Gönderen Konu: dogru bıldıgınız yanlıslar...  (Okunma sayısı 1999 defa)

peker1975

  • İleti: 77
    • erolayan1975@hotmail.com
dogru bıldıgınız yanlıslar...
« : Haziran 07, 2010, 09:28:33 ÖÖ »
Mesaj: #1 |   Doğru Bildiğimiz Yanlışlar

1. Antifriz sadece kışın ilave edilir.
Antifrizin görevi sadece motor soğutma sıvısının donmasını engellemek değil, aynı zamanda soğutma sisteminde bulunan boruların, motor bloğunun, silindir başlığının, kalorifer peteklerinin paslanmasını önlemektir. Paslanma ise sadece kışın değil her zaman devam eden ve ağır hasarlara sebep olabilecek bir reaksiyondur. Dolayısı ile her yıl soğutma suyunu komple değiştirmek ve uygun oranda antifriz koymak gerekir.

2. Kuru tip hava filtresi basınçlı hava ile temizlenirse daha verimli olur.
Basınçlı hava tutulan kuru tip hava filtre elemanının gözeneklerinde genişlemeler meydana gelecek ve normalde geçemeyecek toz tanecikleri motora giderek silindir cidarlar ve piston segmanlarında zımpara etkisi yapacaktır. Bunun sonucunda, motorun erken revizyon edilmesi ihtiyacı doğacaktır. Dolayısı ile, kuru tip hava filtreleri hiç bir şekilde temizlenmemeli, kirlendiğinde yenisi ile değiştirilmelidir.

3. Rampa aşağı seyirlerde vitesi boşa atmak, yakıt ekonomisi sağlar.
Seyir halinde iken vites boşa atıldığında priz direk rulmanı ve vites dişli rulmanları normalden hızlı şekilde dönmeye zorlanacaktır. Yağlama ise zaafiyete uğrayacaktır. Bunun sonucunda, bu rulmanlarda ve birlikte çalıştığı parçalarda erken aşınma ve arızalar meydana gelecektir. Ayrıca motor kompresyonundan yararlanılamayacağından, yavaşlama ihtiyacı duyulduğunda frenlere fazla yüklenilecek ve balatalarda yanma, hızlı aşınma meydana gelebilecektir.

4. Turbo motora normal motorların yağ filtresi takılabilir, bir sorun çıkmaz.
Turbo motorlarda kullanılan yağ filtre elemanlarının kapasiteleri ve yağın içindeki yabancı maddeleri tutma özellikleri, normal emişli motorlara göre daha farklı olup, çift elemanlı filtre kullanımı nedeni ile daha üstündür. Kullanılan yağ filtresine dikkat edilmez ise, motor sürtünme yüzeylerine hem daha az yağ gidecek, hem de istenmeyen büyüklükte yabancı parçacıklar yağa karışabilecektir. Bunun sonucunda, başta Turbo olmak üzere motor yatakları ve silindir cidarları kısa zamanda aşınacak ve revizyon ihtiyacı doğacaktır.

5. Turboşarjer şehir içinde düşük viteslerde görev yapmaz, devreye girmez.
Bilindiği gibi Turbo, egzost gazları ile çalıştırılmakta ve silindirlere basınçlı temiz hava göndererek motorun gücünü ve çekişini artırmaktadır. Turbo, bütün viteslerde ve devirlerde devrededir ve görevini yapar. Turbonun en yüksek performansı göstereceği çalışma şartı ise aracın yüklü vaziyette bir rampayı çıkması halidir.

6. Ucuz / kalitesiz mazot kullanarak işletme giderlerinden tasarruf sağlanır.
Ucuz / kalitesiz mazot, kaçak yollar ile yurdumuza getirilmektedir ve kalite kontrolü yapılmamaktadır. Kükürt oranı başta olmak üzere bir çok özelliği, kabul edilebilen değerlerin dışında kalmaktadır. Mazot içerisinde yüksek oranda kükürt olması, yanma sırasında sülfirik asit oluşumuna, böylece gömleklerin, segmanların ve yatakların kısa sürede aşınmasına neden olur. Ayrıca, denetimsiz karışımı nedeni ile pompa ve enjektörlerin pahalı arızalar çıkarmasına yol açar. Bu nedenle, başta avantajlı gibi görünen ucuz / kalitesiz mazot kullanımı sonucunda, çok daha büyük zararlar ile karşılaşılacaktır.

7. Motorun soğutma suyuna piyasadan alınabilecek herhangi bir antifriz konulabilir.
Piyasada çeşitli marka ve isimler altında, çok ucuz fiyata antifriz bulabilmek mümkündür. Bunlar, normal antifrizlerin yarı fiyatına dahi satılabilmektedir, ancak içeriklerinde deniz suyu, asit, tuz ve kalsiyum gibi aşındırıcı maddeler bulunduğu tespit edilmiştir. Bu maddeler radyatör, silindir kapağı ve kalorifer peteklerini hızla çürütmekte ve delmek suretiyle zarar vermektedir. Tasarruf sağlamak amacıyla alınan ucuz antifrizler, masraflı hasarlara yol açabilmektedir. Bu nedenle, antifriz alırken dikkatli olunmalı ve imalatçı adı, adresi ve içeriği ambalajında yazmayan, araç üreticisi tarafından belirtilen özelliklere uymayan, piyasa fiyatının çok altında satılmakta olan antifrizlere şüphe ile yaklaşılmalıdır.

8. Dizel motorları arıza olmadıkça yağ eksiltmez, yağ ilave etmeye gerek yoktur.
Tüm dizel motorlarının, hatta tüm motorların, belirli bir miktarda yağ eksiltmesi normaldır. Silindir cidarlarında kalan yağın yanarak eksozdan atılması, turbo gibi yüksek sıcaklıklara maruz kalan üniteler nedeni ile buharlaşmalar vb. sonucunda, her motorda bir miktar yağ sarfiyati olur. Yağ eksiltme motor gömleklerinin aşınması, kullanılan yağın cinsi, yağ değişim aralıklarına uyum, hava filtresinin temizliği, motor ayarlarının doğruluğu, kullanılan mazotun kalitesi, yükleme koşulları gibi konularla doğrudan ilişkilidir. Periyodik Bakım koşullarına uyulan motorlarda, aşırı tüketim beklenmez. Yağ tüketimi, yapılan kilometre ile değil, yakıt tüketimini ile oranlanarak hesaplanır. Yani 1000 litre yakıt tüketildiğinde, yağ miktarında ne kadar azalma olduğu hesaplanır. Yağ değişim km.si gelmese dahi, aracın yağ seviyesi günlük olarak kontrol edilmeli ve eksik ise tamamlanmalıdır. Bu kontrol, kullanıcının günlük yapması gereken en önemli kontrollerden biridir.

9. ABS fren sistemi bulunan araçlar ile daha süratli gidilebilir, virajlara daha hızlı girilebilir, tüm sürüş sınırları zorlanabilir.
ABS, kaygan yol koşullarında emniyetli frenlemeye yardımcı olan bir sistemdir, bu özelliği ile, sürücünün kendisine ve aracına olan güvenini artırmaktadır. ABS, frenleme sırasında, direksiyon hakimiyetini artıran teknik bir üstünlüktür, ancak ABS fizik kurallarını değiştiremez. Yani; - Tekerlek ile yol arasındaki sürtünme katsayısını değiştiremez, eskimiş ? aşınmış lastiklerle buzda fren mesafesini kısaltmaz. Kış koşullarında, her zamanki gibi yeni kış lastiği kullanılmalıdır. - Frenleri arızalı ve zayıflamış bir aracın frenlerini güçlendirmez ve hatalarını düzeltmez. - Viraja hızlı girmiş bir aracın merkez kaç kuvveti nedeni ile savrulmasını önleyemez. - Frenleme esnasında ABS?nin devreye girdiği yol koşullarında, ABS?ye güvenerek daha fazla gaza basılmaz. ABS?nin devreye girmesi sürücüye sınır değerlere ulaşıldığı konusunda bir uyarıdır. ABS elbetteki bu sınırlar içinde aracı güvenli bir şekilde durdurmaya yardımcı olur, ancak, aracın hızı mutlaka emniyetli bir hıza düşürülmelidir.

10. Atan bir sigortanın yerine daha büyük amperde bir sigorta takılabilir.
Sigorta, elektrik sisteminde bulunan elemanların ve tesisatın, kapasitelerinden fazla elektrik akımına maruz kalması halinde, zarar görmelerini engelleme işlevini yerine getirmektedir. Gereğinden daha büyük amperde sigorta kullanılması halinde, akımın yükselmesi durumunda dahi sigorta atmayacak ve sigortaya bağlı aksam ile tesisat hasar görecektir. Bu nedenle, araç üreticisinin belirttiği sigortadan farklı amperajda sigorta asla kullanılmamalıdır. Sık sık sigorta atması durumu var ise, olası kısa devre arızalarına karşı servise müracaat edilmelidir.

alıntıdır
« Son Düzenleme: Haziran 07, 2010, 06:20:14 ÖS Gönderen: tarantino »



mali

  • İleti: 8035
Ynt: dogru bıldıgınız yanlıslar...
« Yanıtla #1 : Haziran 07, 2010, 09:55:54 ÖÖ »
yararlı bilgiler