TeamHondaTurkey.Com
HONDA => Problemler ve Çözümleri => Konuyu başlatan: PreludeSSe - Aralık 27, 2005, 04:50:31 ÖS
-
'92 model otomatik şanzumana sahip Prelude sahibiyim...Yaşadığım bikaç soruna yardımcı olursanız sevinirim...
1)-Araç 5-5.5bin devirle 6bin devir arasında tutukluk yapıyor gitmicekmiş gibi oluyor sanki motor son devirine gelmiş gibi kasıyor sonra 6.5-6.7 bin devire kadar düzgün bir şekilde çıkıyor ama 5-5.5 bin devir den sonra yaklaşık 0,5 ve 1 saniye arasında duraklıyor...Bu durum herzaman tekrar etmiyor...Normal halinde 6.7bin devire kadar hatta bi ara kendini aşıp 7bin devire bile rahatlıkla çıkıyor ve 2. vitese atıyor....Bu durum neden kaynaklanıyor olabilir ve çözümü nedir???
Not:Egsoz manifoldunda 2 çatlak....
2)-Rolanti çok düzensiz,nekadar ayarlatsamda yine bozuluyor aracımda şuan orjinal hava filtresini kullanıyorum,orjinal egsoz ve orjinal katalitik konvertörü araç üstünde mevcut...Rolantideki bu bozukluk nerden kaynaklanıyor olabilir...???
3)-Egsoz manifoldundaki çatlak aracı ne yönde etkiler???(Performans,Yakıt)
4)-İç mekanda ise torpido kısmından herhangi bir çukura girince çok ses geliyor hatta torpida yerinden oynuyor bil denebilir...bunun nedeni bağlantı yerlerindeki vidaların gevşemesimidir eğer diilse bu sorunu nasıl çözebilirim???
Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim...İnşallah kötü bi durum yoktur... :(
-
açıkça ilk defa bu tip bir problem duydum, ama araştıracam, bana da ilginç geldi
manifold çatlağından olabileceğine zanetmiyorum, ancak bu durumda aracı görüp bir test sürüşü yapmadan teşhis koymak biraz zor. Rölanti bir türlü düzelmiyor dedin, acaba problem nedir? neden düzensiz çalışıyor?
rölanti valfinde bir sorun mu var?, bir yerden hava mı alıyor?, gaz kelebeğinde ayarsızlık mı var? bunların eveliyetını bilmeden bu sorunun cevabını vermek biraz zor, ancak çözülemeyecek bir sorun da değil.
-
Atesleme de bi problem olabilir... Distibütor icindeki atesleme degistirldi mi?
Bujilerle de ilgili olabilir mi acaba...
:shock: Bende merak ettim....
-
1)-Araç 5-5.5bin devirle 6bin devir arasında tutukluk yapıyor gitmicekmiş gibi oluyor sanki motor son devirine gelmiş gibi kasıyor sonra 6.5-6.7 bin devire kadar düzgün bir şekilde çıkıyor ama 5-5.5 bin devir den sonra yaklaşık 0,5 ve 1 saniye arasında duraklıyor...Bu durum herzaman tekrar etmiyor...Normal halinde 6.7bin devire kadar hatta bi ara kendini aşıp 7bin devire bile rahatlıkla çıkıyor ve 2. vitese atıyor....Bu durum neden kaynaklanıyor olabilir ve çözümü nedir???
distrubutor, enjektör veya ECUda problem olabilir..yaglama ile ilgilide bi sorun olabilir..
Not:Egsoz manifoldunda 2 çatlak....
2)-Rolanti çok düzensiz,nekadar ayarlatsamda yine bozuluyor aracımda şuan orjinal hava filtresini kullanıyorum,orjinal egsoz ve orjinal katalitik konvertörü araç üstünde mevcut...Rolantideki bu bozukluk nerden kaynaklanıyor olabilir...???
valf kirlenmis olabilir...
3)-Egsoz manifoldundaki çatlak aracı ne yönde etkiler???(Performans,Yakıt)
yakıt olarak belki biraz bide ses yapar bence..
4)-İç mekanda ise torpido kısmından herhangi bir çukura girince çok ses geliyor hatta torpida yerinden oynuyor bil denebilir...bunun nedeni bağlantı yerlerindeki vidaların gevşemesimidir eğer diilse bu sorunu nasıl çözebilirim???
on takıma baktırdınmı?
Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim...İnşallah kötü bi durum yoktur... :([/quote]
-
açıkça ilk defa bu tip bir problem duydum, ama araştıracam, bana da ilginç geldi
manifold çatlağından olabileceğine zanetmiyorum, ancak bu durumda aracı görüp bir test sürüşü yapmadan teşhis koymak biraz zor. Rölanti bir türlü düzelmiyor dedin, acaba problem nedir? neden düzensiz çalışıyor?
rölanti valfinde bir sorun mu var?, bir yerden hava mı alıyor?, gaz kelebeğinde ayarsızlık mı var? bunların eveliyetını bilmeden bu sorunun cevabını vermek biraz zor, ancak çözülemeyecek bir sorun da değil.
Araştırmanızın sonucunu merakla bekliyorum...Eğer gerelicek bişey olursa sanayiye sizin yerinize gelirim test sürüşü yapabiliriz...
-
Atesleme de bi problem olabilir... Distibütor icindeki atesleme degistirldi mi?
Bujilerle de ilgili olabilir mi acaba...
:shock: Bende merak ettim....
Ya bujilerde sorun olabilir aslında onları değiştirmeyi düşünüyorum ayrıca buji kablolarınıda...
-
valf kirlenmis olabilir...
yakıt olarak belki biraz bide ses yapar bence..
on takıma baktırdınmı?
valfla ilgili bir fikrim yok maalesef
araba baya bi fazla yakıyor ve V6 gibi çalışıyor
ön takıma yeni bakıldı ama Sakarya yollarında yine bir problem olmuş olabilir...
İlginz için teşekkür ederim... :)
-
Atesleme de bi problem olabilir... Distibütor icindeki atesleme degistirldi mi?
Bujilerle de ilgili olabilir mi acaba...
:shock: Bende merak ettim....
Ya bujilerde sorun olabilir aslında onları değiştirmeyi düşünüyorum ayrıca buji kablolarınıda...
buji kablolarında bi sorun olmuş olabilir..yabancı forumlardan birinde okumuştum böyle bişi
-
hımm tamam ozaman ben onlarıda değiştiriim ama almışken iyi bişey almak lazım...
-
distribütördendir distribütör :D