bugün aradılar honda türkiye den..yaklaşık 24 dk konuştuk bilgi verdi...vtec nedir nasıldır tarihi gelişiminden itibaren anlattı.
1990 lı yıllarda honda dereceli eksantirik ile normal eksantiriği tek milin üstüne toplayıp bir araya getirmiş... belli devir aralığında sübapların açmasını kontrol eden sistem devreden çıkartıyor ve dereceli eksantirik devreye giriyor..Böylece güç artışı sağlanmış oluyor ve atmosferik basınçla çalışan motordan yüksek güç elde edilmesi sağlanmış oluyor...eski kasalardaki vtec de yeni kasa vtec de aynı mantık ancak yazılımsal olarak geliştirildiğini söyledi.
Bir örnek verdi sistemin çalışması ile ilgili..Mesela 70-80 km araç sabit hızla seyir halinde gidiyorken araç diyorki bu hızla gidiyorum ve benim 120 bg güce ihtiyacım yok 60 beygir bana yeter diyor..İşte burada vtec sistemi devreye giriyor ve motorun gücünü zayıflatıyor..1600 cc motor 1400 cc lik bir motormuş gibi oluyor.Böylece yakıt miktarı da azalıyor.Eğer araç güce ihtiyacı olduğunda vtec devreden çıkıyor...
İşte arkadaşlar olay burda meydana geliyor bahsedilen sıçrama.araç 1400 cc lik haldeyken birden şahlanıyor...
Benzinli araçlarda hissetmeniz zordur dedi ancak Lpg li araçlarda daha fazla hissettirir dedi.Ayrıca otomatik viteslerde hissedilirlik daha az olduğunu ve sebebinin hidrolik kavramadan dolayı olduğunu ve otomotik viteslerde vtec in daha sık devreye girdiğini söyledi..
Genel olarak yanlış bir algı olduğunu araçlar fabrika çıkışı Lpgli değil benzinli aracın Lpg ye uygun hale getirilmiş halidir dedi...Yani benzinli araçta tadilat yapılmış ve BRC nin kiti buna uygun olarak yapılmış..
YAPILANLAR
Elektrik tesisatında geliştirme, (aracın beynini veya elektronik sistemi yakabiliyormuş)
Yakıt hattında pvc boru kullanımı, (bakır borunun güvenlik açısından zararlı olduğu tespiti)
Soğutma sistemi bağlantıları kelepçe bağlantıları, (doğru bağlanma ve kaliteli malzeme olmaması aracın susuz kalıp hararete sebebiyet)
Soğutma galerilerini daha büyük ve kapsamlı olması,
Subaplarda kullanılan malzeme kalitesi artırılması,
Pistonların kaplamaları (sıcaklığa mukavemet artırmak için)
vs. vs vs. geliştirmeler yapılmış....Ve bütün bunlar Benzinli araçla Lpg li aracın aynı ömürde kullanılabilmesi için yapılmış değişiklikler...
Vtec den dolayı olan bu durumun herhangi bir arıza sıkıntı oluşturması söz konusu değildir dedi...
Son olarak test sürüşü yapın ve serviste araca test cihazı bağlatın dedi...vtec in devreye girdiği çıktığı anları da görürsünüz dedi.Konuşmaları anlatımı samimi geldi..Hatta dediki test ettiğinizde sizi tatmin etmiyorsa kesinlikle hondayı düşünmeyin sonuçta 60-65 bin lira para vericeksiniz.
Ayrıca, Makyajlı kasa civic Haziran ayı içinde bir aksilik olmazsa tanıtımı yapılması planlandığı söylendi...Şahsen göstermiş oldukları ilgiden dolayı memnun oldum.
Bütün bunlardan çıkarılacak sonuçlar;
1-BRC nin kiti araç ile uyumlu kit başka bir kit düşünmeyin.
2-Herşey bu kite göre ayarlanmış.Aracın yazılım ayarlarıyla oynamayın.
3-Benzinli araçlara Lpg takmak ömründen çalıyor veya arızalara sebep verebiliyor.
4-Civic Eco düşünüyorsanız otomatik alın, sıçrama daha az hissediliyormuş.
5-Aracı almaya niyetli iseniz araca test cihazı bağlatıp test edin her serviste varmış.
6-Honda yıllarca sorunsuzluk imajını korumak için gerçekten çalışıyor ve işi şansa bırakmıyor.
7-Sorun diye belirtilen şey vtec çalışması ile alakalı durum.Tabii kitle ilgili veya başka bi hata vs yoksa.
8-Araç alacaklar benim gibi yeni kasayı bekleyin