Gönderen Konu: 2007 A/T City Rolanti Sorunu Bobindenmidir  (Okunma sayısı 20933 defa)

social

  • İleti: 102
Ynt: 2007 A/T City Rolanti Sorunu Bobindenmidir
« Yanıtla #25 : Haziran 25, 2016, 12:27:26 ÖÖ »
Uzundur giremedim konu kapansin diye yazayim.volanti degistirdim,vitesi d ye alirken olan tikirti sesi gecti.Parca 1600tl falandi.Ama rolanti dalgalanmasi ayni sekilde devam ediyor.Bazi cok bilmisler volant dedi ama degilmis bosuna masraf yapmayin.Sanziman diyenlerede inanmayin,2006-2007 lpg li cvt citylerde hemen.hemen hepsinde bu sorun var.Sirketde 7-8 lpg li city denedim hepsinde d konumunda rolanti dalgalanmasi var.



fatiki

  • İleti: 25
Ynt: 2007 A/T City Rolanti Sorunu Bobindenmidir
« Yanıtla #26 : Haziran 25, 2016, 09:28:42 ÖÖ »
Kardeş ben 2008 city vştes d de iken olan rolanti düşmesi vr titremeyi hallettim. Araç hala duruyor mu sendr

social

  • İleti: 102
Ynt: 2007 A/T City Rolanti Sorunu Bobindenmidir
« Yanıtla #27 : Haziran 26, 2016, 09:50:00 ÖÖ »
Evet duruyor nasil hallettiniz acaba

fatiki

  • İleti: 25
Ynt: 2007 A/T City Rolanti Sorunu Bobindenmidir
« Yanıtla #28 : Haziran 26, 2016, 10:03:14 ÖÖ »
Manuel adaptosyonu denediniz mi

yiğit22

  • İleti: 6
Ynt: 2007 A/T City Rolanti Sorunu Bobindenmidir
« Yanıtla #29 : Temmuz 15, 2016, 05:34:36 ÖS »
sayın fatiki kardeşim. Bende de aynı sorun var. Aracım 2008 model otomatik şanzuman city. 2010 yılında zavoli kit taktırdım. O zamandan beri sorun devam ediyor. Lpg ile başka sorunlarda vardı ama lpg kablosu aldım artık ayarımı kendim yapıyorum. Sadece vites d de iken beklerken rolantinin 2000 ile 200 devir arasında gezmesini engelleyemedim. o anda haraket ettiğimde ise araç sanki manuel viteste debriyajdan ayağını aniden kaldırmış gibi vurduruyor. Bu da beni otomatik şanzuman açısından korkutuyor. Bu sene içerisinde arka bobinler, bujiler, boğaz kelebeği, sibop ayarı vb. hepsini yaptırdım ama olmadı. siz sorunu hallettim diye yazmışınız bunu okuyunca biraz heyecanlandım çünkü internette bu sorunu şimdiye kadar çözeni hiç okumadım.
Nasıl çözdüğünüzü biraz ayrıntılı anlatır mısınız. Manuel adaptosyonu denediniz mi yazmışınız. Bu adaptosyon nasıl bişey biz yapabilir miyiz yoksa nerede yaptıracağız.

yiğit22

  • İleti: 6
Ynt: 2007 A/T City Rolanti Sorunu Bobindenmidir
« Yanıtla #30 : Aralık 07, 2021, 10:19:41 ÖS »
İnternette gezinirken 2007 yılındaki delirecek kadar ugraştiğim ve bulamadığim ama şimdi elhamdurillah o sorunu çoktan çözdüğüm rölanti dalgalanmasıni bazi arkadaşlarin sıkıntisının hala devam ettiğıni gördüm.

yiğit22

  • İleti: 6
Ynt: 2007 A/T City Rolanti Sorunu Bobindenmidir
« Yanıtla #31 : Aralık 07, 2021, 10:22:15 ÖS »
Arkadaşlar sorunla uzun zamandan beri uğraşıyorum. O kadar işi uzattım ki arabanın sibop ayarına varana kadar artık kendim yapıyorum.
Aslında bu rutin bir sorun. Çünkü 3 sene önce yabancı sitenin birinde jazz ın servis kitabını buldum. Bizim karşılaştığımız sorun eğer arabada başka ciddi bir sorun yoksa cvt şanzımanın kaliplasyon sorunu.

Servis kitabında şu sebeplerden dolayı bu kaliplasyon arabanın beyninden siliniyor. Hatanın düzelmesi için bunun tekrar yüklenmesi gerekiyor. Ben kitaptaki bu bilginin türkce çevirisini aynen aktarıyorum.

CVT Start Debriyaj Kalibrasyonu Prosedürleri
NOT:
Aşağıdaki öğelerden herhangi biri uygulandığında, PCM'deki debriyaj başlatma kontrolü için geri besleme sinyali belleği temizlenir. PCM, debriyaj başlatma kontrolü için geri besleme sinyalini hafızaya almalıdır.
1. Akü terminal(ler)inin bağlantısını kesme
2. Çizgi altı sigorta/röle kutusundaki No. 20 ECU (15A) sigortasını çıkarma
3. Başlatma debriyajını değiştirdi
4. Kontrol valfi gövdesini değiştirdi
5. Şanzıman komplesini elden geçirdi
6. Şanzıman komplesini değiştirdi
7. Motor komplesini elden geçirdi.

yiğit22

  • İleti: 6
Ynt: 2007 A/T City Rolanti Sorunu Bobindenmidir
« Yanıtla #32 : Aralık 07, 2021, 10:24:09 ÖS »
Bu kaliprasyonu 2 şekilde yapıyoruz.

1. Arac Dururken Yapilacak Kaliprayon

Bunuda yine servis kitabında şu şekilde yapıyor.
(Arkadaşlar önce aracın beyninde arıza kodu olmaması gerekiyor. Arıza kodlarını kontrol edip  arızanın devam edip etmediğini öğrenmek gerekiyor.
Bunlar yapıldıktan sonra beyni sıfirlayin yani resetleyin. Sonra araci çalıştırıp farları açin bu şekilde 10 dk çalışsın. Tabii bunun için arıza tesbit cihazınizin olmasi gerekiyor. Yoksa ustaniz yapacak.)

Bu islemi benzinde yapın
1.Park frenini çekin ve dört tekerleği de güvenli bir şekilde bloke edin.

2.Motoru normal çalışma sıcaklığına kadar ısıtın (radyatör fanı yanar).

3.MIL'in yanmadığından ve [D] göstergesinin yanıp sönmediğinden emin olun.

4.MIL yanarsa veya [D] göstergesi yanıp sönerse, yakıt ve emisyon sistemini veya A/T kontrol sistemini kontrol edin ve kontrol ettikten sonra tekrar kontrol edin.

5.Kontak anahtarını KAPALI konuma getirin.

6. Aracın OBD portunun yanında 2 pin girişli mavi renkli bir port var. Bunu oradaki plastik paneli hafif açarak görebilirsiniz. Bu mavi portu yuvasından çıkarınız. Bunu kisa bir

7.Fren pedalına basın ve kalibrasyonu tamamlayan pedal ünitesine basmaya devam edin.

8.Motoru yüksüz koşullarda çalıştırın, ardından farları açın. Kalibrasyon sırasında farlar açık olmalıdır.

9.Vites kolunu [N] konumuna alın ve [D], , [L] konumuna alın, ardından , [D] ve [N] konumuna geri alın. Vites kolu her konumda durmalıdır. Bu kaydırmayı üç kez tekrarlayın.

10.Vites kolu [N] konumundayken [D] göstergesinin bir dakika boyunca yandığını kontrol edin, ardından gösterge söner.

( [D] göstergesi yanmamak için yanıp sönerse veya [D] göstergesi yanar ve yanık kalırsa (bir dakika sonra sönmezse). Kontağı KAPATIN, 6. adımdaki prosedürleri yeniden başlatın.)

11.[D] konumuna getirin ve [D] göstergesinin 2 dakika boyunca yandığını ve ardından söndüğünü kontrol edin.

( [D] göstergesi yanmamak için yanıp sönerse veya [D] göstergesi yanar ve yanık kalırsa (bir dakika sonra sönmezse). Kontağı KAPATIN, 6. adımdaki prosedürleri yeniden başlatın.)

12.Tamamlanmaya ulaşmak için kontağı KAPALI konuma getirin.

yiğit22

  • İleti: 6
Ynt: 2007 A/T City Rolanti Sorunu Bobindenmidir
« Yanıtla #33 : Aralık 07, 2021, 10:25:17 ÖS »
2. Hareket Halindeki Yapılacak Kaliprasyon

(Bu işlem için dur kalk zorunda olmayacağınız trafiğin kalabalık olmadıği bir yol seçiniz.)
1. Motoru normal çalışma sıcaklığına kadar ısıtın (radyatör fanı yanar).

2.Motoru yüksüz koşullarda çalıştırın, ardından farları açın.

3.[D] konumunda harekete (2000 - 2500 devirde) başlayın ve araç hızı 85 km / saat Ulaşana kadar aracı sürün, ardından ayağınızı gazdan çekin fren pedalına basmadan araç 30 km sürata düşene kadar D viteste devam edin.

Süratınız 30 km düşünce işleminiz tamamdır artık normal sürüşe geçebilirsiniz.

yiğit22

  • İleti: 6
Ynt: 2007 A/T City Rolanti Sorunu Bobindenmidir
« Yanıtla #34 : Aralık 07, 2021, 10:26:32 ÖS »
Arkadaslar özellikle 1. Kaliplasyonu yapamasanız bile mutlaka 2. sini deneyin faydasını göreceksiniz.
Ayrıca daha geniş uygulamalı bilgi istiyorsanız You tube kalında " Torc Destek " ve " Mag Tech " kanallarında bulabilirsiniz.
Ayrıca İstanbul da Koç Arslan Honda özel servisi Ferhat ustadan her türlu bilgiyi tamiratı ve orjinal yedek parcayı uygun fiyata alabilirsiniz. Ben artık intrrnette yedek parça aramıyorum. Tel ile durumu anlatım uygun fiyata kargo ile alıyorum.
Ya da Ankara da Yılmaz Oto Doğan Usta.