KAM MİLİ (CAMSHAFT) GÖREVİ VE YAPISI:
Eksantrik mili olarak bilinir, hareketini triger kayışı ya da zincirinden alan bir mildir. Motorda görevi emme ve egzoz supaplarının zamanında açılmalarını sağlamaktır.
Kam mili supapları dört zaman çevrimine göre, zamanında açan, piston kursu boyunca açık tutan ve yaylar yardımıyla kapatan, setli bir mildir.
Kam mili bu esas görevinden başka, üzerinde bulunan bir helis dişli yardımıyla distribütör ve yağ pompasını çalıştırır. Ayrıca bir özel kam vasıtasıyla da, benzin otomatiğini çalıştırır.
3 Farklı şekilde kullanılmaktadır...
OHC(OHV) = Over Head Camshaft(Valf) = Sübapları açıp kapatan ekzantrik mili bloktadır. Triger kayışı gibi bir mekanizma yoktur. Hareket bir itecek (külbütör) yardımıyla yukarıya iletilir. İtecegin ucundaki piyano denilen parça itecekle supapın arasındaki iletimi sağlar.
aşağıdaki resimler OHV yada OHC olarak bilinen sistemi göstermekte . . .
SOHC = Single Over Head Camshaft demektir. Yani sübapları hareket ettiren ekzantirik mili silindir kapağına montelidir ve kranktan bir zincir veya kayış (triger) vasıtası ile hareketini alır. Üstten tek ekzanitrikli olarak bilinir.
Ekzantirik milindeki yumurtamsı çıkıntılar da sübapların ne zaman ve ne kadar süre ile açık kalıp kapanacağını ayarlar.
DOHC = Double Over Head Camshaft yani üstten çift ekzantirik demektir. Bunu anlamı ise ekzost supapları ve emme sübapları için ayrı ayrı ekzantrik mili kullanılması demektir.