herkese merhabalar konuyu hortlatmaktan ziyade gc8 hakkında çok yazı olmadığından ve vti gc8 ikilemi her zaman olacağından arkadaşlar ilk ağızdan kullanandan bilgi alabilsin diye bir iki şey yazmak istedim.
1-subaru alırken kanınıza giren alma diyen çok olur.kesinlikle dinlemeyin.yüzde 99 u bilmeden atıp tutuyordur.sen hiç kullandın mı diye sorun.yok bi arkadaşta vardı falan diye başlıyorsa konuşma o an bitmiştir.
2-vti,gc8,c20let vb araç düşünen arkadaşlar genellikle cebinde 20 bin civarı parası olan hız seven arkadaşlardır.şunu belirteyim gc8 açık ara liderdir ve diğerleri gc8 e 3 gömlek küçük gelir.yok satamazsın yok parçasını bulamazsın yok pahalıdır parçaları yok sorunludur diyenlere iki nokta üst üste D işareti yapıp konuşmaya dahi girmeyin.
subaru mu?subaru.fabrikasyon turbolu mu?evet.konu kapanmıştır.
sürekli 4 çeker turbolu ve SUBARU.var mı ötesi.
3-şu ayrımı iyi yapın.vti,c20let,bmw 3 bilmem kaç tarzı vs vs araçlar,normal kullanımlı arabaların motoru güçlendirilmiş biraz eğlence katılmış halidir.
ama -subaru impreza- katılımçı ruhu taşıyan direk süper güce yönelik tasarlanan her noktasında ekstrem şartlarla dalga geçebilen araçlar olarak tasarlanmıştır.bunlar katılım aracıdır.normal araçların 100 le dalamadığı dalıp sahibini terlettiği virajlara subaru 140 la dalar 160 la çıkar.kara buza düz asvalt muamelesi yapar.arabada savaşçı ruhu var.ruh var arabada ruh.yatıramazsın,kaydıramazsın,patiye alamazsın.gücü olduğu gibi nerdeyse kayıpsız yola verir.subarudaki detaya girmeden direk gücü yola verme düşüncesi,aktarma organlarının sadeliği başarısı en büyük sebebidir bunun.
3- abartı çok yakan bir araç değil.az yakmaz ama abartıda yakmaz.japonun işi motorda mühendislik konuşturmak,avrupalının amerikalının işi motora habire piston koymak.
4-kolay kolay arıza yapmaz.eşşek niyetine kullan yine yaptıramazsın.yok turbo patlatırsın falan filan diyenler olmuş.günde 150-200 km sürekli 6 bin 7 bin devirde gezerseniz belki bir ihtimal patlayabilir.bu şartlarda patlatmayacak bir araç varsa söyleyin.
5-bizim bi arkadaşta vardı diyen bi arkadaş arkadaşının subaruyla yanladığını söylemiş.yorum yapmıyorum bu konuya.dediğim gibi bi arkadaşta vardı dayımda vardı ninemde vardı diyenlere tek cevabınız şu olmalı:tamam canım arkadaşım heyecan yapma hadi bakkala gitte bize bir su al gel sen bakıyım üstünede sakız,çikolata al kendine olmalı.
6-japondayada çıkan evolar imprezalar nerdeyse bomboş çıkar.yok at sensörü yok eşek sensörü koymazlar arabaya.ama bu araçları başka yerlere gönderecekleri zaman ticari kaygılardan dolayı at eşek sensörleri koyarlar.bunun bir katılım aracı olduğunu unutmayın.saldırgan bir görüntü ve saldırgan bir motor ve ekstrem dayanıklılık yol tutuş nokta.ki katılımcı ruhu taşıyan bir insana en büyük hakaret yağmur far sensörü vermektir.ne yani ben kaç beygirlik aracı kullanıyorumda camımı temizlemem için yardımcıya mı ihiyaç duyuyorum?
7-ve lpg.uygularsanız uygulayın.lpg ye ayıp muamalesi yapacak arkadaşları kınıyorum.yok olmaz uymaz diyen arkdaşlar bilmeden konuşuyordur.uygun lpg kitleri var ve bu kitler gayet uyum sağlıyor araca.5 beygir kaybetsin önemi değil.hızlanması 1 saniye düşsün önemli değil.çok önemli mi?zaten her şartta 3-4 gömlek üstünlüğünüz var.araba ruhundan bir şey kaybetmez.benzin pompasına yanaşıp sağa sola bak ben benzin kullanıyorum dediğinizde madalya mı verilecek.bu sadece başkasının düşüncesi karşısında acizlik göstermektir.sizi mi ayıplayacaklar adam impreza yı lpg yle kullanıyor diye.milletin ne dediğini bu kadar takan adam zaten katılım arabasına binmesin katılımçıyım demesin kendisine.bunu diyen varsa da yola davet ediniz.gelsin benzinlisiyle.3-4 saniye sonra aynanızda ki görüntüsü çoktan kaybolmuş olur zaten.mesele lpg benzin meselesi değil.mesele yarı yarıya para ödeyip aynen devam demektir.adam kız gibi civic yapıp elektrik motoru koymuş.ayıp mı?araba at arabası mı oldu?arabanın neyle gittiği önemli değil nasıl gittiği önemli.kaybedin 3-5 hp hiç mesele değil.bu arabalarda hissedilmez o 3-5 kayıp.en önemli nokta mutlu olmaktır.
subaru mu?alınır cayır cayır da binilir.özgüven sahibi kişiye mesele değildir bunlar.