Gönderen Konu: d15b3 carb. motora d16a9 takilirmi?  (Okunma sayısı 22985 defa)

poker128

  • AHMET
  • İleti: 8
d15b3 carb. motora d16a9 takilirmi?
« : Ekim 05, 2013, 01:26:41 ÖS »
Mrb arkadaslar bildigimiz eg kasalarda ex model 90 bg araca, si in silindir kapagi takilirmi, degisikli gerekiyormu hic bilen uygulayan birisi varsa yardimci olsun.



33ozn88

  • Ozan SAHIN
  • İleti: 181
    • Facebook Adresim
Ynt: d15b3 carb. motora d16a9 takilirmi?
« Yanıtla #1 : Kasım 20, 2013, 09:36:43 ÖÖ »
Mrb arkadaslar bildigimiz eg kasalarda ex model 90 bg araca, si in silindir kapagi takilirmi, degisikli gerekiyormu hic bilen uygulayan birisi varsa yardimci olsun.
Selam dostum... Vallaha Tabiki tam ustadi degilim fakat, cok zaman harciyorum diyebilirim sana bunlara... suanda bende tam d17a2 motora d16y8 silindir kapagi takamaya calisiyorum ama farkli yillarda oldugu icin yag drenaj sorunu yasaniyor. ayrica external cikis yapabiliyorsun ama turbo ile beslediginde nekadar sagli olur? orasi bilinmez... Sana en basitinden tavsiyem git bir parcaciya ve deki bana D15B3 silindir contasi ve D16a9 Contasi verirmisin karsilastirma yapmam lazim de... Turkiyede cok fazla bu isi yapan olmadigi icin silindirlerin arasindaki farkliliklarin fotografini yayini zor bulursun. ama ben sana ornek olsun diye suanda ustunde calistigim konu hakkinda fotolar koyacam. Neyse iki contayi ust uste koy ve butun deliklerin birbini tuttugundan emin ol. Foto cek koy buraya ben sana soylerim olurmu olmazmi? yada ne sartlarda olur... Fotolari lutfen net cek... Hadi kolay gelsin...

Yani sira iki motor arasindaki en onemli sayila bilinecek iki fark yag cubugudur... saniyorum sen singel over head cam dan double over head cam'a gecmek istiyosun. yag cubugunu locate et ve bana tam nerde oldugunu goster. fotolara bakinca senin icin bir arastirma yaparim. tabi bu motoru intaki ustunde alacaksin. burada dizzy diyolar distiribitorlu motora... dizzy motorlarin en guzel yani intake baglantilarini yaptiktan sonra buji ve distiributor beyinden bagimsiz calisiyor...










33ozn88

  • Ozan SAHIN
  • İleti: 181
    • Facebook Adresim
Ynt: d15b3 carb. motora d16a9 takilirmi?
« Yanıtla #2 : Kasım 20, 2013, 09:41:06 ÖÖ »
bak bu en ustteki fotoda gosterilen kirmizi cizgili yerler ( usteki silindir kapagi d16 altindaki d17 ) yag derenaj farkini gosteriyor... d 16 egzost tarafindaki yag bosaltim yerleri blok ile opusmuyor...

Cozum>>>

Kaynak yaparak blok taki yag dreneji kapayip, disardan delik acip ustune valf takip yag karterine uzatmak.

uzun is ama olur.

ayrica d16 d17 motorlarinin yag cubuk yerleri farkli olmalarina ragmen blokta bulunan delikler ile opusmesidir. yani yag cubugu direksiyon pompasinin yanindan yag kapagina sorunsuz olara gecis yapabiliyor. ama senin aracini bilmiyorum.

Carismatiq

  • Mustafa
  • İleti: 2887
Ynt: d15b3 carb. motora d16a9 takilirmi?
« Yanıtla #3 : Kasım 20, 2013, 10:11:05 ÖÖ »

Hayali bile güzel  :D

tarantino

  • Co-Admin
  • İleti: 3270
Ynt: d15b3 carb. motora d16a9 takilirmi?
« Yanıtla #4 : Kasım 20, 2013, 10:35:06 ÖÖ »
33ozn88 sevgili arkadaşım ilk olarak paylaşımların güzel ama şunu unutma yazdığın yazıları türkçe olarak yazarsan ben ve diğer arkadaşlarım daha iyi anlarlar ;)

birde d17 motor da benim bildiğim kadarı ile egr olayı var bu yüzden d16y8 sohc vtec kapak takman için bayağı işin zor

benim hatırladığım kadarıyla i-vtec kapak bulursan tam istediğine ulaşmış olursun yanlışım varsa düzelt


yada şöle birşey yapabilirsin

kendi biloğunu söküp yerine z6 veya y8 blok alıp kendi bloğunda ki krangını ve kolarını swaplaya bilirsin piston çapınıda tepeli suzuki vitara pistonuyla stroker yapabilirsin yani araban yaklaşık olarak

d16y8 blok
d17a2 krang ve kolar
78 mm pistonlarla

1780cc civarında olur

bu arada kapak olarakta y8 kapağı kullanarak stage 2 egzantirikle destekleyim çok canlı bir motora kavuşabilirsin tabiki de şanzumanı unutmamak lasım

final drive olarak 4.928 kullanırsan 7500 rpm de 215 kmh kesiciye girersin ;)
« Son Düzenleme: Kasım 20, 2013, 10:35:51 ÖÖ Gönderen: tarantino »

Carismatiq

  • Mustafa
  • İleti: 2887
Ynt: d15b3 carb. motora d16a9 takilirmi?
« Yanıtla #5 : Kasım 20, 2013, 10:38:48 ÖÖ »

Kankacım olaya ayrı bir boyut kazandırdın  :D

33ozn88

  • Ozan SAHIN
  • İleti: 181
    • Facebook Adresim
Ynt: d15b3 carb. motora d16a9 takilirmi?
« Yanıtla #6 : Kasım 20, 2013, 11:22:40 ÖÖ »
33ozn88 sevgili arkadaşım ilk olarak paylaşımların güzel ama şunu unutma yazdığın yazıları türkçe olarak yazarsan ben ve diğer arkadaşlarım daha iyi anlarlar ;)

birde d17 motor da benim bildiğim kadarı ile egr olayı var bu yüzden d16y8 sohc vtec kapak takman için bayağı işin zor

benim hatırladığım kadarıyla i-vtec kapak bulursan tam istediğine ulaşmış olursun yanlışım varsa düzelt


yada şöle birşey yapabilirsin

kendi biloğunu söküp yerine z6 veya y8 blok alıp kendi bloğunda ki krangını ve kolarını swaplaya bilirsin piston çapınıda tepeli suzuki vitara pistonuyla stroker yapabilirsin yani araban yaklaşık olarak

d16y8 blok
d17a2 krang ve kolar
78 mm pistonlarla

1780cc civarında olur

bu arada kapak olarakta y8 kapağı kullanarak stage 2 egzantirikle destekleyim çok canlı bir motora kavuşabilirsin tabiki de şanzumanı unutmamak lasım

final drive olarak 4.928 kullanırsan 7500 rpm de 215 kmh kesiciye girersin ;)

  oncelikle ozurdilerim aralarda oyle aliskanlik yabanci kelime cikiyor. dikkat edicem... EGR olayi evet var dedigin gibi fakat sistem cok basit... Komple kafa ve manifold kullandigin icin EGR seni yormuyor... Yani sira EGR i kandiran sensorlerde mevcut... Yapilan tum calismalarda d17 biloga y8 kafa takmak mumkun fakat 100% verimli degil... Az once o yuzden Kararimi verdim ve Crower'dan Camshaft seti ve valf yaylari aldim... Arada kalmistim y8 kafami toplasam diye... ama sonunda karar verdim... ben %100 guvenli bir performans istiyorum... cok para harcicam motoruma, bir ekstradan 30hp icin cop etmek istemiyorum hic birseyi... sanirim anlamissinizdir... bu arada en buyuk sorun su! Disardan acabiliyoruz yag cikislarini kafaya fakat verim sifir... ayrica denemelerde kafaya delik aciyoruz tam blogun optugu yerdeki bloga ait yag inisinden ama kafadan deldigimiz matkap ucu ya manifolttan cikti yada direk kafayi gecip yuzeye cikti... anlicaginiz... tavsiye etmiyorum... B serileri kadar degisken ve uyumlu degil d serileri

DENON

  • İleti: 2020
Ynt: d15b3 carb. motora d16a9 takilirmi?
« Yanıtla #7 : Kasım 20, 2013, 11:55:34 ÖÖ »
33ozn88 sevgili arkadaşım ilk olarak paylaşımların güzel ama şunu unutma yazdığın yazıları türkçe olarak yazarsan ben ve diğer arkadaşlarım daha iyi anlarlar ;)

birde d17 motor da benim bildiğim kadarı ile egr olayı var bu yüzden d16y8 sohc vtec kapak takman için bayağı işin zor

benim hatırladığım kadarıyla i-vtec kapak bulursan tam istediğine ulaşmış olursun yanlışım varsa düzelt


yada şöle birşey yapabilirsin

kendi biloğunu söküp yerine z6 veya y8 blok alıp kendi bloğunda ki krangını ve kolarını swaplaya bilirsin piston çapınıda tepeli suzuki vitara pistonuyla stroker yapabilirsin yani araban yaklaşık olarak

d16y8 blok
d17a2 krang ve kolar
78 mm pistonlarla

1780cc civarında olur

bu arada kapak olarakta y8 kapağı kullanarak stage 2 egzantirikle destekleyim çok canlı bir motora kavuşabilirsin tabiki de şanzumanı unutmamak lasım

final drive olarak 4.928 kullanırsan 7500 rpm de 215 kmh kesiciye girersin ;)

78mm pistonu nasıl taktın laa d16 motora  :D

33ozn88

  • Ozan SAHIN
  • İleti: 181
    • Facebook Adresim
Ynt: d15b3 carb. motora d16a9 takilirmi?
« Yanıtla #8 : Kasım 20, 2013, 12:01:38 ÖS »
33ozn88 sevgili arkadaşım ilk olarak paylaşımların güzel ama şunu unutma yazdığın yazıları türkçe olarak yazarsan ben ve diğer arkadaşlarım daha iyi anlarlar ;)

birde d17 motor da benim bildiğim kadarı ile egr olayı var bu yüzden d16y8 sohc vtec kapak takman için bayağı işin zor

benim hatırladığım kadarıyla i-vtec kapak bulursan tam istediğine ulaşmış olursun yanlışım varsa düzelt


yada şöle birşey yapabilirsin

kendi biloğunu söküp yerine z6 veya y8 blok alıp kendi bloğunda ki krangını ve kolarını swaplaya bilirsin piston çapınıda tepeli suzuki vitara pistonuyla stroker yapabilirsin yani araban yaklaşık olarak

d16y8 blok
d17a2 krang ve kolar
78 mm pistonlarla

1780cc civarında olur

bu arada kapak olarakta y8 kapağı kullanarak stage 2 egzantirikle destekleyim çok canlı bir motora kavuşabilirsin tabiki de şanzumanı unutmamak lasım

final drive olarak 4.928 kullanırsan 7500 rpm de 215 kmh kesiciye girersin ;)

78mm pistonu nasıl taktın laa d16 motora  :D
Kardesim merhaba... :D Suanda Darton Sleeves almak uzereyim bana bir yardim edermisin beraber bakalim...

http://www.ebay.ca/itm/200901232586?ssPageName=STRK:MEBOFFX:IT&_trksid=p3984.m1427.l2649

Sunu aliyorum suanda d17a2 motora sorunsuz olacagini saniyorum... yani sira Crowerdan stage2 cam shaft we yay kiti ile retainers aldim.

Ve ayrica

Wiseco 75.5mm piston ve K1 Technologies H-beam forged piston kolu pn HH5394ACAB4-A aliyorum. nediyosun?

33ozn88

  • Ozan SAHIN
  • İleti: 181
    • Facebook Adresim

33ozn88

  • Ozan SAHIN
  • İleti: 181
    • Facebook Adresim
Ynt: d15b3 carb. motora d16a9 takilirmi?
« Yanıtla #10 : Kasım 20, 2013, 12:17:07 ÖS »
33ozn88 sevgili arkadaşım ilk olarak paylaşımların güzel ama şunu unutma yazdığın yazıları türkçe olarak yazarsan ben ve diğer arkadaşlarım daha iyi anlarlar ;)

birde d17 motor da benim bildiğim kadarı ile egr olayı var bu yüzden d16y8 sohc vtec kapak takman için bayağı işin zor

benim hatırladığım kadarıyla i-vtec kapak bulursan tam istediğine ulaşmış olursun yanlışım varsa düzelt


yada şöle birşey yapabilirsin

kendi biloğunu söküp yerine z6 veya y8 blok alıp kendi bloğunda ki krangını ve kolarını swaplaya bilirsin piston çapınıda tepeli suzuki vitara pistonuyla stroker yapabilirsin yani araban yaklaşık olarak

d16y8 blok
d17a2 krang ve kolar
78 mm pistonlarla

1780cc civarında olur

bu arada kapak olarakta y8 kapağı kullanarak stage 2 egzantirikle destekleyim çok canlı bir motora kavuşabilirsin tabiki de şanzumanı unutmamak lasım

final drive olarak 4.928 kullanırsan 7500 rpm de 215 kmh kesiciye girersin ;)

78mm pistonu nasıl taktın laa d16 motora  :D

Darton 400-100 alirsa takar ama iyi boost edemez. :)

DENON

  • İleti: 2020
Ynt: d15b3 carb. motora d16a9 takilirmi?
« Yanıtla #11 : Kasım 20, 2013, 01:05:07 ÖS »
33ozn88 sevgili arkadaşım ilk olarak paylaşımların güzel ama şunu unutma yazdığın yazıları türkçe olarak yazarsan ben ve diğer arkadaşlarım daha iyi anlarlar ;)

birde d17 motor da benim bildiğim kadarı ile egr olayı var bu yüzden d16y8 sohc vtec kapak takman için bayağı işin zor

benim hatırladığım kadarıyla i-vtec kapak bulursan tam istediğine ulaşmış olursun yanlışım varsa düzelt


yada şöle birşey yapabilirsin

kendi biloğunu söküp yerine z6 veya y8 blok alıp kendi bloğunda ki krangını ve kolarını swaplaya bilirsin piston çapınıda tepeli suzuki vitara pistonuyla stroker yapabilirsin yani araban yaklaşık olarak

d16y8 blok
d17a2 krang ve kolar
78 mm pistonlarla

1780cc civarında olur

bu arada kapak olarakta y8 kapağı kullanarak stage 2 egzantirikle destekleyim çok canlı bir motora kavuşabilirsin tabiki de şanzumanı unutmamak lasım

final drive olarak 4.928 kullanırsan 7500 rpm de 215 kmh kesiciye girersin ;)

78mm pistonu nasıl taktın laa d16 motora  :D

Darton 400-100 alirsa takar ama iyi boost edemez. :)
darton ıle tabııkı takar ama orjınal bloğa orjınal gömlekler ıle nasıl takacak onu soruyorum ben

33ozn88

  • Ozan SAHIN
  • İleti: 181
    • Facebook Adresim
Ynt: d15b3 carb. motora d16a9 takilirmi?
« Yanıtla #12 : Kasım 20, 2013, 01:22:45 ÖS »
ruyasinda :D

DENON

  • İleti: 2020
Ynt: d15b3 carb. motora d16a9 takilirmi?
« Yanıtla #13 : Kasım 20, 2013, 01:38:33 ÖS »
33ozn88 sevgili arkadaşım ilk olarak paylaşımların güzel ama şunu unutma yazdığın yazıları türkçe olarak yazarsan ben ve diğer arkadaşlarım daha iyi anlarlar ;)

birde d17 motor da benim bildiğim kadarı ile egr olayı var bu yüzden d16y8 sohc vtec kapak takman için bayağı işin zor

benim hatırladığım kadarıyla i-vtec kapak bulursan tam istediğine ulaşmış olursun yanlışım varsa düzelt


yada şöle birşey yapabilirsin

kendi biloğunu söküp yerine z6 veya y8 blok alıp kendi bloğunda ki krangını ve kolarını swaplaya bilirsin piston çapınıda tepeli suzuki vitara pistonuyla stroker yapabilirsin yani araban yaklaşık olarak

d16y8 blok
d17a2 krang ve kolar
78 mm pistonlarla

1780cc civarında olur

bu arada kapak olarakta y8 kapağı kullanarak stage 2 egzantirikle destekleyim çok canlı bir motora kavuşabilirsin tabiki de şanzumanı unutmamak lasım

final drive olarak 4.928 kullanırsan 7500 rpm de 215 kmh kesiciye girersin ;)


1- d17 motorda egr nın blokla alakası yok tamamen silindir kapagı ile alakalı egr işi

2- d17 motorun krankını d16y8 e yada z6 ya takamazsın

3-vitara piston hem tepeli değildir hem suzuki vitaranın pistonu değildir ( vitara pistonun göbeği oyuktur bu sebeple turbo setupında kullanılır daha fazla basınc acabılmek adına)

4-d17 şanzımanı için 4.928 için bir final yoktur , üretilmemiştir, d17 şanzımanın final dişli oranı 4.40 tır

33ozn88

  • Ozan SAHIN
  • İleti: 181
    • Facebook Adresim
Ynt: d15b3 carb. motora d16a9 takilirmi?
« Yanıtla #14 : Kasım 20, 2013, 01:46:41 ÖS »
33ozn88 sevgili arkadaşım ilk olarak paylaşımların güzel ama şunu unutma yazdığın yazıları türkçe olarak yazarsan ben ve diğer arkadaşlarım daha iyi anlarlar ;)

birde d17 motor da benim bildiğim kadarı ile egr olayı var bu yüzden d16y8 sohc vtec kapak takman için bayağı işin zor

benim hatırladığım kadarıyla i-vtec kapak bulursan tam istediğine ulaşmış olursun yanlışım varsa düzelt


yada şöle birşey yapabilirsin

kendi biloğunu söküp yerine z6 veya y8 blok alıp kendi bloğunda ki krangını ve kolarını swaplaya bilirsin piston çapınıda tepeli suzuki vitara pistonuyla stroker yapabilirsin yani araban yaklaşık olarak

d16y8 blok
d17a2 krang ve kolar
78 mm pistonlarla

1780cc civarında olur

bu arada kapak olarakta y8 kapağı kullanarak stage 2 egzantirikle destekleyim çok canlı bir motora kavuşabilirsin tabiki de şanzumanı unutmamak lasım

final drive olarak 4.928 kullanırsan 7500 rpm de 215 kmh kesiciye girersin ;)


1- d17 motorda egr nın blokla alakası yok tamamen silindir kapagı ile alakalı egr işi

2- d17 motorun krankını d16y8 e yada z6 ya takamazsın

3-vitara piston hem tepeli değildir hem suzuki vitaranın pistonu değildir ( vitara pistonun göbeği oyuktur bu sebeple turbo setupında kullanılır daha fazla basınc acabılmek adına)

4-d17 şanzımanı için 4.928 için bir final yoktur , üretilmemiştir, d17 şanzımanın final dişli oranı 4.40 tır
ansiklopedi gibi adamsin kardesim :D Nerden geliyor bu bilgiler? ne kullaniyorsun sen ? 1000hp honda falanmi :D ozelden numarani yazsana bisey lazim olursa buradan benim kanalimdan gelmesine yardimci olurum... whatsapp dan yazariz.

tarantino

  • Co-Admin
  • İleti: 3270
Ynt: d15b3 carb. motora d16a9 takilirmi?
« Yanıtla #15 : Kasım 20, 2013, 02:30:53 ÖS »
33ozn88 sevgili arkadaşım ilk olarak paylaşımların güzel ama şunu unutma yazdığın yazıları türkçe olarak yazarsan ben ve diğer arkadaşlarım daha iyi anlarlar ;)

birde d17 motor da benim bildiğim kadarı ile egr olayı var bu yüzden d16y8 sohc vtec kapak takman için bayağı işin zor

benim hatırladığım kadarıyla i-vtec kapak bulursan tam istediğine ulaşmış olursun yanlışım varsa düzelt


yada şöle birşey yapabilirsin

kendi biloğunu söküp yerine z6 veya y8 blok alıp kendi bloğunda ki krangını ve kolarını swaplaya bilirsin piston çapınıda tepeli suzuki vitara pistonuyla stroker yapabilirsin yani araban yaklaşık olarak

d16y8 blok
d17a2 krang ve kolar
78 mm pistonlarla

1780cc civarında olur

bu arada kapak olarakta y8 kapağı kullanarak stage 2 egzantirikle destekleyim çok canlı bir motora kavuşabilirsin tabiki de şanzumanı unutmamak lasım

final drive olarak 4.928 kullanırsan 7500 rpm de 215 kmh kesiciye girersin ;)

78mm pistonu nasıl taktın laa d16 motora  :D
yusuf 1.si 76 yi takan 78 de takar burası istanbul burda hacı darton diye bir olay var unutma ;)


yusuf yazdığımı ii oku ben d17 şanzumanı için sölemedim zaten ozanın arac otomatik :D

bir de y8-z6 bloğa 1.7 krang olmaz diyorsun bak bu söylediğini erkut duymasın :D

vitara hakkın da saygılarımı sunuyorum benim bloktaki 76 mm şimdi yapılanlara bakınca yanlış olduğunu gördüm




tarantino

  • Co-Admin
  • İleti: 3270
Ynt: d15b3 carb. motora d16a9 takilirmi?
« Yanıtla #16 : Kasım 20, 2013, 02:31:36 ÖS »
ruyasinda :D
ozan seni de rüyam da gördüm aman haaa  :D :D :D

DENON

  • İleti: 2020
Ynt: d15b3 carb. motora d16a9 takilirmi?
« Yanıtla #17 : Kasım 20, 2013, 02:39:36 ÖS »
33ozn88 sevgili arkadaşım ilk olarak paylaşımların güzel ama şunu unutma yazdığın yazıları türkçe olarak yazarsan ben ve diğer arkadaşlarım daha iyi anlarlar ;)

birde d17 motor da benim bildiğim kadarı ile egr olayı var bu yüzden d16y8 sohc vtec kapak takman için bayağı işin zor

benim hatırladığım kadarıyla i-vtec kapak bulursan tam istediğine ulaşmış olursun yanlışım varsa düzelt


yada şöle birşey yapabilirsin

kendi biloğunu söküp yerine z6 veya y8 blok alıp kendi bloğunda ki krangını ve kolarını swaplaya bilirsin piston çapınıda tepeli suzuki vitara pistonuyla stroker yapabilirsin yani araban yaklaşık olarak

d16y8 blok
d17a2 krang ve kolar
78 mm pistonlarla

1780cc civarında olur

bu arada kapak olarakta y8 kapağı kullanarak stage 2 egzantirikle destekleyim çok canlı bir motora kavuşabilirsin tabiki de şanzumanı unutmamak lasım

final drive olarak 4.928 kullanırsan 7500 rpm de 215 kmh kesiciye girersin ;)

78mm pistonu nasıl taktın laa d16 motora  :D
yusuf 1.si 76 yi takan 78 de takar burası istanbul burda hacı darton diye bir olay var unutma ;)


yusuf yazdığımı ii oku ben d17 şanzumanı için sölemedim zaten ozanın arac otomatik :D

bir de y8-z6 bloğa 1.7 krang olmaz diyorsun bak bu söylediğini erkut duymasın :D

vitara hakkın da saygılarımı sunuyorum benim bloktaki 76 mm şimdi yapılanlara bakınca yanlış olduğunu gördüm




1-dartonla zaten olur dedik , orjınal blokta olmaz  memedim tarantınom
2- d17 96-99 ex krankını (türkiyede yok) d16v1 e yada d17a2 ye takamazsın işlemsiz ( kimin duydugu umrumda bıle değil)

3-vitara piston dediğim gibi cr düşürür d16 da cr yükseltmez


tarantino

  • Co-Admin
  • İleti: 3270
Ynt: d15b3 carb. motora d16a9 takilirmi?
« Yanıtla #18 : Kasım 20, 2013, 02:41:56 ÖS »
kanka telefon veriyim ara orada var kanka istersen alabilirsin ;)

işlem yapılmadan olmayacağını benim 5 yaşında ki oğlumda bilir zaten ;)

DENON

  • İleti: 2020
Ynt: d15b3 carb. motora d16a9 takilirmi?
« Yanıtla #19 : Kasım 20, 2013, 02:43:08 ÖS »
kanka telefon veriyim ara orada var kanka istersen alabilirsin ;)

işlem yapılmadan olmayacağını benim 5 yaşında ki oğlumda bilir zaten ;)
alayımda neresıne işlem yapacaz onu bılmıyorum ahahaha :D sor bakalım 5 yaşındaki oğluna o biliyodur belki :D

tarantino

  • Co-Admin
  • İleti: 3270
Ynt: d15b3 carb. motora d16a9 takilirmi?
« Yanıtla #20 : Kasım 20, 2013, 03:07:20 ÖS »
kanka telefon veriyim ara orada var kanka istersen alabilirsin ;)

işlem yapılmadan olmayacağını benim 5 yaşında ki oğlumda bilir zaten ;)
alayımda neresıne işlem yapacaz onu bılmıyorum ahahaha :D sor bakalım 5 yaşındaki oğluna o biliyodur belki :D
kanka bazen ben motoru toplarken (motorsiklet) yanımda oluyor baba bu olmaz bab şu olmaz sen yanlış yere takıyorsun hahah laflara bak hehh kanka şaka bi yana öle bir niyetin varsa

erkutla konuş o 1.7 projesini yaptı biliyor neyin nerden kesileceğini ;)

DENON

  • İleti: 2020
Ynt: d15b3 carb. motora d16a9 takilirmi?
« Yanıtla #21 : Kasım 20, 2013, 03:23:39 ÖS »
kanka telefon veriyim ara orada var kanka istersen alabilirsin ;)

işlem yapılmadan olmayacağını benim 5 yaşında ki oğlumda bilir zaten ;)
alayımda neresıne işlem yapacaz onu bılmıyorum ahahaha :D sor bakalım 5 yaşındaki oğluna o biliyodur belki :D
kanka bazen ben motoru toplarken (motorsiklet) yanımda oluyor baba bu olmaz bab şu olmaz sen yanlış yere takıyorsun hahah laflara bak hehh kanka şaka bi yana öle bir niyetin varsa

erkutla konuş o 1.7 projesini yaptı biliyor neyin nerden kesileceğini ;)
ben o vatandaşla konuşmuyorum düşmanız biz , evet 1.7 yaptıgını bılıyorum ama onun kullandıgı 1.7 krank bızım d16v1 motorlara olmuyor ancak d14- d16y4-d15b motorlara koyulabılıyor kıı zaten o da öyle yaptı , yoksa onun aldıgı krankı benım sıyah vtec2 yı yüklerken ben alacaktım zaten ama baktım olmuyor benım motora vazgeçtim

33ozn88

  • Ozan SAHIN
  • İleti: 181
    • Facebook Adresim
Ynt: d15b3 carb. motora d16a9 takilirmi?
« Yanıtla #22 : Kasım 20, 2013, 05:54:25 ÖS »
Simdi anlasildi denon :) sen uzay mekigi imalatcisiymissin... Desene atolyemiz var diye:)

DENON

  • İleti: 2020
Ynt: d15b3 carb. motora d16a9 takilirmi?
« Yanıtla #23 : Kasım 20, 2013, 06:07:04 ÖS »
Simdi anlasildi denon :) sen uzay mekigi imalatcisiymissin... Desene atolyemiz var diye:)
yok canim estagfurullah oole degilde modifiye adina gerekli mekanik parcalarin imalatini kendim yapabiliyorum sadece bu

33ozn88

  • Ozan SAHIN
  • İleti: 181
    • Facebook Adresim
Ynt: d15b3 carb. motora d16a9 takilirmi?
« Yanıtla #24 : Kasım 20, 2013, 09:53:23 ÖS »
:) denon kardes simdi az once tornacidaydim. Adamla enine boyuna konustuk... Dedigin gibi darton 400-100' u bloga uygulama isi cok pahali ve zahmetli... Adam sadece gomlekleri takmaya $1200 istedi. Makina kirasiymis... Bana dedigi sey su... Bu gomlekler 500 hp ile 700hp arasindaki projeler icin uygun. Neden bukadar batiriyosun kendini dedi. Anlattim onada planim 300 - 350 arasi turbolu bir motor dedim oda bana ozaman dry darton kullanalim onlar duz iki seviyeli dedi. Hem daha ucuz parca olarak hemde iscilik $300... Bu konuda adamin soyledikleri beni ikna etti. Sen ne diyorsun? Yani sira wiesco piatonlarda 75mm ile 75.5mm arasindaki tek fark bana ekstra para odemen gomlekleri genisletmem icin dedi... 75.5 lerin yapilma amaci blok piston yuvasi rektefiyeye ihtiyac duyan araclar icin performans adina bir etkisi yok dedi... Hatta istersen darton bile cakma dedi pistona eger 300-350 hedefliyosan. Ama rpm olarakda 8000 redline i gecme dedi... Zaten crower specs lerindede 8000rpm red line. Birde guzel kardesim birkac sorum var sana. . . bu aldigim parcalarin hepsi. Turkiyedeki em2 vtec 2 araclarda kullanila bilinirmi? Egzantirik piston ve kollari gomlekler ??? Ve turbosuz halde ne gibi bir performans elde edebiliriz tahminen... Ayrica adam balans etmekndiye biseyden bahsetti. Crank i ve rodlari traslayip balans yaparsak hp kaybin olmaz ekstradan 10hp alirsin diyor. Bununda bedeli $300... Yani sira bana bu hondatayi biraz anlat kardesim... Nasil calisiyor bu meret? Universal baglantilari alip takip birakiyormusun? Yoksa onlari yapip araci bilgisayara baglayip specleri degistiriyormusun. Bildigim kadari ile orjinal ecu nun yerine takicaz onu. . . ogrenmek istedigim montaj icin birine daha parcalanacakmiyiz? Ve kardesim tam olaral hondata ne yapiyor??? Son sorumda sudur fuel management demissin. O tam olarak nedir acarmisin onda gunahimiz ne merak ediyorum... Ya bir cok seyi biliyorim aslinda ama terimler yabanci geliyor. Eger managementten kastin 550 cc lil enjektor koyup fuel pumpindegistirmekse o bildigim bir husus... Yardim lutfen :) istersen benim concept civic R topigimden tartisalim bunlari. Araci toplarken senin bilgilerinden yararlanmak isterim kardesim