var. 93 model Si kullanıyorum. Arkadaşların dediği gibi uygun vites ve uygun devir ile ilgili olduğu kadar, baskı balata ve şanzuman dişlileri ile de ilgili. Benim 1. vites dişlisinde sorun var. Bırak 10-15 km. yi durmadan geçmiyor.
Mümkünse aynı model farklı bir araç kullanın ve karşılaştırın.
İyi geceler
-
Dişlilerde sorun vardır bir baktır derim. yalnız araba 50-60'lada gitse 1.vitese her türlü geçer yani ben bol bol Araç yüklü olduğu zaman vites düşürmek zorunda kaldığım icin ordan biliyorum. :)
bunun arabayla bir ilgisi yok bence. keyifli forumlar 93 favoritLX
-
dişlilerden ziyade,senkromeçler düşünülmeli öncelikle..sonra baskı balata,şanzıman yağı v.s.
-
aynen .. 1. vites senkromenci dusunulmeli ki 15 teyken 1 e atılabilir en azından kompresore sokarken daha fazla suratte bile yapılır .. yaklasık 3,500 4,000 devire denk gelir
-
Dişlilerde sorun vardır bir baktır derim. yalnız araba 50-60'lada gitse 1.vitese her türlü geçer yani ben bol bol Araç yüklü olduğu zaman vites düşürmek zorunda kaldığım icin ordan biliyorum. :)
bunun arabayla bir ilgisi yok bence. keyifli forumlar 93 favoritLX
50 - 60 ile giderken aracın 1 .vitese geçmesinde arıza var bence . aracın çok az yüksek hızda giderken araç 1 e geçmesin motora zarar vermesin diye 1 . vitesler vites küçültürken kemiklidir. hımm bide 1. viteste kompresör ? bence mantıksız...
-
BANA GÖRE SEKROMEÇLER YADA vites dişlılerııı herkese ıı formlar