TeamHondaTurkey.Com
HONDA => Problemler ve Çözümleri => Konuyu başlatan: didaseka - Kasım 06, 2009, 10:00:00 ÖÖ
-
merhabalar. öncelikle kendimi tanıtayım. adım davut uysal eskişehirde yaşıyorum ve üniversitede öğretim görevlisiyim. 7 aydır 2005 model hrv kullanıyorum. çom temiz bir araç aldım şu ana kadar büyük bir zevkle bindim. umarım bundan sonrada binmeye devam edeceğimdir. benim şaşırdığım şey ise şu bu arabanın bu kadar eleştiri almasını anlayamıyorum. forumlarda problemler ve çözümler kısmını aylarca gezdim. dikkate değer bir şikayet bulamadım. hep farazi ifadeler. bir tane ben hrv kullandımda şöyle bir sorun yaşadım şanzımanda falan diyen birini görmedim. gözümden kaçmışsa uyarırsanız memnun olurum. genelde bu aracı kulanmayıp dedi kodu babında kulaktan dolma görüşler ileri sürülmekte. yani bazı konularda bu arabanın adı çıkmış oda iyi neyse bu keyfe beklide bu kadar uygun binebiliyor olmam bunun sayesindedir. değilse bence bu arabaların daha pahalı olması gerekirdi. yorumlarınız için şimdiden telşekkürler.
-
davut kardeşim,hrv 2005 model olduğuna göre cvt şanzımanlı olmalı.forumlarda okuduğun ifadeler nedir bilemiyorum ancak.hrv şanzımanı ile ilgili genelde sorun yaşanır.yaşamayan varsa çok şanslıdır.sorunu ise şudur,genelde 80000-100000km arasında kalkışta titreme ve isteksiz hızlanma.eğer araç bu sıkıntıyı garanti süresi olan 3 yıl ya da 100000km aralığında yaşadı ise yetkili servis tarfından genelde komple şanzıman değişikliği yapılarak çözülür.yok araç 3 yaşı geçti ve hala bu km aralığına gelmedi ise sorun yaşanmaya başlandığı zaman servis size şanzıman değişikliğ öneriri ki yeni şanzıman fiyatı sanırım 14000tl idi.bu sorunun ana sebeplerinden biri aracın yetkili servis dışında bakım görüyor olmasıdır.yani 40000km de değişikliği önerilen (honda yapımı özel bir şanzıman yağıdır,piyasada muadili bir yağ yoktur)şanzıman yağının bildiğimiz atf denilen otomatik şanzıman yağı ile değişimidir.2.sebep ise bahsettiğimiz süre zarfında kalkış kavrama kitinin bitmesidir.bu kitin bile değişim tutarı yetkili serviste 3000tl civarındadır.yani anlatmak istediğim şu...kalkış kavrama kitinin normal ömrü çok kısa(80000-100000km)bir de bu süreçte hatalı şanzıman yağı konulunca sonuç kaçınılmaz.size önerim her türlü bakımı dışarıdan aldığınız malzemeyle yaptırın ama asla şanzıman yağını dışarıdan almayın,yetkili servise gidip onlara cvt şanzıman yağı istiyorum deyin ve ordan alın.evet biraz pahalıdır.1lt 130tl olması lazım,ancak sonuçta 14000tl şanzıman parası vermektense bu yağa o parayı vermek çok daha akılcı diye düşünüyorum...
-
didaseka arkadaşım, genel olarak şanzuman problemli oluyor diyorlar. benim bilgisine güvendiğim ustamda aynı şeyi söyledi. halbuki tasarım olarak kullanışlılık olarak bende çok seviyorum hrv'leri tam anlamıyla spor bir cip görüntüsünde, hondanın orjinal yağını kullanmanızı her türlü tavsiye ederim ama benim bildiğim kadarıyla litresi 130 değil 3 litresi o fiyat olmalı... isterseniz bulabileceğiniz bir özel servis önerebilirim maslak oto sanayide... şunu da belirtiyim benim aracımda otomatik vites ve ben atfz1 değil, atfz1 i üreten eneos firmasının yağını kullanıyorum. eneos japonyanın en büyük yağ üreticisidir, ve honda için atfz1 eneostan çıkar... kolay gelsin.
-
endlessnihilist haklısın el alışkanlığı 1lt olarak yazmışım,3lt pakette satılıyor ve 130 tl doğru rakamdır...
-
hrvlerde en sık raslanan arıza yukarda sizide belirttiği gibi şanzıman problemidir garanti kapsamındaki araçlar genelde servislere gittikleri için yağdeğişim zamanlarında orjinal cvt yağı kullanılır ama dışarıda özel servislerde yapışlan yaağ değişimlerinde bazı ustalarımız bu şanzımanı bilmedikleri için normal otomatik yağı kullanırlar buda şanzıman ömrünü kısaltır ki zaten sorunlu bir şanzımanda böyle bir hata şanzımanın en kısa zamanda sorun yaşamasına sebep olur ayrıca difransiyel yağınıda orjinal yağ ve samanında değiştirilmediği zamanlar dönüşlerde ve kalkışlarda viprasyon olur bunuda dsp dediğimiz orjinal difransiyel yağı ile kesilir bu arada ben sorun yaşamadım diyen hrv kullanıcıları fazla sevinmesinler eryada geç bu sorunla karşılaşıcaklardı. genelde cvt şanzımanlar kalkış kavramasından oluşan arızalar açarlar yada beyin grubundan beyin grubundan oluşan arızalarda yetkili servis komple beyni değiştirerek yüksek maliyetli bir fatura ccıkartır buda 3-4bin ytl gibi maliyetleri buluyor ama bunu daha uygun fiyatala yapan yerler var yaklaşık 1000-1500 ytl ucuza ve aynı kalite güvence altında kalkış kavramadan oluşan arızalardada serviste buna yakın fiyatlar cıkıyoo özel servistede yaklaşık 2500ytl yi buluyo tabi bu fiyat tahmini azı var çoğu yok ama diyeceğim şukii hrv kullanıcılar difransiyel ve şanzıman yağlarını orjinal alıp zamnında değiştirsinler sorunlar ozaman maxsimuma iner saygılar fazla başınızı ağrıttım
-
hemen yeni olmasına rağmen çok soru sormuş olacağım ama bundan sonra bu foruma düzenli olarak ziyaret etmeyi planlıyorum. başka bir konu ise şu ben hrv aracıma lpg taktırmak istiyor. bu konuda yaşanmış tecrübeleri olan var ve benimle paylaşırsa memnun olurum. düşündüğüm iki marka tartarini ve brc. eşimin aracında tartarini var ve aslında memnunuz. bazı kişiler brc demekte. arada kaldım. kararsızlığımı giderirseniz memnun olurum.
-
aracnın motoru lpgye uygun bi motor ki zaten bilinen bi gerçektir lpgye en uyumlu motorlar japonların motorları
yanlız iş lpgyi taktırdıktan sonra başlıyor
aracına lpg taktırdıktan sonra nakılarının kmsini asla geçirmicen her bakımdan sonra mutlaka gazcına gidip gaz ayarını yaptırıcan ayrıca her 20binde bir de subap ayarını yaptırıcan
böylelikle sorun yaşammış olursun yanlız araçına lpg taktırdıktan sonra bi müddet sonra rıza lamban yanıcaktır oksijen sensörü arızza vericektir bu arıza seni yolda bırakmaz sana büyük sıkıntı açmaz sadece göstergede lambanın yanmasına sebep olur ve her araçta gözükmesede bazı araçlarda bi kaç yıl sonra yakıttan olşan arızalar veriyo
LPGLERDEN TARTARİNİ VE BRC'Yİ YAZMIŞSIN BEN İTALYANLARI ÖNERİRİM LANDİ EKOTEC GİBİ
-
tartarini ve brc de italyan olarak biliyorum. ben dün itibari ile tartarini taktırdım ve şu an çok zevkle kullanmaktayım. umarım şikayet çıkarmaz.