Kendi guvendiginiz 2. bir yere de gosterin derim... Ama hevesle kullanmak icin aliyorsaniz salt kaporta hasarlarina cok fazla takilmayin bence.
Bunlar Avrupa'da "kozmetik hasar" olarak adlandırılıp ciddiye alınmayan seyler, bir tek Turkiye'de asiri ciddiye aliniyor, biraz da bazi galericilerin gecmiste yaptigi sahtekarliklardan dolayi, ama temelsizce ve bilgisizce ekseriyetle.
Sasi, motor ve mekanikte hicbir sorun olmadıktan sonra gerisi problem degil, zaten disaridan da belli olmaz.
Kaporta parcalarinin -arka camurluk blogu haric, o da sasiye kaynakli oldugu icin- hepsi ihtiyac halinde komple degistirilebilen veya boyanabilen parcalar. Arka camurluk icin ise en kotu sartlarda kismi olarak kesilip degistirilebiliyor. Istanbul'da iken Honda servisinde (Cem) sifir gibi yapilabildigini kendim gordum.
Boya konusunda da -bildigim ve gordugum kadariyla- sunu soyleyebilirim: Modern otomobillerin hemen tumunde, son AB ve Cevre duzenlemeleri kapsaminda su bazli boya kullaniliyor, bu da en ufak tas vs.carpmasinda boyanin noktasal olarak atmasina sebep olabiliyor. "Boyayi ve cilayi olabildigince koruyayim" derseniz, bir de aracinizi kapali garajda tutamiyorsaniz, tavsiyem tumuyle ayni renkte PVC film ile kaplamaniz. Ben yaptirdim, rahatim. Zira fabrikasyon boya 20-25 um kalinlikta oluyor. Benim kaplattigim Oracal film, 110 um kalinlikta. Bunlarin uzerine cila da yapilabiliyor, gayet de guzel oluyor.