2006 daki hibrit 2. elde satılıyor 240K km yapmışı bile var. Güvenilmez diye almayanların çoğu pişman, ancak... O aracın handikapı şu, 1.4 motor araca hafif geliyor. sürekli elektrik motoru ile desteklenmesi gerekiyordu. bu da hız limitlerinizi 70-110 arasında sabitlemenizi gerektiriyordu... Elektrik motorunun şarjı bittiğinde yakıt tüketimi kasa ağır olduğu için nerdeyse 2 ye katlanıyordu... Özellikle uzun yolda, uzun ve dik rampalarda elektrik motorunun şarjı dayanmıyordu. Yani araç tamamen şehir içi 70-100 km hız aralığında az yakmak için tasarlanmış, dur kalk lardaki enerji kaybını geri dönüştürebilecek mantıkta, fren yapıldıkça şarj olan bi sistemdeydi. Sonuç olarak ortalam tüketimde benzinlilere çok yakın değerler gördü. Benim şu an bu aracı düşünmeme sebebim böyle özetlenebilir. Sonuçta şehir içi ayrı, şehir dışı ayrı araç kullanabilecek bir lüksüm yok. Her şartta ekonomi aradığım için seçeneklerim LPG veya dizel... Zaten gelişmeleri takip ettiyseniz, Honda yeni hybridinde 1.5 motor'u çok daha hafif olan CRZ de kullandı... Araç hafif ve motor daha büyük olduğu için, Elektrik motorunun şarj süresi oldukça arttı ve bu da gerçek ekonomiyi getirebildi. Velhasıl 2 kişilik olan CRZ benim için bir seçenek değil. Tek umudum eylülden sonra girecek olan Yeni Kasa Civic'lerde Amerikadaki CNG versiyonun Tükiye'de LPG versiyon olarak satılması ve garanti süresinin değişmemesi üzerine... Bu olmazsa Dizele mahkum gibiyim...