Gönderen Konu: Honda Civic HB 2009 Amortisör inceleme  (Okunma sayısı 10321 defa)

fenomen1911

  • İleti: 34
Honda Civic HB 2009 Amortisör inceleme
« : Ocak 03, 2014, 10:38:08 ÖS »
Arkadaşlar merhaba; yaklaşık 5 ay süren arayışlarım sonucu hiç aklıma gelmeyecek bir araba aldım. Honda Civic 1.8 Sport I-VTEC 2009 tam otomatik şanzıman. araç genel olarak mükemmel diyebilirim. almadan önce okuduğum; çoğu 1.6 benzinli otomatik arabalardan az yakıyor muhabbeti meğer doğruymuş. aracı eko modda kullanırsanız müthiş az yakıyor. fakat bastığınız zamanda 141 beygirlik gücü ile sizi koltuğa gömüyor. aracı bursa dan aldım, istanbul a gelirken arkamdan teciz sellektörü yapan audi a6'nın eline baya bir verdim. Orada farkettim ki şu hondacı arkadaşların VTEC motor sevdasının neden bu kadar tutkulu olduğunu audi ile kapışltığım esnada aracım vtecleri açınca fark ettim. Audi nin içinden arkamdan öylece baka kalan adamın yüz ifadesini hiç unutmucam.

geçen ümraniye kavacık E80 otobanında 70 km ile giderken anneme kızıp gaza sonuna kadar basınca 4-5 sn de 149 u gördüm. Gerçekten honda sevdası bambaşka imiş. Sonradan öğrendim ki HB modellerinin sadece %10'u tam otomatik şanzıman ile üretilmiş. Diğerleri triptonikmiş fakat triptonikler çok çabuk baskı balata yiyor ve vites geçişlerini hissettiriyormuş. Merak ettim kullandım yalan olmasın vites geçişlerini hissetmedim ama tam otomatik HB'ime göre kalite biraz aşağıda. Tam otomatik HB modellerinde sedanlarda kullanılan şanzımanın bir üst sınıfı kullanılmış. Dolayısıyla araç sedan hafif olduğu için 1.8 140Hp lik gücü ile çok rahat kendini kaldırdığı için sedanlardan ve diğer 1.6 benzinli otomatiklerden çok daha az yakıyor. Ablam Cruze 1.6 CCTW otomatik vites ile 50 tl ye bir gün gezerken ben 3-4 gün geziyorum ve daha çok yol yapıyorum.

Gelelim eksisine;
çukurları ciddi manada hissetiriyor. Süspansiyonlarına baktırdım gayet sağlam dediler. fakat japon arabalarında genelde böyle olur. çukurları hissedersiniz dediler. keza mazda 3 sürmüştüm oda gerçekten hissettiyordu. honda ve mazda konsepti araçlar genelde japonların sessiz asfaltlı ve çukursuz yolları için üretildiğinden bizim TR yollarında araçlar lambur lumbur ediyor. Toyota, honda ve mazdaya nazaran daha konforlu. çünkü adamlar gelen şikayetlerden dolayı TR yollarının 2008 de yüzey haritasını çıkarmış  ve o tarihten sonra buraya ihraç edilecek araçlara daha iyi süspansiyonlar takmaya başlamışlar.

Sorum şudurki arkadaşlar, bana süspansiyonlarında bişey yok diyen servis aynı zamanda sen bunu işi bilen bir adama götür belki bizim göremediğimiz birşey vardır süspasnyonlarında dediler. ona istinaden bende buraya yazaym dedim. aynı araçtan olan arakdaşlarda benım gibi konfor sorunları yaşıyor mu ? çukur sesleri Küt diye vurmasada kendini hissettiyor mu, benim süspansiyolarda vurma yok ama çukurları hissediyorum. bu durum helezyon yaylarından olabilir, yıpranmış veya durdukça işlevini kaybetmiş olabilir diyenlerde var. keza bende bir araç vardı helzeyon yayı kırılmıştı yayı değiştirdim araba sadece 1 helezyon yayı değiştiğini bana ciddi manada hissettirmişti. helezyonu değiştirdiğim lastik çukura girince nerdeyse çukuru hiç hissettirmiyordu.

gelelim konunun ana fikrine
soru 1 - bu araçlardan kullanan arkadaşlar da benimle aynı fikirde mi, araç biraz çukurları hissettiyormu yoksa problem benım araçtamı
soru 2 - diyelim ki benim araçta problem var, ne yapmalıyım sadece helezyon yaylarını mı değiştirsem yoksa komple süspansiyon ve helezyon mu alsam
soru 3 - diyelim ki bu araçlar böyle, fakat ben böyle sürmek istemiyorum arkadaş. bu derecede mükemmel aracın eksik olan konforunu ne yapar eder veririm ben bu araca, araştırdım monreo reflex hem yağlı hemde gazlı bir amortisörmüş, herkes çok memnun, tavsiye eder misiniz, birde KYB var ama bu japon malıymış. japonlar pürüzsüz yola sahip olduğu için amortisör teknolojisine ne denli önem verdiğini bilmiyorum. yorumları ve fikirleri siz değerli ve tecrübeli arkadaşlardan bu bendeniz yeni hondalı çegirgeye sunmanızı diliyorum.
« Son Düzenleme: Ocak 03, 2014, 10:40:25 ÖS Gönderen: fenomen1911 »



bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: Honda Civic HB 2009 Amortisör inceleme
« Yanıtla #1 : Ocak 03, 2014, 10:57:27 ÖS »
harbi 50 lirayla 1 günmü yapıyor ? bende rahat 3-4 gün çıkarıyorum

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: Honda Civic HB 2009 Amortisör inceleme
« Yanıtla #2 : Ocak 03, 2014, 10:58:48 ÖS »
süspansiyonlar vuruyor hocam. bizde arka daha hissettiriyor. hb lerin süspansiyonları bizimkinden sert onlar daha çok vurur. ama honda kalitesini göz önüne alınca süspansiyonda vursun ya boşver :D

fenomen1911

  • İleti: 34
Ynt: Honda Civic HB 2009 Amortisör inceleme
« Yanıtla #3 : Ocak 03, 2014, 11:02:40 ÖS »
süspansiyonlar vuruyor hocam. bizde arka daha hissettiriyor. hb lerin süspansiyonları bizimkinden sert onlar daha çok vurur. ama honda kalitesini göz önüne alınca süspansiyonda vursun ya boşver :D
valla 1 günü zor çıkarıyor. Çevrenizde Cruze otomatik vites alıcak varsa aldırmayın milli servete zarar. ki ablamın aracı yeni modellerinden 124HP olanı.

Doğru diyorsun her güzelin bir kusuru olurmuş ama bu kusuru gidersek mükemmel olur diye düşünüyorum :)

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: Honda Civic HB 2009 Amortisör inceleme
« Yanıtla #4 : Ocak 03, 2014, 11:05:46 ÖS »
süspansiyonlar vuruyor hocam. bizde arka daha hissettiriyor. hb lerin süspansiyonları bizimkinden sert onlar daha çok vurur. ama honda kalitesini göz önüne alınca süspansiyonda vursun ya boşver :D
valla 1 günü zor çıkarıyor. Çevrenizde Cruze otomatik vites alıcak varsa aldırmayın milli servete zarar. ki ablamın aracı yeni modellerinden 124HP olanı.

Doğru diyorsun her güzelin bir kusuru olurmuş ama bu kusuru gidersek mükemmel olur diye düşünüyorum :)

bu kusur mu ? şimdi rahatsız edici bir etmen. ama şöyle birşey söyliyim 190 km\sa ile direksiyonu kırınca yolu tutturacak bir teknoloji. sizin süspansiyonlar daha sert belki bizimkilerden daha iyi yol tutar. ( aman denemeyin ha araba farkı olabilir :D ) başıma geldiğinden söylüyorum oç nin teki önüme kırdı 3 şerit saptım kontrol bendeydi. maşallahı var yani tutuşta. bizim sedanların arka süspansiyon çift salıncak toyota avensiste kullanıyor. ama çok çökmesi ( 3 kişi oturunca ve uzun yol bagajda) ve vurması kesinlikle can sıkıcı. ya diyomya boşverinnn ruhu yeter.

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: Honda Civic HB 2009 Amortisör inceleme
« Yanıtla #5 : Ocak 03, 2014, 11:06:27 ÖS »
1 günü zor çıkarıyorsa bende 1 günü çıkartmam sahibindene koyardım ben olsam. zaten lpg falanda olmuyo. hoş chevrolet çekilicekmiş zaten avrupa pazarından.

fenomen1911

  • İleti: 34
Ynt: Honda Civic HB 2009 Amortisör inceleme
« Yanıtla #6 : Ocak 03, 2014, 11:21:04 ÖS »
süspansiyonlar vuruyor hocam. bizde arka daha hissettiriyor. hb lerin süspansiyonları bizimkinden sert onlar daha çok vurur. ama honda kalitesini göz önüne alınca süspansiyonda vursun ya boşver :D
valla 1 günü zor çıkarıyor. Çevrenizde Cruze otomatik vites alıcak varsa aldırmayın milli servete zarar. ki ablamın aracı yeni modellerinden 124HP olanı.

Doğru diyorsun her güzelin bir kusuru olurmuş ama bu kusuru gidersek mükemmel olur diye düşünüyorum :)

bu kusur mu ? şimdi rahatsız edici bir etmen. ama şöyle birşey söyliyim 190 km\sa ile direksiyonu kırınca yolu tutturacak bir teknoloji. sizin süspansiyonlar daha sert belki bizimkilerden daha iyi yol tutar. ( aman denemeyin ha araba farkı olabilir :D ) başıma geldiğinden söylüyorum oç nin teki önüme kırdı 3 şerit saptım kontrol bendeydi. maşallahı var yani tutuşta. bizim sedanların arka süspansiyon çift salıncak toyota avensiste kullanıyor. ama çok çökmesi ( 3 kişi oturunca ve uzun yol bagajda) ve vurması kesinlikle can sıkıcı. ya diyomya boşverinnn ruhu yeter.

yol tutuşu arabanın mükemmel gerçekten. alçak ve tombul bir araba virajlara daha iyi yatıyor. valla geçen BMW 320D nin cesaret edemediği hızda girdim viraja ve aynı şeridimde çıktım virajdan sonradan baktım BMW de benden cesaret aldı oda basıyor gaza "lan honda döndüyse bende dönerim o hızda" diyip heralde... :) Zaten senin dediğini süspansiyon satan bir şahışda söyledi. eğerki konfor arıyorsan performansdan ödün verceksin dedi, bunların amartisörleri biraz vurur ama virajdada çok iş görür dedi. lakin ben çok hız yapan biri değilim, hız tutkumda yok. İstanbul yollarıda malum 60 lı teyzelerin selülütlü bacakları gibi girintili çıkıntılı. acıyorum arabaya valla böyle giderse vidalı gevşicek. arabayı daha çok sevdikçe belediye başkanlarına daha çok küfür eder oldum...

bilalsahin

  • Bilal Şahin
  • İleti: 973
Ynt: Honda Civic HB 2009 Amortisör inceleme
« Yanıtla #7 : Ocak 04, 2014, 05:41:35 ÖS »
Dostum aynı aracın manuel vites olanını kullanıyorum ve ne yazıkki aynı durum bende de söz konusu!
Bu durumun nedenlerinden öncelikli olanı aracın süspansiyon sistemi çok sert ve lastiklerin yanak seviyesinin ince oluşu. Bu da yol tutuş avantajı getirirken konforu da o oranda bozuyor!
Yapılabilecek şeye gelecek olursak kapı içinde yazan konfor lastik ebadı 205/55/16 takılabilir ve helezon yaylar değiştirilerek biraz daha konfora yönelik yay takılabilir!
Benim şahsi kanaatim ise bu işlemlere gerek olmadığıdır!
Çünkü araç standart kullanımdan ziyade biraz daha performans araçtır.
Yani kullanırken bunu göz önünde bulundurmak gerekir!
Ayrıca yeni konu açmak yerine aşağıdaki konuya yazsaydınız daha fazla civic HB kullanıcısı arkadaş görür ve ilgilenebilirdi.
Konuya da bekleriz! Malum bizim aracın konusu cansız geçiyor bu sitede ve toplamaya uğraşıyoruz açıkçası ;)

http://www.teamhondaturkey.com/forum/type_r_civic_integra_dcepfk/ynt_fk2_r18_kullanicilari_nerde-t63403.0.html;msg1018080#msg1018080

fenomen1911

  • İleti: 34
Ynt: Honda Civic HB 2009 Amortisör inceleme
« Yanıtla #8 : Ocak 05, 2014, 05:46:07 ÖS »
Dostum aynı aracın manuel vites olanını kullanıyorum ve ne yazıkki aynı durum bende de söz konusu!
Bu durumun nedenlerinden öncelikli olanı aracın süspansiyon sistemi çok sert ve lastiklerin yanak seviyesinin ince oluşu. Bu da yol tutuş avantajı getirirken konforu da o oranda bozuyor!
Yapılabilecek şeye gelecek olursak kapı içinde yazan konfor lastik ebadı 205/55/16 takılabilir ve helezon yaylar değiştirilerek biraz daha konfora yönelik yay takılabilir!
Benim şahsi kanaatim ise bu işlemlere gerek olmadığıdır!
Çünkü araç standart kullanımdan ziyade biraz daha performans araçtır.
Yani kullanırken bunu göz önünde bulundurmak gerekir!
Ayrıca yeni konu açmak yerine aşağıdaki konuya yazsaydınız daha fazla civic HB kullanıcısı arkadaş görür ve ilgilenebilirdi.
Konuya da bekleriz! Malum bizim aracın konusu cansız geçiyor bu sitede ve toplamaya uğraşıyoruz açıkçası ;)

http://www.teamhondaturkey.com/forum/type_r_civic_integra_dcepfk/ynt_fk2_r18_kullanicilari_nerde-t63403.0.html;msg1018080#msg1018080

dostum bu fd 6 ve fk18 falan olayi nedir. bu kodlarin acilimi nedir neyi ifade eder ? mesela civic sedanlara fd6 demisler hb lere fk18, bunuda sen yazdiktan sonra inceleyince fark ettim. nedir bu kodlamalar ?

BiTEC

  • İleti: 530
Ynt: Honda Civic HB 2009 Amortisör inceleme
« Yanıtla #9 : Ocak 05, 2014, 07:48:47 ÖS »
kasa motor kodları...motor seçeneklerine göre kodlar değişiyor..
mesela 2001-2006 civic sedan 1.6 = es7
2007-2012 civic sedan 1.6 = fd6
2013-... civic 1.6 sedan = fb7
2006-2012 civic 1.8 hb = fk2    örnek olabilir biraz...

bilalsahin

  • Bilal Şahin
  • İleti: 973
Ynt: Honda Civic HB 2009 Amortisör inceleme
« Yanıtla #10 : Ocak 05, 2014, 10:36:16 ÖS »
@Bitec arkadaş cevabı vermiş zaten...

fenomen1911

  • İleti: 34
Ynt: Honda Civic HB 2009 Amortisör inceleme
« Yanıtla #11 : Ocak 08, 2014, 08:01:40 ÖÖ »
kasa motor kodları...motor seçeneklerine göre kodlar değişiyor..
mesela 2001-2006 civic sedan 1.6 = es7
2007-2012 civic sedan 1.6 = fd6
2013-... civic 1.6 sedan = fb7
2006-2012 civic 1.8 hb = fk2    örnek olabilir biraz...


eyvallah kardeşim...

cagatay54

  • İleti: 1229
Ynt: Honda Civic HB 2009 Amortisör inceleme
« Yanıtla #12 : Ocak 08, 2014, 08:20:58 ÖÖ »
hondalarda genelde o sıkıcılık var tabi bu araçların sorunsuz olduğu çok iyi olduğu gerçeğini değiştirmez.ben fd6 kullnıorum bilen bilir arabamla yatar arabamla kalkarım çok isteyen oldu yüksek fiyat verende oldu ama kıyıpta veremedim.eğer bir gün aracımı satarsam 1.8 hb alırım veya yine fd6 1.8 sedan.ama aracıma kıyıpta verebilirsem tabi :)

BiTEC

  • İleti: 530
Ynt: Honda Civic HB 2009 Amortisör inceleme
« Yanıtla #13 : Ocak 09, 2014, 08:01:15 ÖS »
est. yardımcı olabildiysem az da olsa ne mutlu bana...

Mr_Sandman

  • İleti: 56
Ynt: Honda Civic HB 2009 Amortisör inceleme
« Yanıtla #14 : Ocak 10, 2014, 12:33:35 ÖS »
205/55/16 Conti Premium Contact 5 lastik kullanmama rağmen aynı durum bendede mevcut. Kıbrısın yolları malesef Türkiyenin yollarından bile kötü durumda ve aracımda beni rahatsız eden tek konu bu. Süspansiyonları değiştirmeyi bende düşündüm ama sonradan takılan amortisörlerin hepsi performans için ya da araç alçaltma için. Konfor arttıran amortisör bulamadım varsa banada söyleyin bende takıcam.

fenomen1911

  • İleti: 34
Ynt: Honda Civic HB 2009 Amortisör inceleme
« Yanıtla #15 : Ocak 10, 2014, 01:59:54 ÖS »
205/55/16 Conti Premium Contact 5 lastik kullanmama rağmen aynı durum bendede mevcut. Kıbrısın yolları malesef Türkiyenin yollarından bile kötü durumda ve aracımda beni rahatsız eden tek konu bu. Süspansiyonları değiştirmeyi bende düşündüm ama sonradan takılan amortisörlerin hepsi performans için ya da araç alçaltma için. Konfor arttıran amortisör bulamadım varsa banada söyleyin bende takıcam.

dostum monreo reflex varmış, hem yağlı hemde gazlı amatisör. Bu süspansiyonu spor değil; konfor helezyonlar ile birlikte takıldığında ciddi manada konfor yapıyormuş. keza bir arkadaşımın arkadaşı yapmış ve yine arkadaşımın demesine göre 2005 model vtec de mercedes konforu var diyor. banada bu kombineyi tavsiye eden yapan arkadaş. keza bu adamlar modifiye hastası. Gidip arabasına binicem konforu test edicem izlenimimi yazarım burdan kendi aracıma takdırdığım takdirde yine detayları yazarım. performansa gelince sokak arasında zaten basmıyorum. tem de veya e5 dede 60 derecelik virajlar olmadığına göre problem yok bence.

fenomen1911

  • İleti: 34
Ynt: Honda Civic HB 2009 Amortisör inceleme
« Yanıtla #16 : Ocak 10, 2014, 02:02:06 ÖS »
hondalarda genelde o sıkıcılık var tabi bu araçların sorunsuz olduğu çok iyi olduğu gerçeğini değiştirmez.ben fd6 kullnıorum bilen bilir arabamla yatar arabamla kalkarım çok isteyen oldu yüksek fiyat verende oldu ama kıyıpta veremedim.eğer bir gün aracımı satarsam 1.8 hb alırım veya yine fd6 1.8 sedan.ama aracıma kıyıpta verebilirsem tabi :)
dostum ben sedan da sürdüm ama HB gerçekten konsoluda farklı sürüşüde koltuğun seni sarışıda, benım HB çok daha hoşuma gitti seçimin düşüncen güzel :)
« Son Düzenleme: Ocak 10, 2014, 02:02:40 ÖS Gönderen: fenomen1911 »

fenomen1911

  • İleti: 34
Ynt: Honda Civic HB 2009 Amortisör inceleme
« Yanıtla #17 : Ocak 10, 2014, 02:05:10 ÖS »
est. yardımcı olabildiysem az da olsa ne mutlu bana...

sana şöyle söylim; Honda Civic HB paspas diye arattığımda hep eski kasalara ait paspaslar buldum. 3 haftadır bir paspas bulamadım. sordum kimsedede yok. sen bu bilgiyi verdikten sonra "dur bi lan" dedim yazdım google ye "honda fk2 paspas" diye abovvvvv şeç beğen al :)
fazlasıyla yardımcı oldun yani sağol ;)
« Son Düzenleme: Ocak 10, 2014, 02:05:34 ÖS Gönderen: fenomen1911 »

fly_engineer

  • İleti: 47
Ynt: Honda Civic HB 2009 Amortisör inceleme
« Yanıtla #18 : Ocak 10, 2014, 02:24:43 ÖS »
aynı durumdam ben de şikayetçiyim, 225-45-17 yerine 205-50-17'ye geçerek biraz daha konfor bulmayı umuyorum..

fenomen1911

  • İleti: 34
Ynt: Honda Civic HB 2009 Amortisör inceleme
« Yanıtla #19 : Ocak 14, 2014, 09:50:57 ÖÖ »
aynı durumdam ben de şikayetçiyim, 225-45-17 yerine 205-50-17'ye geçerek biraz daha konfor bulmayı umuyorum..
bu değişiklik ne kadar fark ediyor veya ettiriyor ?

bilalsahin

  • Bilal Şahin
  • İleti: 973
Ynt: Honda Civic HB 2009 Amortisör inceleme
« Yanıtla #20 : Ocak 14, 2014, 12:11:48 ÖS »
Bence ciddi bir değişim bekleme zira çok fark olmayacaktır küçük yanak değişimi ile...
Hatta sırt değerini de düşürdüğün için yol tutuşun bile azalabilir!

fly_engineer

  • İleti: 47
Ynt: Honda Civic HB 2009 Amortisör inceleme
« Yanıtla #21 : Ocak 14, 2014, 12:22:01 ÖS »
aynı durumdam ben de şikayetçiyim, 225-45-17 yerine 205-50-17'ye geçerek biraz daha konfor bulmayı umuyorum..
bu değişiklik ne kadar fark ediyor veya ettiriyor ?

henüz proje halinde uygulayan duymadım, uygulayınca izlenimlerimi yazarım.

alperd

  • alperd
  • İleti: 978
Ynt: Honda Civic HB 2009 Amortisör inceleme
« Yanıtla #22 : Ocak 14, 2014, 12:25:23 ÖS »
225x45/1000= 10,125 cm
205x50/1000= 10,250 cm

Yani sadece "1,25 mm" fark olur ki hiçbir şey değişmez...

fly_engineer

  • İleti: 47
Ynt: Honda Civic HB 2009 Amortisör inceleme
« Yanıtla #23 : Ocak 14, 2014, 12:30:32 ÖS »
225x45/1000= 10,125 cm
205x50/1000= 10,250 cm

Yani sadece "1,25 mm" fark olur ki hiçbir şey değişmez...

sadece yanak genişliği olarak düşünmeyin, lastik yapısı da değişiyor...

alperd

  • alperd
  • İleti: 978
Ynt: Honda Civic HB 2009 Amortisör inceleme
« Yanıtla #24 : Ocak 14, 2014, 12:35:14 ÖS »
225x45/1000= 10,125 cm
205x50/1000= 10,250 cm

Yani sadece "1,25 mm" fark olur ki hiçbir şey değişmez...

sadece yanak genişliği olarak düşünmeyin, lastik yapısı da değişiyor...

Tam yazacaktım ağzımdan aldın inan ki "Marka-Model" de farkeder diyecektim ama yine de çok bir şey değişeceğini sanmıyorum.
205/55/16 lastik ölçüsü ve Marka-Model de konfora yönelik lastik olursa hissedilir fark olur diye düşünüyorum.