Bir aracın hangi oktan yakıta ihtiyaç duyduğunu o aracın üreticisi belirler, genellikle daha yüksek devir ve daha yüksek sıkıştırma oranı ile tasarlanan motorlarda daha yüksek oktana ihtiyaç duyuluyor. 98 oktan kurşunsuz benzinin 95 oktan benzine göre en büyük farkı, motorun özellikle yüksek devirlerde çalışması sırasında oluşabilecek vuruntuya karşı direncini artırıyor olması... 98 oktan kurşunsuz benzin kullanan bir araç daha yüksek devirlerde daha sessiz çalışırken, titreşimsiz çalışan bir motorun performansı da buna paralel olarak artıyor.
Onno Usta, 98 oktan benzinin yüksek sıkıştırma oranlarıyla çalışan motorlu spor araçlar ile lüks sınıfa giren bazı otolarda kullanılması gerektiğinin söylemiş, bu mantıkdan yola çıkarak 100 oktanı kullanmaya ve o kadar yüksek paraya o benzini almanın mantıklı olmadığını düşünüyorum..Şahsi fikrim 100 oktan benzinin daha farklı araçlarda verimli olarak çalışacağıdır..
Şimdi bizdeki sorun istasyon bazında bir sorun, yani rafineri bazında bir sorun değil..Hile ile iş yapan istasyon 100 oktanıda bozar 97 oktanıda...Oktan değeri zaten benzinin içerdiği bileşenlerle ayarlanan bir olay, yani rafineri kalitesi yada rafine kalitesi ile ilgili olduğunu düşünmüyorum, kendi araştırmama ve incelememe göre konuşuyorum..Oktan sayısını belirleyen bileşenler var, bu bileşenlerin oranına göre belirleniyor oktan sayısı..