Gönderen Konu: DERECELİ EGZANTRİK MİLLERİ ..  (Okunma sayısı 24938 defa)

ImportRacer

  • Ziyaretçi
DERECELİ EGZANTRİK MİLLERİ ..
« : Kasım 20, 2005, 01:28:12 ÖS »
DERECELİ EKSANTRİK MİLLERİ
 

Dereceli Eksantrik Milleri standart eksantrik millerinden farkli olarak performansa yonelik duzenlenmis yapilari ve ayarlanmış dereceleri sayesinde gerek cadde otomobillerinde gerekse katılım otomobillerinde yüksek güç ve tork sağlayan performans parçalarıdır.



Dereceli Eksantrik Mili Nasıl Çalışır?

Dereceli Eksantrik'ten güç çıkmasını sağlayan temel unsur subaplarin açılıp kapanma ve açık kalma zamanlarinin degismesidir. Bu konuda Teknik Bilgi olarak bilinmesi gereken birkaç kavram vardir:

LIFT: Lift, eksantrik milinin subaplari ne kadar bastırdığını gösteren değerdir.
DURATION: Subapin yatagindan çıktığı zamanki derece ölçümüdür.
OVERLAP: Giriş ve çıkış subaplarinin aynı anda açık olduğu sürenin derecesidir. Giriş eksantrik milinin açılış numarası çıkış eksantrik milinin kapanış numarasına eklenerek hesaplanır.
POWER BAND: Eksantriğin gücünü verimli bir şekilde verebildiği devir aralığıdır.

Bu kavramlari daha iyi anlayabilmek için şu  örneğimize göz atabilirsiniz...

Ford Escort 1.8 16V için Piper Cams BP270 eksantrik mili:
Power Band    Duration     Valfe Lift    Timing    Full Lift
1800-6800 d/d    Giriş 264 / 260 Çıkış    395 / 367
10.03mm / 9.32mm    Giriş 22 / 62
Çıkış 60 / 20    110 der. / 110 der.
1800 ve 6800 devirleri arasinda yüksek derecede güç artışı sağlar.    Timing değerindeki 2 rakamin toplanarak üzerine 180 ilave edilmesiyle bulunur.    mm. cinsinden rakamlar subaplarin ne kadar bastırıldığını göstermektedir.    Subaplarin acilmaya baslandigi ve tamamen kapandigi dereceler...    Eksantrik milinin subapı en cok acik bıraktığı  derece...
Dereceli Eksantrik Mili Ne Kadar Güç Verir?

Cadde otomobilleri için üretilmiş eksantrikler derecelerine ve kullanıcının seçimine göre 10bg ile 25 bg arasinda güç üretebilecek kapasitedelerdir, katılım otomobilleri için üretilmiş eksantrikler ise çok daha yüksek olarak 80-100bg'lere kadar güçler üretebilmektedirler.
Daha ayrıntılı ve özel bilgi almak için Eksantrik Mili Üreticilerimizden ilgilendiğiniz markayı seçerek devam edebilirsiniz
Eksantriklerin hangi özellikleri neleri etkiler?


Eksantrikleri tanımlarken üreticilerin kullandıkları bir çok özellik vardır. Bunlardan en yaygın olarak kullanılanların aracın motor gücünü nasıl etkilediğini bilmek, eksantrik mili seçiminizde size yardımcı olabilir.

Duration: Emme ve Egzoz için ayrı ayrı belirtilir. Subapın, 360 derecelik döngü içerisinde kaç derecelik sürede açık kaldığını gösterir. Cadde tipi eksantriklerde bu değer 250-270 dereceler arasında oynayabilir, katılım tipi eksantriklerde ise 300 derecelere kadar çıkabilir. Bu değer arttıkça motorun maksimum gücü artar, ancak bu değer artışının, motor üzerinde gerektirdiği farklı tadilatlar da olduğu için cadde tipi dereceli eksantriklerde genelde göreceli olarak düşük değerler tercih edilir.

Overlap: Emme subapının açılmasından, egzoz subapının kapanmasına kadar geçen, iki subapın birlikte açık kaldığı süredir. Bu sürenin artışı, egzoz gazının daha çabuk tahliyesini, akabinde emme manifoldundan gelen temiz hava ve benzin karışımının daha çabuk bir şekilde silindirlere çekilmesini sağlar. Araçların, fabrika çıkışı eksantriklerinde bu değer oldukça düşüktür. Bu sayede düşük devirde uygun güç ve tork yakalanır. Ancak dereceli eksantriklerde, eksantriğin derecesinin artışına göre Overlap değerinin de artmasıyla yüksek devirdeki güçte çok etkili artışlar görünür. Bu yüksek güç artışıyla birlikte rölantide de küçük düzensizlikler görülebilir. Tabii ki bu düzensizlikler daha çok, yüksek dereceli katılım eksantriklerinde belirgindir. Cadde tipi dereceli eksantriklerde konfordan ödün verilmeyerek, bu değer, fazla olmayan bir miktarda arttırılarak uygun güç ve tork artışı sağlanır.

Lift: Eksantrik kataloglarında genelde Full Lift olarak geçer, subabın yatağından maksimum ne kadar uzağa açıldığının milimetre olarak değeridir. Full Lift'in artışı tüm devir bandı üzerinde bir miktar güç ve tork artışı sağlar. Full Lift'ten ayrı olarak, Lift konusunda esas önemli olan nokta, bir subapın yatağından hangi hızla çıktığı ve ne kadar süre Full Lift pozisyonunda kaldığıdır. Full Lift değerleri aynı olan iki eksantrik kıyaslandığında, daha kısa sürede Full Lift pozisyonuna gelen ve o pozisyona yakın pozisyonlarda daha uzun süre kalabilen subap zamanlamasını sağlayan eksantriklerde güç artışı göreceli olarak daha da yüksektir.

Timing: 22-62, 62-22 şeklinde bir örnek ele alındığında;
İlk 22, emme subapının üst ölü noktadan kaç derece önce açıldığını,
İlk 62, emme subapının alt ölü noktadan kaç derece sonra kapandığını,
İkinci 62, egzoz subapının alt ölü noktadan kaç derece önce açıldığını,
İkinci 22, egzoz subapının üst ölü noktadan kaç derece sonra kapandığını belirtir.
Duration ve Overlap bu değerler sayesinde hesaplanır.

Dikkat edilmesi gereken noktalar:



Başlangıç seviyesindeki cadde tipi dereceli eksantrikler standart motorlarda başka hiç bir tadilat gerektirmeden, tamamen sorunsuz bir şekilde kullanılabilmesine karşın, özellikle iddialı kalkış katılımları için hazırlanan otomobillerde kullanılan yüksek dereceli cadde eksantriklerinde dikkat edilmesi gereken bazı noktalar vardır.

Yüksek dereceli eksantrikli motorların daha yüksek devirleri çevirebilmesiyle birlikte, eksantriğin yapısı gereği artan Duration ve Full Lift değerlerinin sonucunda, subapla pistonun birbirlerine en yakın oldukları mesafe standart ve düşük dereceli eksantriklere göre bir hayli azalır. Yüksek dereceli eksantriklerde, eksik ve hatalı uygulama sonucu, subapla pistonun temas etmesiyle subaplar yamulabilir. Bu olay özellikle yüksek devirlerde ve erken vites düşürme sonucu yığılma denen olayla meydana gelebilir.
Bu tehlikeyi önlemek için eksantrik mili üreticilerinin sunduğu özel subap yayları mevcuttur. Bu yaylar gerek daha hafif, gerekse direnç olarak daha kuvvetli oldukları için subapların yuvalarına gereken zamanda oturmalarını sağlayarak olası sorunları ortadan tamamen kaldırırlar. Yüksek dereceli eksantrik uygulamalarında subap yayı değişimi, önemle üzerinde durulması gereken bir noktadır.



ALG

  • İleti: 6375
    • THT
DERECELİ EGZANTRİK MİLLERİ ..
« Yanıtla #1 : Aralık 15, 2005, 12:59:43 ÖÖ »
faydalı bilgiler  :)

GhostRider

  • Co-Admin
  • İleti: 1535
Ynt: DERECELİ EGZANTRİK MİLLERİ ..
« Yanıtla #2 : Eylül 29, 2009, 12:45:46 ÖÖ »
bu konuyu hortlatmak lazım :)

sercan8137

  • İleti: 111
Ynt: DERECELİ EGZANTRİK MİLLERİ ..
« Yanıtla #3 : Ekim 10, 2009, 03:47:14 ÖS »
Faydalı bilgiler sayesinde bilgi birikimimiz artıyor. Teşekkür ederiz.

mali

  • İleti: 8034
Ynt: DERECELİ EGZANTRİK MİLLERİ ..
« Yanıtla #4 : Kasım 07, 2009, 02:14:42 ÖÖ »
faydalı bilgiler emeğine sağlık

tarantino

  • Co-Admin
  • İleti: 3270
Ynt: DERECELİ EGZANTRİK MİLLERİ ..
« Yanıtla #5 : Şubat 23, 2010, 11:53:56 ÖÖ »
hortladııı
 güncellllll

fsunnetci

  • İleti: 838
    • http://www.TeamHondaintegra.com
Ynt: DERECELİ EGZANTRİK MİLLERİ ..
« Yanıtla #6 : Şubat 23, 2010, 12:52:17 ÖS »
hortlatsanız ne olurki 2 ay boyunca Vti için BuddyClub Dereceli egzantrik satmaya çalıştım ama kimse egzantrik takıp aracında değişiklik yapmayı düşünmedi..fiyat olarakta 500tl yazdım sıfırı 1000$.Adam gidiyor egzoz veya filtre kiti alıyor benim egzantriklere istediğim  paralara.
Tercih meselesi tabi ki ama egzantrik mili kadar atmosferik vtec bir motora performans verecek bir uygulama yok..
« Son Düzenleme: Şubat 23, 2010, 12:53:16 ÖS Gönderen: fsunnetci »

cobra34

  • İleti: 1427
Ynt: DERECELİ EGZANTRİK MİLLERİ ..
« Yanıtla #7 : Eylül 08, 2010, 05:39:12 ÖS »
ewet arkadaşlar konuyu ben hortlatayım :)
bu dereceli eksantirikler 1.5 el için sizce ne kadar verim verir?

ertunc_93modelci

  • İleti: 197
Ynt: DERECELİ EGZANTRİK MİLLERİ ..
« Yanıtla #8 : Eylül 10, 2010, 10:22:14 ÖS »
cok faydalı bılgıler ellerın dert gormesın kardesım

silvervtec2

  • İleti: 98
Ynt: DERECELİ EGZANTRİK MİLLERİ ..
« Yanıtla #9 : Eylül 11, 2010, 12:11:06 ÖÖ »
vtec2 için olanı varmı acaba malıyetı getirisi ve en onemlısı daha hızlı devır kaldırmasına faydası olurmu

ihaleci

  • İleti: 22
Ynt: DERECELİ EGZANTRİK MİLLERİ ..
« Yanıtla #10 : Eylül 14, 2011, 09:59:24 ÖÖ »
arkadaslar 2001 model 1.8 vtec euro accord F18B2 CG8 MOTOR aracım için eksantrik mili arıyorum... dereceli, derecesiz ne olursa nerede bulabilirim...

tırcı

  • İleti: 5
Ynt: DERECELİ EGZANTRİK MİLLERİ ..
« Yanıtla #11 : Ağustos 05, 2012, 04:49:40 ÖS »
arkadaşlar aracım 2000 ies otomatik onu biraz canlandırmak istiyorum    DERECELİ EGZANTRİK bana çok mantıklı geldi fakat benim aracıma göre olanı varmıdır  ?

Antoni54

  • İleti: 1766
Ynt: DERECELİ EGZANTRİK MİLLERİ ..
« Yanıtla #12 : Ocak 14, 2014, 02:07:09 ÖÖ »
Bide Ben Hortlatayım :)

kacaman

  • İleti: 7154
Ynt: DERECELİ EGZANTRİK MİLLERİ ..
« Yanıtla #13 : Ocak 14, 2014, 02:33:26 ÖÖ »
Bide Ben Hortlatayım :)
gece gece horladık ;D

durannn123

  • İleti: 2
Ynt: DERECELİ EGZANTRİK MİLLERİ ..
« Yanıtla #14 : Ekim 04, 2015, 01:30:45 ÖS »
accord 2.4 için dereceli bulubılırmıyız bana faydası ve malıyetı ne olur