Herkese merhabalar,iyi forumlar.Bugün itibariyle cebimde 40 bin lira param var ve 1.8 civic hb almayı düşünüyorum,2008 10 arası 60 70 bin km geçmemiş bir şekilde.Bir kaç soru sormak istiyorum.
İshift tavsiye edilmemekte,sebebi nedir ?
Manuel çok nadir bulunuyor,yakıt tüketimi olarak otomatikle fark yapar mı çok fazla ?
Araçlarda kronik bir sorun var mı bildiğiniz?
Sedan kasayı tavsiye eder misiniz,neden ? Sedan ile iç konsol kalitesi arasında fark var gibi duruyor?
Lpg uyumlu olduklarını biliyorum ancak,performansı etkileme durumu nedir ?
Şimdiden teşekkürler,iyi forumlar.
Öncelikle ayırdığınız bütçe ve seçtiğiniz araç için sizi tebrik ederim doğru yoldasınız.
Tam Otomatik ile i-shift arasında ortalamada 1-1,5 litre yakıt farkı var. i-shift amacı da bu zaten otomatik vites konforu ile manuel vites yakıt tüketimi sağlamak. Manuel ile i-shift yakıt tüketimi ise aynıdır.
i-shift neden tavsiye edilmez şöyle anlatayım: Bizde kimse kullanma kılavuzunu okumaz masraftan da kaçar biner biner araç baskı balata isteyince bakımı yapmadan satar. Yeni alan kişi de haliyle parasını arabaya yatırmış o da taşın suyunu sıkarak biner sonuç olarak 1300 TL'ye zamanında değişmemiş baskı balata Volanı da bitirdiği için masraf 2500 TL olarak birisinin elinde patlar. Böylece i-shift şöyle kötü böyle kötü kulaktan kulağa yayılır...
80-90 bin km.de bir baskı balata değiştirip sorunsuz şekilde i-shift kullanabilirsiniz. Bu km.de Tam Otomatik vitese göre yakıt tüketimini hesaplayın masrafının 2 Katını çıkartıyor zaten.
Konfor ve F1 vites keyfi de cabası. Tek eksiği bence Hill Holder da olsaymış keşke (1.4 motor 2010-2012 modellerinde var). Manuel vitesin baskı balatası nasıl bitiyorsa bunun da öyle bitiyor bunu bir türlü kabul edememiş bizim milletimiz.
i-shift vites geçişleri evet hissedilir ancak abartmaya gerek yok alışırsınız, Tam Otomatikte de "Buçuklu Vites" tabir ettiğimiz bir boşluk vardır araç orada biraz bağırır alt veya üst vitese tam geçene kadar bu durum da rahatsız edebilir kafaya takarsan.
Aracın kronik hiçbir sorunu yoktur. Dandik lastik olmasın araçta Michelin, Goodyear gibi premium lastikler olsun yoksa 225/45/17 ölçülerle konfor iyice düşer.
Piyasada LPG ile en uyumlu motorlardan birisidir. LPG tabiki performansta düşüş yapar ama doğru Kit ve Montajla fark edilmez derecede. Bir de LPG'de Benzin ibreleri düşer yeni nesil Honda'ların bunun için de Emülatör takılıyor sonradan.
Sedan bence hiç gerek yok. 5-6 bin TL de cebinizde kalsın.
Kendiniz de fark etmişsiniz iç aksamda HB daha kaliteli. Ön konsol örneğin HB'de yumuşak kaplamadır.
Sedan bagaj hacmi 389 litre. HB ise 415 litre kemiksiz. 40 litre de stepnenin orada boşluk var Trafik Seti vs için. Ayrıca arka koltukların altında da boşluk var ve koltuklar hem yatırılabiliyor hem de kaldırılabiliyor. Bir de HB pandizotu çıkıyor ki tavana kadar yükle istersen, 2 çocuk arabasını 2 büyük valizi dikine alır bir dünya da eşya alır gerektiğinde.
İç hacimde Sedanı ölçtüm Diz Mesafesi sadece 1 cm daha uzun. Dışardan HB'in göz yanıltan Tek Kapı görünümü var küçük sanmayın.
Sedan arkaya 3 kişi oturunca süspansiyon kasislerde tak tuk vurur. HB'de istediğin kadar yükle.
Yol Tutuşu olarak müthiştir HB. Virajlarda sağa sola yatmaz girdiği gibi çıkar. VSA hepsinde standart zaten. Premium du Elegance dı derdi yok hepsi Sport hepsi Full. Tek fark opsiyon olarak sedanda Sunroof olabilir.
Yakıt tüketimi de 1.6 Sedan'dan daha düşüktür. 8 litre benzin veya 9,5 litre LPG olarak düşünebilirsiniz. Sedan'da 10 litrenin altı pek konuşulmuyor.
Özetle dediğiniz km.de temiz sorunsuz bakımları tam bir HB bulun alın derim. Ben satmak zorunda kaldım 2009 model 56 binde aracımı, şuan 1994 civic 1.6 Sİ kullanıyorum ama ilerde yine HB alırım bütçe olursa...