TeamHondaTurkey.Com
HONDA => Problemler ve Çözümleri => Konuyu başlatan: champiot - Eylül 29, 2009, 01:52:41 ÖS
-
Herkese merhabalar... 2000 model civic'im var. Arabamda normal zamanda hiçbirşey yok... Ancak 2 senedir yaz sıcağında özellikle sürekli rampa olduğunda hararet göstergem hızla yükseliyor... Yokuş bitip de arabayı vitese attıp aşağıya inmeye başladığım anda hararet hızla normale dönüyor... Tatil zamanı olduğu için araba yüklü oluyor, ancak çok da kıçı yere incek kadar değil... Normal zamanda şehiriçi trafikte ya da kısa mesafeli yokuşlarda bir problem yok... Bi HONDA kullanıcısı antifriz yokluğundandır dedi... Doğru olabilir mi???
Ayrıca araba ilk hareket ettiğinde ya da yarım saat 45 dakika sonra hareket ettiğinde önce gazı yemeyip boğolur gibi yapıyor, sonra birden fırlıyor... Sanki arabanın bazı beygirlerini birileri bırakıveriyor... Ancak bir süre yol aldıktan sonra böyle birşey olmuyor... Enjeksiyonlar en son bu yaz ki bakımda temizdi... Buna sebep ne olabilir...
Bilgisi olan varsa çok sevinirim...
-
Arkadaşım geçmiş olsun.
Bende bu yaz aynı sıkıntıyı çektim. Bodrumdan muğlaya giderken rampalarda rezil oldum. Hararet hemen yükseliyor.hafif rampa aşağı olduğunda hemende hararet düşüyordu. Aynı zamanda 100km den sonrada klima sıcak üflemeye başlıyordu.
Performansıda ayni dediğin gibi bazen deliriyor bazende sanki küt diye arkadan biri yakaladı araba gitmiyordu. Gazı köküne kadar basıyordum araç 120 nin üstüne çıkmıyordu.
Bunlara ek olarakta 3 ayda 4 litre yağ yaktı. Yağ nereye gitti dersen sadece eksozda çok az siyahlık vardı.
Sonuç :( 15 gün önce Motor yaptırdım. Şimdi hiç sorunum kalmadı.
Bana olabileceğin en kötüsü oldu. İnş senin başka sorun vardır.
-
hararet olayı en azından sizin anlattıgınız olay genelde radyatör kapagının hava lastigi eskimiş olabilir o nedenle olabilir.bu şekilde problem yapan bir kaç araba gördüm.ama ilk hareket halindeki beygirleri tutma olayı neden oluyor bilgim yok
-
Sana da geçmiş olsun arkadaşım...
Umarım sonuç bu kadar kötü olmaz... Anlattığına göre ufak farklar var... Mesela klimam normal çalışıyor... Yağ yakma da yok... Yağı bu yaz kilometresinde değiştirdim... Bi de hızda bir problem yaşamadım... Hatta Manisa-Sabuncubeli'nde hararet yaşadım, İzmir'e sallandım ve hararet düştü... Ondan sonra Aydın otobanında 190'a kadar çıktım, problem yoktu... Yalnızca ilk kontak açıp, yürüdüğümde gaza düzenli bassam silkeliyor, yüklensem önce boğulur gibi oluyor, sonra birden fırlıyor... Baktırcaz mecbur, ama önceden yaşayan varsa bilgi almak isterim... Ama sen en kötüsünü yaşamışsın...
-
evet aynı sorunla karşı karşıyayım... aracı biraz zorladım mı hararet tavan yapıyor biraz rahat bıraktım mı düşüyor. su koyana kadar sanki arkadan biri yakalamış gibi oluyor durduruyorum su koyuyorum normale dönüyor.
sorun radyatörün üst kısmında bir delikten kaynaklanıyor araç ısınınca üst teki delikten su atıyor haliyle su azalıyor ve hararete kadar gidiyor..
sizlerinde sorunu radyatörde ki bir delikten olabilir
ayrıca champiot arkadasım bu sorunumu ben birine sölemistim antifirizi biraz boşalt demişti.... simdi antifiriz yoklugundan mı oluyor yoksa varlıgından mı :S
-
bende de hararet sorunu vardı sadece rampada oluyodu radyatörü değiştirdim şimdi ne kadar zorlarsam zorlayayım hararet yükselmiyor üstelik aracım lpg li bence sorun radyatörden olabilir
-
bence aracınızın contayı yakmadan bi servise yada sanayiye gidin çünkü hararet bu şakaya gelmez ... büyük ihtimal bi radyatörle halledersiniz. sanayide 100 lira civarına sıfırını bulabilirsiniz...
-
Benim bildigim honda motorlarının en büyük eksikligi antifiriz.Zira aracınızın antifiriz olmaması durumunda motor yakma kaçınılmaz oluyor.O yüzdenhonda motorlarında mutlaka antifiriz yaz-kış araçda takviye edilmeli.Servislerde motor yanma sebebi en fazla antifiriz sebebiyledir.
-
Benim bildigim honda motorlarının en büyük eksikligi antifiriz.Zira aracınızın antifiriz olmaması durumunda motor yakma kaçınılmaz oluyor.O yüzdenhonda motorlarında mutlaka antifiriz yaz-kış araçda takviye edilmeli.Servislerde motor yanma sebebi en fazla antifiriz sebebiyledir.
antifirizden dolayı sadece honda motoru hararet yapmaz diye düşünüyorum bütün arabalar yapar eger honda yapıyorsa.ama şu da var nice antifirizsiz araba gördüm haharet yapmıyor çok aşırı zorlamazsan
-
arkadaşım bendede vardı aynı sorun antifiriz tabiki harareti engeller ama benim üst contada igne deliği kadar delik varmış deişti halloldu.
-
Peki bu gaz yememe ya da boğulup kalma olayı ile daha önce karşılaşan var mı? Yanlızca kontağı açıp ilk harekette problem yaşıyorum. Devamında açılıp gidiyor. Bu da antifiriz ya da radyatörle açıklayabilir miyiz??
-
arkadaşımdaki benzinli laguna sorun ve cevabı aşagıda yazıyorum
SORU :
arkadaşımda 99 1.8 manuel laguna var benzinli.son zamanlarda mesela kırmızı ışıkta beklerken 1 e atıp gitmek istediginizde gaz yemiyor bazen kendisi yükseliyor ibre rölantide veya seyir halinde gaz yemiyor araç bu yüzden kaza atlattı hatta.
arkadaş benzin ibresi kırmızı yandıgındada kullanır koşup benzin almaz yani nerden baksanız 3 senedir böyle dibine kadar sürer .
sizce problem ne olabilir ve tahmini bir maliyeti ne olur
CEVAP:
bahsettiğiniz arkadaşınzın aracı onyıllık bir araç olmuş .Acaba hiç carbon clean yapıldı mı ?yapılmamış ise bir yapılmasında fayda olacaktır. Bu tür temizlikler enjektörleri temizzlediği için tutukluklar geçebiliyor yakıt sistemi arızası gibi duruyor.
ayrıca elekrtrik sistmi ve bujiler elden geçirilmeli ve vekablolar sıfırlanmalıdır. On sene den eski araçların kablo iç direcçleri değişir ve iyi voltaj iletemezler.
sıra ile söylersem ilki CC 60-70 TL civarında
sonra bujiler yeni olacak
sonra buji kablosu yenilecek.
bunlar birinci adım yapılması gerekenlerdir. Bunları bir yapsın sonucu görelim. Aslında enjektörler elden geçirilmesi gerekir ama cc bazen kimyasal olarak açmasında faydası olabiliyor
-
Konunun ilk başında da yazmıştım. Diyelim sabah ilk çalıştırıp yürüdüm, 1. vitesten 2. vitese atana kadar devirlenme problemi oluyor. Gaza hafif bassam sallama yapıyor. Gaza otursam önce boğulur gibi ya da gazı yemez gibi olup birden açıyor ve araba fırlıyor. Her iki durumda da 2. vites ve sonraki viteslerde ilerken doğrusal bir hızlanma olmuyor. Arada yine sanki birkaç beygir kaçıp geri geliyor. Geçen de bir 45 dakika kadar yol gittim, sonra 1 saat kadar park ettim. Arabayı çalıştırıp hareket ettim. Önümde bir rampa vardı ve araba 1. viteste neredeyse bayıldı kaldı. 15 - 20 metre gittikten sonra dediğim sanki gaz açtı.
Bütün bunlardan sonra araba sanki hiçbirşey yokmuş gibi devam ediyor. Gazı köklüyorum, araba fırlıyor. O sırada arabaya binen canavar gibi diyor. Araba LPG'li falan da değil.
-
araç 9 yaşında aklıma enjektörlerin temizlenmesi gerek diye geliyor veya bujilerin degişmesi.
-
Konunun ilk başında da yazmıştım. Diyelim sabah ilk çalıştırıp yürüdüm, 1. vitesten 2. vitese atana kadar devirlenme problemi oluyor. Gaza hafif bassam sallama yapıyor. Gaza otursam önce boğulur gibi ya da gazı yemez gibi olup birden açıyor ve araba fırlıyor. Her iki durumda da 2. vites ve sonraki viteslerde ilerken doğrusal bir hızlanma olmuyor. Arada yine sanki birkaç beygir kaçıp geri geliyor. Geçen de bir 45 dakika kadar yol gittim, sonra 1 saat kadar park ettim. Arabayı çalıştırıp hareket ettim. Önümde bir rampa vardı ve araba 1. viteste neredeyse bayıldı kaldı. 15 - 20 metre gittikten sonra dediğim sanki gaz açtı.
Bütün bunlardan sonra araba sanki hiçbirşey yokmuş gibi devam ediyor. Gazı köklüyorum, araba fırlıyor. O sırada arabaya binen canavar gibi diyor. Araba LPG'li falan da değil.
benzin filtresi ve pompası ile alakalı olabilir.istersen bir baktır çok bişey tutmaz
-
Devr-i daim sigortası veya çarkında kırıklık bozukluk olabilir.Çok pahalı değil.Kontrol ettir.
-
Nihayet gerçek bir HONDA tamircisi buldum. Olay o kadar ilginç bir şey çıktı ki, şaşırdım açıkçası. Civic'te eksoz iki kattan oluşuyor. İçindeki eksoz borusu sıcak günlerde ve motorun çok zorlandığı anlarda büzülerek kapanıyormuş. Bu nedenle de bahsettiğim yokuş çıkarken ve özellikle yaz aylarında ortaya çıkan hararetin sebebi buymuş. Normalde değişim 750-TL civarında, ama adam tamirci... Direkt olarak eksozcuya götürüp, içteki eksozu çıkarttı ve problem olmayacağını söyledi. Kendisi eski ****** (İstanbul Honda servisi) ustası... Ayrıca ilk hareketteki gaz probleminin de yanlızca sübap ayarlarının bozulmasından olduğunu söyledi. Sübap ayarı ve diğer ufak tefek bakımlarda yapıldıktan sonra, araba fişek gibi oldu ve yakıt sarfiyatı azaldı... Ve en önemlisi hepsi hepsi 145-TL'ye iş bitti. İlgilenenlere...
-
nerde bu servis?
-
bnm aracım zamanında tam 2 sn hararet yukselmişti ve conta yaktı
hararet yukseldiğinde genelde motorun içinde işler dahada vahim oluyor hemen servise gitmenizi tavsiye ederim
-
Nihayet gerçek bir HONDA tamircisi buldum. Olay o kadar ilginç bir şey çıktı ki, şaşırdım açıkçası. Civic'te eksoz iki kattan oluşuyor. İçindeki eksoz borusu sıcak günlerde ve motorun çok zorlandığı anlarda büzülerek kapanıyormuş. Bu nedenle de bahsettiğim yokuş çıkarken ve özellikle yaz aylarında ortaya çıkan hararetin sebebi buymuş. Normalde değişim 750-TL civarında, ama adam tamirci... Direkt olarak eksozcuya götürüp, içteki eksozu çıkarttı ve problem olmayacağını söyledi. Kendisi eski ****** (İstanbul Honda servisi) ustası... Ayrıca ilk hareketteki gaz probleminin de yanlızca sübap ayarlarının bozulmasından olduğunu söyledi. Sübap ayarı ve diğer ufak tefek bakımlarda yapıldıktan sonra, araba fişek gibi oldu ve yakıt sarfiyatı azaldı... Ve en önemlisi hepsi hepsi 145-TL'ye iş bitti. İlgilenenlere...
gözün aydın kardeş.işte gerçek usta böyle olur.bazen servislere bakıyorsun adam 50-60 yaşına gelmiş tecrübeli diye çalışıyor ama bişey bildigi yok.zaten kendini yetiştiren kafası çalışan belirli bir süre sonra servislerden çıkıp iş yeri açıyor.insallah bizede böyle ustalar denk gelir
-
Gittiğim usta Bostancı sanayide
-
ismini pm atarmısın
-
Özel mesajdan atar mısın ustanın ismini?
-
Bende de benzer bi sorun oldu araba hararet göstergesi yükselmeden daha hemen radyatörde çatlak varmış su sızdırmaya
başladı tabi bu şehir içinde oldu hemen sanayiye çektim hararet çıkmadan da dinlendirdim aracı önce termostat açmıyor sorun
onda dediler sonra radyatörü değiştirdik düzeldi ama bana antifiriz radyatörde ki bütün gözeneklere işler yani nufus eder yani
radyatörünüz eski ise antifiriz onun çürütür ve deler gibi bi şey söylendi ama tabi kesinlikle ve kesinlikle koyulması şart
sonucuna katlanılacak zaten değişeceği varsada değiştirirsin olur biter yani benim radyatör çatlakmış değiştirdik sorun kalmadı
Geçmiş olsun
-
arkadasım aynı sorunu bende yasadım,ust kapak contasını yedim,aracını acılen goster sen bıyere sayet contayı falan yemıssen ve oyle bınmeye devam edıyosan bloktan falan sorun acar masrafın fazlasıyla artar, radyator, radyator kapagından da olabılır. bu arada contayı yakıp yakmadıgını kendınde anlayabılırısn, radyator kapagını ac (sogukken (: ) aracı calıstır eger ıcınde suyu dısarı atıyosa ve kabarcıklı bı suysa gecmıs olsun conta gıtmıs ve dedıgım gıbı acılen goster bıyere dıkkatsızlıge gelmez