Arkadaşlar merhaba; yaklaşık 5 ay süren arayışlarım sonucu hiç aklıma gelmeyecek bir araba aldım. Honda Civic 1.8 Sport I-VTEC 2009 tam otomatik şanzıman. araç genel olarak mükemmel diyebilirim. almadan önce okuduğum; çoğu 1.6 benzinli otomatik arabalardan az yakıyor muhabbeti meğer doğruymuş. aracı eko modda kullanırsanız müthiş az yakıyor. fakat bastığınız zamanda 141 beygirlik gücü ile sizi koltuğa gömüyor. aracı bursa dan aldım, istanbul a gelirken arkamdan teciz sellektörü yapan audi a6'nın eline baya bir verdim. Orada farkettim ki şu hondacı arkadaşların VTEC motor sevdasının neden bu kadar tutkulu olduğunu audi ile kapışltığım esnada aracım vtecleri açınca fark ettim. Audi nin içinden arkamdan öylece baka kalan adamın yüz ifadesini hiç unutmucam.
geçen ümraniye kavacık E80 otobanında 70 km ile giderken anneme kızıp gaza sonuna kadar basınca 4-5 sn de 149 u gördüm. Gerçekten honda sevdası bambaşka imiş. Sonradan öğrendim ki HB modellerinin sadece %10'u tam otomatik şanzıman ile üretilmiş. Diğerleri triptonikmiş fakat triptonikler çok çabuk baskı balata yiyor ve vites geçişlerini hissettiriyormuş. Merak ettim kullandım yalan olmasın vites geçişlerini hissetmedim ama tam otomatik HB'ime göre kalite biraz aşağıda. Tam otomatik HB modellerinde sedanlarda kullanılan şanzımanın bir üst sınıfı kullanılmış. Dolayısıyla araç sedan hafif olduğu için 1.8 140Hp lik gücü ile çok rahat kendini kaldırdığı için sedanlardan ve diğer 1.6 benzinli otomatiklerden çok daha az yakıyor. Ablam Cruze 1.6 CCTW otomatik vites ile 50 tl ye bir gün gezerken ben 3-4 gün geziyorum ve daha çok yol yapıyorum.
Gelelim eksisine;
çukurları ciddi manada hissetiriyor. Süspansiyonlarına baktırdım gayet sağlam dediler. fakat japon arabalarında genelde böyle olur. çukurları hissedersiniz dediler. keza mazda 3 sürmüştüm oda gerçekten hissettiyordu. honda ve mazda konsepti araçlar genelde japonların sessiz asfaltlı ve çukursuz yolları için üretildiğinden bizim TR yollarında araçlar lambur lumbur ediyor. Toyota, honda ve mazdaya nazaran daha konforlu. çünkü adamlar gelen şikayetlerden dolayı TR yollarının 2008 de yüzey haritasını çıkarmış ve o tarihten sonra buraya ihraç edilecek araçlara daha iyi süspansiyonlar takmaya başlamışlar.
Sorum şudurki arkadaşlar, bana süspansiyonlarında bişey yok diyen servis aynı zamanda sen bunu işi bilen bir adama götür belki bizim göremediğimiz birşey vardır süspasnyonlarında dediler. ona istinaden bende buraya yazaym dedim. aynı araçtan olan arakdaşlarda benım gibi konfor sorunları yaşıyor mu ? çukur sesleri Küt diye vurmasada kendini hissettiyor mu, benim süspansiyolarda vurma yok ama çukurları hissediyorum. bu durum helezyon yaylarından olabilir, yıpranmış veya durdukça işlevini kaybetmiş olabilir diyenlerde var. keza bende bir araç vardı helzeyon yayı kırılmıştı yayı değiştirdim araba sadece 1 helezyon yayı değiştiğini bana ciddi manada hissettirmişti. helezyonu değiştirdiğim lastik çukura girince nerdeyse çukuru hiç hissettirmiyordu.
gelelim konunun ana fikrine
soru 1 - bu araçlardan kullanan arkadaşlar da benimle aynı fikirde mi, araç biraz çukurları hissettiyormu yoksa problem benım araçtamı
soru 2 - diyelim ki benim araçta problem var, ne yapmalıyım sadece helezyon yaylarını mı değiştirsem yoksa komple süspansiyon ve helezyon mu alsam
soru 3 - diyelim ki bu araçlar böyle, fakat ben böyle sürmek istemiyorum arkadaş. bu derecede mükemmel aracın eksik olan konforunu ne yapar eder veririm ben bu araca, araştırdım monreo reflex hem yağlı hemde gazlı bir amortisörmüş, herkes çok memnun, tavsiye eder misiniz, birde KYB var ama bu japon malıymış. japonlar pürüzsüz yola sahip olduğu için amortisör teknolojisine ne denli önem verdiğini bilmiyorum. yorumları ve fikirleri siz değerli ve tecrübeli arkadaşlardan bu bendeniz yeni hondalı çegirgeye sunmanızı diliyorum.