Gönderen Konu: CHIP TUNING (resimli anlatım)  (Okunma sayısı 32781 defa)

ImportRacer

  • Ziyaretçi
CHIP TUNING (resimli anlatım)
« : Kasım 20, 2005, 01:55:37 ÖS »
CHİP TUNİNG UYGULAMASI NASIL YAPILIR ?



Öncelikle araç üzerinden Motor Konrol Ünitesini (Engine Control Unit) söküp elimize alıyoruz. Bu üniteler bazı araçlarda kolay, bazılarında ise zor sökülüyor.


----------




Motor Kontrol Ünitesini, vidalarını sökmek suretiyle açıyoruz.

---------





Kontrol Ünitesi içindeki kartı kutudan ayırıyoruz. Bazı Üniteler özel bir silikon malzeme ile izole ediliyor. Bunları açarken zorlamamak gerekiyor.


------------




Kontrol Ünitesi üzerinde bulunan Eprom üzerindeki etiketleri söküp güvenli bir yere yerleştirdikten sonra, Epromu Sıcak Hava Tabancası kullanarak dikkatlice söküyoruz. Sökme işlemi sırasında en sık yapılan hata, Eprom bacaklarının bağlı olduğu yolların kaldırılmasıdır. Bunun meydana gelmemesi için, Epromu ve bağlantı bacaklarını sürekli olarak denetlemek gerekiyor. Sağlıklı sonuç için, özellikle söküm işlemini 2 kişinin yapması gerekiyor.


-------------





Epromu söktükten sonra. Bacaklardaki lehimleri pasta yardımıyla temizliyoruz. Ardından bacakları ve Epromu özel bir sıvıyla temizliyoruz. Böylece Eprom, programlayıcıya takılmaya hazır hale geliyor.


----------




Epromu programlayıcıya yerleştiriyoruz. Üzerindeki programı okuyoruz ve online olarak Çözüm ortağımız olan Tuning firmasına gönderiyoruz. Program orda okunuyor, modifiye ediliyor, ve online olarak bize geri gönderiliyor. Gelen programı kontrol edip Eprom üzerine yüklüyoruz.


---------





Bu arada, Eprom Soketini board üzerine lehimlemek için gerekli hazırlıkları yapıyoruz. Soket, lehimlemesi zor bir parça olduğu ve hata kabul etmediği için, öncelikle bacaklarını pasta ve lehimle kaplıyoruz.


----------





Ardından, Motor Kontrol Ünitesi üzerindeki plakaları düzeltiyoruz. Soketin board'a sağlam şekilde lehimlenebilmesi için, tüm yollar üzerindeki lehimlerin aynı seviyede olması gerekli. Gerekirse mercek ile tek tek kontrol ediyoruz.


--------





Sonra, hazırlamış olduğumuz Eprom soketini dikkatlice yerine oturtup lehimlemeye başlıyoruz. Soketi milimetrik olarak yerine oturtmak gerekmekte. Aksi takdirde, problem yaşama ihtimalimiz var...


--------------




Soketi özel sıvımızla temizliyor, Epromu sokete yerleştirip soketi kapatıyoruz. Ardından, soketin çevresini pasta vb.. kalıntılara karşı temizliyoruz.



-------------





Son olarak, board'u kutusuna dikkatlice yerleştirip, kutuyu kapatıyoruz. Motor Kontrol Ünitesini aracımıza takınca, Chip Tuning İşlemimiz Tamamlanmış Oluyor.



Güven

  • İleti: 1815
CHIP TUNING (resimli anlatım)
« Yanıtla #1 : Kasım 21, 2005, 11:01:09 ÖÖ »
Thanksss :cool:

arayatom

  • Ziyaretçi
CHIP TUNING (resimli anlatım)
« Yanıtla #2 : Kasım 21, 2005, 11:38:22 ÖS »
90 preludeyede(pgm fı) yapabiliyomusunuz.maliyeti ne nasıl sonuçlar alırız az daha bilgi verseydin dostum.Neyse artık verirsin herhalde.

HONDA

  • Ziyaretçi
CHIP TUNING (resimli anlatım)
« Yanıtla #3 : Kasım 24, 2005, 04:59:16 ÖS »
Honda'larda genellikle beyne direkt müdahale edilemiyor.

Prelude 2.0/4WS 2.0 16V +6 bhp £293.75  
Prelude 2.0 (inc 16V)/2.3 +10 bhp £293.75

Eğer otomobilin bu iki modelden biriyse işlem
yapılabiliyor.

Daniel Gabriel

  • Ziyaretçi
CHIP TUNING (resimli anlatım)
« Yanıtla #4 : Kasım 24, 2005, 10:29:58 ÖS »
Ercüment senin araç B20 miydi yoksa B21 miydi ?? Bunlar full injection çünkü..

arayatom

  • Ziyaretçi
CHIP TUNING (resimli anlatım)
« Yanıtla #5 : Kasım 25, 2005, 04:38:04 ÖS »
b20a7 dostum ne arabaymış be kimseye bir iş yaptıramadım valla

AudioGarage

  • Ziyaretçi
CHIP TUNING (resimli anlatım)
« Yanıtla #6 : Kasım 25, 2005, 10:28:44 ÖS »
Nerdedir benim hawyam..lehimim merceğim...
Tuninkimi yapmalıyım.... :D  :D
Haa unutmadan bizim yazılım Windows XP inspirat olurmu?
 :-D  :-D


Herşey bir yana emeğine sağlık..tşk ederim...

ImportRacer

  • Ziyaretçi
CHIP TUNING (resimli anlatım)
« Yanıtla #7 : Kasım 27, 2005, 04:58:13 ÖS »
Eheh dikakt etmek lazım tabe uyguluma bu  :-)

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
CHIP TUNING (resimli anlatım)
« Yanıtla #8 : Aralık 15, 2005, 01:03:09 ÖÖ »
tesekkurler :)

vtec_pu

  • İleti: 206
CHIP TUNING (resimli anlatım)
« Yanıtla #9 : Nisan 18, 2006, 07:06:22 ÖS »
bende 2005 civic es sedan war uygulamak istiyorum ancak fazla bilgim yok nerede yapılır? maliyeti nedir? arabaya verdiği artılar eksiler nelerdir? nasıl bir performans alırım? tekrar orjinal haline dönme ihtimali warmıdır?   eğer bilgi verirseniz çok memnun olurum...

Agent

  • Ziyaretçi
Chip Tuning ve Icon Race
« Yanıtla #10 : Haziran 12, 2007, 07:38:50 ÖÖ »
CHIP-TUNING NEDİR ?

    Tüm enjeksiyonlu araçlar son derece karmaşık bir yapıya sahip olan bir motor yönetim sistemi kullanırlar. Bu motor yönetim sistemi motorun çeşitli noktalarından aldığı sinyalleri toplayıp beyine gönderir. Sistemin kalbi olan bu beyin (ECU) aldığı sinyallere göre aracın o andaki ateşleme avansı ve yakıt püskürtme stratejisini belirler ve uygulanması için emir verir. İşte beynin içine entegre edilmiş olan ve bu stratejileri barındıran parçaya kısaca "CHIP" adı verilir. Chip-Tuning yani chip'in modifiye edilmesi, içindeki ana stratejilerin değiştirilmesi, bir başka deyişle "performans öncelikli" hale getirilmesidir.

CHIP-TUNING NASIL YAPILIR  ?

Chip-Tuning üç ana şekilde yapılabilir:

1- Aracın beynindeki chip sökülerek, özel programlanmış yeni bir chip takılması;

2- Eğer aracın orjinal chip'i yeniden programlanabilir ise, orjinal program yerine modifiyeli programın aktarılması;

3- Araç beyninin içindeki yazılıma göre, beyin yada chip'in demonte edilmeden test soketinden orjinal program emilerek yerine modifiye edilmiş programın yüklenmesi.

OTOMOBİL ÜRETİCİLERİ BUNU NEDEN YAPMIYORLAR  ?

     Otomobil üreticileri araçların sadece bir özelliğine yani performansa çok fazla öncelik tanıyamazlar. Üretici firmalar için performans kadar önemli bazı özellikler vardır. Örneğin bir üretici firma bir motor dizayn ederken, bu aracın yakıt ekonomisini, uygun olmayan kullanım koşullarını, kalitesiz yakıt  kullanılabileceğini, bakımların eksik ve kötü yapılabileceğini düşünmek durumunda ve bu koşulları göz önünde bulundurarak gerekli önlemleri almak zorundadır. Alınacak bu önlemler aracın performans seviyesini olumsuz yönde etkiler. Performans öncelikli modifiye edilmiş araçlar, sınırları zorlayan araçlar oldukları için her zaman iyi bakılmalıdır. Bu koşullar sağlandığında üretici firmaların aldığı performansı düşüren önlemlerden fedakarlık edilebilir.

PERFORMANS TUNING İLE NE KADAR KAZANÇ ELDE EDİLİR  ?

     "PERFORMANS TUNING" ile araç beyninin ateşleme avansını ve yakıt püskürtme stratejilerini, yakıt tasarrufunu günlük kullanımda çok etkilemeden maksimum performans öncelikli hale getirilir. Motorun ve beyin ünitesinin yazılımına göre turbo olmayan araçlarda %10 güç ve %15 tork artışı, turbo olan araçlarda ise %30 güç ve %40 tork artışı elde edilebilir. Bu güç artışı , aracın tam gaz kullanımında aracın genel performansını arttırırken, günlük kullanım koşullarında çok daha canlı ve hızlı tepki verir hale getirir.


Birkaç yıl önce Superchips, ICON adını verdiği yeni bir elektronik cihaz geliştirdi. Bu cihaz, şimdiye kadar beyinlerine ya da chiplerine müdahale edilemeyen bazı araçlara chip tuning yapabilmeyi sağlayacaktı.
Aracın beynine müdahaleye gerek kalmaksızın bu cihaz sayesinde beyinden gelen sinyaller yolda kesilerek, bunların yerine Superchips'in geliştirdiği komutlar veriliyor ve araçta diğer tüm Superchips uygulamalarında olduğu gibi %10 civarı bir güç ve tork artışı oluyor.

Toyota gibi, şimdiye kadar hiçbir şekilde chip modifiyesi yapılamamış araçlara artık ICON RACE sayesinde chip tuning yapılabiliyor.

ICON adlı küçük bilgisayar ayrıca tekrar tekrar programlanabiliyor. Zamanla aracınıza yaptığınız ek modifiyeler olduğunda bir Superchips bayisine gelerek yazılımınızı, yeni modifiyelerinize daha iyi uyum sağlayabilecek şekilde değiştirebiliyorsunuz.


husam

  • İleti: 99
Ynt: CHIP TUNING (resimli anlatım)
« Yanıtla #11 : Kasım 07, 2009, 11:43:39 ÖÖ »
eyvallah beyler hoşuma giden fakat bu kadar ayrıntıyı bilmediğm bir modifikasyon, peki bu chip tuning olayını nerlerde yaptırabiliriz bilgi verebilirmisiniz
özelliklede dikkatimi çeken kendi beynini sökmeden soket yardımıyla yazılımı yüklemek oldu

qwertylion

  • İleti: 89
Ynt: CHIP TUNING (resimli anlatım)
« Yanıtla #12 : Şubat 17, 2010, 02:54:36 ÖS »
benim anladığım; hondalarda illaki ecuyu sökmek gerekiyor. Buda işi riskli hale getiriyor (eğer yapan işin ehli değilse) Mesala eski poloma  soket yardımıyla chipletmiştim.

cikop_25

  • İleti: 10
Ynt: CHIP TUNING (resimli anlatım)
« Yanıtla #13 : Eylül 04, 2011, 04:08:35 ÖÖ »
mrb bende aracıma yaptırmayı dusunuyorum 2011 cıvıc 1.6 acaba buna ne kadar hp ve tork artısı yaratır bayılmaları ortadan kaldırırmı?

BGR19

  • İleti: 1272
Ynt: CHIP TUNING (resimli anlatım)
« Yanıtla #14 : Ekim 12, 2011, 09:53:49 ÖS »
Fd6 lara chip olmuyormus malesef :(

FreeStyLe749

  • İleti: 1
Ynt: CHIP TUNING (resimli anlatım)
« Yanıtla #15 : Ekim 20, 2011, 08:17:47 ÖS »
Bende 1.4i s var chip tuning uygulatmayı düsünüyorum araca takılırken filan herhangi bi zarar verirler diye korkuyorum yardımcı olursanız sevinirim iyi aksamlar.

PearL GreY MoNsteR

  • İleti: 1865
Ynt: CHIP TUNING (resimli anlatım)
« Yanıtla #16 : Ekim 20, 2011, 09:33:01 ÖS »
Bende 1.4i s var chip tuning uygulatmayı düsünüyorum araca takılırken filan herhangi bi zarar verirler diye korkuyorum yardımcı olursanız sevinirim iyi aksamlar.

1.4 lere p28 beyin+harness ile vhip tuning yapılıyor. ama bunun için aracınızda performansa yönelik neler vardı acaba ??

trttek

  • İleti: 77
Ynt: CHIP TUNING (resimli anlatım)
« Yanıtla #17 : Ocak 12, 2012, 10:40:34 ÖS »
EMEĞİNİZE SAĞLIK TEŞEKKÜR EDERİM.

kacaman

  • İleti: 7154
Ynt: CHIP TUNING (resimli anlatım)
« Yanıtla #18 : Ocak 12, 2012, 10:50:45 ÖS »
konu çok eski ama yinede faydalı bilgiler halen güncel.

kacaman

  • İleti: 7154
Ynt: CHIP TUNING (resimli anlatım)
« Yanıtla #19 : Ocak 12, 2012, 10:51:59 ÖS »
ayrıca bu konuyu yazan cem isimli üye 14 nisan 2009 tarihinden bu güne hiç siteye girmemiş.

Cr-Z Kubilay

  • Cr-Z Kubilay
  • İleti: 27
Ynt: CHIP TUNING (resimli anlatım)
« Yanıtla #20 : Kasım 25, 2013, 01:16:46 ÖS »
Teşekkürler, çok yararlı oldu. Bir de teşekkür butonu olsaydı...