Gönderen Konu: 2002 Type R - 2000 WRX  (Okunma sayısı 28947 defa)

type-RRR

  • İleti: 660
Ynt: 2002 Type R - 2000 WRX
« Yanıtla #50 : Kasım 09, 2006, 10:41:17 ÖÖ »
benimki gürültü oldu valla araboru + hks baya bağırıyo ama ses racingleri kıskandırıyo ;)



ThUnDeRbErK

  • Ziyaretçi
Ynt: 2002 Type R - 2000 WRX
« Yanıtla #51 : Aralık 06, 2006, 07:03:32 ÖS »
Benim acımdan hersey performans degil 8) ben alırken bu arabayı kullanmak ıcın alacagım ve servıs sorunu motor durumunun saglam olması benım işimi sorunsuz gormesi için type-R cok cok onde wrx alırsın almasına onemlı olan ona bakabılecekmısın ? her gun surmek ıcın benzıne paran yetıcekmı ? valla yetecek insanlar vardır tabiki fakat gunde 50-60 km yapan bırısının ocagını sondurur  ;D

proshop-akasay

  • Ziyaretçi
Ynt: 2002 Type R - 2000 WRX
« Yanıtla #52 : Aralık 21, 2006, 01:22:19 ÖS »
walla iki arac ta performans için uretilmiş ancak impreza daha ağır basıyo bende cunku cevremde gorduğum imprezalar hiç yabana atılır cinsten değil asağı bir link bırakcam onu da izlersenız

bu arada geri sayfalarda gozume takılan bazı cumlelere cevap vermek istiyorum ;
arkadaslarımızdan biri kolay kırılıyor demıs impreza lar bunu hangi acıdan demıs merak ettim eğer yuruyen aksandan bahsediyorsa std impreza yı kırmak zor yanı baya caba harcamak lazım kırmak için ama piyasa da kırılan imprezalar motoru yuklu olanlar dır kı onların kırılması da pek doğal bence

bir iki yurume videosu size buyrun seyirle izleyin

http://www.youtube.com/watch?v=OCAbm2-cUUU

http://www.youtube.com/watch?v=HLmGTJORS2c

http://www.youtube.com/watch?v=CyodgNuWVdg

AHM

  • İleti: 174
Ynt: 2002 Type R - 2000 WRX
« Yanıtla #53 : Aralık 21, 2006, 01:41:24 ÖS »
2.5 lerden stock patlayanını gördm ! subaru technical i çalışmamış dersini 2.5 lerde  :olamaz

yassi

  • İleti: 2662
    • TeamHondaTurkey
Ynt: 2002 Type R - 2000 WRX
« Yanıtla #54 : Aralık 21, 2006, 02:24:53 ÖS »
Subaru Sti iyi yüklenmiş...gayet iyi yürüyor... ama ben yinede Type-R diyorum... Çünkü Honda hayat Onda. \:D/ \:D/

erischman

  • Ziyaretçi
Ynt: 2002 Type R - 2000 WRX
« Yanıtla #55 : Aralık 21, 2006, 02:43:25 ÖS »
Motorları çok dayanıklı değil yürüyeni için birşey diyemem.

type-RRR

  • İleti: 660
Ynt: 2002 Type R - 2000 WRX
« Yanıtla #56 : Aralık 21, 2006, 02:49:39 ÖS »
yürüyeni çok sağlam ama blokları zayıf

yassi

  • İleti: 2662
    • TeamHondaTurkey
Ynt: 2002 Type R - 2000 WRX
« Yanıtla #57 : Aralık 21, 2006, 02:58:30 ÖS »
ewet aynen katılıyorum...

yürüyeni çok sağlam ama blokları zayıf

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Ynt: 2002 Type R - 2000 WRX
« Yanıtla #58 : Aralık 21, 2006, 05:17:47 ÖS »
Motorları çok dayanıklı değil yürüyeni için birşey diyemem.

benzin seçiyor..en çok korktuğumda motorun elinde kalması..subaru çok istediim bir araba ama korkutuyor

Onu-R

  • İleti: 3113
Ynt: 2002 Type R - 2000 WRX
« Yanıtla #59 : Aralık 21, 2006, 05:49:39 ÖS »

   Yapılı olanlar Shell 100 oktan alıyor benim bildiğim, standartlarda da 97 minimum olmalı bana kalırsa.. Bp, Opet 97 falan :)

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Ynt: 2002 Type R - 2000 WRX
« Yanıtla #60 : Aralık 21, 2006, 05:53:41 ÖS »
işte sorun o oktan ne kadar doğru?

Onu-R

  • İleti: 3113
Ynt: 2002 Type R - 2000 WRX
« Yanıtla #61 : Aralık 21, 2006, 09:23:31 ÖS »

   Mecburen meecburen şarkısı aklıma geldi birden :)  100 oktan olduğuna inanmaktan başka çare yok gibi gözüküyor malesef abi..

deeperblack

  • Ziyaretçi
Ynt: 2002 Type R - 2000 WRX
« Yanıtla #62 : Aralık 21, 2006, 10:06:41 ÖS »
gözleri kapatıp almak lazım  :P

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Ynt: 2002 Type R - 2000 WRX
« Yanıtla #63 : Aralık 21, 2006, 10:09:31 ÖS »
bu 98 oktanlar falan gelmeden önce imprezalarda makinayı kıran çok olmuş..çok kötü bi durum yaa

aSil

  • İleti: 989
Ynt: 2002 Type R - 2000 WRX
« Yanıtla #64 : Aralık 21, 2006, 10:37:26 ÖS »
"98 oktan" dediğimiz benzinler her firmanın kendi merkez rafinerisinde (Yurt dışında) işlenip çıkıyordu. O sebepten biraz pahalıydı ve dünya standartlarında olmak zorundaydı. Mesela 98 oktan ile 97 oktan arasında fiyat açısından çok fark vardır. Bunun sebebi 97 oktan benzinin Türkiye'ye girdikten sonra rafinelerde işlenerek (inceltilerek, katkı kullanılarak) yapılması (yani Türkiye standartlarında olduğunu gösteriyor bu durum). 100 Oktan ise Shell'in merkez rafinelerinde işlenip dünyaya da ordan yayılan bir benzin. O yüzden de hatrı sayılır şekilde pahalı. Kimileri 97 oktanın, Türkiye'de 95'den 97'ye çıkarılarak (yani işlenerek) üretilmesini ve bu benzinin kullanılmasını zararlı görüyor. Arabaya zarar verdiğini söylüyor. Çünkü 95 oktan Türkiye'de herhangi bi işlem görmüyor merkezden çıktığı şekilde... Bilmiyorum anlatabildim mi dolambaçlı bi konu biraz :) Karar sizin...

vti18

  • İleti: 639
Ynt: 2002 Type R - 2000 WRX
« Yanıtla #65 : Aralık 21, 2006, 10:55:06 ÖS »
hadi ya ben bilmiyodum boyle oldugunu 97 aliyorum hep almasak mi acaba ???

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Ynt: 2002 Type R - 2000 WRX
« Yanıtla #66 : Aralık 21, 2006, 10:56:23 ÖS »
Bir aracın hangi oktan yakıta ihtiyaç duyduğunu o aracın üreticisi belirler, genellikle daha yüksek devir ve daha yüksek sıkıştırma oranı ile tasarlanan motorlarda daha yüksek oktana ihtiyaç duyuluyor. 98 oktan kurşunsuz benzinin 95 oktan benzine göre en büyük farkı, motorun özellikle yüksek devirlerde çalışması sırasında oluşabilecek vuruntuya karşı direncini artırıyor olması... 98 oktan kurşunsuz benzin kullanan bir araç daha yüksek devirlerde daha sessiz çalışırken, titreşimsiz çalışan bir motorun performansı da buna paralel olarak artıyor.

Onno Usta, 98 oktan benzinin yüksek sıkıştırma oranlarıyla çalışan motorlu spor araçlar ile lüks sınıfa giren bazı otolarda kullanılması gerektiğinin söylemiş, bu mantıkdan yola çıkarak 100 oktanı kullanmaya ve o kadar yüksek paraya o benzini almanın mantıklı olmadığını düşünüyorum..Şahsi fikrim 100 oktan benzinin daha farklı araçlarda verimli olarak çalışacağıdır..

Şimdi bizdeki sorun istasyon bazında bir sorun, yani rafineri bazında bir sorun değil..Hile ile iş yapan istasyon 100 oktanıda bozar 97 oktanıda...Oktan değeri zaten benzinin içerdiği bileşenlerle ayarlanan bir olay, yani rafineri kalitesi yada rafine kalitesi ile ilgili olduğunu düşünmüyorum, kendi araştırmama ve incelememe göre konuşuyorum..Oktan sayısını belirleyen bileşenler var, bu bileşenlerin oranına göre belirleniyor oktan sayısı..




Onu-R

  • İleti: 3113
Ynt: 2002 Type R - 2000 WRX
« Yanıtla #67 : Aralık 21, 2006, 11:00:06 ÖS »

   Asil, Altıner abi, bilgiler için teşekkürler..


Şahsi fikrim 100 oktan benzinin daha farklı araçlarda verimli olarak çalışacağıdır..

   Yani 400+ hp veya benzeri şekilde yüklü bir STI da 100 oktan tercih etmez misin abi?

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Ynt: 2002 Type R - 2000 WRX
« Yanıtla #68 : Aralık 21, 2006, 11:04:58 ÖS »

   Asil, Altıner abi, bilgiler için teşekkürler..


Şahsi fikrim 100 oktan benzinin daha farklı araçlarda verimli olarak çalışacağıdır..

   Yani 400+ hp veya benzeri şekilde yüklü bir STI da 100 oktan tercih etmez misin abi?


Onurum tam üstüne bastın..bende böyle düşünüyorum..

Onu-R

  • İleti: 3113
Ynt: 2002 Type R - 2000 WRX
« Yanıtla #69 : Aralık 21, 2006, 11:07:09 ÖS »

   E ne yapıcaksın o zaman, 95 mi abi, yanarız valla :)

karasovalye

  • İleti: 476
Ynt: 2002 Type R - 2000 WRX
« Yanıtla #70 : Aralık 22, 2006, 01:57:49 ÖÖ »
bende bir ara 5.vites diye bir proğramda izlemiştim bp-shell tam hatırlamıyorum bir marka daha yüksek oktanlı benzinle, normal oktanlı diye satılan benzinleri arabaların depolarını tek tek boşaltıp doldurup dinomemetrede denediler önce normal bir arabda denediler aynı beygir çıktı düşük yüksek oktan farketmedi,
ikinci araba golf gti da adam üstüne basa basa golf ün kılavuzunda aracın yüksek oktanlı benzin kullanıldığında daha performanslı, daha yüksek beygirli çıkıcak yazıldığını,i iki farklı benzinle iki kez çıkardılar, yüksek oktanlı satılan benzinin arabada artısı sadece 2bg çıktı, imprezada tam net hatırlamıyorum ama 10 lu bir rakam fazla bg çıktı benzin farkından en azından bir fikir olsun, yalnız impreza wrx mi sti mıydı net hatırlıyamıyorum ama büyük ihtimal sti ydi

erischman

  • Ziyaretçi
Ynt: 2002 Type R - 2000 WRX
« Yanıtla #71 : Aralık 22, 2006, 08:59:35 ÖÖ »
Abicim bir kere YAPILI araba ne demek???
Boşverin imprezayı 1 yıllık bakım giderleri ile Type R yüklenir çıtır çıtır.  :d

Onu-R

  • İleti: 3113
Ynt: 2002 Type R - 2000 WRX
« Yanıtla #72 : Aralık 22, 2006, 03:57:12 ÖS »
   Yapılı olanlar Shell 100 oktan alıyor benim bildiğim, standartlarda da 97 minimum olmalı bana kalırsa.. Bp, Opet 97 falan :)

Abicim bir kere YAPILI araba ne demek???
Boşverin imprezayı 1 yıllık bakım giderleri ile Type R yüklenir çıtır çıtır.  :d


   Abi yapılı derken şunu kastetmiştim; sağlam motor modifiyesi görmüş, standart olanlara boy boy fark atan anlamında yani.. Herkes anlamıştır eminim.. Modifiye alemindeki argo kelimelerden biri bu da.. Aracı doldurmak, yüklemek, aracın iyi yürümesi, ayırmak ve benzeri bir sürü kelime kullanıyoruz zaten, uzun uzun anlatmaktansa yapılı demeyi tercih etmişim orada..

   İkinci cümleye kesinlikle katılıyorum, masraf üstüne masraf yerine temiz temiz gitmek daha mantıklı..

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Ynt: 2002 Type R - 2000 WRX
« Yanıtla #73 : Aralık 22, 2006, 05:03:55 ÖS »

   E ne yapıcaksın o zaman, 95 mi abi, yanarız valla :)


ben 97 yada 98 alıorum zaten..95 ile arasındaki farkı test ettim (kullanarak), ..

aSil

  • İleti: 989
Ynt: 2002 Type R - 2000 WRX
« Yanıtla #74 : Aralık 22, 2006, 05:22:52 ÖS »
Bir benzinin gerçekten 98 oktan olarak Merkez rafineden yerel rafinelere dağılması farklı, Yerel rafinelerde 95 oktanı işlemle 97 oktana çıkarmak farklı bir durumdur. İkisinin kalitesinin kesinlikle bir olmayacağını düşünüyorum. 98 ve 100 "OK". Ama 97'ye "OK" diyemiyorum. Ben de 97'cilerdendim fakat bu olayı petrolcü bi arkadaşımdan öğrenince ve bir kaç servisten de 97 hakkındaki usta yorumları dinleyince fikrim değişti.
« Son Düzenleme: Aralık 22, 2006, 05:27:54 ÖS Gönderen: asi-L »