arkadaşlar eskiden 106 gti kullanıyordum ve tek sseferde pat küt ensağdan en sola atıyordum kendimi ve karting gibi araba atlıyordu.şimdi honda kullanıyorum önceki sahibi TYPE R yayı takmış ve 2000 cc ağırlığı farklı olduğu için kafa basmamış.bende kafa bassın diye yaylardan bir bakla kestirdim.araba pat küt oldu yol tutuşu halaa bana göre sıfır.100 kmh ile giderken bile tek şerit değiştirsem yada aynı şeritte ufak sağsol yapsam araba kendini hemen salıyor.bu normal bişeymi.yok normal değilse bunu düzeltmem için önerilerinizi bekliyorum.coilover harici tavsiyelerinizi söylerseniz sevinirim.malum ekonumik kriz.haftasonu stop spoiler vs alacaktım bunları alana kadar gerekli olanları alırım.
diğer bir sorunsa araba yerlerde değil 60mm boru var ve en ufak bir sette arabanın altı sürtüyor.50 mm borumu takmalıyım yoksa bu normalmi.yolda typeR lara bakıyorum arba yerlerde ama hiç öyle şikayet eden kimseyi bulamadım.bunun içinde çözüm önerilerinizi bekliyorum
şimdiden teşekkürler saygılar
106gti ile civic sportun yol tutusu arasinda daglar var, zaten 106 yol tutusunu beklemen hata.
1.6 sporta 60cm egzoz borusu zaten anlamsizca buyuk, boru buyudukce performans artmiyor bunun hesabi kitabi var, anladigim kadariyla kasap isi yapilmis.
Yaylari kestirdim dedin, yay kestirilir mi :/ Yapmayin sene 2009, hem kendinizi hemde diger insanlari tehlikeye atiyorsunuz. Uygun olculerdeki yaylardan kullanip istedigin sonucu elde edebilirsin.
Bu arada yol tutusu arttirmak icin oncelikle amortisor ve lastik oneririm. Daha sonra govde burulmasini azaltmak icin kule gergileri eklenebilir, bununda uzerine saseyi alttan destekleyen dirsekler ve kollar eklenebilir. Arac bu uygulamalardan sonra ciddi anlamda sert karakterli olacaktir ve cok daha tehlikeli bir hale gelecektir, bunlari goz onune almalisin. Eger makas atan, trafigin arasindan siyrila siyrila gazlayan bir surus karakterin varsa, ilk onerim bundan vaz gecmendir. Sonucta pilotaj, en soldan en saga ziplayanda degil viraji en hizli alabilendedir.
Bu arada sertliginde bir ayari olmali, turkiye yollari gibi engebeli yollarda yol tutusu arttirmak icin, cokta serte kacilmamali. Sonucta ne kadar sert olursa o kadar cabuk kirilir ve o kadar cok ziplatir. Ziplaya ziplaya gitmek demek, daha zor kullanim ve daha kotu yol tutus olarak geri donecektir ve hatta boyutuna gore kazaya sebebiyet verir.
Sonuc olarak, sana duzgun bir egzoz sistemi lazim. Daha sonra yol tutus icin yukarida yazdiklarim gecerlidir. Bu isin puf noktasi paradir. Param yok ama modifiye yapmak istiyorum olmaz, para yoksa mod yapmazsin. Para yok diye yay kesilmez :/