Gönderen Konu: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ  (Okunma sayısı 52374 defa)

VteC_MaNiaC

  • İleti: 317
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #25 : Mayıs 09, 2006, 08:49:12 ÖS »
üstteki araç 1.4 olduğundan dolayı uygulama yaparken ekstradan bir plastik bağlantı aparatı kullanmak zorunda kalıyoruz ... çünkü emme manifoldu çıkışı dikey ... kitlerin üzerinde sensör yerleri ve krank hortumu için direk bağlantı yerleri mevcut



@wesome

  • Ziyaretçi
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #26 : Mayıs 17, 2006, 03:21:20 ÖS »
saolasin gercekten faydali bilgiler

VteC_MaNiaC

  • İleti: 317
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #27 : Mayıs 17, 2006, 10:06:10 ÖS »
daha detaylı bilgiler için problemler ve çözümleri bölümünde filtre beslme bölümü war ordan ilham alabilirsin ;)

VTEC

  • Administrator
  • *****
  • İleti: 4899
    • http://www.teamhondaturkey.com
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #28 : Şubat 08, 2007, 08:32:06 ÖÖ »
Egzos Sistemi

Geri basınç nedir?

Motorun yanma odasındaki patlamalar ile sadece pistonları aşağıya doğru hareket etmeye yarayan enerji açığa çıkmaz. Aynı zamanda ses ve ısı enerjileri de oluşur. Ses enerjisi yanma odasından çıkıp headera girer ve 400-500 metre/saniye hızla son susturucuya doğru ilerler. Bu sırada yanmış gazlar 70-100 metre/saniye hızla header'a girerler ve son susturucuya doğru hareket ederler. Ses enerjisi egzost gazlarından 5 kat daha hızlı hareket eder. Ses enerjisi düşük basınçlı bir ortama girerse geriye döner ve gazlar ile karşılaşır. Ses enerjisi gazları tekrar geriye, yanma odasına doğru iter. Bu arada türbulanstan dolayı enerji kaybı olur.

Geri dönen egzost gazları ne yapar?

Eğer gazlar döndüğünde eksoz sübabı açık ise yanma odası tekrar bir miktar egzost gazı ile dolar. Bu yanma odasına daha az miktarda temiz hava ve benzin karışımı girmesine yol açar. Sonuç olarak daha az hava/benzin karışımı daha az performans demektir. Eğer gazlar ses enerjisi ile birlikte döndüklerinde egzost sübabı kapalı ise tekrar son susturucuya doğru dönerler.

Spor son susturucular, katalizörler ve headerlar sistemdeki geri basıncı azaltmaya yöneliktir.

 ARKA SUSTURUCU ve ORTA SUSTURUCU

Egsoz gazları motoru çok büyük bir basınçla terkederler. Eğer bu gazlar motoru direk terketseydi anormal gürültü çıkardı. Bundan dolayı egsoz manifoldu gazları içinde metal borular ve plakalar ile birlikte bazı izolasyon maddelerinin bulunduğu susturucuya gönderir. Susturucudan geçerken gazların basıncı azaltılır ve sessizce dışarı atılmaları sağlanır.

Susturucu metalden yapılmış olup (yeni araçlarda) katalitik konverter ile arka boru arasında bulunurlar. Orta ve arka olmak üzere genelde araçlarda iki tane susturucu bulunur.

Şimdi diyeceksinizki bazı araçlarda susturucu olsada gürültü çıkarıyor, neden? Genelde susturucular adları gibi sesi azaltma vazifesi görselerde, bazı susturucular özel tasarlanmış olup gazı metale sarılmış delikli bir borudan geçirip direk dışarı atmakta, sonucunda basınç azalsada biraz gürültü çıkar.

Susturucular egsoz supaplarının açılıp kapanması sırasında çıkan sesi boğarlar. Supap açılınca egsoz borusuna yanmış gazı yüksek basınçla atar. Bu tip bir hareket gazın kendinde hızlı giden ses dalgaları yaratır (neredeyse 2000 km hız), işte susturucu bunu sessiz hale getirmekle görevlidir. Bunu ses dalgası enerjisini ısıya çevirerek yapar. Susturucunun içindeki delikli bölme ve plakalara değen ses dalgaları enerjilerini kaybeder.

KATALİTİK KONVERTER

Motorunuz yakıtı yakarken çevreye çok zararlı gazlar üretir. Bu zararlı gazların çevreye dağılmasını önlemek için egsoz hattına bağlanan "katalitik konverter"ler yapılmıştır. İçerinde "katalizör" denilen kimyevi maddeler bulunur. Katalizör kendisi etkilenmeden diğer kimyevi maddeler arasında reaksiyonlar yaratır. Katalitik konverterlarda ise içlerindeki katalizör vazifesi gören kimyevi maddeler egsozdaki zehirli maddeler arasında reaksiyon başlatıp, zararlı gazlardan zararsız gazlara dönüşmelerini sağlar.

Çalışma sistemine gelince, zararlı gazlar bir tür çelik kutu görünümündeki katalitik konvertere girerler, içinde aluminyum oksit, platin ve rodyum vardır. Bu kimyevi maddeler karbon monoksit ve hidrokarbonları su buharına ve karbondiokside dönüştürür.

Katalitik konverteri olan araçlarda kurşunsuz benzin kullanmamızın sebebi, benzindeki kurşun konverterdeki kimyevi maddeleri kaplar ve fonksiyonlarını görmelerini engeller.

EGR SUPABI

EGR (egsoz gazı dolaşım) supabı egsoz gazının bir kısmını yanma ısısını düşürmek üzere silindirlere geri göndermeye yarar. Neden bunu isteriz?

Yanma ısısı 1500 dereceyi geçince zehirleyici gazlar oluşur. Bu derecelerde havadaki nitrojen oksijenle birleşip nitroksitleri oluşturur. Bilirsiniz tek tek mükemmel olupta bir araya gelince yaramazlık yapan çocuklar olur ya, sevgili arkadaşımız güneşte aynen böyledir. Güneşli havalarda egsozdan çıkan nitro oksitler havadaki hidro karbonla birleşip dumanı oluşturur. İşte EGR supabı burada imdada yetişir.

Çıkan egsoz gazının bir kısmını emme manifoldundan silindirlere vererek yanma ısısını düşürür. Düşük yanma ısısıda üretilen nitro oksit miktarını azaltır. Sonucunda daha az miktarda egsoz ile dışarı atılmış olur.

PCV SUPABI

Yanma sonucunda çoğu paslandırıcı özelliğe bir takım gazlar ve buharlar oluşur. Bu gazların bazıları segmanlarıda geçerek krankın çalıştığı bölüme gider. Eğer kendi hallerinde krank bölümünde bırakırsanız paslanma, çürüme ve tortu gibi birçok olumsuzluğa sebep olurlar. Bunun için oradan atılmaları gerekir. Eskiden bir boru ile direk atmosfere atılırdılar. 1960'larda hava kirliliği problemi ile karşılaşınca PCV (Positive Crankcase Ventilation = Krank bölümü havalandırma) sistemi geliştirilmiştir.

PCV sistemi motor ve emme manifoldu arasında bir hortum vasıtası ile bu gazları çekip silindirlere geri verip normal yakıtla yanmasını sağlar. Tek problem bu gazların emme manifoldundan girerken gerekli hava-yakıt oranını bozmaları olur. Bununda çözümü PCV Supabı ile bulunmuştur.

HAVA POMPASI

Hava pompası sıkışmış havayı egsoz manifolduna-bazı durumlarda katalitik konvertere gönderir. Sıkışmış havadaki oksijen yanmamış hidrokarbonların (yakıt) epeyi bir kısmını yakar, böylece zehirli karbon monoksiti bildiğimiz iyi huylu karbon diokside çevirir.

EKSOZ MANİFOLDU

Döküm demirden yapılmış egsoz manifoldu egsoz gazlarını yanma odalarından egsoz borusuna aktarma işini görür. Egsozun rahat geçmesini sağlamak için yumuşak yuvarlak hatları vardır.

Egsoz manifoldu silindir kapağına sarı civatalarla bağlanmıştır, üzerinde birtakım hava kanalları olup, emme manifoldunun hemen altındadır.

MANİFOLD CONTALARI

Egsoz borusunu manifolda bağlayan çeşitli tipte contalar vardır.

Birisi düz yüzeyli contadır. Bir başka tip basıncı sağlamak için yayları kullanan top ve soketten oluşmuştur. Ayrıca örgülü, halka şeklinde bir tür amyantlı elyaf kullanılan bir tipde mevcuttur.

EGSOZ BAĞLANTI ELEMANLARI Egsozu aracın gövdesine tutturan ve gerekli esnekliği kauçuk halkalarla sağlayan, kelepçelerle susturucuları borulara bağlayan parçalardır.

KATALİSTLER

Katalitik konverterin içindeki materyaller aractan araca farklıdır.

Bazı katalitik konverterler "oksidasyon" katalisti kullanır, bu platin kaplanmış seramik boncukların hidrokarbon ve karbon monoksidi azaltmasında kullanılır. Katalitik reaksiyon sonucunda hidrokarbon ve ve karbon monoksit "yanarak" su buharı ve karbon dioksit oluşturur. Bu tip konverter oksijen ister ve gerekli oksijen silindir kapağına yada manifolda direk enjekte edilir.

Daha yeni konverterler iki kısımdan oluşur. Ön kısım "üç yollu" katalist olup çeşitli zehirleri yakar, hidrokarbonları azaltır. Etkili egsoz azaltımı için bu tip konverterler tam yakıt ve hava karışımına ihtiyaç duyarlar. Arka kısımları ise normal oksidasyon katalistleri olup hidrokarbon ve karbon monoksitleri dahada azaltırlar.

EGSOZ BORUSU

Egsoz borusu arabanızın altında gördüğünüz kıvrılmış borulardır. Genelde paslanmaz çelikten yapılırlar (susturucudaki ısınmanın sebep olabileceği pası önlemek için). Türkiye'de ise henüz DKP saçtan yapılmış borular kullanılmaktadır.

Bunun sonucunda ise yaklaşık her yıl aracımızın egsoz sisteminin bir parçasını değiştirmek zorunda kalıyoruz. Bu egsoz imalatının belli bir standartı olmamasından, her önüne gelenin egsoz imalatına soyunmasından kaynaklanmaktadır. En pahalı ve kaliteli olduğu söylenen yerli marka susturucu ve egsoz borularının bir yıldan fazla kullanımı çok ender raslanan bir şey olup, Kuzey bölgelerinde aşırı nem ve yağış dolayısı ile daha da kısa zamanda paslanıp iş göremez hale gelmektedir.

ÇİFT EGSOZ SİSTEMİ

Çift egsoz sisteminin avantajı daha serbest biçimde egsoz gazlarının atılması olup, daha düşük basınçla çalışma ortamı sağlanmasıdır. Motorun hava alma kabiliyeti arttığından motorun beygir gücünde göze çarpan bir artma sağlanabilir. Bu egsoz atımı sırasında daha fazla egsoz atılmasını sağladığından motorun içinde daha az egsoz gazı kalmakta ve bu sayede içeri gelecek olan hava-yakıt karışımının daha büyük bir miktarda içeri alınmasına (emilmesine) olanak sağlar.

PERFORMANS EGZOSLARI

Bir performans egzost sisteminden istenen, egzos gazını olabildiğince rahat, hızlı ama motorun ihtiyacı olan geri tepmeyi* de sağlayarak dışarı atması ve eğer mümkünse fazla gürültü yapmamasıdır.

*Geri tepme, içten yanmalı atmosferik motorların randımanlı çalışabilmek için ihtiyaç duyduğu bir sıkışmadır. Egzos gazı rahat ve hızlı dışarı atılmalıdır, ancak gereğinden daha rahat dışarı çıkan gaz, motorun ihtiyaç duyduğu sıkışmayı sağlayamayacak ve motorun kaba bir tabirle “rehavete” kapılmasına sebep olacaktır. Geri tepmesi olmayan atmosferik bir motor özellikle alt devirlerde hızlı kalkış için gerekli torku üretemeyecek, ancak üst devirlere standardından daha rahat çıkacaktır. Geri tepmesi fazla olan bir motor ise alt devirlerde ve esnekliklerde normalden daha yüksek tork üretebilecek, fakat yanmanın ve gaz atışının hızlandığı üst devirlerde motoru sıkıştırarak çalışmasını zorlaştıracak ve gücü düşürecektir.

Yanma odalarına açılan emme sübaplarından giren benzin hava karışımı bujiler tarafından ateşlenerek patlar ve pistonun ileri hareketini sağlar. Piston geri gelirken patlamada oluşan atık gazı geri sıkıştırarak, açılan egzost sübapları aracılığıyla egzost manifolduna iter.

Egzost manifoltundan katalitik konvertöre doğru giden egzost gazı, çevreye zarar vermemesi için burada sıkı bir filtreden geçer ve orta susturucuya aktarılır. Orta susturucuda biraz daha hız kaybeden egzost gazı, genellikle gürültüyü mümkün olduğunca kesmek için geniş yalıtımlı, çok odalı veya kıvrımlı tasarlanmış olan son susturucudan dışarı atılır… Görüldüğü gibi egzost gazı borular ve susturucular içinde epey uzun bir yolculuktan sonra otomobilden dışarı atılmaktadır. Manifolttan son susturucuya kadar geçtiği tüm mesafe içinde hızını kesen ve dışarı rahat çıkmasını önleyen bir çok engel, filtre ve dolambaç bulunmaktadır.

Genellikle standart otomobillerde egzostlar, performansa yönelik en mükemmel şekil ve iç yüzey özellikleri ile üretilmezler. Ucuz maliyetli ve seri üretimleri kolay olacak şekilde tasarlanırlar, çevre koruma ve gürültü azaltma amacıyla katalitik konvertör ve motorun ihtiyaç duymadığı kadar büyük ve yoğun susturucularla üretilirler.

Yan sanayide ise Supersprint, CSC, Ansa, Remus, King Dragon, Laser ve benzeri üreticiler tarafından, her otomobil için özel olarak tasarlanarak ve en iyi performans ve en yüksek motor gücü için dinamometre üzerinde defalarca test edilen egzost sistemleri, kendi içlerinde de farklılıklar göstermekle birlikte, genellikle fabrika standardı egzostlardan çok daha iyi sonuçlar verirler. Bunlar hem malzeme kalitesi, hem iç yüzey kayganlığı, hem de performansa yönelik dizayn açısından standart egzostlardan daha itinalı ve profesyonelce üretilmişlerdir. Boru genişliğinden susturucuların büyüklüğüne kadar her ayrıntı yoğun hesapların ve çok sayıda denemenin sonucudur. Bu sayede manifolttan itibaren başlayan komple performans egzost sistemleri, %5’ten %10’a kadar ek güç sağlayabilmektedir.

Egzost sisteminde ilk olarak, egzost manifoltunun yapısı incelendiğinde, otomobilin silindirlerinin adedine göre 4, 5, 6 veya daha fazla koldan ayrı ayrı çıkan atık gazı çoğunlukla 1 veya 2 ana boruda toplayarak 1 veya 2 çıkıştan dışarı atmak üzere tasarlanmış olduğu görülür. Bir egzost manifoltunun randımanını etkileyen başlıca faktörler boruların şekli ve iç yüzeyidir. Bu boruların şekli, gazın ilk çıkış anında ilk geri tepme noktasına gidinceye kadar hiçbir engele veya keskin köşeye çarpmadan hızla ilerlemesi için uzun ve yumuşak kıvrımlı olmalıdır. İç yüzeyin mümkün olduğunca pürüzsüz ve kaygan olmasında fayda vardır. 4 veya daha fazla çıkışın birleşeceği ve tek boruya düşeceği nokta kuşkusuz ilk geri tepme noktası olacaktır.

Buradan sonra katalitik konvertöre giden gaz, motorun ihtiyaç duymadığı ölçüde bir geri tepme meydana getirir. Katalitik konvertör çok sayıda ve birbirine çok yakın süzgeçlerden oluşmaktadır. Bunlar gazın hızını keserek performansı düşüren bir sıkışma meydana getirirler. Performans egzost sistemlerinde katalitik konvertör yerine sadece gereken geri tepmeyi veren ve aşırı gürültüyü engelleyen düz ve direkt çıkışlı bir ara susturucu kullanılır.

Standart sistemlerde buradan sonra, egzost gazının yolu üzerinde bir orta susturucu bulunmaktadır. Performans sistemlerinde bulunmayan bu susturucunun amacı da yine bir ölçüde geri tepme ve özellikle gürültünün engellenmesidir. Performans sistemleri bu aşamada geri tepmeyi boruların dizaynıyla sağlarken, gürültüyü de olabildiği ölçüde malzeme kalitesiyle önlemeye gayret ederler. Ancak elbette performans için üretilmiş bir egzost sisteminin gürültüsü standart bir sistemden daha fazla olacaktır.

Son susturucuya gelindiği zaman, standart sistemdeki susturucunun, genellikle gazı en az 2 kez 180 derece döndürdüğü veya arka arkaya birçok odacığa sokarak süratini ve gürültüsünü kestiği görülür. Performans egzostları ise son susturucuda kullandıkları elyaf yalıtım tabakasını standarttan daha kalın ve daha kaliteli tutarak gürültüyü keserken, gazı direkt ve dolaysız bir şekilde dışarı atarak motoru rahatlatırlar.

Sonuç olarak, performans egzostları, otomobilin üzerinde başka modifikasyonlar olsun veya olmasın gazın dışarı atımını kolaylaştırır ve mutlaka performansa ek bir katkı sağlarlar.

Ancak bunların fiyatları da kaliteleri gibi yüksek olduğu için, kimi performans tutkunlarının, komple sistemler satın almak yerine, aynı mantığa hizmet edecek daha ucuz çözümler aradığı da görülür. Örneğin katalitik konvertörü ve orta susturucuyu iptal ettirerek yerine düz boru veya düz susturucu taktırmak, standart son susturucuyu çıkartarak yerine direkt bir susturucu taktırmak bunlardan bazılarıdır. Sözü geçen bu uygulamalar da motorun egzost gazını atmasını bir ölçüde kolaylaştırmakta, kimi zaman ve kimi devir aralıklarında artı güç sağlamaktadır. Fakat maalesef bunlar, baştan sona mühendislik hesapları ve uygun malzemeler ile üretilerek çok kez denendikten sonra piyasaya sürülmüş ve devir bandının başından sonuna kadar maksimum ek güç getiren olan orjinal performans sistemleri kadar faydalı olmayacaktır…


öyle erhan

  • İleti: 486
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #29 : Şubat 08, 2007, 01:38:22 ÖS »
bu verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.....ben birde kule gergisinin asıl işlevini merak ediyorum...herkes bişiler söylüyo... aydınlatırsanız sevinirim...

VTEC

  • Administrator
  • *****
  • İleti: 4899
    • http://www.teamhondaturkey.com
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #30 : Şubat 08, 2007, 03:15:12 ÖS »
bu verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.....ben birde kule gergisinin asıl işlevini merak ediyorum...herkes bişiler söylüyo... aydınlatırsanız sevinirim...

buyrun

http://www.teamhondaturkey.com/forum/index.php/topic,6978.0.html

Agent

  • Ziyaretçi
Egzoz Sistemi Hakkında..
« Yanıtla #31 : Haziran 12, 2007, 07:24:20 ÖÖ »
Manifold Sistemi

Manifoldlar arasında 4-2-1'lerin 4-1'lere göre, performans kriterleri açısından farklı olduğu her zaman söylenir. Ana gerçek, 4-2-1'lerin düşük devirlerde daha iyi güç verdiği, 4-1'lerin ise buna kıyasla düşük devirde daha az, ama yüksek devirde daha çok güç verdiğidir. Ancak en iyi performans için hangi manifoldun uygun olduğuna karar verilmesi, sadece bu kıyaslamaya bakarak gerçekleştirilemez. Detayları tam olarak aşağıda açıklıyoruz.

Motor içinde yakıt yandıktan ve egzoz subaplarından atıldıktan sonra bir basınç dalgası oluşur, bu dalga enerjiye sahiptir ve silindirden, normalden daha çabuk gaz çıkmasına katkıda bulunabilir. Performans manifoldlarının amacı budur. Bu dalgaların doğal harmonikleri ve atımları, doğru kullanıldıklarında performans artışı yaratabilir. Bunun için egzoz borusunun çapının ve uzunluğunun doğru olması kritiktir.

Doğru hesapta, 4-1 manifold için 4 ayrı silindirden çıkan gazların bir araya gelmesi, 80-86cm civarında gerçekleşmelidir. Eğer manifold 4-2-1 tipte olursa ilk ikişer boru 40-43cm civarında, sonrasındaki iki boru ise yine 40-43cm civarında uzunluğa sahip olmalıdır. Tüm boruların birleşmesinden sonra ilk susturucuya veya katalitik konvertöre kadar olan mesafenin de yine 80-86cm civarında olması gerekir.

Peki neden bu uzunluklar bu kadar kritiktir? Egzoz manifoldundan çıkan gazların atımları, ilk karşılaşmaya kadar boruda ilerler. Bir silindirden çıkan gaz, diğer silindirden çıkan gaz ile karşılaştığı anda, geriye doğru bir atım gerçekleşir. Eğer karşılaşma anına kadar olan uzunluklar doğru ayarlanmış ise geri atımlar egzoz subaplarından çıkacak gaz için başarılı bir emiş gücü sağlarlar. Eğer uzunluklar yanlış hesaplanırsa geri atımlar olumlu bir etki yaratamayacağı, hatta artı basınç oluşturması ile gazın silindirlerden çıkışını daha da güçleştirebileceği için motorun üreteceği güç standardından dahi düşük hale gelebilir.

Bazılarınızın söylediğini duyar gibi oluyoruz, standart manifoldların bu uzunluklarla hiç bir ilgisi yok, peki nasıl oluyor da standart manifoldlar bu şekilde üretiliyorlar? Şu şekilde açıklayabiliriz. Gazın harmonikleri ve boruların uzunlukları katları ile orantılı bir şekilde de kullanılabilirler. 80cm'yi doğru uzunluk olarak kabul edersek, 4 silindirden çıkan 4 egzoz borusunu 160cm'sonunda birleştirirseniz de uygundur, 40cm veya 20cm sonunda birleştirseniz de uygundur. Eğer ilk susturucu 20 ya da 40 ya da 80 ya da 160cm sonrasına yerleştirilirse bu da problem değildir. Bundan dolayı standart egzoz manifoldları bu hesaplar doğrultusunda üretilebilmkete ve kötü görünmelerine rağmen işlevlerini yerine getirebilmektedirler.

Tamam, o zaman problem nerede? Sorun çoğu egzoz manifoldu üreticisinin bu kurallara uymamasıdır. Üretim zorluğu veya kaput altındaki yer kısıtlaması gibi sebeplerden dolayı kimi üreticiler bu hesaplamaları göz ardı edebilmektedirler. Evet, 4-2-1 standart bir manifold düşük devirlerde yüksek güç vermelidir, ama bu ancak manifoldun oranlarının mükemmel olması durumunda mümkündür.

Egzoz sistemi

Boru uzunlukları ve boyutlarıyla ilgili konu, manifold harici egzoz sistemleri için de geçerlidir. Bundan dolayı çoğu üretici katalizörün yerine yerleştirilmesi amacıyla manifolddan uygun miktarda uzağa takılacak bir kit de sunmaktadır. Egzoz sistemindeki örnek olarak orta susturucuyu çıkartıp yerine düz boru yerleştirmenin performansa bir katkısı yoktur, tabii arka susturucunuz hesaplamalara uygun bir uzaklığa denk bir mesafede olmadığı sürece. Bu da, arka susturucular uygun alan bulunan herhangi bir yere takıldıkları için genelde pek mümkün değildir.

Katalizör İptali

Peki katalizör iptali yapıldığında aracın performansı belirgin şekilde artıyor, buna ne dersiniz? Evet, bu doğrudur, ancak bunun boru uzunlukları veya harmoniklerle hiç bir ilgisi yoktur, bu sadece katalizörün kısıtlamasının ortadan kalkması ile ilgilidir. Katalizörü iptal etmek performansı arttırabilir, ancak katalizörü iptal edip doğru hesaplamaların ışığında katalizörün yerine takılacak bir performans ürünü performansı muhakkak daha fazla arttırır.


vtec-26

  • İleti: 811
Ynt: Egzoz Sistemi Hakkında..
« Yanıtla #32 : Haziran 12, 2007, 11:06:07 ÖÖ »
paylaşım için teşekkürler

Faruk

  • Ziyaretçi
Ynt: Egzoz Sistemi Hakkında..
« Yanıtla #33 : Haziran 12, 2007, 02:46:08 ÖS »
bilgiler için teşekkurler.. >=ok

infaztim

  • İleti: 3903
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #34 : Haziran 14, 2007, 02:52:58 ÖS »
en önemlisi benim açımdan şu: typer için en iyi filtr sistemi hangisidir hangi markadır ve filre ucu nerede olmalıdır...sevgiler...bide gruppm nasıldır yani bi aem veya injenden çok dahamı verimli sesi nasıl ve tabi fiatı.nekadar önerirsiniz para yatırabilecek bi typer sahinine bu filtreyi...

R-13239

  • Ziyaretçi
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #35 : Haziran 14, 2007, 04:36:41 ÖS »
En iyisi gruppem diye duydum ben , injen cai geliyor ondan sonra sanırsam...

Pipercross v-force diyede bi kit var ama bilmiyorum nasıldır ...

Benim önerim injen almandır.

infaztim

  • İleti: 3903
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #36 : Haziran 14, 2007, 04:44:12 ÖS »
1200 ytl imiş gruppem doğrumu ya.bir diğer mevzuda şu eğer fiatı 1000-1200 ytl arası ise bir filtreye bu paralar vermek sizce nekadar mantıklı.acaba bu filtre da motorsport un m3 ler için özel ürettikleri filtre gibi beygir karnavalı yaratıomu motorda(da motorsport 21 hp olarak dyno üzerindeki sonuç diye belirtmişti fiatı 2250 dolar) yani kaç hp verio bu gruppem bileniniz varmı.injen veya aem kaç hp verdikleri sölenio gerçekte kaç hp verio(ikisindede 12 hp vaad edilioda bu doğrumu bana biraz f-16 geldide)

R-13239

  • Ziyaretçi
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #37 : Haziran 14, 2007, 05:16:13 ÖS »
injen vaat ettiği beygirleri fazla fazla veriyor o kadar söyleyebilirim...

infaztim

  • İleti: 3903
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #38 : Haziran 14, 2007, 05:20:48 ÖS »
vışşşş. +12 hp.daha ne olsun ozaman. saool kaan.

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #39 : Haziran 14, 2007, 08:00:07 ÖS »
injeni tek geçerim

R-13239

  • Ziyaretçi
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #40 : Haziran 14, 2007, 09:57:30 ÖS »
SRI 'da CAI 'de performansı ortada Altıner Abim :)

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #41 : Haziran 14, 2007, 10:06:15 ÖS »

SRI 'da CAI 'de performansı ortada Altıner Abim :)


aynen öyle Kaanım >=ok

Tolga-R

  • İleti: 362
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #42 : Haziran 15, 2007, 08:13:57 ÖÖ »
yazık günah injen in sıfırına o kadar para verilmez. Akünün altında geçen cai sisteminde boru zaten o kadar ısınmıyor. O nedenle çok çok özel bi boru yapısına gerek yok bence. Ben vtec_maniac nickli arkaşımla beraber bi kit yaptım ve güzel de verim alıyorum. Ve ısınmıyorda...

type-RRR

  • İleti: 660
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #43 : Haziran 15, 2007, 12:57:49 ÖS »
bence ikiside 12 hp vermez ikisininde +ve- leri var
« Son Düzenleme: Haziran 15, 2007, 12:59:07 ÖS Gönderen: type-RRR »

infaztim

  • İleti: 3903
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #44 : Haziran 15, 2007, 04:18:19 ÖS »
ikisininde +ve- leri var(demişsin) neler bunlar...

R-13239

  • Ziyaretçi
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #45 : Temmuz 23, 2007, 01:53:52 ÖÖ »
Gruppe M veriyor abi , dyno ölçümleriyle vs. ilede belgelendi bu. Ayrıca mugen filtre'ninde gruppemden aşağı kalır bir yanı yok diyorlar , en fazla 1-2 hp oynar aralarında deniliyor yabancı type-r forumlarında.


type-RRR

  • İleti: 660
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #46 : Temmuz 23, 2007, 08:30:19 ÖÖ »

ikisininde +ve- leri var(demişsin) neler bunlar...

injenin filtresi küçük ve borusu ısınıyo aemin borusunun boyası ısı yalıtımlı bence daha daha soğuk hava çekiyo ve ulaştırıyo ama borusu uzun oda aem in dez avantajı bana göre fakat arkadaşlar injen daha iyi diyo
ben injen kullanmadım hiç onun için çok ısrarlı değilim bu konuda kitleri gördüğüm kadarıyla kıyaslıyorum
aem cai kullanıyorum çok memnunum

fikito

  • İleti: 2739
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #47 : Mayıs 08, 2008, 09:10:07 ÖS »
abiler kutu içi performans filtresi (yeni civic için) ses yapar mı ben ses yapmasını istemiyorum ne yapmalıyım :) teşekürler :)

Muratti

  • Ziyaretçi
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #48 : Ağustos 03, 2008, 11:04:27 ÖS »
İki sorum olacak...
Hava filtrelerinin markasına göre aracın sesi değişir mi? Yani daha iyi bir marka daha güzel bir ses verir diyebilir miyiz? Yoksa çıkan ses aşağı yukarı aynı mı olur?
İkincisi...bende 2001 model 1.4IS 90 küsür bg bir araç + BRC sıralı sistem LPG var. Alacağım bir simota intake kit 0-2 beygir artıracak. Şimdi aracın bir de tork gücü vardır. Tork hızlanma, beygir ise maksimum süratte daha çok etkilidir. Yanlışım varsa düzeltin lütfen. Bu intake kit tork gücünü de beygir kadar az mı etkiler yoksa araç 0-2 bg arasında artarken tork gücünde daha fazla bir artış sözkonusu olabilir mi?

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #49 : Ağustos 10, 2008, 11:06:16 ÖS »
Filtre markasına göre seste değişkenlikler olur..

Bence 1.4 is te sadece ses alırsın, sıcak havada emiyorsa güç bile kaybedersin aklında olsun..1.4 makinada filtreyle bir artış bekleme arkadaşım..gerçek bu..