Gönderen Konu: 2012 Honda Civic Hb Fk1-1.4 I-Vtec Manuel izlenimlerim(Fk1'cileri bekliyoruz...)  (Okunma sayısı 1760 defa)

jamoka

  • Cem
  • İleti: 5
Arkadaşlar herkese hayırlı günler...

Forumda yeni olmam sebebiyle öncelikle herkese selamlar.

Dün itibarıyla bende Honda'cı oldum...
İyi ki de olmuşum :)

Belki gözümden kaçmıştır ancak fk1 kullanıcılarının deneyimlerini paylaştığı bir başlık göremedim.
Bende yeni araba heyecanı ile böyle bir başlık altında deneyimlerimizi paylaşırız diye düşündüm.


Sözü fazla uzatmadan araç hakkındaki görüşlerimi paylaşmak isterim...
Not: Tamamen kendi görüşlerimdir, tartışılır...

  ARAÇ GENEL GÖRÜNÜM / KULLANIM:

- "Uzay Kasa" diye tabir edilen aracın estetiği hakkında her zaman "ben" tam puan vermişimdir
-  Öncelikle dikkatimi çeken internetteki fotoğraflarına oranla daha kompakt bir araçla karşılaşıyorsunuz
-  Aracın ön tarafı yine fotoğraflara göre çok daha kısa geldi ama kesinlikle çok şık
-  Diğer tarafları ise zevke göre değiştiği gibi genel olarak oran/orantı olarak gayet başarılı
-  Fk1 kasalarda (comfort 1.4 I-Vtec manuel) ön sis farı yok. Onun yerine şık kapaklar var.
   Sanırım onlar çıkarılıp sis farı takılabilir (Burada uygun fiyatlı ve kaliteli aracın elektrik sistemine zarar vermeyecek sis farı tavsiyelerinizi bekliyorum)
-  Yine Fk1 Comfort'larda arka çift egzos çıkışlarıda kapalı bunlarda açılıp egzos takılabilir diye tahmin ediyorum. (Tavsiyelerinizi paylaşırsanız sevinirim)
-  Aracın altını tamamen kaplayan koyu gri plastik lip çatlamaya ve deforme olmaya çok müsait, ki benim aldığım araçta bu konu halledilmiş :)
-  Arka camda silecek olmaması bence dezavantaj. Çözüm olarak su kaydırıcı denenebilir
-  Arka camı ikiye bölen spoiler açısına göre arkadan gelen araçların far ışığını kesiyor !
-  Bagaj hacmi yeterli, yükleme eşiği düşük, bagaj ağızı geniş olduğundan yine çok pratik bir kullanım alanı sunuyor.
-  Genel olarak "yakışıklı" dersek yanlış olmaz!!!

   ARAÇ İÇ GÖRÜNÜM / KULLANIM

-  Aracın oturuş pozisyonu diğer araçlara nazaran daha alçak, ancak rahatsız edici değil aksine yere yakın olması zevkli ve heyecan verici...
-  Görüş açıları olarak bakacak olursak, ön cam görüşü gayet net yan aynaların ebatları yeterli, aracın ön kaportası gözükmüyor ama bu sorun olmuyor.
-  İç Dikiz aynasının otomatik kararma özelliği yok, manuel olarak elle ayarlıyorsunuz
-  Yan camlardan görüş gayet net ve açık
-  B sütunu genişliği makul
-  Arka koltuktaki yaşam alanı, kalın C sütununun devreye girmesiyle (sırtınızı koltuga tam olarak yasladığınızda) hacim olarak geniş diz mesafesi olmasına karşın, ışığın azlığı arka koltugu klostrofobik hale getiriyor.
-  Yükseklik olarak (boyum 1.80) kafam çok çok geriye yaslamadıkça tavana değmiyor. Diz mesafeside kendime göre ayarladığım ön koltuk ile 4-5 parmak kadar aralık olacak şekilde.
-  Arkada kol dayama ve içerisinde 2 adet bardaklık var. Orta bölümde düze yakın olan şaft tüneli sayesinde rahatlıkla 3 kişi yolculuk edebilir.
-  Malzeme kalitesini işçilik ile oranladığımızda malzeme kalitesi 10, işçilik 9 diyebilirim (kendi sınıfına göre). 10 fazla değil mi diye soruyarsanız deve tüyünden, keçi kılına kadar kullanılan malzemenin sonu yok.
   Bence önemli olan genel uyum ve bu bence bu arabada gayet dengeli dağıtılmış.
-  Yalnız ön camları ilk açtığınızda kapılar basınçla içeri doğru 1-2 santim ilerliyor. Nedenini bilen varsa paylaşalım.
-  Malzeme kalitesinde aşırı uçurumlar yok, yani bir yer pamuk gibi yumuşşakken bir yer tahta gibi sert değil (bkz: scricco üst konsol vs orta konsol diz altı plastik)
-  Kullanılan dijital ekranların sabah ve akşam görüş açıları iyi, düğmelerin çevirme karakteri ve hissi orta toklukta ve işlevsel. Gıcırdayan takırdayan yerleri yok.
-  Ses sistemi benim gibi 40 yılda bir müzik dinleyenleri tatmin eder ancak, sanki az biraz yüksek sesle müzik dinlemek isteyenlerinin beklentilerinin altında diye tahmin ediyorum.

   MOTOR / YÜRÜYEN AKSAM / YOL TUTUŞ / SÜRÜŞ KEYFİ

- En önce şunu belirtmeliyim ki (vw, renault araç sahibi oldum) honda'nın ruhu, arabayı sürmeye teşvik eden ivmelenmesi ve "driving pleasure" denilen hissini ilk 10 dakikada yaşıyorsunuz.
- İşin teknik kısmına dönecek olursak, direksiyon orta sertlikte, siz ne kadar dönmek istiyorsanız o kadar döndüğünü hissetiren tatda.
- Araç rölantide boş viteste çalışırken biraz sarsıyor... (bu belkide teknik bir ayarlama gerektiren birşey olabilir ya da honda'nın karakteri böyledir)
- Debriyaj, fren ve gaz pedalı tek kelime ile "pamuk"
- Ancak fren sanki biraz fazlaca "pamuk". Şöyleki frene basmaya başladıktan çok sonra aracın durmaya başladığını hissediyorsunuz. Fren neredeyse sonuna kadar bastıktan sonra size tepki veriyor.
- Vites geçişleri makul aralıkta orta sertlikte ama sanki "belkide bana öyle geldi" biraz sesli....
- Yol tutuşu aracın orjinal yapısına göre iyi denilebilir.
- Süspansiyonlar sert lastiklerle beraber yeterli seviyede. Ne çok yumuşak ne de çok çok sert. İşini başarıyla yerine getiriyor.

Evet arkadaşlar benim naçizane ilk gözlem ve deneyimlerim bunlar.
Bu ve daha çok fazlasını paylaşmak ve konuşmak bize kalmış.
Yorumlarınıza ve paylaşımlarınıza şimdiden teşekkür ederim.