Gönderen Konu: vtec2 teknolojisi  (Okunma sayısı 4964 defa)

honda2002

  • İleti: 2664
vtec2 teknolojisi
« : Haziran 30, 2009, 07:17:29 ÖS »
arkadaşlar,

vtec2 nin çalışma prensibini biliyoruz. Sübapların açılıp kapanma zamanını değiştiriyor.
Bu da belli bir devirin üzerinde araca ilave bir performans katıyor ve ayrıca yakıt tüketimine de olumlu yönde katkısı var.

Ancak benim anlayamadığım nokta bunun aracın seriliğine nasıl şekilde katkı sağladığı.

Araç 5700 d/d de 110 hp güç veriyor ve torkta 153 nm /4300 d/d.
Piyasadaki aynı sınıftaki araçlar da (megane,pug,bora vs.) benzer değerleri sunuyor.
Ama vtec2 ler bu araçlardan daha seri ve atak.

Acaba vtec teknolojili motor daha hızlı devirlenebildiği için mi daha seri ve atak? Çünkü rakip araçlarda hp ve tork noktasında vtec2 lerle kağıt üzerinde nerdeyse benzer güçte..



7641

  • İleti: 135
Ynt: vtec2 teknolojisi
« Yanıtla #1 : Haziran 30, 2009, 09:00:33 ÖS »
Ağırlık farklarına baktınızmı?

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: vtec2 teknolojisi
« Yanıtla #2 : Haziran 30, 2009, 09:40:15 ÖS »
Ağırlık farklarına baktınızmı?

ağırlık konusunda civic avantajlı olabilir.
Ancak o zaman vtec in getirisi nedir araca.

ilkeronat

  • İleti: 1761
Ynt: vtec2 teknolojisi
« Yanıtla #3 : Temmuz 01, 2009, 06:35:24 ÖÖ »
http://www.rri.se/index.php?DN=29
su siteden incelenebilir. motor gucu 81kw olan diger marka ve model araclar arasinda motor gucunun tekerlege aktarimi en iyi olanlardan biri vtec 2. yolda 1.6 clio ile kapmismamak gerektigi acik. daha iyi aktarim (oransal olarak) mazda 3 te yakaladim ama onunda motor performansi kotu ne yazikki.

DENON

  • İleti: 2020
Ynt: vtec2 teknolojisi
« Yanıtla #4 : Temmuz 01, 2009, 09:32:49 ÖÖ »
hersey motorda bıtmıyorkı, motorun sanzumanla uyumu daha önemlı

ilkeronat

  • İleti: 1761
Ynt: vtec2 teknolojisi
« Yanıtla #5 : Temmuz 01, 2009, 11:01:48 ÖÖ »
hersey motorda bıtmıyorkı, motorun sanzumanla uyumu daha önemlı
aynen oyle yukarda bahsettigimde bu :)

merburvehan

  • İleti: 2170
Ynt: vtec2 teknolojisi
« Yanıtla #6 : Temmuz 01, 2009, 01:24:14 ÖS »
arkadaşlar,

vtec2 nin çalışma prensibini biliyoruz. Sübapların açılıp kapanma zamanını değiştiriyor.
Bu da belli bir devirin üzerinde araca ilave bir performans katıyor ve ayrıca yakıt tüketimine de olumlu yönde katkısı var.Vtec2 lerde biliyosun soch vtec üstten tek egzantirik.Bu motorda sadece emme valflerinin açılım zamanı değişiyo egzos aynı kalıyo değişmiyo.Belli bir devirden sonra vtec2 lerde hangi devir bilmiyorum (araştırdım ama kaç devirde açıyo hiç bişey bulamadım) vtec açıyo yani emme valfleri normalden daha çok açılıyo ve daha fazla hava giriyo silindir içerisine dolayısıyla motor gücü daha seri atak ve güçlü oluyo.Diğer araçlarda bu olay olmadığı için aynı devirlerde o araçlardan daha fazla güç elde ediyosun senin motorun performansı bir anda değişiyo ama o aynı kalıyo.Dediğin gibi aracının daha hızlı devirlenmeside bundan emme valvi daha çok açılıyo hava girişi daha hızlı ve çabuk oluyo devirleniyosun..

Ancak benim anlayamadığım nokta bunun aracın seriliğine nasıl şekilde katkı sağladığı.

Araç 5700 d/d de 110 hp güç veriyor ve torkta 153 nm /4300 d/d.
Piyasadaki aynı sınıftaki araçlar da (megane,pug,bora vs.) benzer değerleri sunuyor.
Ama vtec2 ler bu araçlardan daha seri ve atak.

Acaba vtec teknolojili motor daha hızlı devirlenebildiği için mi daha seri ve atak? Çünkü rakip araçlarda hp ve tork noktasında vtec2 lerle kağıt üzerinde nerdeyse benzer güçte..


merburvehan

  • İleti: 2170
Ynt: vtec2 teknolojisi
« Yanıtla #7 : Temmuz 01, 2009, 01:24:35 ÖS »
arkadaşlar,Vtec2 lerde biliyosun soch vtec üstten tek egzantirik.Bu motorda sadece emme valflerinin açılım zamanı değişiyo egzos aynı kalıyo değişmiyo.Belli bir devirden sonra vtec2 lerde hangi devir bilmiyorum (araştırdım ama kaç devirde açıyo hiç bişey bulamadım) vtec açıyo yani emme valfleri normalden daha çok açılıyo ve daha fazla hava giriyo silindir içerisine dolayısıyla motor gücü daha seri atak ve güçlü oluyo.Diğer araçlarda bu olay olmadığı için aynı devirlerde o araçlardan daha fazla güç elde ediyosun senin motorun performansı bir anda değişiyo ama o aynı kalıyo.Dediğin gibi aracının daha hızlı devirlenmeside bundan emme valvi daha çok açılıyo hava girişi daha hızlı ve çabuk oluyo devirleniyosun..

vtec2 nin çalışma prensibini biliyoruz. Sübapların açılıp kapanma zamanını değiştiriyor.
Bu da belli bir devirin üzerinde araca ilave bir performans katıyor ve ayrıca yakıt tüketimine de olumlu yönde katkısı var.

Ancak benim anlayamadığım nokta bunun aracın seriliğine nasıl şekilde katkı sağladığı.

Araç 5700 d/d de 110 hp güç veriyor ve torkta 153 nm /4300 d/d.
Piyasadaki aynı sınıftaki araçlar da (megane,pug,bora vs.) benzer değerleri sunuyor.
Ama vtec2 ler bu araçlardan daha seri ve atak.

Acaba vtec teknolojili motor daha hızlı devirlenebildiği için mi daha seri ve atak? Çünkü rakip araçlarda hp ve tork noktasında vtec2 lerle kağıt üzerinde nerdeyse benzer güçte..


merburvehan

  • İleti: 2170
Ynt: vtec2 teknolojisi
« Yanıtla #8 : Temmuz 01, 2009, 01:25:20 ÖS »
Vtec2 lerde biliyosun soch vtec üstten tek egzantirik.Bu motorda sadece emme valflerinin açılım zamanı değişiyo egzos aynı kalıyo değişmiyo.Belli bir devirden sonra vtec2 lerde hangi devir bilmiyorum (araştırdım ama kaç devirde açıyo hiç bişey bulamadım) vtec açıyo yani emme valfleri normalden daha çok açılıyo ve daha fazla hava giriyo silindir içerisine dolayısıyla motor gücü daha seri atak ve güçlü oluyo.Diğer araçlarda bu olay olmadığı için aynı devirlerde o araçlardan daha fazla güç elde ediyosun senin motorun performansı bir anda değişiyo ama o aynı kalıyo.Dediğin gibi aracının daha hızlı devirlenmeside bundan emme valvi daha çok açılıyo hava girişi daha hızlı ve çabuk oluyo devirleniyosun..     :) :)

aRas

  • Furkan Aras Alağaç
  • İleti: 3334
Ynt: vtec2 teknolojisi
« Yanıtla #9 : Temmuz 01, 2009, 01:59:06 ÖS »
Vtec2 lerde biliyosun soch vtec üstten tek egzantirik.Bu motorda sadece emme valflerinin açılım zamanı değişiyo egzos aynı kalıyo değişmiyo.Belli bir devirden sonra vtec2 lerde hangi devir bilmiyorum (araştırdım ama kaç devirde açıyo hiç bişey bulamadım) vtec açıyo yani emme valfleri normalden daha çok açılıyo ve daha fazla hava giriyo silindir içerisine dolayısıyla motor gücü daha seri atak ve güçlü oluyo.Diğer araçlarda bu olay olmadığı için aynı devirlerde o araçlardan daha fazla güç elde ediyosun senin motorun performansı bir anda değişiyo ama o aynı kalıyo.Dediğin gibi aracının daha hızlı devirlenmeside bundan emme valvi daha çok açılıyo hava girişi daha hızlı ve çabuk oluyo devirleniyosun..     :) :)

Bilgi için saolasın Burhan abi.Baya bilgi almış oldum.

http://www.rri.se/index.php?DN=29
su siteden incelenebilir. motor gucu 81kw olan diger marka ve model araclar arasinda motor gucunun tekerlege aktarimi en iyi olanlardan biri vtec 2. yolda 1.6 clio ile kapmismamak gerektigi acik. daha iyi aktarim (oransal olarak) mazda 3 te yakaladim ama onunda motor performansi kotu ne yazikki.

Bu link sabitlenmeli bence ;)

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: vtec2 teknolojisi
« Yanıtla #10 : Temmuz 01, 2009, 02:19:28 ÖS »
yani vtec2 motor teknolojisinin performansa katkısı vtec motorunun diğer araç motorlarından (değişken zamanlamalı sübap teknolojisi olmayan motorlardan) daha hızlı devirlenebilmesi oluyor, değil mi?

Motor şanzuman uyumu ve civicin nispeten hafif oluşu da buna katkı sağlıyor diyebiliriz herhalde.

merburvehan

  • İleti: 2170
Ynt: vtec2 teknolojisi
« Yanıtla #11 : Temmuz 02, 2009, 10:24:26 ÖÖ »
Evet öyle özellikle motor teknolojisi ve şanzuman bu arabayı diğerlerinden farklı yapıyo...

DENON

  • İleti: 2020
Ynt: vtec2 teknolojisi
« Yanıtla #12 : Temmuz 02, 2009, 04:22:08 ÖS »
ben vtec2 nın 4100 devırde vtec actıgını sanıyorum, ancak 3200 devırde acıyo dıyenlerde var, ama 4100 devırde motorun sesı cok farklılasıyo buda 16 valf calıstıgını gosterır

doan

  • İleti: 1605
Ynt: vtec2 teknolojisi
« Yanıtla #13 : Temmuz 02, 2009, 04:28:41 ÖS »
bildiğim kadaryla VTIlar gibi net bi devirden sonra değilde sizin kullanımınıza göre vtec açıyor şu son 2 jenerasyon civicler..

despe

  • Ziyaretçi
Ynt: vtec2 teknolojisi
« Yanıtla #14 : Temmuz 02, 2009, 04:31:09 ÖS »
ben vtec2 nın 4100 devırde vtec actıgını sanıyorum, ancak 3200 devırde acıyo dıyenlerde var, ama 4100 devırde motorun sesı cok farklılasıyo buda 16 valf calıstıgını gosterır

headers ve egzozdan sonra bende söylemiştim aga 4100 devirde arabanın sesi değişiyor diye :) ama bende 3200 de açtığını duymuştum

DENON

  • İleti: 2020
Ynt: vtec2 teknolojisi
« Yanıtla #15 : Temmuz 02, 2009, 04:37:29 ÖS »
ben vtec2 nın 4100 devırde vtec actıgını sanıyorum, ancak 3200 devırde acıyo dıyenlerde var, ama 4100 devırde motorun sesı cok farklılasıyo buda 16 valf calıstıgını gosterır

headers ve egzozdan sonra bende söylemiştim aga 4100 devirde arabanın sesi değişiyor diye :) ama bende 3200 de açtığını duymuştum
emre yabancı sıtelerde falanda denk geldı lx ler bızımkılerın amerıkadakı versıyonları değilmi, eger öyleyse 4100 devırden bahsedılıo, bıde bende test ettım 4100 devırde arac ıvme kazanıo ve sesı değişio

despe

  • Ziyaretçi
Ynt: vtec2 teknolojisi
« Yanıtla #16 : Temmuz 02, 2009, 04:42:16 ÖS »
evet dx lx ex bunlar bizim araçlar

DENON

  • İleti: 2020
Ynt: vtec2 teknolojisi
« Yanıtla #17 : Temmuz 02, 2009, 04:51:42 ÖS »
hah tamam işte 4100 dıyolar yanı subapların en acık oldugu devır 4100

34 AT 4065

  • İleti: 110
Ynt: vtec2 teknolojisi
« Yanıtla #18 : Temmuz 08, 2009, 10:25:22 ÖÖ »
BEN Bİ YERDE OKUDUM VTEC 5856 RPM DE ACILIYOMUS

ilkeronat

  • İleti: 1761
Ynt: vtec2 teknolojisi
« Yanıtla #19 : Temmuz 08, 2009, 03:52:53 ÖS »
evet dx lx ex bunlar bizim araçlar
tamamen aynı değiller 1700cc motorlu onlar.vtec acma devirleri de muhtemelen farklıdır diye düşünüyorum.

DENON

  • İleti: 2020
Ynt: vtec2 teknolojisi
« Yanıtla #20 : Temmuz 08, 2009, 03:57:39 ÖS »
olabılır 1.7 ise

onur1980

  • onur1980
  • İleti: 1273
Ynt: vtec2 teknolojisi
« Yanıtla #21 : Temmuz 08, 2009, 04:38:56 ÖS »
hondalarda adı vtec teknolojisi fakat bu sistemi baska markalarda kullanıyor. yanı degısken subap zmanı. örnek bmw megane gibi. sadece ısımlerı farklı toyotada vvti. bu sıstem vti larda tamamen farklı sadece performans ıcın kullanılmıs fakat bızım yenı nesıl araclarda tamamıyle dusuk hızlarda ve devırlerde ekonomı saglamak ıcın yapılmıs. yanı bastıgımız zman arac normalde olması gerekn guzu verıyor basmadıgımız zmanda az yakıyor. hondaların artısı kasası oldukca hafıf vede japon teknolojısının farkı diyelim

skullcrusher

  • İleti: 389
Ynt: vtec2 teknolojisi
« Yanıtla #22 : Temmuz 11, 2009, 09:49:50 ÖS »
arkadaşlar vtec2 olarak bilinen d16y ve d16w kodlu motorlar 3200 devire kadar silindir başına 2 emme 1 egzos sibobu kullanırlar,3200 devirden sonra araç performans üretebilmek için,16 sibop çalışmaya başlar ve bu arada emme siboplarının açık kalma süresi uzar.bu da hem araca serilik hem de performans sağlamış olur.ancak vtec'i devredışı bırakmak için aracı 2000 devre kadar indirmek gerekir.yani şayet 3200 devrin üzerine çıkp performanslı kullanırsanız aracı ekonomi olan "non vtec" moda geçirmek için 2000 devre indirmeniz gerekir.bunu yapmamanız halinde araç vtec açık olarak yol alacak ve yakıt sarfiyatınız artacaktır.en uygun kullanım şekli ise vtec açtıktan sonra "non vtec" moda geçmek için aracı 2000 devre indirip,ağır ağır 3000 devirde kullanmaktır.ki bu şekilde kullanılması halinde 5. vites 3000 devir 110 km gib bir hızla hem de eknomik yol almış olursunuz.

rallier_61

  • İleti: 171
Ynt: vtec2 teknolojisi
« Yanıtla #23 : Temmuz 12, 2009, 03:55:16 ÖS »
12v moddan 3200rpm sonrası 16v geçince eksoz valfleri zamanlamaları sabit sanıyorsam..peki emme valflerinin zamanlamaları kademeli olarak mı değişiyor vtec açıldıktan sonra?mesela 4000rpmdeki zamanlama ile 6000deki farklı mı,yoksa vtec açıldıktan sonra zamanlama sabit mi kalıyor??
2300rpm aşağısı vtec kapanıyor diye biliyordum..