Gönderen Konu: Turbo ile alakalı (Okumanızı tavsiye ederim)  (Okunma sayısı 3994 defa)

jericho

  • İleti: 45
Turbo ile alakalı (Okumanızı tavsiye ederim)
« : Haziran 11, 2011, 12:39:43 ÖS »


Arkadaşlar çoğumuz turbonun çalışma sistemini biliyoruz zaten. Bilmeyenler de illaki google'dan bakmışlardır.
O yüzden çalışma sitemi değilde turbo'nun zarar görmemesi ile alakalı bildiğim nacizane bilgilerimi paylaşmak istedim sizlerle.

Zamanında zırhlı araçlarla ilgili uzmanlık kursu almıştım sene 2006'da. Orada Turbo'dan da bahsedilmişti, eciğini cücüğünü öğretmişlerdi sağolsun hocalarımız (:

Arkadaşlar Turbo'nun içinde iki adet çark vardır. Bu çarklar birbirlerine ters istikamette dönerler.

Salyangoz içindeki çarklardan biri sağa doğru dönerken diğeri de tam ters istikamette sola doğru döner.

Biri kirli egzos gazının hızla dışarı atılmasını sağlarken, aynı anda diğer çarkta temiz hava emerek silindirlere temiz hava gönderilmesini sağlar.

Turbolar dünya standartlarında motor devrinin 6 katı hızla çalışırlar. Örneğin motor devri 3.000 iken turbonun devir hızı 18.000, motor devri 5.000 iken turbonun devir kat sayısı ise 30.000 civarlarındadır.

O yüzden turbolu araçlarımızı aracın devri yüksek iken stop ettikten sonra, bir süre daha turbodan gelen fan sesi gibi bir ses duyarız.

Ancak bu ses, belki bize basit gelen ancak yapmış olduğumuz ciddi bir hatanın sesidir. Turbonun içindeki çarklar birbirine bir mil vasıtası ile bağlıdır, bu mil ve turbonun içindeki parçalar, motor yağ kartelinden yağlanmakta, bu sayede hem soğuma sağlanmakta, hemde aşınma önlenmektedir.

Eğer aracımızı yüksek devirlerde stop edersek, örneğin 5.000 devirde stop ettik. Turbo yaklaşık 6 kat daha fazla hızla 30.000 devirlerde çalıştığı için çarklar halen dönmeye devam edecektir.

Ancak motoru stop ettiğimiz için yağlanma duracak, böylece halen dönmekte olan turbo çarklarımızı birbirine bağlayan mil ve parçalar bir müddet daha yağsız, kuru kuru ve ısınarak çalışmaya devam edecektir. Bu da ileriki yakın zamanlarda % 90 turbo'nun arızalanmasına neden olacaktır.

Bilenler bilir, Subaru'nun turbolu araçlarında, fabrika orjinalinde aracın kontağını kapatıp, kontak anahtarını üzerinden alıp, kapıları kilitleseniz bile aracın motoru yaklaşık 1 dk. daha rölantide çalışmaya devam etmekte ve daha sonra kendiliğinden stop etmektedir.

İşte burda firmanın amacı turbo sisteminin minimum seviyede yavaşlamasını sağlamak ve zarar görmesini önlemektir.

Sonuç olarak ne yapıyoruz ? Turbolu araçlarımızın kıymetini biliyoruz ve bilinçli bir şekilde uzun ömürlü kullanıyoruz (:
Başınızı ağrıttıysam affola. Okuduğunuz için sağolun.




aRas

  • Furkan Aras Alağaç
  • İleti: 3334
Ynt: Turbo ile alakalı (Okumanızı tavsiye ederim)
« Yanıtla #1 : Haziran 11, 2011, 01:06:46 ÖS »
Yazanın eline sağlık güzel ve doğru bilgiler verilmiş.

adnyldz

  • İleti: 1429
Ynt: Turbo ile alakalı (Okumanızı tavsiye ederim)
« Yanıtla #2 : Haziran 11, 2011, 01:07:54 ÖS »
Paylaşımın için Çok teşekkürler..

Katalizor

  • İleti: 326
Ynt: Turbo ile alakalı (Okumanızı tavsiye ederim)
« Yanıtla #3 : Haziran 13, 2011, 12:18:43 ÖS »
Cok Guzel Yararlı bı Paylasım Oldugunu Dusunuyorum. Tesekkurler ellerıne Saglık :)

piscocuk

  • İleti: 3205
Ynt: Turbo ile alakalı (Okumanızı tavsiye ederim)
« Yanıtla #4 : Haziran 13, 2011, 12:26:57 ÖS »
turbo timer rulez :)

kareser

  • İleti: 105
Ynt: Turbo ile alakalı (Okumanızı tavsiye ederim)
« Yanıtla #5 : Haziran 13, 2011, 01:06:08 ÖS »
Paylaşım için teşekkürler değerli bilgiler  >=ok