Gönderen Konu: ep3 Type R ile ilgili sorularım  (Okunma sayısı 7653 defa)

Seko

  • İleti: 1549
ep3 Type R ile ilgili sorularım
« : Mart 16, 2008, 06:32:41 ÖS »
Bilgili arkadaslar paylasırsa sevinirim ;
* yay , şapka ile gercekten 9000 devir cevirmek mumkunmu ve herhangi bir getirisi varmı stock ekzantrikler ne kadar destekler kpro ile beraber ?
* acıklanamaz bir sekilde 3. vitesten sonra typer ın yuruyemeye baslamasının sebebi aktarma ile ilgili bir sorunmu ve LSD ile nasıl avantajlar saglanabilir ?
* senkromec problemine karsı ne gibi onlemler alınabilir ?
* stock halde 5 i bitirip 6 ya alınca 215-245 hızlanması takminkar seviyelerdemi sizce ?
*filtre , egsozlu typer lar 6 da devir bitirebiliyormu yokus asagı vs. fark etmez yoksa daha fazlasımı gerekiyor ?
* sadece cai ( gruppe m) + kpro ile basit bir sekilde guzel yuruyen bir araca sahip olunabilirmi ve ne kadar guc alınır sizce ?
* Sunroof takmak icin tavan kusaklarını kesmek gerekiyormu yoksa basit bir sekilde takılabilmesi mumkunmu ?
*02-05 arası olanlardan gidis farkları varmı modellere gore makyajlı veya makyajsız kasalarda?
Saygılarımla..



AHM

  • İleti: 174
Ynt: ep3 Type R ile ilgili sorularım
« Yanıtla #1 : Mart 16, 2008, 09:40:42 ÖS »
yay sapkayla 9000+ devir donebilirsin ama orjinal eksantriklerden 8800 den sonra bi güc alamazsın o yüzden 9000+ dönüp motorunu yorma . IPS veya Toda A3 tarzı bi eksantrikle yüksek devirleri cevirmek isine yaracaktır,sekromencler icin MTF den daha ii bi yağ sanzıman kullanabilirsin ama 2-3 sekromecleri koruman cokda kolay olmaz aracını yüklemeyi düsünüorsan ,LSD se kesinlikle işine yarıcaktır viraj giris cıkısları özellikle. 3 .vites konusuna gelirsek vti da oldugu gibi 3 ,vites typerıda yürütür. cai kpro rh egsozla 235-240 hp cıvarında bi güc alırsın 2002 ler biraz daha ii gazlıyor ama çokta bi fark yok motoru tune etmen önemli olan kısacası model değil kolay gelsin.
« Son Düzenleme: Mart 16, 2008, 09:42:36 ÖS Gönderen: AHM »

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Ynt: ep3 Type R ile ilgili sorularım
« Yanıtla #2 : Mart 17, 2008, 06:11:57 ÖS »
* yay , şapka ile gercekten 9000 devir cevirmek mumkunmu ve herhangi bir getirisi varmı stock ekzantrikler ne kadar destekler kpro ile beraber ? Stock egzantirklerle max 9000 donersin diye biliyorum, ama tabi sıkıntı getirir..stock dışı egzantirkle 11 bin çevirenler var :) ama sağlıklımı tartışılır tabi..

* acıklanamaz bir sekilde 3. vitesten sonra typer ın yuruyemeye baslamasının sebebi aktarma ile ilgili bir sorunmu ve LSD ile nasıl avantajlar saglanabilir ? LSD tabi avantaj sağlıyor, aktarma kayıplarını minimize ediyor JDM versiyonunun bu şekilde üretildiğini düşünürsek katkısı büyük..
http://www.teamhondaturkey.com/forum/type_r_dcepfk/ctr_gearing-t2556.0.html


* senkromec problemine karsı ne gibi onlemler alınabilir ? Yağlama bence tam çözüm değil ama etki eder tabi, dikkat en önemlisi ama piyasamızda adı geçen bu işin piri arkadaşlarımız bile bu sorunla karşı karşıya kalıyor..


* stock halde 5 i bitirip 6 ya alınca 215-245 hızlanması takminkar seviyelerdemi sizce ?6 ya alınca tabi 260 a kadar gidiyorsun, bence tatminkar, ama daha iyi olabilirdi..Özellikle 240 a kadar tatminkar

*filtre , egsozlu typer lar 6 da devir bitirebiliyormu yokus asagı vs. fark etmez yoksa daha fazlasımı gerekiyor ?walla malesef bunu görme şansım olmadı, en fazla 250 görebildim, devir bitmemişti.

* sadece cai ( gruppe m) + kpro ile basit bir sekilde guzel yuruyen bir araca sahip olunabilirmi ve ne kadar guc alınır sizce ? benim kendi edindiğim bilgilere görede bu set up güzel, ama bunu hedırs-eksoz vs ile desteklemek daha güzel olur

* Sunroof takmak icin tavan kusaklarını kesmek gerekiyormu yoksa basit bir sekilde takılabilmesi mumkunmu ?
malesef bilemiyorum

*02-05 arası olanlardan gidis farkları varmı modellere gore makyajlı veya makyajsız kasalarda?
öyle bir rivayet var, sebebide volan sanırım. 04 sonrası olanlarda volan hafif, öncesinde ise biraz daha ağır, çevrim kuvvetinden gelen avantaj ve dezavantajlar var..

Seko

  • İleti: 1549
Ynt: ep3 Type R ile ilgili sorularım
« Yanıtla #3 : Mart 17, 2008, 07:29:21 ÖS »
Ellerinize sağlık , sadece cai ve kpro dememin sebebi nispeten daha sessiz bir set up a sahip olmak icindir zira kpro ile cok degisken olabilir arac birde cai gerek tabi buda olursa isterimki gruppe m olsun .

infaztim

  • İleti: 3903
Ynt: ep3 Type R ile ilgili sorularım
« Yanıtla #4 : Mart 17, 2008, 07:32:04 ÖS »
kimisi hafif volanlılar daha yavaş dio
kimisi ise tam tersini

ben fark olsa bile fazla olucağını sanmıorum

sonuçta 2002 model bir typer ile 2005 model typerın arasında 3 sene yıpranma payı var.

bunun yanında satarken daha avantajlısın 2005 de.

sanruf olayını bende mrk ediorum çünkü alınca taktırmayı düşünüyorum çok güzel bişey sanruf özellikle sigara içien sürücüler için aksi taktirde sararıyo tavan

typerda bence hıdır egsoz cai yeterli bunun yanında kpro velinimet ince conta debriyaj da olucak

ama egsantrik perf artırırken motora ne zararlar verebilir iyice bi öğrenmek gerekli bildiklerimizin dışında nekadar zararı olur acaba.

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Ynt: ep3 Type R ile ilgili sorularım
« Yanıtla #5 : Mart 17, 2008, 08:30:39 ÖS »
söylenenler fazla zorlamazsan sorunsuz olacağı yönünde, ama bence işin içine egzantrik girince durum değişiyor, tabi kullanların fikirleri daha önemli bizimkilerin yanında, en iyi bile tecrübe edendir. ama benim egzantrik kullanlardan dinlediğim bu yonde, muhakkak abartmak istiyorsun, abartıncada üzülüyorsun tabi.

Seko

  • İleti: 1549
Ynt: ep3 Type R ile ilgili sorularım
« Yanıtla #6 : Mart 17, 2008, 09:14:34 ÖS »
Abartmamak lazım bence cok extreme birsey istesem dahi yinede type r a turbo yapmazdım isterdim 11,000 devirlik bir makinem olsun . 05 type r almaya imkanım olsa sadece cai ve kpro yapardım cok fazla ses olmadan yeteri kadar gucu alabilirdim diye dusunuyorum . 225-230 beygirlik bir Type R ile uzelmezsin kolay kolay :) Sonrasındada sadece LSD takar bitirirdim olayı ..

Tolga-R

  • İleti: 362
Ynt: ep3 Type R ile ilgili sorularım
« Yanıtla #7 : Mart 17, 2008, 09:37:54 ÖS »
vay be eski günler geldi aklıma :)

sunrofu unutun abi kasa rijitliği denen bişe var günün birinde çıkarsınız piste araba boş kutu kola gibi yamulur :))

typer ideal setup ı = header+egzos+cai+kpro .. motor şanzıman da sorun yoksa açılmamıssa boşverin contayı+volanı
bunlar yetmez derseniz jdm intake+70 lik kaz gelebeği :)+jonta+integra egzantrikler(stage1 oldugu  için yayşapka gerektirmez) stage 2 e gerek mevcut sıkıştırma yetmez piston a girmeye gerek yok.... vesselam...

beyaz sedan arıyorum denk gelirse haber verin :))

infaztim

  • İleti: 3903
Ynt: ep3 Type R ile ilgili sorularım
« Yanıtla #8 : Mart 18, 2008, 12:20:18 ÖÖ »
hondata
hıdır
egsoz
cai

yeterlidir ozaman en sağlıklı yada en az zararlı modifiye bunlar.teşekkürler bilgiler için.

BMK TypeR

  • İleti: 439
Ynt: ep3 Type R ile ilgili sorularım
« Yanıtla #9 : Mart 18, 2008, 11:13:05 ÖÖ »
headers+cai+egsoz=230hp sorunsuz bınceksenız cok ıyı, kpro ıyı ayarla 235-245hp olur, tolganın dedıgı gıbı kapak orası burası kurcalanmamıssa contaya fılan gerek yok.

Seko

  • İleti: 1549
Ynt: ep3 Type R ile ilgili sorularım
« Yanıtla #10 : Mart 18, 2008, 12:34:29 ÖS »
Yuruyen ile ile ilgili guzel bir bilgi paylasayım dedim ,

This is my first section. It is arguably the most important. It won't matter how much power you are getting in your CTR if you can't control the car properly.
Geomerty tuning is also the cheapest mod too!
It seems that a lot of CTRs have incorrect geometry settings which can make the car spin very easily. Get it checked using a proper 4 wheel alignment centre. 2 wheel is not enough.
Some definitions:
Caster angle - This is the angle of the steering axis tilt.
Camber angle- this is vertical splay angle of the wheel.
Toe angle - longitudinal splay of wheels.
Unfortunately, the CTRs suspension is not easily adjusted. Of all the above factors, only toe is adjustable. Camber can be adjusted with the use of camber bolts.
There are no ideal setttings - it all depends on your driving style and the roads you drive on. Satisfactory results can be obtained by altering the camber and toe.
Camber dictates the vertical splay of the wheel. Negative camber means the bottom of the wheel tucks out. Positive camber causes the bottom of the wheel to poke out.
Negative camber improves the contact patch when cornering. Too much can reduce traction in a straight line and increase tyre wear at the inner shoulders.
Toe angle describes the longitudinal angle of the wheel at its leading edge, closest to the front of the car
Toe-out splays the wheels outwards. At the front, this helps to increase turn in sharpness, but can make the front end more lively when cruising.
Toe-in increases cruising stability and dulls turn-in.
At the rear, toe-out helps the car oversteer and reduces back end stability. Toe in increases stability. FWD tend to be setup with rear toe-in to stop snap oversteer.
So armed with this knowledge, you should be able to decide how u want your car setup. You'll just have to experiment. Remember that more extreme alignment setups will decrease tyre life.
I myself run on neg camber (1 deg) all round to help stability and toe-in (1mm)the rear to make the back end more progressive. The dull steering is improved massively with some toe-out (1mm) but you need to be concentrating when driving....
THe above is good for a general road setup and gives me a sporty drive, without being too uncompromising.

ali

  • Ziyaretçi
Ynt: ep3 Type R ile ilgili sorularım
« Yanıtla #11 : Mart 18, 2008, 12:52:39 ÖS »

hondata
hıdır
egsoz
cai

yeterlidir ozaman en sağlıklı yada en az zararlı modifiye bunlar.teşekkürler bilgiler için.


+ 1 ,evet en güzel yapılcak işlem bencede, birde ekstardan LSD de olursa güzel olur...

Seko

  • İleti: 1549
Ynt: ep3 Type R ile ilgili sorularım
« Yanıtla #12 : Mart 28, 2008, 11:37:16 ÖS »
yabancı forumlarda kaput ici ısı yalıtımı ile 255-260 beygirlere ulasmıs bir Type R da + olarak 8-10 beygir sıcak hava emmesi olayını azaltacagından saglanır diyor varmı gercekte boyle bir olay ?
Birde yağ sogutucu ekleyerek ile bu tip devirli araclarda artı birsey saglanırmı acaba ??

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Ynt: ep3 Type R ile ilgili sorularım
« Yanıtla #13 : Mart 29, 2008, 12:16:17 ÖÖ »
beygir sayısını bilemem ama kaput içi ısı yalıtımın katkısı var..
bende okudum aynı şeyleri seko..özellikle hedırstaki ısı yalıtımı

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Ynt: ep3 Type R ile ilgili sorularım
« Yanıtla #14 : Mart 29, 2008, 12:24:35 ÖÖ »
her 10 derecelik ısı düşüşünde motor verimliligi 1%artıyor..


infaztim

  • İleti: 3903
Ynt: ep3 Type R ile ilgili sorularım
« Yanıtla #15 : Mart 29, 2008, 12:49:57 ÖÖ »
yani  abi şimdi yarık kaput yapsak tam motorun üzerine gelicek şekilde faydasını görürüz dimi  sadece görüntüye değilde performansada yarar.ben genelde turbo arabalar için işe yaradığını biliyodum yarık kaputun.ama typerdada çok tipsiz duruyo yaw fiber kaputlar yani ben beğenmiorum :S

Seko

  • İleti: 1549
Ynt: ep3 Type R ile ilgili sorularım
« Yanıtla #16 : Mart 29, 2008, 09:00:34 ÖÖ »
ben olaya goruntu yerine fayda tarafından baktıgımdan kesinlikle kestirirdim %1 tam neye denk gelir nasıl bir faydası olur bilmem ama GNS 01 in cok guzel yurudugunu duymustum demekki varmıs bir kerameti :)
Birde ısıyı kaynagında ornegin headers tan kaput icine yayılmadan duzgun yalıtmakta cok guzel fikir ..