Gönderen Konu: Amortisör Kule Gergileri  (Okunma sayısı 7977 defa)

VTEC

  • Administrator
  • *****
  • İleti: 4900
    • http://www.teamhondaturkey.com
Amortisör Kule Gergileri
« : Şubat 08, 2007, 03:09:48 ÖS »
Modifiyeli bir otomobilde sık yapılan bir diğer uygulama da amortisör kule gergisi montesidir. Kule gergileri, amortisör kulelerini karşılıklı olarak tek bir parça halinde birleştirmek için kullanılırlar.

Kule gergilerinin amacı, özellikle sert girilen virajlarda amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri minimize etmektir. Viraj alınırken amortisör kuleleri normalde esnerler, ve bu da bir miktar çekiş kaybına (ya da yol tutuşta bir miktar zaafiyete) yol açar. Kule gergileri amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri önlemek üzere dizayn edildiklerinden, viraj alımı sırasında enerjiyi gücün yüklendiği tek bir kuleden alıp diğer kuleye de iletmek suretiyle paylaştırırlar. Bu, jantları yere paralel tutmaya, o da lastiklerin yere daha iyi temas etmesine yardımcı olur. Sonuçta, viraj sırasındaki çekiş ve yol tutuş iyileşir.

Amortisör Kule Gergileri Ne Zaman Monte Edilmelidir?

Montaj sonrasında elde edilecek performansın otomobiliniz üzerindeki kilometreyle ilgisi olmamakla birlikte, eğer spor bir otomobil sahibi iseniz otomobilinizi aldığınız ilk gün en azından ön amortisör kule gergilerini monte etmenizi öneririm. Ancak, biraz da isteğe bağlı olan bu durum haricinde amortisör kule gergilerinin muhakkak uygulanması gerekli durumlar da vardır.

Kule gergileri ön veya arka olsun farketmez, sonradan daha büyük jant/lastik kombinasyonlarına geçildiğinde muhakkak uygulanmalıdır. Daha sert ve kısa olan spor yaylar, daha sert ve kısa spor amortisörler veya büyük çaplı janta (dolayısıyla daha ince profilli lastiklere) geçilmesi gibi süspansiyon sistemini etkileyecek modifikasyonlar sonuçta amortisör kuleleri ve hatta tüm şasi üzerindeki yükü arttırırlar. Tüm bu uygulamaların sonunda şaside esneme eskiye oranla çok daha fazla olacaktır. İşte bu modifikasyonların ardından uygulanacak kule gergileri sadece şasiyi desteklemek ve esnemeyi azaltmakla kalmayacak, aynı zamanda direksiyonunuz daha hassas olacak ve verdiğiniz komutlara daha çabuk cevap verecektir.

Viraj Çubukları Ne İşe Yarar?

Viraj sırasında fizik kuralları gereği otomobiler sadece tek bir tarafa (virajın dış tarafına doğru) yatarlar. Viraj çubukları virajın iç tarafında kalan (aynı aks üzerindeki karşı taraftaki) tekerleği de yere bastırmak sureti ile tüm otomobilin yol tutuşunu iyileştirmeye yardımcı olurlar. Böylelikle önden ve arkadan kaymalar daha az yaşanır.

Özellikle yüksek hızda girilen virajlarda amortisör kule gergileri ile tam uyum içerisinde çalışırlar. Ancak, arazi kullanımında tek bir lastiğin havada kalması şeklinde dezavantajları vardır.



vtimania

  • İleti: 1116
Ynt: Amortisör Kule Gergileri
« Yanıtla #1 : Şubat 08, 2007, 04:12:02 ÖS »
güzel bilgiler

öyle erhan

  • İleti: 486
Ynt: Amortisör Kule Gergileri
« Yanıtla #2 : Şubat 08, 2007, 04:30:19 ÖS »
teşekürler......

VTEC

  • Administrator
  • *****
  • İleti: 4900
    • http://www.teamhondaturkey.com
Ynt: Amortisör Kule Gergileri
« Yanıtla #3 : Şubat 08, 2007, 04:36:39 ÖS »
faydalı olmuştur umarım

öyle erhan

  • İleti: 486
Ynt: Amortisör Kule Gergileri
« Yanıtla #4 : Şubat 08, 2007, 04:42:41 ÖS »
faydalı olmuştur umarım
kesinlikle..tekrar saol

vtec-26

  • İleti: 812
Ynt: Amortisör Kule Gergileri
« Yanıtla #5 : Şubat 08, 2007, 04:44:33 ÖS »
paylaşım iiçni teşekürler

mottohonda

  • İleti: 129
Ynt: Amortisör Kule Gergileri
« Yanıtla #6 : Kasım 05, 2008, 09:36:45 ÖS »
tesekkuler fyatları nedır bu kule gergılerının

alonso

  • İleti: 57
Ynt: Amortisör Kule Gergileri
« Yanıtla #7 : Şubat 04, 2009, 07:59:42 ÖÖ »
Konu ile ilgili bilgileri okudum.96 model eurocivic aracım var ve aracı alalı cok fazla olmadı.sorunları da bir hayli var yani.Aracın eski servisine gidip sormustum ve kule gergisinin değiştiğini söylemişti bana tamirci.Ve arac yoldaki kasislerden cok etkileniyor sarsıntı normal bir aractakinden en az 2 kat fazla oluyor.Amortisörden de ses gelmiyor,patlak mı diye düsündüm ama su an bu kule gergisi ile ilgili olabileceğini düsünüyorum bilgileri okuduktan sonra.Sizce bu sarsıntılar normal mi ?

ERT

  • İleti: 1156
Ynt: Amortisör Kule Gergileri
« Yanıtla #8 : Ekim 22, 2009, 07:54:22 ÖÖ »
tşkler..

husam

  • İleti: 99
Ynt: Amortisör Kule Gergileri
« Yanıtla #9 : Kasım 07, 2009, 07:05:42 ÖS »
paylaşı için sağol

vtech07

  • İleti: 824
Ynt: Amortisör Kule Gergileri
« Yanıtla #10 : Kasım 07, 2009, 08:16:47 ÖS »
paylaşım için teşekkürler...