Gönderen Konu: Volkswagen Motor Ustasından,HONDA'ya Övgü Dolu Sözler  (Okunma sayısı 5089 defa)

bozdemir

  • İleti: 810
Volkswagen Motor Ustasından,HONDA'ya Övgü Dolu Sözler
« : Ekim 20, 2011, 09:37:04 ÖS »

 Merhaba arkadaşlar,

  Dün yaşadığım bir olayı anlatmak istiyorum. Volkswagen bayisine gidip yeni kasa Dizel Jettaları inceledikten sonra dönüş yolunda tanıdığımız özel Volkswagen servisine uğrayıp hem bir çay içelim dedik hemde yeni kasa jettalar hakkında nedir ne değildir onların ağzından duyalım istedik. Neyse ben arabayı servisin içine çektim haliyle dışarıda bırakmayacağım için :) tabi sonrasında servis çalışanları arabanın etrafına doluşup arabayı inceleme başladılar. 

 Servisin en eski ve sağlam ustalarından biride beni ve arabamı tanıyıp bildiğinden ona  nasıl baktığımı ne kadar titiz davrandığımı az çok tahmin ettiğinden rahat bir şekil de arabayı incelemeye başladı.. Neyse motor kaputunu açıp motoru inceledi bakımlarını ne zaman yaptırdığımı sordu söyledim filan.. Ondan sonra başladı Japonların ne kadar iyi motor yaptığını, araba deyince akıllara ilk japon otomobil gelmesi gerektiğini, almanların japonlar kadar olamayacağını filan söyledi. Ve aklıma gelmeyen bir çok şeyden bahsetti anlattı. Vw de yaşanan dizel motor probleminin ne kadar masraflı olduğu filan söyledi.. Dedim abi ağzından bal damlıyor. :)  Başka şeyler de anlattı. Kendi akrabasının da Honda servisinde yine usta olduğunu filan söyledi.

Çalıştığım iş yerinde samimi olduğum bazı arkadaşlarım var, bana sürekli takılıp,sinirlendirmek için hondaların eksik yönlerinden bahsederdi. Mesela yol bilgisayarından, otomatik cam kaldırma olayının olmadığından  filan vs.. En son olay da internette yayılan bir video vardı izleyenler vardır mutlaka. Volkswagen'in  avrupa da ki bir bayisinde çalışan satış temsilcisinin showrom da ki aracın kapılarının sağlamlığını test ederken Honda ve Hyundai'ye laf sokuyordu. "bunu sakın honda ve hyundailerde" denemeyin gibisinden.

 Ben de o videoya karşılık olarak  'motor konusunda' cevap verecek Volkswagen motor ustası bulmuşken video çekmeyi akıl edememişim. O sözleri söyleyen kişi/kişileri çekip ardından Volkswagen servisi olduğunu özellikle belirtmek için mekanı biraz çekecektim ve internette paylaşacaktım fakat söylediğim olay eve geldikten sonra aklıma geldi. ):  Yine de aklımda olsun bir daha ki sefere video da çekmeyi ihmal etmicem.

En azından o sözleri duymak bile güzeldi.



hondaciwic

  • İleti: 1795
Ynt: Volkswagen Motor Ustasından,HONDA'ya Övgü Dolu Sözler
« Yanıtla #1 : Ekim 20, 2011, 10:14:35 ÖS »
ah be keske cekseydın vwcılere kapak olurdu hondayla gurur duyuyorum hondanın ıyı oldugun kundaktakı bebek bıle bılır

hondaciwic

  • İleti: 1795
Ynt: Volkswagen Motor Ustasından,HONDA'ya Övgü Dolu Sözler
« Yanıtla #2 : Ekim 21, 2011, 09:44:13 ÖS »
arkadaslar bıraz yorum yapalım yaaaw

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: Volkswagen Motor Ustasından,HONDA'ya Övgü Dolu Sözler
« Yanıtla #3 : Ekim 21, 2011, 09:50:15 ÖS »
o ustanın sizinle özel samimiyetinden dolayı yaptığı özel sohbeti çekip yayınlamanın çok etik olmadığını düşünüyorum. en azından honda sahiplerinin ahlakına yakışmaz.

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Volkswagen Motor Ustasından,HONDA'ya Övgü Dolu Sözler
« Yanıtla #4 : Ekim 21, 2011, 10:16:14 ÖS »
o ustanın sizinle özel samimiyetinden dolayı yaptığı özel sohbeti çekip yayınlamanın çok etik olmadığını düşünüyorum. en azından honda sahiplerinin ahlakına yakışmaz.

Ayni fikirdeyim.
Zaten motordan anlamayan, salt konfor odakli, surus zevki nedir bilmeyen kisilere bir sey ispat etmek zorunda degiliz.
Belki abartiyor olabilirim ama dizel araclarda da pek fazla surus zevki olduguna da inanmiyorum. Zaten dizeli alan tasarrufu icin alir bu on plandadir. Surus zevki vs pek umurunda degildir. Aracin can kaldirma modulune takan Honda almasin, tartismaya da degmez onlarla. Kuzenim 2009 model Toyota Camry 2.4 aldi. Onda da yok. Napalim yani, japonlar bu tur seylere onem vermiyor. Son olarak tasarruf yapacaksam tar tar sesli dizel yerine lpg li Honda araci tercih ederim.



bozdemir

  • İleti: 810
Ynt: Volkswagen Motor Ustasından,HONDA'ya Övgü Dolu Sözler
« Yanıtla #5 : Ekim 21, 2011, 10:44:43 ÖS »

 Samimiyetimizden ötürü söylediğini sanmıyorum. (en azından yorum yapmadan,fazla umursamadan da  geçebilirdi diye düşünüyorum) Çünkü tanımadığım diğer çalışanlar, ustalar da olumlu iyi yorumlar yapmıştı.. Aslında benim kısaca söylemeye çalıştığım şey, çoğu zaman honda sahiplerinin bile kendi arabalarını/arabalarımızı kötülediği zamanlar oluyor. O gibi durumlarda böyle insanların söyledi sözler kulaklara küpe olup hatırlanması açısından iyi olur diye düşünüyorum. Hani en azından alman markalarına, yerine göre rahat rahat kafa tutabilecek hatta motor ömrü açısından vs. onları geçebilecek bir markaya sahip olduğumuzun başkaları da farkında. Hani bizlerde bunları bilerek tartışma ortamında dile getirerek Honda'ya laf ettirmesek daha iyi olur sanki. :)

 

ahmet290

  • İleti: 246
Ynt: Volkswagen Motor Ustasından,HONDA'ya Övgü Dolu Sözler
« Yanıtla #6 : Ekim 21, 2011, 10:45:43 ÖS »
o ustanın sizinle özel samimiyetinden dolayı yaptığı özel sohbeti çekip yayınlamanın çok etik olmadığını düşünüyorum. en azından honda sahiplerinin ahlakına yakışmaz.

+328
böyle bişeye usta bile izin vermezdi bence,işten kovulmasına sebep olabilir..

önceki ustama civic alacam dedim japon alda ne alırsan al dedi..
şu anki ustama astralar nasıl diye sordum güzel ama civicler kadar sorunsuz deil dedi ama vektra sakın alma dedi..
değiştirmeyi düşünüyosan toyota al  üst model honda falan al dedi..
yani ustaların hepsi iyi malı biliyor...    >=ok

ahmet290

  • İleti: 246
Ynt: Volkswagen Motor Ustasından,HONDA'ya Övgü Dolu Sözler
« Yanıtla #7 : Ekim 21, 2011, 10:49:58 ÖS »

 Samimiyetimizden ötürü söylediğini sanmıyorum. (en azından yorum yapmadan,fazla umursamadan da  geçebilirdi diye düşünüyorum) Çünkü tanımadığım diğer çalışanlar, ustalar da olumlu iyi yorumlar yapmıştı.. Aslında benim kısaca söylemeye çalıştığım şey, çoğu zaman honda sahiplerinin bile kendi arabalarını/arabalarımızı kötülediği zamanlar oluyor. O gibi durumlarda böyle insanların söyledi sözler kulaklara küpe olup hatırlanması açısından iyi olur diye düşünüyorum. Hani en azından alman markalarına, yerine göre rahat rahat kafa tutabilecek hatta motor ömrü açısından vs. onları geçebilecek bir markaya sahip olduğumuzun başkaları da farkında. Hani bizlerde bunları bilerek tartışma ortamında dile getirerek Honda'ya laf ettirmesek daha iyi olur sanki. :)

 
:D hondayı hondacılar kadar yerden yere vuran yoktur heralde
çok mu özeleştiri yapıyoruz..çok mu çok oluyoruz :D

kacaman

  • İleti: 7154
Ynt: Volkswagen Motor Ustasından,HONDA'ya Övgü Dolu Sözler
« Yanıtla #8 : Ekim 21, 2011, 11:07:08 ÖS »
arkadaşlar şöyle etrafınıza bir bakın, 10 yaşın üzerindeki wv araçlara bir bakın isterseniz araçlar dökülüyo, bir de kötü dedikleri hyundai lere bakın, bırakın bizim hondaları katmıyorum bile, donanımı fazla olabilir yada izolasyonu iyidir sessizdir evet bunlara birşey demiyorum ama, uzun ömür ve motor konusunda yiğidin hakkını kimse yemesin arkadaş.

MerT01__civic

  • İleti: 2680
Ynt: Volkswagen Motor Ustasından,HONDA'ya Övgü Dolu Sözler
« Yanıtla #9 : Ekim 21, 2011, 11:12:10 ÖS »
arkadaşlar şöyle etrafınıza bir bakın, 10 yaşın üzerindeki wv araçlara bir bakın isterseniz araçlar dökülüyo, bir de kötü dedikleri hyundai lere bakın, bırakın bizim hondaları katmıyorum bile, donanımı fazla olabilir yada izolasyonu iyidir sessizdir evet bunlara birşey demiyorum ama, uzun ömür ve motor konusunda yiğidin hakkını kimse yemesin arkadaş.
+1905  >=ok

gecetilkisi

  • İleti: 1998
Ynt: Volkswagen Motor Ustasından,HONDA'ya Övgü Dolu Sözler
« Yanıtla #10 : Ekim 22, 2011, 08:33:36 ÖÖ »
otomobil tarihinde  japonların nede hondanın ne ismi ne cismi var. Ben göremedim en azından.Ama japon araçları  aşagıda mucidi olan yada ilk teknolojiyi kullanan araçlara kafa tutacak hatta geçmiş durumdadır. Ancak VW araçlarıda yabana atılır cinsten degil yigidi öldür hakkını yeme.......... 

otomobillerin teknolojik gelişim kronolojisi

    Ana madde: Otomobilin tarihi

    1670'ler — Sözcük anlamına uygun olarak kendi kendine hareket eden ilk araç büyük olasılıkla 1679 - 1681 yılları arasında Pekin'de Cizvit misyoner Ferdinand Verbiest tarafından Çin imparatoru için bir oyuncak olarak yapılan küçük buharlı araçtır.[3][4][5]
    1680 — Çalışabilen ancak kullanışlı olmayan ilk içten yanmalı motor 1680 yılında Hollandalı Christiaan Huygens’in yaptığı barutun yanması ile çalışan pistonlu makine oldu. Kapalı bir silindir içinde patlayan barut kayabilen bir pistona etki ederek pistonun hareket etmesini sağlamaktaydı.
    1698 — İngiliz Thomas Savery ilk buharlı makineyi yaptı
    1769 — İngiliz James Watt uzun süreli çalışan buharlı makineyı yaptı
    1769 — Kendi kendine hareket hareket eden ilk araç Fardier Fransız mühendis ve topçu yüzbaşı
    1769 Fardier
    Nicolas Joseph Cugnot (1725-1804) tarafından yapıldı.
    1787 — Oliver Evans Amerikada yolcu taşıyan araç yapmıştır.
    1801 — İngiltere’de Richard Trevithick buharlı otomobil yaptı.
    1824 — İçten yanmalı motorların, özellikle dizel motorlarının temel ilkeleri, genç bir Fransız mühendisi Sadi Carnot tarafından ortaya atıldı
    1830 — 15 – 20 km hızla giden buharla çalışan 14 yolcu taşıyabilen yolcu otobüsleri imal edildi.
    1860 — İngiliz Parlementosu bütün arabaların iki sürücüsü ve önünde gündüz kırmızı bayrak gece kırmızı fener bulunmasını şart koşan kanun çıkardı. Bu kanun motor gelişim hızını biraz durdurdu. 1896 yılında bu yasa kaldırıldı.
    1860 — Hava gazı ile çalışan ticari bakımdan elverişli ilk motor Belçikalı mühendis Jean Joseph Etienne Lenoir ( 1822-1901 ) tarafından yapılmıştır.
    1862 — Fransız mühendisi Alphonse Eugene Beau de Rochas (1818-1893) 4 zamanlı çevrimin esaslarını ortaya koydu.
    1867 — Alman mühendis Nicholaus August Otto ve Eugen Langen (1833-1895), Rochas’ın bulduğu prensipleri pratiğe çevirerek dört zamanlı çevrime sahip motoru yaptılar.
    1876 — Nikolaus August Otto (1832- 1891), ilk dört zamanlı gaz motorunu üretti.
    1877 - Otto yaptığı motorun patentini Amerikadan aldı.
    1878 — İngiliz mühendisi Dugal Clerk iki zaman esasına göre çalışan ilk motoru yaptı.
    1880 — Amerika’da George Brayton benzin yakıtlı motor yaptı.
    1885 — Benzinle çalışan içten yanmalı motora sahip ilk otomobil Alman mühendis Karl Benz tarafından yapıldı
    1889 — Viyanalı Siegfried Marcus (1831-1898) geliştirdiği motorla viyana sokaklarında 12 km hızla gezerken halkın panik yaşamasına sebep olmuş birkaç kaza yapmıştır. 17 suçtan mahkemeye verilen Marcus keşif yapmayı bıraktı.
    1890 — Herbert Akroyd Stuart Bir kaza sonucunda kızgın bir yere değen gaz yağının hava ile karışarak yandığını gördü. Bu olaydan etkilenerek yaptığı deneylerle motorunu geliştirdi ve patentini aldı. Motorunda yakıt emilen ve hafifçe sıkıştırılan hava içerisine bir memeden gönderilerek patlayıcı ve yanıcı bir karışım oluşturulmaktaydı. Bu karışımın yanabilmesi için cidarları yüksek derecede ısıtılan ve buharlaştırıcı adı verilen bir ön yanma odası vardır. Ana yanma odasına bir kanalla birleştirilen bu oda ilk hareket için dışarıdan alevle ısıtılmaktadır. Bu motorda havanın ısısının sıkıştırma oranıyla arttığı düşünülmediğinden verim düşük olmuştur.
    1890 — Bir Alman mühendis olan Capıtaine, Akroyd’un motoruna benzeyen bir motorun patentini aldı. Bu motorlar yarım dizel (kızgın kafalı) motorların esasını oluşturdu.
    1890 — İlk otomobillerin çoğu, dişlileri olmadığı için yokuş çıkamıyor, önce durup sonra geriye doğru inmeye başlıyordu. 1893’da yapılan Benz Victoria marka arabada bir deri kayışı küçük bir kasnağa bindiren bir kol kullanılmıştı. Bu düzenek tekerleklerin daha yavaş dönmesini ve yüksek manivela gücünün arabayı yokuş yukarı tırmandırmasını sağlıyordu. Zincir çekişli Velo tipi araçtada bu şekilde üç ileri bir geri kasnağı vardı. Çekişin kolaylıkla arka tekerleklere iletilmesi için motor her zaman arkaya ya da sürücünün altına konuyordu.
    1892-1897— Münih yüksek teknik okulu mühendislerinden Rudolf Diesel dizel motoru yaptı ve geliştirdi.
    1893 — Amerikanın ilk başarılı otomobili “duryea” , J.Franck ve Charles Edgar Duryea tarafından yapılmıştır.
    1894 — İlk resmi otomobil katılımı düzenlenmiştir
    1898 — Fransa Otomobil Kulübü (AFC) Paris'teki Les Tuiliers'in güneşli bahçelerinde ilk otomobil fuarını organize etmiştir.
    1902 — İstenildiğinde benzinli istenildiğinde elektrik motoruyla ilerleyebilen ilk aracı 27 yaşındayken Ferdinand Porsche yapmıştır. 1902 yılında “Mixte-Wagen” adını verdiği aracı tanıtmıştır. Viyanalı bir fayton üreticisi olan Ludwig Lohner ile birlikte çalışan Porsche 4 silindirli bir Daimler motoruna aküler, bir jeneratör ve elektrik motorları ekledi. Bu haliyle Mixte benzinli motor stop edildiğinde bile akülerin çalıştırdığı elektrikli motorla ilerlemeye devam edilebiliyordu.
    1903 — Fransız Gustave LİEBAU ilk emniyet kemerini tasarladı ve patentini aldı
    1904 — Kısa adı FIA olan Uluslararası Otomobil Federasyonu kuruldu
    1905 — İsveçli mühendis Alfred Büchi egzoz gazlarından yararlanarak çalışan bir türbin vasıtasıyla dört silindirli bir motora aşırı hava yüklemeyi başardı.
    1905 — İlk 4WS ve 4WD sistemi Latil marka traktöre uygulandı

İlk 4WS ve 4WD sistemi Latil marka traktöre uygulandı

    1905 — İlk tampon takılan araç İngilterenin Kilburn kentindeki Simms Manufacturing Co. tesislerinde üretilen 20 HP gücündeki Simms-Welback marka araçtır. Aynı yıl tamponun patentinin F.R. Simms tarafından alınmasına karşın aslında bu fikir yeni değildi 1897 yılında Moravya’daki İmperial Nesseldorf vagon fabrikasında yapılan çek malı Prasident marka otomobilin önüne tampon konmuş ancak Viyana yakınlarında yapılan denemelerde ilk 10 milden sonra tampon düştüğü için bir daha takılmamıştır
    1908 — ABD'li Henry Ford T modeli adındaki ilk seri üretim otomobili yaptı. İlk üretim bandı fikrinin de babası olan Ford 1913 de günde 1000 araba üretebiliyordu
    1918 — İngiltere’de “ Royal aırcraft establıshment “ fabrikaları mekanik püskürtmeli dizel yakıt sistemini geliştirdi. Böylece yüksek devirli dizel motorları oluşturularak hafif taşıtlarda kullanılmasına zemin hazırlandı.
    1919 — Avrupanın ilk seri üretim otomobili Type A Citroen tarafından piyasaya verildi. Citroen aynı yıl dünyada ilk organize satış sonrası hizmetleri yapılandırdı.
    1920 — Voisin firması hidrolik olarak çalışan ABS'nin atası üzerine çalışmalar yaptı." Frenlemenin tekerlekleri kitlemesini önleyici donanımı " tanımıylada Almanyada 671925 nosuyla ilk patentini aldı
    1924 — Citroen dünyanın ilk çelik karasörlü otomobili B10’üretti
    1924 — MAN'ın ürettiği bir kamyon direk enjeksiyonlu dizel bir motoru kullanan ilk vasıta oluyordu
    1934 — Citroen seri olarak önden çekişli araç üretmeye başladı
    1938 — Citroen Hidropnömatik süspansiyon sistemini icat etti
    1938 — İsviçreli kamyon üreticisi Saurer ilk turbo motorlu kamyonu üretti
    1938 — Klima'yı standart olarak kullanıma sunan ilk marka Studebaker Commander'dir
    1938 — GM tasarımcısı Harley Earl ilk elektrikli cam sistemini Buick y'ye monte etti.
    1954 – Döner Pistonlu Motor (Rotary-Wankel motoru) Felix Wankel tarafından geliştirildi
    1957 — İlk hız sabitleyicisi (cruis control) Imperial marka araçta kullanıldı.
    1958 — İsveç'teki Volvo Fabrikasında mühendis olan Nils Bohlin Üç noktalı emniyet kemeri olarak bilinen sistemin patentini aldı.
    1961 — Türkiye %100 yerli ilk otomobilini üretti. bknz:Devrim (otomobil)
    1962 — İlk seri üretim turbo motorlu otomobil Chevrolet Corvair Monza tanıtıldı. Daha sonra bu modeli Oldsmobile F85 Jetfire takip etti
    1963 - Wankel motoru ilk kez NSU Spider marka araçta kullanıldı
    1967 — İngiliz otomobil firması Jensen İlk ABS'yi otomobillerine uyguladı
    1973 — Avrupa'da seri olarak turbo motorla üretilen ilk otomobil BMW 2002 oldu.
    1978 — Modern ilk ABS sistemi BMW 7 serisi ve Mercedes S serisinde uygulandı
    1984 — Turbo üreticisi Garrett intercooler adını verdiği bir turbo soğutucusu geliştirdi. Bu sayede türbine giren hava soğutularak turbonun performansı artırıldı
   1986 — Çift turbo takılan ilk araç Porsche 959 oldu
    1987 — Bosch ilk üretici olarak ABS sisteminin daha gelişmişi olan ASR sistemini piyasaya sürmüştür
    1993 — Fiat Croma TdiD değişken geometrili turboyla donatılan ilk otomobil oldu. Sistem düşük motor devirlerinde turbonun verimini önemli oranda artırıyordu.
    1995 — Bosch 1995 yılında ESP sistemini aktif sürüş emniyetini sağlamak üzere üretime almıştır. Özellikle virajlarda ve ani yol değişikliklerinde ESP sistemi, yıldırım hızı ile motor, şanzıman ve frene müdahale ederek aracın savrulmasını önler.
    2004 — Çift turbo takılan ilk seri üretim dizel motorlu otomobil BMW 535d oldu

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Volkswagen Motor Ustasından,HONDA'ya Övgü Dolu Sözler
« Yanıtla #11 : Ekim 22, 2011, 01:33:45 ÖS »
Belki de vardir.

Cografya olarak bize uzak olduklarindan ve bizi avrupalilar kadar etkilemediklerinden haberdar olmamista olabiliriz.

Japonlar 2.dunya savasinda Abd ile savasti. Çinlilerle tarih boyunca hep mucadele icinde oldular.
Abd lilere karsi kendi uretimleri pek cok ucakla savastilar. Pearl Hearbour u bombaladilar.
Az sey degil bunlar. Otomobil demek onemli oranda motor da demek.

Soichiro Honda ilk Hondayi otomobil tamircisinde cirak olarak calistiktan sonra 1948 de uretmis. Demekki otomobil sanayi varmis.

Abd ekomosini sattiklari otomobilerle alt ust etmisler. Avrupalilar nerdeymis o zamanlar.

Bence gecmisleri de vardir illaki.

Yanlis anlasilmasin yalnizca fikir yurutuyorum.




TURQAZ

  • İleti: 733
Ynt: Volkswagen Motor Ustasından,HONDA'ya Övgü Dolu Sözler
« Yanıtla #12 : Ekim 22, 2011, 02:11:31 ÖS »
almanların japonlar kadar iyi olamayacağını söylediği an orada dur demeniz lazımdı .

genellemeye bakıldığında bussinesclass ödülü alabilen tek araç alman araçlarıdır. bunun içine bmw mercedes  vw dahil edilir

aynı segmentler uçuk farklılıklar sunmazlar bu yüzden tartışma uzar gider bence gereksiz.

_yekta_

  • İleti: 23
Ynt: Volkswagen Motor Ustasından,HONDA'ya Övgü Dolu Sözler
« Yanıtla #13 : Ekim 22, 2011, 04:02:11 ÖS »
herkes için beklentiler farklı  herkesin ihtiyaç duydugu beklentiye uyan araçlar ise gözlerde ferrariden değerli :) o yuzden kişiden kişiye aslında iyi kötü tartışılır , az masraf az sorun bakımından japonlar sanki önde gibi , açıkçası rahatlık , yok businessclass , yol sesi almaması , iri gövdesiyle etrafa gösteriş yapmak falen bizim gibi bir çok insanın kriteri değil o yuzden bizler için Honda diğerlerinin anlıyamıyacağı hissedilerek , sevenlerinin gözlerinde ki uyumla anlaşılıcak ap ayrı bir dünya :)

zz561

  • İleti: 100
Ynt: Volkswagen Motor Ustasından,HONDA'ya Övgü Dolu Sözler
« Yanıtla #14 : Ekim 31, 2011, 09:48:49 ÖS »
motor bakımında japon otomobillerinin özellikle honda nın dünyada 1 numara olduğunu bilmeyen yoktur.
27 yıldır bartında kurtarıcılık yapan kayınpederimin( Allah(C.C) rahmet etsin) "Arızadan dolayı honda çektiğimi hatırlamıyorum" demesinden sonra honda aldım ben de... Fakat iç malzeme kalitesi bakımından bence wv çok iyi. Honda nın bir eksiği bu bence