Merhaba,
Konuyla ilgili olarak kısa bilgi aktarmak isterdim:
Yeni nesil motorlarda bazı arkadaşlarımızın da dediği gibi rodaj yoktur.
Ancak motor yeni olduğu için iç direnci fazladır.
Birbiriyle beraber çalışarak doğrusal hareket eden pistonlar ve süpaplar yanında dönüş hareketi yapan krankmili ve eksantrik mili ve şanzıman içindeki dişliler gibi birçok parça vardır.
Bu parçaların birbirine alışması için bir süre çalışması gerekir.
Bu süre sonunda hareket eden parçalar birbirine alışacak ve motorun iç direnci azalacaktır.
Motor iç direnci azaldıktan sonra motorun yakıt sarfiyatı da azalacaktır.
Bu süre için de 3 ay veya 5000 km gibi bir değer vermek te doğru değildir.
Benim önerim, aracınızın motorunu kademeli olarak üst devir ve yüklere alıştırmaktrır.
Bunu bir çeşit motorda ısıl işlem yapılması gibi düşünmek gerekir.
Bu nedenle kademeli uygulama yapmak daha doğru gibi geliyor:
(ben kendi aracımda uyguladım ve memnunum )
örneğin motor devrini 3000 lerde tutarak ve arada bir yarımsaat gibi 4000 devire çıkarak bir süre kullanın( 2-3 hafta gibi).
Ayni yöntemi daha sonra daha üst devirler için uygulayın.
Aslında önerilen yöntemlerin sonuçlarının deneysel olarak saptanması gerekir.
Buna da olanak olamdığı için herkes kendi yöntemince yapıyor.
Esenlikler dilerim.
Halil YALKIN
Daha fazla bilgi veya görüşmek isterseniz cep telefonum:
0532 400 5095