Gönderen Konu: civic beygir gücü  (Okunma sayısı 24354 defa)

silvervtec2

  • İleti: 98
Ynt: civic beygir gücü
« Yanıtla #50 : Temmuz 24, 2009, 10:37:00 ÖÖ »
88 kw =120hp aracın kw guc bırımıdır bg nasıl bır guc bırımıyse motorlardada kac kw muhabbetı olur ya
odur



mali

  • İleti: 8034
Ynt: civic beygir gücü
« Yanıtla #51 : Temmuz 26, 2009, 03:25:42 ÖÖ »
Arkadaşlar genelde ruhsata yanlış yazıyor Benim ruhsatta 110 kw yazıyor araba 1999 16 ies

canguder

  • İleti: 3873
Ynt: civic beygir gücü
« Yanıtla #52 : Temmuz 26, 2009, 07:48:26 ÖÖ »
o zaman sizin araç 150 hp :)

777

  • İleti: 282
Ynt: civic beygir gücü
« Yanıtla #53 : Temmuz 27, 2009, 10:35:31 ÖÖ »
hp degildir o kw dır
90 hp yazsa 1.4 dicem
senin araç ne 1.4 mü 1.6 mı ?

1.6

by_BuRoCk

  • İleti: 541
Ynt: civic beygir gücü
« Yanıtla #54 : Temmuz 27, 2009, 08:24:26 ÖS »
o zaman hp degil kw dır o

mali

  • İleti: 8034
Ynt: civic beygir gücü
« Yanıtla #55 : Temmuz 30, 2009, 03:15:41 ÖÖ »
Keşke 150 hp olsa
ama yanlış yazıyolar maalesef

KAYAM

  • İleti: 167
Ynt: civic beygir gücü
« Yanıtla #56 : Temmuz 30, 2009, 07:34:23 ÖÖ »
"ama şunu söleyim
aracını dyno yaparsan 120 hp alamazsın bunuda unutma "

Merhaba by_BuRoCk  kardeşim bu "dyno" ne oluyor?

777

  • İleti: 282
Ynt: civic beygir gücü
« Yanıtla #57 : Temmuz 30, 2009, 10:14:50 ÖÖ »
guc olcum oluyor
"ama şunu söleyim
aracını dyno yaparsan 120 hp alamazsın bunuda unutma "

Merhaba by_BuRoCk  kardeşim bu "dyno" ne oluyor?

garabatak

  • İleti: 422
Ynt: civic beygir gücü
« Yanıtla #58 : Ağustos 11, 2009, 12:59:51 ÖS »
benim eski ruhsatta 120 beygir yazıyodu ruhsatı yenilediğimde 88kw yazdılar

34GB4525

  • İleti: 1057
Ynt: civic beygir gücü
« Yanıtla #59 : Ağustos 11, 2009, 07:30:33 ÖS »
"ama şunu söleyim
aracını dyno yaparsan 120 hp alamazsın bunuda unutma "

Merhaba by_BuRoCk  kardeşim bu "dyno" ne oluyor?
Dyno aracın beygir gücünü ölçen bir alet ;)

Örnek verirsek mesala 1.6 160 bg bi vti aldın ve ona motor modifiyesi yaptın, aracı güçlendirdin peki aracın kaç bg oldu??? hemen aracını dyno'ya çıkartıp öğreniyorsun ;) youtube ye dyno yaz bak videolara nasıl bi alet olduğuna... ;)

by_BuRoCk

  • İleti: 541
Ynt: civic beygir gücü
« Yanıtla #60 : Ağustos 13, 2009, 07:03:24 ÖÖ »
arkadaşlar gerekli açıklamayı yapmış bende sana extra tam detaylı anlatım paylaşayım

Alıntı
Dinamometre, döner bir makinenin çıkış kuvvetini ölçmede kullanılan aygıttır.

Dinamometre (yada kuvvetölçer) en çok, bir elektrik motorunun ya da bir otomobil motorunun beygir gücünü ölçmede kullanılır. Döner parçaya uygulanan burma kuvveti (moment) ile açısal hızın çarpımı, kuvveti verir. Kuvvet ölçen dinamometrelerden en yaygın kullanılanı, esnek bir metal halkadan oluşur. Bu halkayı sıkıştıracak biçimde bir kuvvet yüklendiğinde halka burulur ve burulma miktarına göre kuvvet ölçülür. Cismin uyguladığı kuvvet ne kadar büyükse yay o kadar gerilir. Dinamometrede ölçülen değerler, Newton birimiyle (N) gösterilir.

Dinamometreler metallerin esneklik özelliğinden yararlanılarak yapılmıştır. İç içe geçmiş iki borudan oluşur. İçteki boruda yay asılıdır. İçteki borunun üzeri eşit olarak bölmelendirilmiştir. Cisim içteki borunun ucundaki çengele takılır. Yer cismi ne kadar kendine doğru çekebilirse o cismin ağırlığı o kadardır.

Dinamometre (yada kuvvetölçer) bir otomobil motorunun beygir gücünü ölçmede kullanılır. Döner parçaya uygulanan burma kuvveti (moment) ile açısal hızın çarpımı, kuvveti verir.

Dinamometrede ölçüm nasıl yapılır?
1- Araç dinamometreye alınır
2- Araç en az 3 noktadan çapraz olarak zincir ile sabitlenir. Boşluklar alınır.
3- Tahrik tekerleklerinin lastik basınçları eşitlenir...
4- Araçın teknik bilgileri bilgisayara girilir.
5- Fanlar uygun yerlere yerleştirilir ve devreye alınır.
6- Motor çalıştırılır ve Dyno operatörü aracın içine biner.
7- Öncelikle, aracın şanzıman oranları bilgisayar tarafından hesaplanır.
8- Güç ölçümü ve hemen ardından inertia testine geçilir.
9- Ölçüm sonucunun grafikli çıktısı alınır.

Dinamometre gerçekten gerekli midir?
Tuning işinin tabiatı gereği, amaç mevcut bir motordan daha yüksek tork ve güç elde etmektir. Uygulamalar yapılmadan önce, elde edilecek güç yaklaşık olarak tahmin edilmektedir. Ancak, Tuning gibi hassas ayarlar gerektiren bir iş dalında “tahmin” kavramına yer yoktur. Dinamometre sayesinde, tork ve güç eğrisindeki en hassas değişiklikler (1 Nm veya 1 hp) dahi saptanabilmektedir…

Dinanometre ölçümü hangi viteste yapılır?
Dinamometre ölçümü genelde 4. Viteste yapılır. Daha küçük viteslerde yapılan ölçümler özellikle yüksek güce sahip araçlarda tamburlarda tutunma problemi yaratacak ve sağlıklı sonuç vermeyecektir. Ayrıca, birim zamanda daha fazla veri elde etmek amacıyla, en ideal ölçüm 4. viteste yapılmaktadır.

Dinamometre ölçümünde Fanların görevi nedir?
Fanların görevi, motorun yük altında soğuması ve de rahat emiş yapabilmesini sağlamaktadır. Fanlar aynı zamanda zararlı egzoz gazlarını ölçümün yapıldığı kapalı ortamın dışına atmaktadır.Turbolu araçlarda ise, yüksek debili fanlar, yukarıda bahsettiklerimize ek olarak turbo sistemindeki intercooler’u araç yolda gidermiş gibi soğutma vazifesini görmektedir.

Dinamometre sihirbazlığı nedir?
Dinamometre sihirbazlığı, bu pahalı cihazı kötü niyyetli şekilde kullanıp tüketiciyi dolandırmaya yönelik bir aktivitedir. Başka bir firma tarafından yapılan modifikasyon işlemlerinden ortaya çıkan gücü düşük gösterme, veya dinamometre sahibi firma tarafından yapılan modifikasyon işlemlerinden elde edilen gücü yüksek gösterme şeklinde ikiye ayrılır.Bu sihirbazlığın kurbanı olmamak için, ölçüm esnasında dikkat etmeniz gereken önemli noktalar:

- Aracın tahrik lastiklerinin havaları
- Tüm teknik verilerin bilgisayara doğru şekilde girilmesi
- Şanzıman oranlarının doğru hesaplanması (eğer vites ve son dişli oranlarınızı bilmiyorsanız, bunu anlamanız pek mümkün değildir – bu hesaplama bu durumda tamamen dyno operatörünün inisyatifine kalmış bir olaydır)
- "inertia" testi sırasında aracın frenine veya el frenine (arkadan itişler için) kesinlikle dokunulmaması, direksiyonun sağa veya sola kastırılmaması
- Hava Filtresinin ölçüm esnasında çıkarılmaması
- Yeterli debide hava akışı olmayan ortamda yapılan ölçümler, özellikle turbo araçlarda yanlış sonuçlar verecektir.

1.6ies_full

  • Ziyaretçi
Ynt: civic beygir gücü
« Yanıtla #61 : Ağustos 14, 2009, 04:06:23 ÖÖ »
120 power speed
88 Kw (ruhsatta da böyle yazıyo kw bg olarak yazıo)
118 bg

bendeki böyle :) hepsi aynı yol  ama power speedle Horse power Farklı şeyler
118 bg düz hesapla söförlük felan vs.. 120 bg olur  ..

integtant_83

  • İleti: 375
Ynt: civic beygir gücü
« Yanıtla #62 : Ağustos 14, 2009, 04:10:40 ÖS »
benım ruhsatımda 80.8 kw yazıyor. yani 80.8 * 1.36 = 109.88 yuvarlak hesap  110 beygir oluyor. 2004 vtec