Gönderen Konu: Civic HB FK2 Yapılanlar ve Bakım Çizelgesi (Aracını Yeni Alan Arkadaşlar İçin)  (Okunma sayısı 4249 defa)

settless

  • İleti: 6

Arkadaşlar bir süredir 2006 model 1.8 i-shift sahibiyim. Aracımı aldığımdan bu yana hepinizin yaşadığı kronik sorunları (ya da hondanın kendine has bakım usullerini) yaşadım ve civic forumlarımı okuyarak sorunların büyük çoğunluğuna çözdüm buldum.

Geçen bu süreçte, hem arabanın geçmişine dair elimde bi döküman olsun hem de lazım olduğunda faydalanabileceğim bir kaynak olsun diye sizden edindiklerim ve kendi araştırmalarımı bir belgede(excel) topladım. Bunun özellikle arabasını yeni almış arkadaşlara faydalı olacağını düşünüyorum. İçeriğinde arabaya bugüne kadar yapılmış bakımlar, lazım olabilecek bazı parça kodları, araca ait bir takım teknik bilgiler, aracın el kitabından bakım programı, sıvıların yerleri ve kapasiteleri, aracın ilk alındığında yapılması gerekenler gibi bilgiler mevcut. Buradan sadece bakım çizelgesini fotoğraf olarak paylaşıyorum ancak isteyenlere excel formatında mail atabilirim.

Arabanın görüntüsüne belki sizin kadar önem göstermiyorum ancak mekanik en ufak bir aksaklıkta sorunu biran önce çözmeden rahat edemeyen bir yapım var. Şuana kadar edindiğim tecrübeleride her ne kadar forumda daha önce geçmiş olsa da yeniden paylaşmak istedim. Yaptığım işlemleri hep farklı zamanda yaptırdım ki hangisi faydalı oluyor veya ne işe yarıyor öğrenmek istedim.


1.   Aracı ilk aldığımda ilk kalkış, özellikle motor soğukken geri viteste ilk hareketlenmede yaşanan vuruntular, lambalarda durmak için araç vites düşürürken sarsıntı ve kararsızlıklar ile rolantide beklerken devir saatinin silkenlenmesi sorunları subap ayarı yapılınca %80 oranında giderildi. (80TL)

2.   Rölantide beklerken devir saatindeki silkenlenme ile ani hızlanmalardaki viteş düşürürken olan vuruntu boğaz kelebeği temizlenince tamamen geçti diyebilirim. (20TL) Bu işlem için boğaz kelebeğini sökmeden sadece kelebek temizliği için spreyler var. Bu sayede kalibrasyon bozulmuyor. (Ancak çok nadir olan devir saati silkelenmesinin aküden kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Aracın farları, kliması gibi tüm aksamlar çalışıyorken (ishift de elektrikli olduğunu da düşünürsek) silgeçleri çalıştırdığım anda bile devir saatinin dalgalandığına şahit oldum. 60 amperlik akü taktırıldığında sorun kalmaz diye bir umudum var. )

3.   Ayrıca debriyaj hidroliğini değiştirdim ve  vites değişimlerinde hissedilir bir yumuşama oldu. (30TL)

4.   Aracın hararet göstergesi ayağımı gazdan çekdiğimde veya yokuş aşağı inerken düşüyor ve kalorifer soğuyordu. Motor termostatı değişimi ile bu sorunu çözdüm. (100TL antifriz dahil)

5.   Kapı içlerinde cam açma kapama düğmelerinin olduğu plastik parçayı folyo ile kaplattım. (Kocaeli ayber tuning 100TL)

6.   Son olarak alt takımdan gelen sesler yüzünden ( kaldıkı sağ ön rotil ve arka fişekler işlevini yitirmişti tek başına değişmiyor bu parçalar için komple salıncak değişiyor) salıncaklar, rot başları ve kolları ile z rotları değiştirerek rot ayarı yaptırdım. (900 TL) Aracın yol tutuşu muazzam şekilde iyileşti sesler ise %70 oranında azaldı ancak sanırım parçalar yan sanayii olduğundan şuanda asfaltı dalgalı veya tümsekli bir yoldan giderken gıcırdama sesleri geliyor. Bir yağlatmak lazım sanırım.

Benimde sizden görüş isteyeceğim 1-2 konu var.

1.   Aracımda atiker safefast obd2 model LPG var. Arada sırada motor arıza lambası yanıyor. Özellikle hız sabitleyici açtığımda mesela 80 ve 120 gibi hızlarda giderken yada devir saati 2000 gibi düşükken sabit hızla giderken yanıyor. Elm327 aldım arıza kodu p0420 (katalizör) p0172 (sistem zengin) hatası veriyor. Şuan arıza kodlarını silerek devam ediyorum. Gaza geçiş performans gibi konularda hiçbir sorun olmadığından lpg ayarını elletmeye korkuyorum açıkçası. Eldekinden de olmak istemiyorum. Yakıt sarfiyatımda iyi diye düşünüyorum. (Ş.içi max 10-11 lt ş.dışı 8-9 lt/100 km.) Bu arıza kodlarının lpg ayarıyla bir ilgisi olabilir diye konuşulmuştu daha önce ama net bir çözüm hatırlayamıyorum.

2.   Birde şu şanzıman yazılım güncellemesi için izmit ve izmirde yetkili servise gittiğimde araç kitlenir diye ellemediler. Hatta güncelleme kampanyası sayfasında şaseden sorgulamada çıkmadığı için sizin şanzımana güncelleme yok da diyen oldu. Friksiyon değerim 520 idi. Baskı balata en son şubat 2008 de değişmiş serviste. 2006 model araç için güncelleme var mıdır ve ne yapmamı tavsiye edersiniz?

Kocaelide ikamet ediyorum sık sık da İzmire giderim. İzmirde hatta komşu illerde oturan arkadaşlara Çiğli Ata San. Honda Performans Ahmet abiyi şiddetle tavsiye ederim. Hem dürüst hem sorduğunuz sorulara sıkılmadan yanıt veren hemde gerçekten işinin ehli olduğu izlenimini veren değerli bir insan. Kaldı ki yıllarca yetkili servisde tecrübesi var. Ben normalde önce fiyat almadan hiçbir iş yaptırmayan biriyim. Ahmet abiye arabayı teslim ediyorum en son ne derse o.

Bunun dışında folyo kaplama, pasta cila ve basit tuning işleri için Kocaeli Köseköyde Ayber tuning var. İşini severek yapan bir arkadaş ve fiyatlarıda oldukça makul. Facebook sayfasından inceleyebilirsiniz.

Sonuç olarak, öncesinde sadece arabanın yağını kontrol etmeyi bilen biri olarak sizlere teşekkür ediyorum. Yukarıda bahsettiklerimden yanlışlık varsa şimdiden kusura bakmayın. Tecrübeli arkadaşlar gerekli düzeltmeyi yapar zaten.

 














Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi



bilalsahin

  • Bilal Şahin
  • İleti: 973
Güzel uygulamalar ve bilgilendirme olmuş Sertaç kardeşim
Eline, bilgine ve tecrübelerine sağlık :)

Carismatiq

  • Mustafa
  • İleti: 2887

Emeğinize sağlık

paradigma

  • İleti: 229
Ynt:
« Yanıtla #3 : Aralık 16, 2016, 09:15:06 ÖS »
Düzeninize hayran kaldım. Ellerinize sağlık.

HUAWEI VNS-L31 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


ahmetx90

  • İleti: 1
çok açıklayıcı olmuş teşekkürler, ancak lpg siz mi taktırdınız bilmiyorum ama atiker civic hb 1.8 hiç tavsiye etmiyor. bende aynı araba (2008 model) ben 1-2 ay olucak heralde honda çiftkurtlarda prins VSI-2 lpg dönüşüm yaptım çok memnunum. bahsedildiği gibi motor arıza lambası falan hiç yanmadı şimdiye kadar ama ilk kalkışta sıçrama ve düşük vites lerdeki kararsızlık olayı bende acayip bir şekilde yaşıyorum şuan araçta dediklerinizi yaptıracağım inşallah bu sorunlarda çözülürse bir sıkıntım kalmıyor.

Bu arada şunu da söylemek istiyorum HB 1.8 i-shift alırken burdan baya araştırma yapmıştım. o kadar gereksiz eleştiri varki aracı kullanan kullanmayan herkes kötülemiş ocağına incir ağacı dikersin bilmem ne! bir sürü zırvalık, allaha şükür aracı alırken kılı kırk yararak incini cincini inceledim ve şimdi allaha şükür hiçbir sıkıntım yok. i-shit alacak arkadaşlara da tavsiye ederim çekişi olsun aracın kendi konforu olsun güzel temiz bir tane bulursanız alın honda hayat onda :)