Gönderen Konu: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ  (Okunma sayısı 52375 defa)

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« : Aralık 15, 2005, 07:17:04 ÖS »
Performans Hava Filtreleri

Performans hava filtreleri uygulamadaki kolaylıkları ve fiyatlarının diğer modifiye aksamlarına göre çok daha hesaplı olması sebebiyle modifikasyonda genellikle hepimizin ilk başlangıç noktası olmuştur.


Öncelikle şunu belirtmek isterim ki, hepimizin ortak olarak hoşlandığına inandığım, orijinal ekipmana kıyasla bu filtrelerin çıkardığı spor ses bize bu filtreleri aldıran ilk sebeplerdendir. Ancak, modifikasyona genelde herkesin spor hava filtresinden başlamasının bundan daha etkili bir sebebi var ki, o da birilerinin bize bu hava filtrelerini monte ettikten sonra 5-10 bg. gibi güçler elde edebileceğimiz konusunda son derece rahatça atıp tutmalarıdır.

Şimdi.. Ben de kullanıyor olmama rağmen, size spor hava filtrelerinin hiç bir işe yaramadığını söylersem acaba ne dersiniz? Öyle şey olur mu diyeceksiniz.. Evet yarıyor ama, tek bir koşulla.. Lütfen okumaya devam edin..

Teori

Burada teori şudur ki, silindirlerin içindeki yanma odasına yakıtla karıştırılmak üzere ne kadar çok hava gönderirseniz, o kadar fazla güç elde edersiniz, ancak mesele bu havayı birinci olarak nasıl gönderdiğiniz, ikinci olarak da gerçekten fazla hava gönderip gönderemediğinizdir.

Hava aerodinamiği o kadar komplike bir konudur ki, otomobilinizin orijinal hava filtresini açık bir spor hava filtresiyle (K&N, Kingdragon ve Green gibi markalar koton hava filtrelerinde en bilinenleridir) değiştirdiğiniz zaman ne kadar daha fazla hava elde edeceğinizi bilmek imkansızdır.

Kutu İçi Uygulamalar

İsterseniz ilk önce kutu içi K&N değişimleri gibi, açık hava filtresi takmak yerine kutuyu aynen kullanıp sadece orijinal filtreyi bir sürü para ödeyip K&N gibi filtrelerle değişmeyi düşünenler için aşağıdaki test sonuçlarını verelim. Otomobilinizin orijinal hava filtresinin bulunduğu kutuda yapılan ve silindirlere, yakıtla karışmak üzere giden havanın akış rezistansını ölçen vakum testleri şu şaşırtıcı sonuçları vermiştir:

(% 100 rakamı havanın yanma odasına giderken maksimum dirençle karşılaştığı durumları, % 100’e göre daha düşük rakamlar ise havanın yakıtla karışmak üzere yanma odasına giderken daha az dirençle karşılaştığı durumları göstermektedir. Doğal olarak arada filtre ya da filtreyi barındıran kutu olmadan, direkt olarak manifolddan alınan hava, % 37,5 ile en az dirence uğrayanıdır)

orijinal hava filtre kutusu / orj.hava filtresi ile 100 %
orijinal hava filtre kutusu / K&N hava filtresi ile 100 %
orijinal hava filtre kutusu / hiç filtre yok 100 %
modifiye edilmiş hava filtre kutusu (kesilmiş) / orj.hava filtresi ile 62.5 %
modifiye edilmiş hava filtre kutusu (kesilmiş) / orj.hava filtresi ile 56 %
açık hava filtreleri 44 %
sadece manifold 37.5 %

Görüldüğü üzere, açık hava filtresi kullanmadıkça, orijinal hava filtresini K&N benzeri hava filtreleriyle değiştirmek, kutuda oynama yapmadıkça yanma odasına giden hava miktarında hiçbir artı sağlamıyor, çünkü hava her seferinde bir şekilde dirence uğruyor. Belki sizin de dikkatinizi çekmiştir, bu testte benim aklıma en çok takılan nokta, orijinal hava kutusu içerisindeki orijinal hava filtresi ile K&N hava filtresinin geçiş sırasında havaya uyguladıkları direncin eşit olmasından çok, kutuda K&N veya orijinal hiç bir filtre yokken de havanın sanki kutuda filtre varmış gibi dirence uğraması oldu.. İnanılır gibi değil.. Burada da yukarıda bahsettiğim, hava aerodinamiği işin içine giriyor. Demek ki kutu, ne olursa olsun havaya direnç uyguluyor. Zaten hiç kutu yokken, sadece manifolddan alındığında bile havanın 100 değerine göre 37,5 değerinde dirence uğruyor olması, hava aerodinamiğinin ne kadar hassas olduğunu kanıtlıyor. Sadece manifolddan alınırken bile bir direnç varsa, kutu olunca -içinde filtre olsun veya olmasın- havanın dirence uğraması kulağa mantıklı geliyor.

Aslında buradan başka bir sonuca daha geçiyoruz.. Kutu varsa, içine hangi marka filtreyi koyarsak koyalım, ya da içinde filtre olsun olmasın hava aynı dirence uğruyor. Hava, ancak kutuya girişini artırmaya yardımcı olacak kesimler uygulanırsa daha rahat akıyor. Sadece manifolddan hava girişi normal karşılanacak bir uygulama olmadığına göre ve kutu içine filtre almak da işe yaramadığına göre, neden kutuyu kesmek yerine filtreyi direkt olarak açığa koymuyoruz? Direkt manifolddan almak yerine filtreyi açığa koyarız ve 37,5 ile 56 arasında bir değer elde ederiz, değil mi? Mesela 44.. Bu da havanın 100 yerine 44, yani kutu içi uygulamanın katılımı kadar dirence uğrayarak geçeceği anlamına gelir.. İşte bu noktada makalenin en can alıcı kısmı geliyor. Lütfen devam edin..

Açık Filtre Uygulamaları

Normal olarak, emiş sistemine giden havanın oksijen yoğunluğu % 21’dir. Bu oran, otomobilinizi fişekleyen, ve ülkemizdeki modifiyeli otomobillerde nadiren bulunan o pahalı fakat bir o kadar da mükemmel nitro sistemlerinde ise % 33’ tür. Yani, arabanızın motorunu deliye çeviren ve komple bir sistem olan nitro’da bile oran ancak % 33’e çıkabilmektedir. Normalden komple bir sisteme geçildiğinde bile oranların birbirine yakınlığı göze alındığında, ve havanın akışı sırasında karşılaştığı direnci azaltmanın imkan dahilinde olduğu, ancak bunu yaparken içindeki oksijen miktarının yoğunluğunu arttıramayacağımız gerçeğiyle, tek bir konuya odaklanmamız gerekiyor: Evet, havanın direncini azalttık, peki kaç beygir alırız?

Yapılan araştırmalar, açık hava filtrelerinin sadece ve sadece dışarıdan soğuk hava alındığı durumlarda fayda sağladığını, bu faydanın da normal motorlarda otomobilin beygir gücüyle orantılı olarak 0-2, turbo motorlarda ise yine soğuk hava sağlanması koşuluyla ve yine motor gücüyle orantılı olarak maksimum 8-10 bg.’e çıkacağını, eğer filtreye sıcak hava çektirilirse beygir gücü kazanımı yerine net beygir gücü kaybı olduğunu gösteriyor.

Açık tip performans hava filtreleri ile ilgili diğer bir gerçek de, gücü ancak üst devir seviyelerinde vermeleridir. Sahibi olduğum 106 Gti marka arabama yaptığım ilk modifiye açıkta EAFY filtre uygulaması olmuştu. Uygulamadan sonra 2. vites düşük devirlerdeki motorun sağırlığı ilk dikkatimi çeken konu oldu. Gerçi kısa bir süre sonra EAFY’i Green marka, ve filtreyi özellikle şehir içi trafikte motorun sıcaklığından izole ederek sadece dışarıdan gelen soğuk havayı alan bir kutuyla gelen setle değiştirdim. Sonucu söyleyemiyorum, çünkü yapılan her modifiyeden sonra “Dur bakıyım, ne beygir almışım?” diye dinamometreye girip bir de ölçüm parası vermek akla yatmıyor. Ancak, kat iptali, çift çıkış Remus ve bahsettiğim Green kutu ile otobanda 235 km/h gördüm. Ama burada filter belki 1 bg. vermiştir, o kadar önemli de değil. Ben sesini seviyorum, onun için kullanıyorum. Bu arada, en sık rastlanılan geyiktir, “en fazla kaç bastın” diye... Ben 235 dediğim zaman yanımda oturan kadrana bakıyor ve “hııııı..” dedikten sonra uzun bir sessizlik oluyor. Bu arada, 106 Gti’da kilometre göstergesi 220’ ye kadardır. E adam haklı olarak sanki “amma da salladın, biz de yedik.. dur bari sesimi çıkartmayayım en iyisi...” demiş gibi hissedip rahatsız oluyorum, ve hemen açıklıyorum. “Gerçi kadran 220’ye kadar ama, bak bu çizgilerin her biri 5 km, ben de 220’den sonra baktım, hayali olarak 3 çizgiye denk geliyordu, oradan 235 diyorum” şeklinde ekliyorum.. Size de anlatıyım dedim de, ne olur ne olmaz..

Şimdi diyeceksiniz ki bu performans filtreleri meğer ne kötü şeylermiş.. Aslında dahası da var.. Bu filtreler gerçekten de anlatılageldiği üzere normal hava filtrelerine oranla tozu %300 ila %500 arasında daha fazla geçirirler. Ancak içiniz rahat olsun, geçen bu küçük partiküllerin motorun ömrünü kısalttığına dair hiçbir kanıt yok...

Açık filtre uygulamalarıda kendi aralarında ikiye ayrılıyor.

-SR (Short Ram) Markanın kendi özel  boru ve aparatlarıyla kısa geçişli ve filtrenin standart pozisyonuna gore ayarlanmıs yere uzanır. Bu durumda standart kutunu sokulmesi gerekmektedirki optimum verim alınabilsin. CAI sistemlere gore daha az performans veren ve cogunlukla sportif ses ve motorun standart filtreye gore daha rahat hava almasını sağlayan bir sistemdir.
-CAI (Cold Air Intake) Markanın kendi özel  boru ve aparatlarıyla, gerektiginde motor içi hacime gore en iyi hava emişin sağlandığı yere kadar  uzatılabilen ve temel esasın soguk hava emisini optimum düzeyde almasını sağlayan sistemdir. Bu sistemde filtreden ve soguk havadan sağlanabilecek optimum güç artışları arabanın tork ve güç eğrisine gore hedeflenen oranlarda alınabilmektedir.


Eksoz modifikasyonu & Headers (Egzoz Manifoldu)


Motorun yanma odasında patlayan yakıt ve hava karışımı, dışarıya egzoz gazı olarak çıkar. Bu çıkış ne kadar rahat gerçekleşirse, motor o kadar performanslı çalışır. Bu arada egzoz sesi de biraz artar. Otomobil üreticileri egzoz sistemini, hem ses izolasyonu hem de performansı bir arada sunabilmek amacıyla geliştirirler.


Performans sağlayan egzoz sistemlerindeyse çıkışlar daha da rahatlatılarak egzoz gazının dışarıya çok daha kolay atılması sağlanır. Egzoz sisteminin tüm parçaları, çeşitli firmalar tarafından üretiliyor. Bu parçaların basında gelen son susturucu ve egzoz manifoldu (headers), otomobilin performansını en çok etkileyen parçalar.


Headers, yanma odasında oluşan gazın dışarıya daha rahat ve düzenli çıkabilmesini sağlar. Her silindirden ayrı ayrı çıkan atık gazlar, headers sayesinde bir düzene girer ve bunların oluşturduğu negatif basınç gücün daha da artabilmesini sağlar


Headers takıldığı takdirde, otomobilin orijinal egzoz sisteminin de komple değiştirilmesi gerekir. Bu şekilde otomobilin motor yapışı ve hacmine göre yüzde 5 ile 10 arasında güç artışı sağlanabilir. Egzoz sisteminde çok fazla değişiklik yapmak istemeyenlerse, sadece son susturucu veya bununla birlikte orta susturucuyu değiştirmekle de yetinebilirler. Ancak bu durumda fazla bir güç artışı sağlamayabilir.


Genellikle paslanmaz çelikten üretilen egzoz sisteminin orijinalinden daha hafif olması da performans severler için bir avantaj sayılabilir.



EROLL

  • Ziyaretçi
HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #1 : Aralık 15, 2005, 10:41:19 ÖS »
cok iyi bilgi..  temel ve esas  işlev

HONDA

  • Ziyaretçi
HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #2 : Aralık 20, 2005, 11:42:50 ÖÖ »
HAVA FİLTRESİ
 
En ucuz ve yapması en kolay uygulamadır. Olayın mantığı, motorun daha rahat temiz hava alabilmesini sağlamaktır.Normal, standart hava filtreleri, kağıdımsıbir maddeden yapılmış olup, motor ünitesine bağlıbir kutu içerisinde bulunurlar. Bu kutu bir boru vasıtasıyla arabanın ön taraflarından bir yerlerden hava çeker ve bu hava, kağıt filtrenin içinden geçerek silindirlerin içine, yanma odasına girer.
 


Havanın filtre içinden geçişi esnasında uygulanan direnç, motora giren havayıda direk olarak etkiler. Bunun için işte, performans tipi hava filtreleri üretilmiştir. Bu filtreler kağıt filtreler gibi kirli havayı tutmanın yanında, kağıt filtrelerden daha kolay hava geçirdikleri için, motorun daha kolay nefes almasını sağlarlar. Bu filtreler de üç türlüdür.
 
 
1 Kutu içi Filtre: Bu tür filtreler, normal kağıt hava filtreleri çıkartılarak, onların eskiden bulunduğu yere koyulurlar. Kağıt filtrelerle aynı tip ve boyuttadırlar.
2 Açık Filtre: Bu filtre ise, az önce bahsettiğimiz, motor ünitesine bağlı kutu ve onun hava almasını sağlayan boru sökülerek direk yoldan motorun hava girişine bağlanırlar. Böylece direnç azalmış, hava emişi kolaylaşmış olur.
3 Bolt-On Açık Filtre: Bu filtre türü ise, enjeksiyonlu otomobillere uygulanan direk filtrenin karbüratörlü araçlar için olan versiyonu sayılır. Fakat onlardan farklı olarak, hava emiş borusunun ucuna değil, gaz kelebeğinin hemen üstüne monte edilir.
 

Uygulamada dikkat edilecek noktalar:
Açık filtre uygulamalarında dikkat edilmesi gereken bir nokta vardır. Bu da motora girecek olan havanın sıcak olmaması gerektiğidir. Eğer açık hava filtresine bir hava girişi desteği yapılmazsa, filtre kaputun altındaki ısınan havayıemecektir ve bu da motorun performansını düşürecektir.



Bu tür uygulamaların en performans vereni, direk kaputu kesmektir, Subaru Impreza'larda olduğu gibi kaput üstüne, hava filtresinin ağzına gelecek şekilde, bir delik açılırsa, bu delikten açık hava filtresi rahatça hava alarak, performansta belirgin bir iyileşme sağlayabilecektir.Eğer bu şekilde kaputu kestirmek istemiyorsanız, ya açık filtre için, arabanın önünden bir yerlerden yeterince genişbir boru vasıtasıyla açık filtreye temiz, soğuk hava yönlendireceksiniz, ya da kutu içi filtre kullanacaksınız. Ama kutu içi filtrelerin performans konusunda iyi uygulanmışbir açık filtre kadar katkıları yoktur. Ayrıca açık filtreler, kutu içi filtrelere nazaran daha yüksek ve sportif bir ses çıkartırlar.

Avantajları, dezavantajları
Konu açılmışken bunu da söyleyelim, performans tipi filtrelerin tek dezavantajı fazla ses çıkarmalarıdır. Eğer sportif yürekli biriyseniz, bu ses fazlasıyla hoşunuza gidecektir, ama uzun yollarda veya babanız arabayı bindiğinde biraz zorlayıcı olabilir.
Açık filtrenin avantajları ise saymakla bitmez. Performansı arttırırlar, yakıt tüketimini azaltırlar, her devirdeki motor torkunu arttırırlar. Evet, iyi bir açık filtre uygulaması motor gücünü yaklaşık %5 oranında arttırır, bunun yanında 100km'de 0.5lt civarıbir yakıt tüketimi sağlar ve ayrıca motorun düşük devirlerde, eskisine nazaran daha güçlü olmasını sağlar.


Hava filtreleri dendiği zaman, akla ilk gelen marka K&N olur, bunun yanında Türk üretimi olarak EAFY, diğer yabancı filtrelerde ise Green, Jamex, ITG, RAMAIR gibi birçok marka vardır. Performans olarak auto-show dergisinin yaptığu bir testte EAFY, RAMAIR ve ITG, en yüksek performansu veren filtreler olarak çukmuştır. Ayrýca EAFY bir Türk markası olduğu için de bariz bir fiyat avantajı vardır.

 
EGZOZ
 
 
Fiyatı birazcık yüksek olmakla birlikte yine de hava filtresinden sonra yapılabilecek uygun modifiyelerden biridir.


Olayın Mantığı
Egzoz sistemi modifiyesinin mantığı motorun egzoz subaplarundan çıkan atık gazların dışarıya daha kolay atılmasını ve pistonların artık egzoz gazlarını o küçük borulardan ve susturuculardan dışarıya postalamak için uyguladıkları direncin azaltılmasını sağlamaktır.
Standart egzoz susturucuları, adından da belli olacağı üzere motorun, egzoza yansıyan seslerini susturmak için yapılmışlardır. Ama bu susturma işlemi sırasında da egzoz gazlarının çıkışýnı zorlaştırırlar ve bu da arabanın performansının olabileceğinden daha düşük olmasına sebep olur. İşte bu olayda, modifiyeciler için performans tipi egzoz susturucularu üretilmiştir. Bu susturucular egzoz sesini fazla kesmezler, gaza bastuğınızda baya bir bağırurlar, ama aynu şekilde motordan çukan gazun da dışarıya kolay bir şekilde atılmasını sağlarlar. Aslında çıkardığı ses de çok sportif bir sestir. Malum katılım motorsikletlerinin çıkardığı seslere benzer sesleri.

 

Olayın uygulaması
Bir egzoz sistemi üzerinde 2 tane susturucu ve enjeksiyonlu arabalarda bir de katalitik konvertör bulunur. (Egzoz gazını temizleyen bir alet). Bu 2 susturucu, orta susturucu ve arka susturucu olarak adlandırılırlar. Bir egzoz modifiyesinde, öncelikle arka susturucu değiştirilmelidir. Arka susturucuyu değiştirmek, orta susturucuya nazaran daha yüksek performans artışı sağlarlar.
Aslında en iyi performans için komple bir egzoz sistemi uygulaması yapmak gerekir. Bu uygulama, orta ve arka susturucuların, performans tipi susturucularla değiştirilmesi, egzoz borularının daha geniş borularla değiştirilmesi ve katalitik konvertörün iptali ya da performans tipi katalitik konvertörlerle değiştirilmesinden oluşmaktadır. Olayın en sonunda ise Headers denilen, egzoz manifoldu sisteminin değiştirilmesi vardır. Fakat bu olayın maliyeti diğerlerine göre daha yüksek olduğu için genelde en son olarak uygulanır.



Avantajları, dezavantajları
Ses olayına girmek uygun olmaz. Bu kimisinin rahatsız olacağı, kimisinin ise hoşlanacağı bir durumdur. Fakat ses olayıda susturucu markalarına göre değişebilmektedir. Supersprint susturucularının onaylı olduğu ve az ses çıkardığı bilinmekle beraber, Remus susturucularının da daha fazla performans verdiği fakat yüksek sesinden dolayı başınıza polisleri topladığı bilinmektedir. Onun için Supersprint'in onaylı susturucularını tavsiye etmekteyiz.
Modifiye edilmiş egzoz sisteminin motor performansını etkileme konusuna gelirsek. Performans, farklı devirlerde farklı değişiklikler gösterir. Motor gücünde, yüksek devirlerde (4000 ve üstü) %10'lara kadar varan farkedilir bir artış yaşanmasına rağmen, düşük devirlerde de (3000 ve altý) bir miktar güç düşüşü görülmektedir. Yani bu modifiye sistemini ancak aracınızı devirli olarak kullanıyorsanız uygulamanız mantıklıolur. Aksi takdirde, şehir içi veya sakin kullanımlarda beklediğiniz etkiyi bu sistemden göremezsiniz... Düşük devirli kullanımlar için en uygun modifiye Chip Tuning'dir.

Maliyet
Katalitik konvertör iptali, konvertörün yerine ve şekline göre 20-50 milyon arasıbir maliyete söktürüle bilmektedir.
Performans tipi Supersprint veya Remus marka arka susturucu fiyatları 400-600 mark civarlarýndadýr, orta susturucular ise bunlardan biraz daha pahalıdır.
Headers egzoz manifoldu sisteminin maliyeti ise 1000 marklara kadar varabilmektedir.

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #3 : Aralık 30, 2005, 10:32:24 ÖS »

Selçuk

  • Ziyaretçi
HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #4 : Aralık 30, 2005, 11:51:31 ÖS »
paylaşım için çok sağol.

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #5 : Aralık 31, 2005, 05:23:02 ÖS »
özellikle kulaktan dolma metodlardan uzak durmak lazım..filtre temizliği filtrenin verimi için önemli bir hadise..

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #6 : Ocak 06, 2006, 10:49:35 ÖS »

Güven

  • İleti: 1815
HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #7 : Ocak 07, 2006, 08:58:59 ÖÖ »
verdiğin bilgiler için saol Altınerim

SERHAT

  • Ziyaretçi
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #8 : Mayıs 03, 2006, 03:49:48 ÖS »
bilgiler için teşekkürler

gerçekten hava filtresinden çıkan ses 10 numara :)

SuperSonic

  • İleti: 1432
    • http://www.teamhondaturkey.com
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #9 : Mayıs 03, 2006, 10:28:38 ÖS »
Güzel bilgiler, teşekkürler

SS

  • İleti: 702
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #10 : Mayıs 03, 2006, 11:20:06 ÖS »
çok güzel oldu bu konu elinize sağlık

vtimania

  • İleti: 1116
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #11 : Mayıs 03, 2006, 11:35:42 ÖS »
tesekkurler ALG

Onu-R

  • İleti: 3113
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #12 : Mayıs 08, 2006, 05:59:31 ÖS »
ALG ve HONDA, bilgiler icin tesekkurler.. ben de birkaç resim koyayım bari;










ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #13 : Mayıs 08, 2006, 06:36:18 ÖS »
teşekkürler Onu-R..
Onu-R arkadaşımın koymuş olduğu resimler CAI sistemi yani Cold Air Intake sistemi oldugunu belirtelim.. Bilinen en verimli hava filtresi sistemidir...

Onu-R

  • İleti: 3113
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #14 : Mayıs 08, 2006, 10:01:48 ÖS »
tabi.. belirtmekte fayda var dediğiniz gibi..

aynı markanın farklı model filtre kitlerinin, aynı araç üzerindeki görünümü:


Injen Cold Air Intake (CAI) ;





Injen Short Ram Intake (SRI) ;




mugen-SLH

  • Ziyaretçi
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #15 : Mayıs 08, 2006, 10:14:56 ÖS »
alıcam bunun en cold olanından:)

Onu-R

  • İleti: 3113
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #16 : Mayıs 08, 2006, 10:23:59 ÖS »
hmm gaz tepkisi ile boru uzunluğu ters orantılı yani.. peki nasıl anladınız bunu? yani herhangi bir yöntem vs. varmı yoksa uzun denemeler sonucunda olusan genel kanı mı?

mugen-SLH

  • Ziyaretçi
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #17 : Mayıs 08, 2006, 10:32:07 ÖS »
evet bendede short ram var beslemeside var ama verimli değil diye konuştuk burda...

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #18 : Mayıs 08, 2006, 11:11:13 ÖS »
dediği doğru arkadaşın katılıyorum..

bu konuyu Asille uzunuzadıya konuşmuştuk bi aralar, boru uzadıkça throttle response yavaşlar, ama bu olay AEM yada Injen tarzı filtrelerde geçerli değil, çünkü kullandıkları malzeme ısı yalıtımlı özel bir boya yada ceramic coating denen malzeme, boru içindeki havanın ısınmasına engel oluyor, ayrıca boruların açılanmalarına dikkat derim, düşünün headerstaki mantığı, yanma odasından çıkan gaz neden çok rahat tahliye ediliyor? mevzu birazda borularda..

Olay ucuz etin yahnisi olayı tamamen..bu yuzden çakma filtre alma olayına hep karşıyım, biraz kasarsın adam gib filtre alır takarsın..

Zaten dikkat edin katılım arabalarında CAI diil SRI kullanılıor..Serdar Bostancı nın Maslaktaki yerindeki Ford WRC makinalarda gözlerimle görmüştüm SRIli  ITG filtreleri..Ama gerçek olan şu ki SRI her arabada verimli kullanılamıyor, CAI ler bu yuzden ön planda ve en verimli sistem olarak biliniyor..Motor içindeki müsait yer ve hava girişi kaput altındaki ısı derecesine inanılmaz etki ediyor.. bu durumda verimli bir kaput altında SRI sistemlerin verimli kullanılabilmesine olanak sağlıyor, mesela CTR lerin sol on camurluk teker arkasındaki kısmındaki boşluk SRI sistemin verimli çalışmasına olanak sağlıyor, sonra VTI lardaki sağ ön taraftaki yer mesela...

Mugen SLH senin arabadaki durum tamamen farklı, büyük bir filtre direk kaput altındaki sıcağa maruz kalıyor, FG nin bahsettiği SRI  i hatırladınmı, hani sol öne doğru gelen..bu konuya eğil derim ben, senin çözümün orda..
« Son Düzenleme: Mayıs 08, 2006, 11:16:30 ÖS Gönderen: ALG »

mugen-SLH

  • Ziyaretçi
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #19 : Mayıs 08, 2006, 11:13:11 ÖS »
evt abi olayı anladım artık

Onu-R

  • İleti: 3113
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #20 : Mayıs 08, 2006, 11:42:53 ÖS »
dediği doğru arkadaşın katılıyorum..

bu konuyu Asille uzunuzadıya konuşmuştuk bi aralar, boru uzadıkça throttle response yavaşlar, ama bu olay AEM yada Injen tarzı filtrelerde geçerli değil, çünkü kullandıkları malzeme ısı yalıtımlı özel bir boya yada ceramic coating denen malzeme, boru içindeki havanın ısınmasına engel oluyor, ayrıca boruların açılanmalarına dikkat derim, düşünün headerstaki mantığı, yanma odasından çıkan gaz neden çok rahat tahliye ediliyor? mevzu birazda borularda..

Olay ucuz etin yahnisi olayı tamamen..bu yuzden çakma filtre alma olayına hep karşıyım, biraz kasarsın adam gib filtre alır takarsın..

Zaten dikkat edin katılım arabalarında CAI diil SRI kullanılıor..Serdar Bostancı nın Maslaktaki yerindeki Ford WRC makinalarda gözlerimle görmüştüm SRIli  ITG filtreleri..Ama gerçek olan şu ki SRI her arabada verimli kullanılamıyor, CAI ler bu yuzden ön planda ve en verimli sistem olarak biliniyor..Motor içindeki müsait yer ve hava girişi kaput altındaki ısı derecesine inanılmaz etki ediyor.. bu durumda verimli bir kaput altında SRI sistemlerin verimli kullanılabilmesine olanak sağlıyor, mesela CTR lerin sol on camurluk teker arkasındaki kısmındaki boşluk SRI sistemin verimli çalışmasına olanak sağlıyor, sonra VTI lardaki sağ ön taraftaki yer mesela...

Mugen SLH senin arabadaki durum tamamen farklı, büyük bir filtre direk kaput altındaki sıcağa maruz kalıyor, FG nin bahsettiği SRI  i hatırladınmı, hani sol öne doğru gelen..bu konuya eğil derim ben, senin çözümün orda..

ALG yine patlatmışsın, teşekkür ederiz..

SRI lar doğru kullanılmadığı icin CAI ler ön planda, doğru..

CTR lerin sol ön çamurluk lastik arkası SRI için, lastik önü de CAI icin cok uygun..

VTI larda da hep zaten sağ farın arka tarafına doğru bi SRI göze carpıyo :)

mugen-SLH de en kısa zamanda çözecek bu işi umarım ;) . . . .


Onu-R

  • İleti: 3113
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #21 : Mayıs 09, 2006, 08:09:02 ÖS »
hmm.. açıklamalar icin tesekkurler.. yaptığınız filtre kitlerinin, boruların ve araç üstüne uygulanmıs olanlar varsa resimlerini isteriz...


araştırmalarım sonucunda bu kitlerin boyalarının ısınma konusunda bi etkisi olmadığını öğrendim.... bu yüzden zaten özel bir metladen üretiorum kitleri..... üzerindeki ceramic coat dediğimiz boyanın özelliği ise motorun iç aksamından dolayı oluşacak yüksek ısılarda boyanın çatlamaması için ... bizim de yaptırdığımız powder coat boya 300 dereceye kadar dayanmakta...r

ALG nin de dediği gibi ucuz etin yahnisi olmaz.. çakma kitlerle güç artışından çok güç kaybı yaşanması olağan bir durum.. fakat Injen, Aem gibi sağlam markaların, filtre kitlerinde sıcağı geciren vs. vs. borular kullanmayacağı, filtreleri yanlış konumlandırmayacağı bence ap açık ortada.. hele universal olmayan yani kendi aracınız için olan kitin hiç bir sorun yaşatacağını düşünmüyorum.. onca testten vs. vs. geçiriliyordur yani..

iki tane kit yan yanadır, boruların görüntüsü aynıdır, filtrelerin görüntüsü de aynıdır fakat biri 10 ytl iken diğeri 50 ytl dir.. dolayısıyla biri dümdüz metal borudur.. cayır cayır yanar :)  diğeri sıcaktan vs. etkilenmez.. tanınmış markaların ucuz işe kacacağını sanmam.. bi filtre kiti 400-500 ytl der ama hakkını verir yani...

diğer soyledikleriniz mantıklı geldi.. zaten bu isle ugrasıyorsanız benden daha cok sey bilmeniz doğaldır :)

resim falan varsa bekleriz.. hatta yapılış, ses vs. videoları bile olabilir :)

VteC_MaNiaC

  • İleti: 317
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #22 : Mayıs 09, 2006, 08:42:05 ÖS »


bunlar kitler

VteC_MaNiaC

  • İleti: 317
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #23 : Mayıs 09, 2006, 08:43:26 ÖS »



bu uygulanmış bir araç

VteC_MaNiaC

  • İleti: 317
Ynt: HAVA FİLTRESİ VE EKSOZ
« Yanıtla #24 : Mayıs 09, 2006, 08:47:42 ÖS »




bu resimde solda altta görünen borunun diğer ucu ön tampon ızgaramda ... bu sayede yolda giderken filtrenin ağız kısmına direk soğuk hava aktarıyorum