Gönderen Konu: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri  (Okunma sayısı 22130 defa)

hunace

  • İleti: 583
yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
« : Ekim 17, 2009, 03:25:46 ÖS »
Selamlar.
Beygir gücü, aracin belli bir devirdeki gücüdür. Tork ise beygir gücünün bir türevidir ve devir değişkenini de içerir. motorun devri artarkan gücü de artiyor.. Ama her zaman ayni oranda artmazlar. Devir artarken motor gücü cok daha fazla artabilir, ayni oranda artabilir, daha düşük oranda artabilir. Beygir gücünün en yüksek oranli arttiği an, tork en yüksek değerini almiştir.

Yani aracin hizlanmasini nihai olarak etkileyen değişken beygir gücü değil torktur. Bu durumda aracini sürekli en yüksek tork sevilerinde tutarak hizlandirabilen bir kişi, aracin gerçek hakkini ancak o zaman verebilir diyebiliriz. Cok yüksek devir ve düşük tork sevilerinde boş yere devir çevirip motoru zorlayip, çok yakit yakip olduğunuz yerde saymak yerine en uygun zamanda bir üst vitese geçip, torku daha üst seviyeye getirip iyi bir şekilde hizlanilabilir.

Herkesin bildiği bu bilgiler doğrultusunda civic VTec2 nin en iyi nasil hizlanabileceğine bakalim... dyno verileri ve vites oranlariyla bunu gayet tabi görebiliriz. burada kullanilan dyno verileri üzerinde hic oynama yapilmamis ve 195/60/15 lastikli bir vtec2 nin oldugu için, bu bilgiler sadece böyle bir arac icin gecerlidir. dyno değerleri rototest.com adresinden alinmistir ve tork birimi Nm dir. vites oranlarini ise çok aramama rağmen bulamadiğim için atladim arabama ve kendim ölçtüm.

aşağıdaki tabloda hangi viteste hangi devirleride hangi hızı yapabildiğimizi ve o hizda hangi tork seviyesinde olduğumuzu görmekteyiz.



tabloda görüldüğü gibi

1.vitesden ---> 2. vitese 5411 rpm
2.vitesden ---> 3. vitese 5300 rpm
3.vitesden ---> 4. vitese 5100 rpm
4.vitesden ---> 5. vitese 4900 rpm

devirlerinde geçilirek en iyi hizlanma elde edilebilir.
bunu şu şekilde anlamaktayiz.

renkli kisimlar vites geçişlerini belirtmektedir. Ve bir üst vitesteki hız seviyesi geçtiğimiz vitesin hızı ile aynı olmalidir. Ve öyle bir devir seviyesi seçmeliyizki aynı hızlarda kullanilan vitesin bir üst vitesin hızları ve tork değerleri eşit olsun. Yani bu seviyeyi aştığımızda, araç hizlaniyor ama bir üst vitesdeki kadar iyi değil, çünkü tablo dan görüldüğü üzere bir üst vitesin tork seviyesi daha iyi yerlerde. Bu seviyenin altinda da vites değiştirmemeliyiz çünkü eşit hızlarda bir üst seviyedeki vitesin torku daha düşük seviyede olmuş oluyor. :dama

bilgiler teorik gibi görünsede kesinlikle uygulama ile birebirdir, çünkü dyno değerleri motor üzerindeki değerler değil, teker üzerindeki değerlerdir. Bu bigilere ulaştiktan sonra tekrar çiktim yola ve belirlemiş olduğum devirlerde vites geçişlerini yaptim. Süre olarak ölçmedim ama, burda bulmuş olunan değerleri geçtiğimde gerçekten motorun boşa devir yaptiğini farkettim. çünkü gösterilen devirlerde vites yükseltildiğinde ivmelenmeyi hissediyorsunuz.

Ayni şekilde herhangi bir aracin dyno değerleri ve vites oranlari bilgileri olduktan sonra bu şekilde değerler bulunabilir.

Bütün hondacilara ve drag severlerin bilgisine...
Keyifli forumlar...



fikito

  • İleti: 2739
Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
« Yanıtla #1 : Ekim 17, 2009, 04:37:53 ÖS »
kardeş ben yeni civicte denedim kesinlikle redline öncesinde vites atmak lazım yoksa araç yıgılıyor...vtec 2 yi bilemiyecem tabi ki..

kacaman

  • İleti: 7154
Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
« Yanıtla #2 : Ekim 18, 2009, 12:18:19 ÖÖ »
paylaşım için teşekkürler

honda121

  • İleti: 747
Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
« Yanıtla #3 : Ekim 18, 2009, 11:48:01 ÖS »
Teşekkürler, gerçekten emek verilen bir paylaşım olmuş..

serdarr

  • İleti: 1925
Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
« Yanıtla #4 : Ekim 19, 2009, 01:17:54 ÖÖ »
katofa sokana kadar basmamıza gerek yok yani.denemek lazım saniye ile

mali

  • İleti: 8034
Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
« Yanıtla #5 : Ekim 22, 2009, 03:51:07 ÖÖ »
güzel paylaşım arkadaşım
emeğine sağlık

TsReAnNeCrE

  • İleti: 1417
Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
« Yanıtla #6 : Mart 03, 2010, 02:08:40 ÖS »
vtec 2 ler bu devirlerle iesleri zorlar bence

SONE-R

  • İleti: 2064
Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
« Yanıtla #7 : Mart 03, 2010, 02:27:18 ÖS »
en iyi hızlanma yolu redline'a kadar gazı kökleyip vites değiştirmektir...

suby

  • İleti: 485
Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
« Yanıtla #8 : Mart 03, 2010, 02:34:45 ÖS »
ortalama 5000 ıle 5500 arası değştrmemz lazm ama şahsı goruşum kesıcıdn once vıtes değştrmk daha ıı sonuç verr çunkı bı ust vıteste devır daha yukarda olck ve hızlanmak daha raht olck..

ilkeronat

  • İleti: 1761
Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
« Yanıtla #9 : Mart 04, 2010, 07:06:04 ÖÖ »
kesinlikle cok guzel bir calisma olmus ellerine saglik. vites oranlari ben de vardi biryerlerde bulursam onlari da yazarim buraya boylece ihtiyacin olan bilgiyle bu bilimsel veriyi bununla guncelleyebilirsin. tekrar cok tesekkur. :)

ilkeronat

  • İleti: 1761

valfozkan

  • İleti: 425
Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
« Yanıtla #11 : Mart 08, 2010, 09:49:17 ÖS »
Eyvallah paylaşım için denemek lazım bakalım ne kadar dogru vites geçişi yapıyormuşuz

nisay

  • İleti: 1040
Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
« Yanıtla #12 : Aralık 23, 2010, 09:51:41 ÖÖ »
Bilg için teşekkürler.

Deneyen varmı acaba ?

battalgazi

  • İleti: 997
Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
« Yanıtla #13 : Aralık 23, 2010, 03:31:23 ÖS »
Paylaşım için teşekürler güzel bilgiler..

orchun

  • İleti: 747
Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
« Yanıtla #14 : Aralık 23, 2010, 03:40:35 ÖS »
tesekkürler bilgiler için..hacettepe otomotiv müh. okuyan tanıdıgım var..onunda dediklerine göre red line cizgisine geldiğin anda değiştirmek deilde arkadasın anlattıgı gibi vites aralıklarında deiştirilirse cok daha verimli oluyomus..

vtec05

  • İleti: 550
Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
« Yanıtla #15 : Aralık 23, 2010, 04:29:11 ÖS »
abi teşekkürler bende artık zorlamayım :D

FF206

  • İleti: 234
Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
« Yanıtla #16 : Mart 18, 2011, 06:10:42 ÖS »
bence bu böyle olmamalı yani şanzuman oranına baklıcak olursa 1. vitesin oranı 3.462 dimi 6183 devir çevirdiğimizi düşünürsek eğer torkumuz şanzumanın etkisiyle 376.6656nm olucaktır. ve hızımız o sırada 49.9 kmh olucak ama arkadaşın anlattığında 43kmh da 2. vitese geçmiş olmamız gerek bu durumda 2. vitesin oranı 1,870x130,2=243,474 nm lik bi tork çekiyor olucak yani erken vites atmak yerine 1. viteste devam eden araç 100nm lik bi tork fazlasıyla ivmelenicek.. bu durumda doğru zamanı bekleyip vites atmak gerek yani boşu boşuna erken atmak değil arkadaşlar:)
yani arkadaşlar tablodaki 1. vites bölümündeki hıza göre tork u şanzuman oranıyla 3.462 ile çarparsak hıza göre torkumuzu buluruz aynı şekilde 2. vites bölümünü de 2. vitesin oranı olan 1.870 ile çarparsak hıza göre 2. vitesteki tork değerlerini buluruz bu durumda da hangi devirde vites atmamız gerektiğini ayarlıyabiliriz misal 7000 devirden sonra torkumuz yok denecek kadar azalıyosa üst vitesin değeri de daha fazlaysa işte o noktada vites atmak gerekir diğe düşünmekteyim  fazlada karışmamıştır inş:D böyle hesaplamalar sonucunda devir saatlerinin yanında bazı arabalarda hani ışık yanar ya belirli devirde vites büyütmek için bence bu yöntemle hesaplanıp max değerler ve en iyi hızlanma yakalanıyordur.. yanlış bilgi verdiğsem şimdiden özür dilerim saygılar:)

battalgazi

  • İleti: 997
Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
« Yanıtla #17 : Ekim 11, 2011, 06:45:39 ÖS »
Konuyu hortlatıyorum ama Fd6 maksımum tork 4200 devir maksımum gücü ise 6500 de veriyor..bir kapışma esnasında vitesi redlıne getirmek yanlış mı diyorsunuz fd6 için uygun devir kaç oluyor yardımcı olabilecek arkadaşımız varmı..Geçenlerde 16 v toledoyla denedim 7100 devirden aşağı vites değiştirmeme rağmen aracım geçemedi toledo lehine net bir farkda oluşmadı yanlış devirle alakası olabilir mi?

kacaman

  • İleti: 7154
Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
« Yanıtla #18 : Ekim 12, 2011, 08:29:39 ÖS »
evet bilgi sahibi bir arkadaşımız varsa sevinirim.

kacaman

  • İleti: 7154
Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
« Yanıtla #19 : Ekim 12, 2011, 08:30:33 ÖS »
toledo 16v kaç hp

battalgazi

  • İleti: 997
Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
« Yanıtla #20 : Ekim 12, 2011, 09:36:28 ÖS »
105 veya 109 olması lazım 2004 sonunda çıkan versıyondan aracın teknık verılerını bulamadım,en iyi derecem 190 a kadar önde götürdüm 190 dan sonra hafif rampa vardı gene beni geçti,plotajım gayet iyi ama anlamadım neden böyle oldu

kacaman

  • İleti: 7154
Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
« Yanıtla #21 : Ekim 12, 2011, 09:47:23 ÖS »
ben de 105hp biliyorum
20hp fark ve sanırım 8N/mt tork fazlamız varken ayrıca rüzgar sürtünme katsayımız daha düşükken, sadece janlarımız 15 değil 16 inç ve lastik taban genişliği 195 değil 205 olduğu için mi geçiliyoruz, öyle çok kilo farkı sanırım yoktur, başka bişey var, bizim arabalar 125hp değil sanırım, bana öyle geliyor.

battalgazi

  • İleti: 997
Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
« Yanıtla #22 : Ekim 13, 2011, 09:03:12 ÖÖ »
vallahi hocam anlamadım gitti ya arkadaş teklif edince inan çok rahattım kesin geçerim gözüyle bakıyordum ama öyle olmadı,başka günkü denemede aracıma hava filtreside eklendi en ufak bir değişiklik olmadı yine geçemedim videosu vardıda bir ara eklerim

fastest40

  • İleti: 827
Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
« Yanıtla #23 : Ekim 13, 2011, 11:23:12 ÖÖ »
ortalama 5000 ıle 5500 arası değştrmemz lazm ama şahsı goruşum kesıcıdn once vıtes değştrmk daha ıı sonuç verr çunkı bı ust vıteste devır daha yukarda olck ve hızlanmak daha raht olck..
aynen saubaycım :) katılıyorum sana en iyi gücü bulmuşssunuz emeğinize sağlık ama o devirde vites attınızda dğier devri yakalamk için devrniz nerde olcak düşündünüzmü redlindedan önce vites atıp o devirleri yakalayıp daha hızlı gidilir .

fastest40

  • İleti: 827
Ynt: yüksek tork ve EN İYİ HIZLANMA verileri
« Yanıtla #24 : Ekim 13, 2011, 11:25:43 ÖÖ »
vallahi hocam anlamadım gitti ya arkadaş teklif edince inan çok rahattım kesin geçerim gözüyle bakıyordum ama öyle olmadı,başka günkü denemede aracıma hava filtreside eklendi en ufak bir değişiklik olmadı yine geçemedim videosu vardıda bir ara eklerim
200den sonra bi sıkıntı var tek bi sıkıntıyı çözdüme inanıyorum sakın dip gaz yapmayın araç gideceği kadar gitsin dip gazda 5 de yığılıp kalıyor ayrıca 4.vitesde kaç devirde vites attınız hıznınz neydi ben 185de redline gireken atıyoru 5e attım anda 200 oluyo