TeamHondaTurkey.Com
HONDA TEAM => Motorsporları => Konuyu başlatan: L3v3nT - Mart 19, 2009, 02:01:03 ÖÖ
-
Drift ilk olarak Japonya’nın dağlık coğrafyası ve bol virajlı yolları yep yeni bir motor sporları dalının doğmasını sağladı . Japonya’da 80 li yılların sonunda dağ yollarındaki virajları hızlı dönmeye çalışırken icat edilen ve büyük bir hızla tüm dünyayı sarmaya başlayan drift’ten bahsediyoruz.. Temelde otomobillerin virajları arkalarını kaydırarak dönmesinden oluşan bu spor , her ne kadar otomobillerin tur dereceleri düşse de ortaya çıkan görüntü büyük izleyici kitlelerini pistlere çekmeyi başarıyor.
Büyük bir direksiyon hakimiyeti ve denge isteyen drift için direksiyon yeteneğiniz yeterli olmayıp otomobilinizde de bazı özelliklerin bulunması gerekiyor . Drift otomobilleri arkadan itişli ve kilitli diferansiyele sahip , bu sayede otomobilin arkası kayarken kontrol altında tutulabiliyor. Bunun dışında otomobillerde büyük ebatlı jantlar ve lastiklerin bulunması da gerekmekte , aksi halde otomobilin yanal direnci yol tutuşunu olumsuz etkileyebilir ve lastiklerin janttan çıkmasına neden olabilir. Coil over ve eksi kamber ayarları ile otomobili drif’te hazırlamanız ve viraj içinde otomobilin yoldan çıkmasını engelleyecek kadar güçlü bir çekişi sağlamanız için de temel motor güçlendirmelerini yapmanız gerekmekte.
Umarım yardımcı olur;
Driftte puanlama nasıl oluyor?,D1 katılımlarında yan giderek nasıl birinci oluyorlar maksat çizgiyi önde bitirmek gibi düşünen arkadaşlarımız vardır,konu hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyen arkadaşlar için drift box'a bir göz atmalarını istiyorum..Bu box araca bağlanıyor ve drift anında otomobilin yolla yaptığı açıyı,hızını,drift anında ortaya çıkan g kuvvetini hesaplıyor ve tüm bunların ortalamasını alarak ortaya bir skor çıkarıyor..İşte japon D1 Street Legal serisinde puanlamayı yapan alet bu.Bu sayede sürücünün yaptığı drift analiz ediliyor ve en yüksek puanı alan - ki Kazama-san bu işin üstadı - birinci oluyor..
TEMEL DRİFT TEKNİKLERİ
EL FRENİ ( E-Brake Drift)
Bu en temel tekniktir.Viraja giriş esnasında debriyaja basılır ,aracın hızı ayarlandıktan sonra el freni çekilir,arkadan kaymanın başlamasıyla birlikte gaz veriler ayak debriyajdan çekilir ve kaymakta olan arka kısım gaz ve kontra ile kontrol edilir.
Viraja yaklaşırken vites heel and toe tekniği ile küçültülür.Aracın burnu viraj içine doğru çevrilir.Debiyaj hızlıca bırakılarak arka lastiklerin kilitlenmesi sağlanır,bu şekilde aracın kuyruğu kaymaya başlar.Ardından gaz verilerek bu kayma hareketi devam ettirilir.Bu teknik el freni çekemeye benzetilebilir.
Not:Aracın güç aktarım organlarını en az yoran tekniktir.
GÜÇ İLE (Power Over)
Virajın merkezine yaklaşıldığında dip gaz vererek aracın arkasının kayması sağlanır.Bundan sonra gaz ve direksiyon ile araç kontrol edilir.Bu teknik için güçlü çekişe sahip otomobiller gerekmektedir.
SAVURMA
Araç viraja girmeye yakınken önce virajın aksi tarafına doğru yönlendirilir yani kontra verilir. Daha sonra oluşan sekme etkisi ile birlikte araç viraj yönüne çevrilir.Bu şekilde arkadan kaymaya başlayan araç gaz ve kontra ile kontrol edilir.
DEBRİYAJ TOKATLAMAK
Aracın güçten düştüğü durumlarda gerekli gücü alabilmek için deviri yükseltip debriyajı bir anda bırakma suretiyle patinaj sağlamak için kullanılır.
LİMİT FREN (Braking)
Bu teknikde viraja girmeden önce dreksiyon viraj içine yönelmiş haldeyken frene basılır ve araç viraj içinde arkadan kayana kadar ayak frende kalır.Kayma hareketi başladıktan sonra gaz ve direksiyon ile araç kontrol edilir.Gereğinden fazla hızlı girilen virajlarda araç önden kayacaktır,bu yüzden viraja girerken hızı ayarlamak çok önemlidir
(http://img23.imageshack.us/img23/6218/hiperdriftdrift201.jpg) (http://img23.imageshack.us/my.php?image=hiperdriftdrift201.jpg)
(http://img23.imageshack.us/img23/hiperdriftdrift201.jpg/1/w410.png) (http://g.imageshack.us/img23/hiperdriftdrift201.jpg/1/)
-
Ayrıca drift yapmak için aracın kamber ayarların da değişiklik yapmakda gerekir.
En basit şekli ile kamber ayarı , lastiğin yere bastığı açıyı değiştirmektir.
Yere tam dik açıyla basan lastik düz yolda maximum temas sağlar.Bu sayede en iyi hızlanma ve fren mesafesi elde edilir.Ancak negatif kamber ayarı sürüş dinamiğini değiştirecektir.
Negatif ayar demek lastiklerin iç basması anlamına gelir.İç kısımları yola temas eden lastikler düz yolda daha az tutuş sağlarken viraj içinde ağırlık merkezinin değişmesi ve aracın esnemesi ile daha çok tutuş sağlarlar.
Resimlerde negatif (-) ve pozitif (+) kamber açılarını görebilirsiniz.
(http://img27.imageshack.us/img27/5250/camberexplanation.jpg) (http://img27.imageshack.us/my.php?image=camberexplanation.jpg)
(http://img27.imageshack.us/img27/camberexplanation.jpg/1/w369.png) (http://g.imageshack.us/img27/camberexplanation.jpg/1/)
Standart araçlarda kamber açıları ile oynamak genellikle mümkün değildir.Sonradan değiştirilen amortisörler ve kamber düzeltme kolları (camber correction arm) ile bu ayarı yapmak mümkündür.Bir çok Coil-Over sisteminde camber plate bulunur.Bunları ayrıca alıp orjinal amortisöre monte etmekde mümkündür.Amortisör kulesinin üstüne takılırlar.Resimde göreceğiniz gibi vidalı ayar konumları bulunmaktadır.
(http://img207.imageshack.us/img207/2918/kambooo.jpg) (http://img207.imageshack.us/my.php?image=kambooo.jpg)
(http://img207.imageshack.us/img207/kambooo.jpg/1/w396.png) (http://g.imageshack.us/img207/kambooo.jpg/1/)
Tüm bunların driftle çok yakından alakası vardır.Unutmamak gerekirki drift için ön lastiklerde çok iyi , arka lastiklerde ise kötü bir yol tutuş gerekir.Tüm bu ayarlar aracın (arkadan kayması) Over Steer yapması için gereklidir.Viraj içi kontrolü ise ayrıca önemlidir.
Günlük kullanılan araçlarda en uç kamber değeri -3 iken özel drift otomobillerinde bu değer -7 lere kadar çıkmaktadır.Unutmamak gerekirki hiç bir drift pilotu aracının düz gitmesini istememektedir.Bu yüzden drift otomobilleri ile günlük otomobillerin ayarları tamamı ile ters orantılıdır.
(http://img207.imageshack.us/img207/1839/350z.jpg) (http://img207.imageshack.us/my.php?image=350z.jpg)
(http://img207.imageshack.us/img207/350z.jpg/1/w320.png) (http://g.imageshack.us/img207/350z.jpg/1/)
-
Drift için arac illa arkadan itişli olcak diye de birşey yok kamber ayarları dogru yapılmış ve motorun da yetince gücü bulunduran önden çekişli araç da drift yapabilir, Ancak arkadan itişli araçlara göre daha zahmetli oldugu için, Drift araçların da %99 arkadan itişli olan tercih edilir. ;)
-
Ayrıca yazmayı unutmuşum drift için kamber ayarları ön lastikler negative, Arka lastikler positive olarak ayarlanır. ;)
-
Way Babacan Bu camber olayıı çok güzel bir nokta Eline sağlık....yani Camber olayını araca uygulamassak devrilme ihtimali de yüksek iiii kaydıramama oranı da yüksek yanii
-
Way Babacan Bu camber olayıı çok güzel bir nokta Eline sağlık....yani Camber olayını araca uygulamassak devrilme ihtimali de yüksek iiii kaydıramama oranı da yüksek yanii
Aynen öle kamber ayarları olmadıgı zaman devrilme ihtimali çok yüksek oldugu gibi kaydırmanın sürekliliği açısından da çok önemlidir, Kamber ayarları sayesinde ön tekerler viraj içerisinde iyi tutuş saglarken arka tekerlekler hiç iyi tutuş saglamaz drift pilotlarının da ihtiyacı budur arka yol tutmasınki araç sürekli kaysın, Ön taraf yolu iyi tuttugu içinde kontrolü kaybetmiyor ;)
-
Ben yaz kış hep denerim ilk denememde kendi aracımla Önden çekişli Renault 12 ile V şeklindeki bir viraja girdim el freni ile dışardan içeri doğru çok süper aldım ama bir daha bu dengeyi sağlayamadım walla arkadaşlarımın ağızı açık kaldı DRİFT çok zevkli bir spor, olsada SKYLINE veya Silvia ile Drift yapsak lastik de beleş olacak tmm sabah akşam drift wallaa
-
Tabii birde pist lazım ;) Herkesin can güvenliği açısından ;)
-
paylaşım için teşekkürLer
-
paylaşım için teşekkürler harika eline sağlık
-
teşekkür ederim paylaşım için...
-
Çok güzel bir bilgi :) ön çeker araçlar için arka lastiğe kutu kola şişesi koyup denemek lazım :D
Bu camberi belirttiğin iyi oldu abi :)
-
leventim bilgiler için teşekkür ediyorum yani sen bana diyorsunki o otomatik arasbanı al ve pistte gezdir başkada bişi yapma diyon he :(
-
Barış abi sen sıkma canını drift yapmak istiyorum de yeter gerisini hallederiz ;) :d
Teşekkür ederim arkadaslar ;)
-
bu detaylı bilgiler icin sağol sekerim ;D ayasın yollarıda tarif ettiğin doğa harikasına sahip kanka ben calısmalara baslıyorum ;) yalnız kafama bisey takıldı dönerken sinyal veriyormuyuz ;D ;D
-
bu bilgiler süper oldu elinize sağlık
-
bu detaylı bilgiler icin sağol sekerim ;D ayasın yollarıda tarif ettiğin doğa harikasına sahip kanka ben calısmalara baslıyorum ;) yalnız kafama bisey takıldı dönerken sinyal veriyormuyuz ;D ;D
Abicim komedyen gibisin walla >%6rol >%6rol >%6rol
-
bu detaylı bilgiler icin sağol sekerim ;D ayasın yollarıda tarif ettiğin doğa harikasına sahip kanka ben calısmalara baslıyorum ;) yalnız kafama bisey takıldı dönerken sinyal veriyormuyuz ;D ;D
Kanqa sinyal vercez tabii ama arka stoplarda geri vites lambasının da yandıgını görmessem olmaz :d :d :d :d Fakat düz gitcen :d :d :d :d :D
-
hımm öle bi denge yapacanki düz tutucan yani direksiyonu.....:))))
-
bu detaylı bilgiler icin sağol sekerim ;D ayasın yollarıda tarif ettiğin doğa harikasına sahip kanka ben calısmalara baslıyorum ;) yalnız kafama bisey takıldı dönerken sinyal veriyormuyuz ;D ;D
Kanqa sinyal vercez tabii ama arka stoplarda geri vites lambasının da yandıgını görmessem olmaz :d :d :d :d Fakat düz gitcen :d :d :d :d :D
hakkaten lan fena bi fikire benzemiyor.. önce ben bir düz yolda deneyim kanka aracın akibetini bildiririm sana :D :D
-
bu detaylı bilgiler icin sağol sekerim ;D ayasın yollarıda tarif ettiğin doğa harikasına sahip kanka ben calısmalara baslıyorum ;) yalnız kafama bisey takıldı dönerken sinyal veriyormuyuz ;D ;D
Abicim komedyen gibisin walla >%6rol >%6rol >%6rol
yalan dünya kardesim gülelim eğlenelim ;)
-
drift ha way koçum benimm.... ;)
-
drift ha way koçum benimm.... ;)
sende dene kanka baya eğlenceli ;) ama bazı kosullar var ilerliyen etaplarda hem düz gitcen hem geri lambaların yancak felan filan işte.. dur ama ben biraz uğrasayım olursa sende denersin :D :D
-
Ugrasın ugrasın bu dediğim olmassa drift yaptım die gelmein karsıma düz gideceksin geri vites lambası yanacak sinyal verip öyle yanlayacaksın zuhahaha :d :d :d
-
paylaşım için saol
-
Rica ederim ;)
-
Levent ıı quseL paylasım tesekkur de ederım ama sen bunLarı anLLattın yaa bıLmeyenler bıle sokaqa cıkmaya calısıodur yanlama baqabında !!1bınek arabası olanları qectımde bilmeyenler ya starex, transporlerlarla cıkarsa mazallah taklaya bıle gelır zıra bılmeyenler :artis sen genede bı konuda aıklama yap >=ok
-
Arkadaslar pistlerde görmek istiyoruz bunları caddelerde degil ;) Aman haa binek araçlarla yapın bu işi ;) :d :d
-
baq oLdu sımdı moruqcum :d :d bıde parantez ac konunun aLtına tum hakLarı sakLıdır dııe tam super oLcak waLLa o zmn :d
-
zuhahaha :d :d :D :D
-
paylasım icin saol ;)
-
bende triptonik honda prelud var önden çekiş 2.2 210 hp geçenlerde yağmurda çok güzel yanladımda son anda durdum kaldırıma çıkıyodum 2 kişide yürüyodu orda çıksam herifler pert oluyodu :D kuru zeminde daha zor ama arkadan çekiş olsa daha rahat olurdu
-
Tamamen buz tutmuş bir avcılar yolunda sağlam drift yapmıştık doğan s ile, inanılmaz bir zevk inanılmazzz :D
-
bilgi için teşekkürler. devamını dilerim...
-
Çok yararlı bilgi.Paylaşım için teşekkür ederim.
-
3 yıllık konu hortlamış :)
-
3 yıllık konu hortlamış :)
olsun faydalı bir konu ;)
-
süper paylaşım teşekkürler. peki alabileceğimiz uygun fiyatlı en güzel araç sanırım nissan 200 sx?